OleJon schreef:IMANDRA schreef:
Had je zo kunnen opzoeken in plaats van meteen te propageren dat iedereen aan de QR moet. Beetje fact-checken is hopelijk niet teveel gevraagd als je zo stellig dingen wil delen.
Ik weet de onderbouwing niet (deze quote werd door een expert verteld). Maar het zal wat te maken hebben met de mindere kans om besmet te worden als gevaccineerde. En dat de tests niet feilloos zijn. Combineer die twee, en dan zou zoiets prima het resultaat kunnen zijn.
Daarom zijn er nu dan ook 1000 reizigers uit Oostenrijk, met 2 vaccinaties, booster. En nog besmet met corona. En dan geloof jij dat een ongevacineerde met negatieve test. Besmetlijker is dan een ongeteste gevaccineerde? Droom lekker verder.
Heeft gelukkig weinig met dromen of geloven te maken. Dat is blijkbaar voortgekomen uit onderzoek.
En nogmaals: voor omikron weten we het nog niet, dus kans dat het daarbij anders zit. Wil ook bewust geen uitspraken doen over specifiek omikron, want dat is gewoonweg nog niet bekend.
Dat 1000 reizigers uit Oostenrijk besmet zijn (bron?) zegt op zichzelf natuurlijk niks. Stel het is wel hetzelfde voor omikron, dan zou het best kunnen dat er inderdaad 1000 gevaccineerde & geboosterden besmet zijn (kans op besmetting is namelijk nooit nul) maar dat er indien er ongevaccineerde waren, er 10.000 besmet waren. Bij wijze van spreken. Of indien het 1000 ongevaccineerden waren, ze allemaal veel heftiger ziek waren en meer ziekenhuisopnames binnen die groep nodig waren.
Het gaat erom dat je het risico op besmetting én ernstige ziekte kan verlagen met vaccineren en boosteren. Niemand stelt dat dat risico nul is. En nu met de hoge besmettelijkheid van omikron geloof ik best dat er meer gevaccineerden ziek worden. Zeker gezien de booster nog niet een aangepaste variant is die goed tegen een besmetting met omikron werkt (maar gelukkig wél tegen ziekenhuisopname)
PS: misschien moet je even kijken naar hoe je je quotes neerzet, nu worden ze steeds verkloot en dat leest minder handig wbt wat jij hebt gezegd en wat ik heb gezegd. Just saying.