Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:21

_lauraaa_ schreef:
Dat we vanwege de verscherpingen van de coronamaatregelen in Duitsland de grens niet meer over mogen zonder negatieve coronatest. Mijn paard staat net over de grens in Duitsland. Om de grens over te mogen hebben we een coronatest nodig die maximaal 48 uur oud is. Testen van de ggd zijn niet geldig hiervoor dus we moeten meerdere keren per week bij een commerciele teststraat op eigen kosten gaan testen om nog bij ons paard te mogen komen -:(- goedkoopste test is geloof ik €75. Tel uit je winst op maandbasis....

Dat is zuur, zeg. Mijn collega woont in Duitsland (dubbele nationaliteit) en kan zich daar gratis laten testen. Zijn tests zijn 72 uur geldig. Maar ik neem aan dat je je als Nederlander niet in Duitsland mag laten testen? Anders zou je eenmalig die 75,- kunnen aftikken, grens over, in Duitsland laten testen en dan binnen 72 uur weer naar Duitsland voor je paard en nieuwe test :P

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:42

Mijn zoon die heel leuk een wekker op de iPad had gezet om 2.22 uur. En ik kwam uit een hele diepe slaap en moest er dus voor naar de woonkamer lopen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:57

Dat ik morgen een presentatie heb maar echt niet weet hoe ik de voorbereiding moet bolwerken. Het lukt me eigenlijk niet meer om te werken, elke dag pijn, veel huilbuien, paniekaanvallen. En ik weet het allemaal niet meer. Hulp is ingeschakeld maar ik wacht nog op een intakegesprek. Heb nog 2 a 3 maand studie te gaan maar ik kan gewoon niet meer en ik weet niet meer wat ik moet doen.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:06

Er komt iemand voor controle alarm bij de voetbalclub. Tussen 8 en 11... dus ik zit in de auto braaf te wachten. Toen ik ja zei, was het verdorie 17 graden ofzo. Kantine etc al maanden dicht dus verwarming staat daar ook al heel lang uit.
Uiteraard geen contact gegevens dus ik kan die controleur ook niet vragen om 5 min van te voren berichtje te doen.
Sneeuw buiten, koud natuurlijk...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:07

Nayomie schreef:
Dat ik morgen een presentatie heb maar echt niet weet hoe ik de voorbereiding moet bolwerken. Het lukt me eigenlijk niet meer om te werken, elke dag pijn, veel huilbuien, paniekaanvallen. En ik weet het allemaal niet meer. Hulp is ingeschakeld maar ik wacht nog op een intakegesprek. Heb nog 2 a 3 maand studie te gaan maar ik kan gewoon niet meer en ik weet niet meer wat ik moet doen.

Ik zou me ziekmelden, als het niet gaat gaat het niet. :(:)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:10

Nayomie schreef:

Eigen gezondheid gaat voor. Ik zou vandaag lekker met de presentatie bezig gaan ALS dat lukt en je morgen ziekmelden :(:)

Bloemetje75 schreef:
Er komt iemand voor controle alarm bij de voetbalclub. Tussen 8 en 11... dus ik zit in de auto braaf te wachten. Toen ik ja zei, was het verdorie 17 graden ofzo. Kantine etc al maanden dicht dus verwarming staat daar ook al heel lang uit.
Uiteraard geen contact gegevens dus ik kan die controleur ook niet vragen om 5 min van te voren berichtje te doen.

Brr. Succes met wachten!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:12

Ligt al sinds vrijdag een pakket bij postNL (wel mega maar ok!) En blijft staan op 'gesorteerd bij depot' al sinds vrijdag.. had hem al lang moeten hebben. Heel irritant!

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:37

Bloemetje75 schreef:

Ondertussen weet ik dat de controleur/monteur rond 9u komt. Gelukkig, dan blijf ik nog wel even in de auto zitten.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:59

Ik heb een singel besteld en het pakket weegt 6,5 kg. Is wel erg zwaar voor een singel...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:59

Ik vind het lastig om me ziek te melden, ben bijna klaar met mijn studie maar ik ben al volledig ingestort. Dit is de voorbereiding op het examen. Examen duurt ook een maand lang net als deze voorbereiding maar ik zie mezelf het niet meer afmaken. Ik weet echt niet meer wat wijsheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:02

Nayomie schreef:
Ik vind het lastig om me ziek te melden, ben bijna klaar met mijn studie maar ik ben al volledig ingestort. Dit is de voorbereiding op het examen. Examen duurt ook een maand lang net als deze voorbereiding maar ik zie mezelf het niet meer afmaken. Ik weet echt niet meer wat wijsheid is.
Ik zou me uitschrijven, even een paar maanden/jaar de tijd nemen om beter te worden en het dan weer oppakken. Je studiepunten blijven gewoon staan en als je je uitschrijft, zit je ook niet met doorlopend collegegeld.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:06

Mkango schreef:
Nayomie schreef:
Ik zou me uitschrijven, even een paar maanden/jaar de tijd nemen om beter te worden en het dan weer oppakken. Je studiepunten blijven gewoon staan en als je je uitschrijft, zit je ook niet met doorlopend collegegeld.

Ik zit op MBO dus geld loopt helaas door. Het is een beetje kiezen uit twee kwaden voor me. Of stoppen en dan een extra jaar uit eigen zak betalen en dat weer stress geeft, of 2 a 3 maand doorgaan met heel veel depressieve gevoelens, vermoeidheid, pijn etc etc.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:10

Je noemt het twee kwaden, maar in het eerste geval kies je voor je eigen (mentale) gezondheid en in het tweede geval kies je voor een diploma op korte termijn. Voor mij is dat een keuze uit twee goeden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:13

Kookaburra schreef:
Dat ik even niet meer weet hoe ik ooit mijn rijexamen voor auto moet halen en daarom, net als Marcella en Sanniejtjuh wakker lig.

We kunnen bijna wel een spel doen met zn drietjes om de tijd te doden :(:) :*

Ben toen het begon te stormen weer in slaap gevallen.

Maar heb heerlijk dikke opgezwollen vingers en zou bijna zeggen dat ik stenen heb lopen sjouwen.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 07-04-21 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:16

Nayomie, volgend jaar is het collegegeld als het goed is maar de helft, compensatie vanwege corona. Volgend jaar kost het je dus minder geld.
Als je nu 2 maand probeert en dan compleet crasht in een burnout ben je nog veel verder van huis natuurlijk.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:34

Zebrastreep schreef:
Ik raad stoppen aan! Maar meer omdat de pil geestelijk op mij een negatieve werking heeft en ik er ongelukkig van wordt. Nadat ik ben gestopt ben ik veel minder erg ongesteld en heb er ook niet zo veel last van. Alleen soms de week ervoor met wat vage klachten maar verder heb ik zoiets van het moet eruit anders trek ik het ook niet. Ik voel mij nadat ik ongesteld ben geweest eigenlijk weer heel goed. Ik heb geen spijt ervan dat ik ben gestopt. Begin er ook niet meer in en ook niet in een andere vorm. Die hormonen zijn echt killing voor mij. En ik heb af en toe ook wel aura migrene dus de keuze wordt dan nog makkelijker.

-
Krentenbaard op stage.... Ik heb nu overal zware jeuk. Alleen al als ik er aan denk :')

Stoppen is helaas geen mogelijkheid omdat ik van nature een hele heftige menstruatie heb. Denk aan de eerste 3 dagen zoveel buikpijn dat zelfs naproxen niet meer helpt, ontzettend veel bloedverlies (en het niet kunnen verdragen van tampons, dus zit ik opgescheept met maandverband en dat is dan ieder half uur wisselen en altijd doorlekken) en mijn menstruatie duurt dan tussen de 10 en 14 dagen. Stoppen is voor mij voorlopig dan ook echt geen optie. Daarnaast had ik dan ook altijd migraine rond m'n eisprong en vaak ook nog rond m'n menstruatie. Dat is nu een stuk minder, maar ik hoop door naar een middel te gaan met maar 1 hormoon die het hormoon ook geleidelijk aan afgeeft, dat mijn migraine ook al minder gaat worden. Iedere maand migraine is niet aan te raden. :+

Pas op het moment dat ik met kinderen wil gaan beginnen zal ik gaan stoppen met anticonceptie, eerder is vanwege de klachten ook geen optie. Zelfs met de pil heb ik flinke buikpijn en 7 dagen ongesteld en dit wil ik ook bespreken met mijn huisarts. Mijn biomedische kennis docente wees mij erop dat mijn klachten wel erg passen bij endometriose en dit ga ik dan ook voorleggen aan mijn huisarts.

Oh bah, krentenbaard is echt niet lekker nee. Hopelijk blijft het op je stage en neem je het niet mee naar huis!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:39

Dat ik een andere huisarts moet zoeken. Moest ik eigenlijk al 1.5 jaar maar heb het uitgesteld. _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:42

MarlindeRooz schreef:
Dat ik een andere huisarts moet zoeken. Moest ik eigenlijk al 1.5 jaar maar heb het uitgesteld. _O-

Oof, succes! Huisartsen in de omgeving zijn volgens mij echt al overvol :oo Ik had geluk dat ik bij mijn partner erbij kon, anders had ik de huisarts bij mijn ouders moeten aanhouden (welke overigens wel écht de meest zorgzame huisartsen zijn die ik heb meegemaakt). Of valt het bij jou nog mee?

Bodin, is dat zo? Want dat zou me rust geven. Heb met Mkango gesproken, misschien is het beter om het laagdrempelig te proberen en ander volgend jaar opnieuw te proberen. Stage heb ik al afgerond dus zou het alleen om het de proeve van bekwaamheid gaan.

Gini, zo heb ik het nog niet bekeken, maar denk wel dat dit een helpende gedachte is. Thanks! <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:44

Hier zijn er gelukkig nog wel wat. Maar ik wil niet in een bepaalde wijk bij de huisarts. :o
En ik woon dichtbij die wijk. Maar van de week maar even er langs om me in te schrijven.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:45

Straks examen waar ik wel een beetje bang voor ben.
Heb ik er wel genoeg voor gedaan? Heb ik wel op de juiste manier geleerd? Begrijp ik straks de vragen wel? Red ik het allemaal wel in die 50 minuten? Welke vragen zouden ze kunnen gaan stellen op deze casus?

Man, blij als het 13:00 is en het voorbij is en ik even niet meer hoef te leren..

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:47

MarlindeRooz schreef:

Precies dit :')
Woon al 1.5 jaar op mijn nieuwe plekje en moet echt een andere huisarts gaan zoeken, maar als ik Google zie ik overal staan dat ze een patientenstop hebben.
En dan is mijn motivatie weer weg.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:48

Ik ga vrijdag na 5 jaar weer lessen met mijn paard, en ik ben op een of andere manier rete zenuwachtig :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:52

Sneeuw.

Geen nieuwe beoordelaar krijgen met als argument van de directie; "Dan kan iedere student wel een nieuwe beoordelaar aan gaan vragen". Leuk man, in een afhankelijkheidspositie zitten.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:54

Nayomie schreef:
Stage heb ik al afgerond dus zou het alleen om het de proeve van bekwaamheid gaan.

Hoe zien jouw pvb er uit? Want ik maakte me daar op het MBO ook heel erg druk om, bleek 1 grote toets te zijn en 2 praktijktoetsen in 1. En dat was het. Misschien kan ik je helpen met het overzicht terugkrijgen? Je mag me altijd PB'en

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:56

LoveBodin schreef:
Nayomie, volgend jaar is het collegegeld als het goed is maar de helft, compensatie vanwege corona. Volgend jaar kost het je dus minder geld.
Als je nu 2 maand probeert en dan compleet crasht in een burnout ben je nog veel verder van huis natuurlijk.

Dat gaat alleen op voor de Uni en HBO, MBO niet.

Hoe dan ook Nayomie: ik zou idd nu je rust pakken en volgend studiejaar verder gaan. Examentijd is op zich al heel stressvol als je wel goed in je vel zit en je moet een enorme prestatie leveren. Het lijkt me niet eerlijk om dat nu van jezelf te vragen. Het zou hetzelfde zijn als een marathon gaan lopen met een gebroken voet, misschien kun je je erdoor sleuren maar wel met een heleboel extra stress en potentieel schade voor jezelf op de lange termijn.

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, kreeg Pfeiffer in mijn afstudeerjaar en ik kon absoluut niks meer. Mijn studiebegeleider zei toen exact hetzelfde tegen mij. Ja het kost meer tijd en geld. Maar dat gaat ook zo zijn als je hierna een jaar plat ligt van ellende omdat je zoveel van jezelf gevraagd hebt.

Hoe dan ook heel veel sterkte, ook met het maken van een keuze :(:)