Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:15

Ik vind je verhaal heel warrig. Het enige wat ik begrijp is dat je geen pauzes hebt en alle uren die je aanwezig bent betaald krijgt.
Dat is idd op meer plaatsen zo. Meestal is er dan wel tijd om te eten. Soms zonder gestoord te worden. Helaas ook dat je wel tussen door wat moet doen. En met veel pech een calamiteit en blij zijn dat je even vlug een reep naar binnen kunt werken.
Die had ik voor noodgevallen altijd bij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:32

Een vacature waarin expliciet accuraat moeten kunnen werken staat. Snel lezend zie ik 2 giga spelfouten er in staan.

Goed ik schrijf lang niet altijd foutloos Nederlands, maar in een vacature waarin dus accuraat werken gevraagd word vind ik dat eh vreemd.
Ik heb ze gemaild zodat ze die fouten kunnen verbeteren. :o

Ik ben niet meer op zoek naar een baan, maar kwam deze vacature tegen, omdat het gedeeld werd op LinkedIn.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:48

wyoming schreef:
K.. busvervoer van mijn zoon. Vandaag had hij alweer een nieuwe chauffeur (iedere dag een andere deze week terwijl ze een vaste beloven) en die wilde hem vanmiddag niet meenemen want hij was vanochtend ook niet mee geweest (klopt, ex heeft hem gebracht maar voor vanmiddag stond hij gewoon op de lijst) Na een telefoontje van de juf en dat hij toch echt mee moest, mocht hij vervolgens niet op zijn telefoon met koptelefoon een filmpje kijken (waar we vorig jaar op aanraden van de vervoerder zelf mee begonnen zijn) dus zoon compleet overstuur uit die bus thuis gekomen.

Het vervoer gaat waarschijnlijk via de gemeente. Ik zeg direct aan de bel trekken daar zo. Zelf jaren geleden
dit vervoer gedaan, en daar was het ook zo. Gemeente kan behoorlijk wat druk op de uitvoerder leggen.
Kort gezegd kinderen gaan niet met een taxi bus naar school omdat ze zweetvoeten hebben.
Wat een onzin ook dat je zoon niet mee retour zou mogen omdat hij niet mee heen is gegaan.
Zijn plekje is gewoon betaald hoor.
Heb zelf toendertijd wel eens gehad dat ik niet eens de helft van de kids had op de maandagochtend en dat wel iedereen meer terug ging

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:03

Ja het gaat inderdaad via de gemeente, kan ze alleen niet eerder dan maandag bellen aangezien ze daar op vrijdag niet werken en vanmiddag ook al onbereikbaar waren.
Normaal gesproken maakt het ook niet uit als hij ‘s ochtends gebracht is, maar dit was een andere (nieuwe) chauffeur.
Maar ik vind het gewoon sneu dat ze tegen hem gezegd heeft dat hij niet mee mocht, terwijl hij gewoon in het systeem stond. Mijn zoon heeft nog tegen haar gezegd, jawel ik moet wel mee want ik word niet opgehaald door papa. Maar ze ging ook nog eens de discussie met hem aan. Gelukkig is hij naar de juf gelopen en heeft zij het meteen opgepakt. Maar ik ben echt boos hoe ze hem behandeld heeft, hij gaat inderdaad niet voor zweetvoeten met die bus mee en daarnaast is hij ook pas 7 jaar. Maar er gaat heel veel mis met die bus, het is om gek van te worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:05

Schijnbaar inhaal tijd voor de senioren dus bijna iedere avond wel een feestje beneden gemeenschap ruimte. Vond het juist wel lekker rustig.

Oh en had van Uwv persoon ook de opmerking gehad of ik ooit getest ben op adhd. Nee nooit want mijn ouders geloofde daar nooit in.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:07

Ik wil in complete stilte op de bank zitten maar er staat weer ergens de muziek hard aan. -O-

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:16

wyoming schreef:
Ja het gaat inderdaad via de gemeente, kan ze alleen niet eerder dan maandag bellen aangezien ze daar op vrijdag niet werken en vanmiddag ook al onbereikbaar waren.
Normaal gesproken maakt het ook niet uit als hij ‘s ochtends gebracht is, maar dit was een andere (nieuwe) chauffeur.
Maar ik vind het gewoon sneu dat ze tegen hem gezegd heeft dat hij niet mee mocht, terwijl hij gewoon in het systeem stond. Mijn zoon heeft nog tegen haar gezegd, jawel ik moet wel mee want ik word niet opgehaald door papa. Maar ze ging ook nog eens de discussie met hem aan. Gelukkig is hij naar de juf gelopen en heeft zij het meteen opgepakt. Maar ik ben echt boos hoe ze hem behandeld heeft, hij gaat inderdaad niet voor zweetvoeten met die bus mee en daarnaast is hij ook pas 7 jaar. Maar er gaat heel veel mis met die bus, het is om gek van te worden.

Sowieso aangeven maandag bij de gemeente dat er erg veel wisselende chauffeurs zijn steeds.
Bij ons mocht dat niet steeds wisselen.
Wij hadden vaste invallers. Die aan het begin van het schooljaar werden voorgesteld.
Juist bij veel wisselende chauffeurs moeten de wijzigingen goed doorgegeven worden.
Succes maandag om daar even orde op zaken te stellen.
Hoop voor je zoon dat er snel een vaste chauffeur op de bus zit

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:42

wyoming schreef:

Och, ik vind dit toch wel zo sneu hè, vooral voor je zoon.
Wens je veel sterkte en wil jou en je zoon toch even een virtuele knuffel geven. :knuffel:
Hopelijk wordt het gauw opgelost!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:26

wyoming schreef:

Laat me raden, plusov?

Maar stom hoor, ook dat hij geen filmpje mocht kijken, gaat nergens over.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:27

Ineke2 schreef:
Een vacature waarin expliciet accuraat moeten kunnen werken staat. Snel lezend zie ik 2 giga spelfouten er in staan.

Goed ik schrijf lang niet altijd foutloos Nederlands, maar in een vacature waarin dus accuraat werken gevraagd word vind ik dat eh vreemd.

Ik ben niet meer op zoek naar een baan, maar kwam deze vacature tegen, omdat het gedeeld werd op LinkedIn.

Hehehe…..voorspelling: tegen de tijd dat jij en ik (lees: onze generatie) kalmaan begint te dementeren kunnen we nog steeds een bovengemiddeld inkomen verdienen. Stomweg omdat we onze moerstaal beheersen. We weten wellicht inhoudelijk niet meer wat we schrijven, maar we schrijven het in perfect ABN…… _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:36

:') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:33

Mijn gewassen kleren ruiken nu naar dat geurtje dat een wants uitstoot als hij bang is, dus er zal er wel eentje in de wasmachine zijn beland -O- Jek.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:46

Dan hoop ik voor je dat deze nu met de was mee uit de machine is.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:49

culaccino schreef:
Mijn gewassen kleren ruiken nu naar dat geurtje dat een wants uitstoot als hij bang is, dus er zal er wel eentje in de wasmachine zijn beland -O- Jek.

Al je kleren spontaan veranderd in wantsies (onesies)?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:06

Aan de mevrouw die er alles aan deed om als eerste de bus in te kunnen, vervolgens in de ingang blijft staan om haar ov te zoeken. Bij het uitstappen weer hetzelfde :roll:

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:45

Ineke2 schreef:

Bij mijn bedrijf wordt dit ook gevraagd, ik zag de vacature en heb maar even gezegd dat ze beter die 5 spelfouten uit de vacature kunnen halen.

En dan is de vacature opgesteld door een speciaal bureau wat alleen maar vacatureteksten schrijft. Daar zou ik toch iets meer van verwachten...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:06

Flying_Angel schreef:
Aan de mevrouw die er alles aan deed om als eerste de bus in te kunnen, vervolgens in de ingang blijft staan om haar ov te zoeken. Bij het uitstappen weer hetzelfde :roll:

Dit vond ik altijd echt vreselijk aan het reizen met de bus. Hou die kaart gewoon in je hand ofzo, de tijd dat je je op de halte staat te vervelen wéét je dat je ‘m straks nodig hebt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:10

PineApple schreef:
Ineke2 schreef:

Bij mijn bedrijf wordt dit ook gevraagd, ik zag de vacature en heb maar even gezegd dat ze beter die 5 spelfouten uit de vacature kunnen halen.

En dan is de vacature opgesteld door een speciaal bureau wat alleen maar vacatureteksten schrijft. Daar zou ik toch iets meer van verwachten...

Laatst via mail gesolliciteerd. Mailadres copy-paste in mijn mail aan hen. Kwam ‘onbestelbaar retour’. Tja, als je een spelfout maakt in je eigen mailadres krijg je erg weinig reacties op je vacature….. :roll:

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:16

Salaris wat niet volledig uitbetaald is.. fijn ik werk echt voor voor m’n lol extra uren.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:07

De hele dag bouwvakkers in mijn huis (dag 3) ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Je kan niks en overal is herrie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:43

De laatste tijd ben ik geen moment alleen, nooit. Dat voelde ik (als introvert) aan mijn energiepeil. Gisteren twee uur na zonsondergang met mijn paard naar de achterste wei gegaan om haar daar aan de hand te laten grazen. Even rust dacht ik. Totdat ik de nieuwe stalgenoten (een kind met haar moeder) naar achteren zag komen "hééé, we vonden je niet". Misschien belachelijk, maar ik kon echt janken op dat moment. Bij mijn paard was nog zo een beetje de enige plek waar ik mijn rust kon vinden. En het zijn vriendelijke mensen, daar niet van, maar ze zijn zo aanwezig telkens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:49

Ja die spelfouten soms in vacatures, maar ook in cv's en motivatiebrieven van mensen...
Het bedrijf waar ik voor werk heeft voor een vacature van COO een exclusief werving- en selectiebureau benaderd, maar wat wij krijgen toegezonden is best wel om te huilen.
Spelfouten in de tekst van de recruiter, maar ook in de brieven van de kandidaten.

Het is geen vacature voor vakkenvuller dus je verwacht toch een beetje kwaliteit.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:02

Stagiair in zorginstelling die mail uitstuurt... naar 5 verschillende contactpersonen tegelijk zo dat iedereen elkaars mailadres nu heeft. Verder was alleen de "met vriendelijke groet" regel foutloos.
Ik reageer, wijs op overtreden AVG en dat een mail voor verzenden gecontroleerd moet worden op spel, grammatica en interpunctie fouten en onderteken met mevr... Daarop krijg ik een "beste voornaam" mail terug met haar excuses.. Ik bel later met mijn contactpersoon over iets anders en stip het nog eens aan. Daarop krijg ik een "ja foutje, ze heeft toch haar excuses aangeboden en waar val je nu eigenlijk over" reactie..

Zucht.... Ik begrijp prima dat foutloos Nederlands schrijven niet noodzakelijk is als je verzorgende bent, maar als zorginstelling dien je de stagiaire te controleren en het belang van de AGV uit te leggen.

Iemand anders had "antwoord allen" gedaan dus nu weet ik hoe die mevrouw en haar moeder denken over reanimatie etc...

Daarnaast, als ik mijn mail met mevrouw onderteken, wens ik niet door een jong ding onbekende met mijn voornaam aangesproken te worden. Dat getutoyeer van mensen die je nog nooit gezien hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:38

Bloemetje75 schreef:
Stagiair in zorginstelling die mail uitstuurt... naar 5 verschillende contactpersonen tegelijk zo dat iedereen elkaars mailadres nu heeft. Verder was alleen de "met vriendelijke groet" regel foutloos.
Ik reageer, wijs op overtreden AVG en dat een mail voor verzenden gecontroleerd moet worden op spel, grammatica en interpunctie fouten en onderteken met mevr... Daarop krijg ik een "beste voornaam" mail terug met haar excuses.. Ik bel later met mijn contactpersoon over iets anders en stip het nog eens aan. Daarop krijg ik een "ja foutje, ze heeft toch haar excuses aangeboden en waar val je nu eigenlijk over" reactie..

Zucht.... Ik begrijp prima dat foutloos Nederlands schrijven niet noodzakelijk is als je verzorgende bent, maar als zorginstelling dien je de stagiaire te controleren en het belang van de AGV uit te leggen.

Iemand anders had "antwoord allen" gedaan dus nu weet ik hoe die mevrouw en haar moeder denken over reanimatie etc...

Daarnaast, als ik mijn mail met mevrouw onderteken, wens ik niet door een jong ding onbekende met mijn voornaam aangesproken te worden. Dat getutoyeer van mensen die je nog nooit gezien hebben...

Zijn er echt mensen die professionele mails ondertekenen met ‘mevrouw’? :wow:

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:42

Bloemetje75 schreef:

Is dit echt? :') :')
Wat voor over-de-top functie heb je dat je zo aangesproken wilt worden?

Je bent namelijk gewoon nog steeds een mens zoals ieder ander. +