Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Laten we gewoon eens stoppen met het zielig doen mbt tot de jongeren en gewoon accepteren dat het nu gewoon even een kloteperiode is, op allerlei gebied. Maakt het een stuk makkelijker ipv elke keer maar te zeggen, o wat ze we zielig met zijn allen.
Huertecilla schreef:Denk als jeugd van vroeger eens aan de jeugd die je had.
bigone schreef:Ik denk dat bijna iedereen begrip heft voor de jongeren maar ik weiger om ze o zo zielig te vinden en ze internationale traumageneratie te bombarderen en zeker niet een te praten. Elke generatie mist nu een periode in zijn/haar leven.
Ook al zit je nu in je eigen kleine wereldje, er is wel internet. En daarmee veel mogelijkheden om toch in contact te staan met je vrienden familie enz. Tja, alleen het daten is even jammer maar of je daar nu zoveel slechter van word wanneer dat een jaar on hold word gezet?
Voor sommigen die graag elke week bij een ander gingen ontbijten valt het celibaat waarschijnlijk vies tegen maar daar komt ook wel een eind aan. En niet alleen de jeugd mist de afspraakjes, er is een hele grote groep alleenstaande mensen die dit zeer waarschijnlijk missen.
Laten we gewoon eens stoppen met het zielig doen mbt tot de jongeren en gewoon accepteren dat het nu gewoon even een kloteperiode is, op allerlei gebied. Maakt het een stuk makkelijker ipv elke keer maar te zeggen, o wat ze we zielig met zijn allen.
996981 schreef:bigone schreef:Laten we gewoon eens stoppen met het zielig doen mbt tot de jongeren en gewoon accepteren dat het nu gewoon even een kloteperiode is, op allerlei gebied. Maakt het een stuk makkelijker ipv elke keer maar te zeggen, o wat ze we zielig met zijn allen.
Zullen we gewoon eens stoppen leed proberen te categoriseren en voor anderen te bepalen wanneer ze wel of niet het recht hebben te klagen?
Huertecilla schreef:bigone schreef:Ik denk dat bijna iedereen begrip heft voor de jongeren maar ik weiger om ze o zo zielig te vinden en ze internationale traumageneratie te bombarderen en zeker niet een te praten. Elke generatie mist nu een periode in zijn/haar leven.
Ook al zit je nu in je eigen kleine wereldje, er is wel internet. En daarmee veel mogelijkheden om toch in contact te staan met je vrienden familie enz. Tja, alleen het daten is even jammer maar of je daar nu zoveel slechter van word wanneer dat een jaar on hold word gezet?
Voor sommigen die graag elke week bij een ander gingen ontbijten valt het celibaat waarschijnlijk vies tegen maar daar komt ook wel een eind aan. En niet alleen de jeugd mist de afspraakjes, er is een hele grote groep alleenstaande mensen die dit zeer waarschijnlijk missen.
Laten we gewoon eens stoppen met het zielig doen mbt tot de jongeren en gewoon accepteren dat het nu gewoon even een kloteperiode is, op allerlei gebied. Maakt het een stuk makkelijker ipv elke keer maar te zeggen, o wat ze we zielig met zijn allen.
Klink heel evenwichtig maar sorry meid, de beperkingen van het sociale leven voor iedereen zijn voor mij heel wat minder beperkend dan voor mezelf met 18- 20 jaar.
En dat terwijl ik een relatief druk sociaal leven heb.
De beperkingen zijn voor 70 plussers nóg minder en op hun sociale vorming gaat het niet veel effect hebben.
Nee, het is niet even zielig voor iedereen.
Dat geldt ook voor mensen in loondienst en zelfstandigen. Het is ENORM uiteenlopend hoe de gevolgen zijn.
bigone schreef:Ik denk dat bijna iedereen begrip heft voor de jongeren maar ik weiger om ze o zo zielig te vinden en ze internationale traumageneratie te bombarderen en zeker niet een aan te praten. Elke generatie mist nu een periode in zijn/haar leven. En uit huis gaan? Juist in zuidelijke landen is het doodgewoon om tot je dertigste thuis te wonen, het is maar net in welk land je woont en wat de heersende "norm" daar is.
Brainless schreef:Mijn kinderen hebben nu zelfs met deze maatregelen een vrijere jeugd dan ik heb gehad.
Uit school direct naar huis, niet buiten "hangen", werken vanaf mijn 13de, geld gedeeltelijk inleveren voor het huishouden, paardrijden op zaterdag alleen nadat ik 's morgens de ochtendkrant had rond gebracht en alle ramen had gezeemd (binnen en buiten).
Op zondag naar de kerk en geen dingen doen, alleen lezen en wandelen met het gezin.
bigone schreef:Jij bent even vergeten hoe veel 70 jarigen maanden opgesloten zaten op hun kamer in verpleegtehuizen? om maar een voorbeeld te noemen. Alsof 70 plussers uitgerangeerd zijn, vent, dan kunnen jij en ik wel vast gaan afschalen.
verootjoo schreef:Weet niet hoe het bij jullie is, maar hier zijn de ‘rustige winkeluren’ voor ouderen en kwetsbaren op belachelijk vroege tijdstippen. Dan is de thuiszorg nog niet eens langsgekomen om de steunkousen aan te trekken en te helpen met wassen en aankleden
Vayo schreef:Brainless schreef:Mijn kinderen hebben nu zelfs met deze maatregelen een vrijere jeugd dan ik heb gehad.
Uit school direct naar huis, niet buiten "hangen", werken vanaf mijn 13de, geld gedeeltelijk inleveren voor het huishouden, paardrijden op zaterdag alleen nadat ik 's morgens de ochtendkrant had rond gebracht en alle ramen had gezeemd (binnen en buiten).
Op zondag naar de kerk en geen dingen doen, alleen lezen en wandelen met het gezin.
Maar dat zegt vooral ook iets over jouw jeugd vind ik.
Askja schreef:Echt tenenkrommend, dit wedstrijdje wie weet het beste wie hier het grootste slachtoffer is.
Zullen we het er gewoon op houden dat iedereen het slachtoffer is van deze situatie? Het besef dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en elkaar een beetje moeten steunen, helpen, moed inpraten, lijkt me constructiever dan roepen dat het leed van de ene groep toch echt zwaarder weegt dan dat van de andere groep. Niemand kan voor een ander bepalen hoe hij/zij deze crisis met al zijn onzekerheden, gevaren en beperkingen beleeft.
Op deze manier wordt het steeds meer ieder voor zich.
Askja schreef:Echt tenenkrommend, dit wedstrijdje wie weet het beste wie hier het grootste slachtoffer is.
Zullen we het er gewoon op houden dat iedereen het slachtoffer is van deze situatie? Het besef dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en elkaar een beetje moeten steunen, helpen, moed inpraten, lijkt me constructiever dan roepen dat het leed van de ene groep toch echt zwaarder weegt dan dat van de andere groep. Niemand kan voor een ander bepalen hoe hij/zij deze crisis met al zijn onzekerheden, gevaren en beperkingen beleeft.
MoniqueT schreef:Dat verbaast mij ook, maar ik denk dat ze doodsbang zijn voor schadeclaims. Ik hoop toch echt dat we wéér niet een vaccin krijgen waar beperkingen op komen.