Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:38

Ik heb vd week een verkoop geannuleerd. Had het via ander kanaal verkocht en vergeten van vinted te halen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 22:51

Pantykous schreef:
Ik koop alleen mijn vaste merken dus dat zit dan altijd goed.

Ja hier dus ook. Maar dan moeten ze wel de maat opsturen die ze zeiden dat het was :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 11:52

Wat vinden jullie? Ik heb een kindertruitje verkocht. Nu een lagere waardering gekregen omdat volgens de koper het truitje (veel) kleiner uitvalt dan de maat die er op staat. Ze heeft het wel geaccepteerd. Ik verkoop meerdere items en kijk niet elk item na of het klein of groot valt. Heb dat er dus ook niet in de beschrijving bij gezet. Doen jullie dat wel? Of is dat 'het risico' van online kopen? Kindermerken vallen sowieso allemaal verschillend naar mijn idee.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 12:16

Als het kledingstuk echt veel kleiner of groter uitvalt dan je mag verwachten bij die maat zet ik het er wel bij ja. Maar je kan natuurlijk niet eindeloos rekening houden met grote kleine dikke dunne kinderen. Ik doe wel altijd een foto van de maat erbij. En als het smal valt zet ik dat er wel bij.

Heb wel een hekel aan opmeten. Dus de koper moet maar vertrouwen op wat ik erbij zet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 12:58

Ik zet het er altijd bij als iets echt veel groter of kleiner uitvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 15:06

Ik zet het er ook bij, maar voor een volwassene vind ik dat eenzijdiger dan voor een kind. Wat voor jouw kind groot/klein uitvalt kan voor een ander kind van diezelfde leeftijd perfect zitten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 15:36

Varekaj schreef:
Ik zet het er ook bij, maar voor een volwassene vind ik dat eenzijdiger dan voor een kind. Wat voor jouw kind groot/klein uitvalt kan voor een ander kind van diezelfde leeftijd perfect zitten.

Nee, een item valt gewoon op een bepaalde maat. Als het 104 is maar valt als 92 dan heeft dat niks met de leeftijd van t kind te maken.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 17:29

Ligt het aan mij of hebben jullie ook het idee dat de laatste tijd de prijzen van merkkleding op Vinted omhoog gegaan zijn?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 17:35

Dat gaat met ups en downs. Iedereen volgt elkaar een beetje, tot de prijzen te hoog worden en dan zakt alles weer in elkaar.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 17:47

Vind het ook seizoensgebonden. De winterkleren gaan nu naar beneden, zomer naar omhoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:13

Ik heb er net weer een bups opgezet, wat juwelen deze keer en weer een stel laarzen. Denk er wel over na om binnenkort nog eens een actie te doen. Dan gaan bepaalde items even op verborgen en zet ik de bundelkorting een fiks eind omhoog voor de rest.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:32

Volgens mij kunnen mensen die je artikel als favoriet hebben gemarkeerd, het wel alsnog kopen (ook al staat het verborgen). Hou daar rekening mee! Verder.. dank voor de tip! Goed idee

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:39

petra8 schreef:
Ligt het aan mij of hebben jullie ook het idee dat de laatste tijd de prijzen van merkkleding op Vinted omhoog gegaan zijn?

Behoorlijk voooral aantal kindermerken.
Is in de sale goedkoper dan vinted

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:43

Ik heb soms het idee dat een fikse hoop mensen dingen expres in de sale koopt om dan met winst op vinted door te verkopen. En dat dat de prijzen ook gewoon omhoog drijft.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:04

Valt mij ook op.. Sommige mensen vragen evenveel voor tweedehands spul als waarvoor ik het nieuw in de aanbieding kan vinden..

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:29

Wat betreft de maten:

Ik zet altijd een foto van het label erbij en als iets inderdaad veel groter/kleiner uitvalt, dan zet ik dat erbij... :)

Ik heb nu zelf dus een jas gekocht (te lezen een paar berichten terug) uit het buitenland, die dus voor mij te klein is. Verder wel in de goede staat zoals aangeboden. Ik heb de verkoopster dus wel gewoon 5 sterren gegeven. Zij kan er niet zoveel aan doen dat ik de verkeerde maat koop. Dus nu maar weer verkocht op Vinted :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:45

Het zijn wel bepaalde merken die heel duur gaan bij kinderkleding.
Mini rodini, bobo Choses en Tinycottons kan je nu idd beter in de sale kopen. Dat is tweedehands momenteel soms echt bizar wat er wordt gevraagd.
Andere merken als Ralph Lauren en Tartine et Chocolat, wat een duurder segment is dan voorgenoemde merken, gaat vaak echt voor een schijntje weg in vergelijking met de nieuwprijs.
Heb soms echt perfect mooie chambray blousjes van RL voor kinderen voor €10. Die zijn nieuw bijna €100.
Als je dan voor mini rodini trui nieuw €50 betaald en tweedehands (en niet eens perfecte staat) €25/30,- betaald is keuze snel gemaakt wat tweedehands te kopen.
Maar ook een merk als Burberry gaat voor kinderen vaak prima betaalbaar weg.
En hun wollen duffelcoats zijn echt heerlijk en mooi voor kinderen. Zijn nieuw over de €400,- Koop je via Vinted voor €100 of minder.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:52

Had van de week wel een hele fijne aankoop via Vinted. Had een prachtig vest gekocht. Kasjmier met zijde. Nog een aardig bedrag voor betaald. Zou echt als nieuw zijn en 1x gedragen. Toen aankwam bleek er een piepklein gaatje op de mouw te zitten. Zo gemaakt. Kan gebeuren.
Maar heb het gemeld.

Had binnen uur reactie dat ze geld terug had gestort. Met excuses. Had het niet gezien. En als ik liet maken bij kleermaker mocht ik kosten doorsturen en zou ze betalen.
Was echt flabbergasted. Heel blij mee, maar dit was meer dan correct. Want het is nog steeds een geweldig mooi vest wat zonder piepklein gaatje waanzinnig mooi van staat was.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:05

Ik leg altijd een meetlint erbij op de foto voor de lengte, om dit soort miskopen van te klein vallen te voorkomen. Vind het zelf ook super irritant als ik alvast een maat vooruit koop, en dan blijkt het bij aankomst eigenlijk al te klein te zijn.... pas nog een keer met een shirt voor die kleine dat echt wel 2 maten kleiner uitviel -O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:45

Vinted loopt bij mij ineens weer goed na 2 weken geen verkopen. Heb geen hele bijzondere dingen er op staan, maar het verkoopt beter dan ik had verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:16

In hoeverre kan een te kleine maat gevolg zijn van foutief wassen? Of zou je dat merken?

Ik baal stiekem een beetje. Heb voor een aardig bedrag een bundel aangevraagd maar er komt geen reactie. 2 van de 3 items zijn echt wel flinke koopjes en ik knijp 'm nu dat iemand iets uit de bundel wegkaapt :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:46

Bedankt voor jullie antwoorden mbt de maten. In dit geval ging het zeker niet om 1 of 2 maten kleiner. Mijn dochter heeft dit gewoon gedragen toen ze ook daadwerkelijk in die maat zat. Misschien was ze er ietsje sneller uitgegroeid maar dat weet ik niet meer. En dat is een beetje mijn punt, ik hou niet van alles bij hoe groot of klein het valt. Ik hou de maat aan zoals het kledingmerk het labelt.

Een meetlint erbij is nog wel een idee ja dat geeft misschien wat meer inzicht voor de koper. Het label met de maat zet ik er sowieso op de foto bij.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 00:09

Wie van jullie verkoopt wel eens mannenkleding? Loopt dat wel een beetje? Mijn man heeft best wel wat mooie blouses die hij nooit draagt. Vraag me alleen af of het de moeite is om ze te plaatsen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 01:00

Ik heb laatst de helft van de kleding van mijn vriend verkocht. Vooral chino’s en overhemden, wel allemaal merk (Gstar, McGregor, Tommy Hilfiger, etc). Ik vroeg geen hoge prijzen, want het moest vooral snel weg. En het liep als een trein! Ging sneller dan mijn eigen kleding :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 09:56

Mijn vriend heeft wel eens wat blousen erop gezet, dat ging ook wel redelijk.
Het snelst gingen toch wel al zijn bandshirts / merch... Jeeeeeetje zeg, wat een markt voor die dingen :')
Zelfs tshirts die hij zelfs (op mannelijke wijze haha) tot hemd had verknipt werden verkocht :+