Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:14

Marcella schreef:
Weet niet of je al gebeld hebt met de GGD voor afspraak, maar bedrijf gelijk melden dat die de regels aan zijn laars lapt. Misschien dat je ziek geworden ben van een andere collega die ze dus verplichtingen door te werken. Zo houden ze verspreiding ook nog in stand.

En dit idd

Zertab

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:26

Dat ik iets op mijn werk niet los kan laten en blijf twijfelen..

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:41

fleurtjeuh schreef:
[ [url=m/mF9uxm.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P0K9on.png]Afbeelding[/url] ]
Ik kan niet kiezen...
Echt een luxe probleem dit, ik weet het.
De groene is een Super Soco TC
De rode is een Super Soco TS-X
Beide zijn 100% electrische brommers, beide ongeveer dezelfde range.
Via een bedrijf kan je ze leasen en het lijkt me ideaal als woon-werk verkeer van 12 kilometer....
Welke zouden jullie kiezen? :')

Groen! <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:53

Rambogirl schreef:
Het moeten missen van mn maatje. Niemand die naast me ligt, niemand die op me ligt, niemand die me wakker maakt met zn pootje. |(
Ik weet dat t heel raar klinkt, maar hij en ik waren vrijwel altijd samen. Jin&Jang. En was ik er niet, dan gaf tie de hele dag een orkest totdat ik er wel weer was.

:knuffel:

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:55

fleurtjeuh schreef:
Knert schreef:
Dat ik dit topic meelees.. en mij opvalt dat sommigen wel veel erger puntjes inbrengen. En dat ik mij afvraag of er dan geen herkenning komt bij jezelf. “Glas is niet halfleeg maar compleet leeg of anders sla ik die bodem er wel uit” - mensen.
Komop... het leven is toch mooi?

Dat ik mij oprecht afvraag hoe ze in het echt in het leven staan.

Nu heb ik ook wel eens een puntje hoor... ben zeker niet perfect. Nu heb ik gister te horen gekregen dat ik toch geopereerd moet worden en 10 dagen mij niet goed kan bewegen. Maar ja.. daarna is het vast een stuk beter.

Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die zo kunnen denken.
Mensen die wel een half vol glas hebben. Mensen die wel de silver lining kunnen vinden in een situatie.
Ik heb dat niet en dat vind ik soms echt heel erg poedersuiker.
Ik ben depressie gevoelig en inmiddels ook aan anti depressiva.
Ik wil ook graag die silver lining.
Zelfs een bronze lining zou ik blij mee zijn. Alles beter dan die zwarte rand.

Voor jou ook een dikke :knuffel: .

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:13

Benthhh schreef:
Marcella schreef:
Weet niet of je al gebeld hebt met de GGD voor afspraak, maar bedrijf gelijk melden dat die de regels aan zijn laars lapt. Misschien dat je ziek geworden ben van een andere collega die ze dus verplichtingen door te werken. Zo houden ze verspreiding ook nog in stand.

En dit idd

Ik ben ook niet naar werk gekomen, heb afgebeld in de ochtend, ik ga even vragen wanneer ik de GGD bel waar ik dat kan melden. Heb zon keelpijn, het komt door de tramadol heen, en dan zou ik daar elf uur lang achter de kassa moeten zitten praten?

Ik zei gisteren dus dat ik ziek was en ze zei letterlijk: "ja maar vanochtend kwam je nog even boodschappen doen en toen zag je er goed uit, dat vind ik een beetje raar hoor."

?? Ja toen voelde ik me nog niet ziek trut. En ik slik overdag pijnstillers die sowieso koorts verlagend zijn dus dan had ik niets gemerkt.

Is overigens dezelfde persoon die als enige wist dat mjjn zusje in het ziekenhuis lag en die direct daarna gevraagd had of ik drie uur extra kon werken, tot twee keer toe.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:40

Waarom werk je daar nog? Dit is niet het eerste gezeik met je werk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:41

Ja dat dus. Waarom daar nog werken als je als stront behandeld wordt? Althans, zo komt het over.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:51

Omdat ik goed betaald word, een hele goede band heb met mijn collega's en het dus altijd super gezellig heb en omdat het ontzettend lastig is om als je chronisch ziek bent (En daadwerkelijk beperkt ben in wat ik wel en niet kan) je vaak niet veel keuze hebt. Daarnaast heb ik een uren contract en dat vind ik ook erg fijn. Ik kan door mijn ziekte bijvoorbeeld niet lang staan (5+ minuten) of dingen dragen, dus dan valt veel werk al af wat je op mijn leeftijd doet. Het is twee minuten van mijn huis af, dus geen reis tijd.

Dat ga ik niet snel ergens anders vinden. Zeker niet de band die ik heb met mijn collega's. Nu in de corona periode heb ik haast geen andere sociale contacten want de uni is maar een keer per week, dus dan waardeer ik dat nog meer

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:19

DiscoDipp schreef:
LukieBradley schreef:
Zebrastreep, op de 1 of andere manier is er altijd met het wisselen van het weer iets.
Nu had een aantal wat last van schimmel en eentje kwam er maar niet doorheen.. zo'n beetje alles al geprobeerd.
Nu is ze dit:
[ [url=m/cLBe2k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Weer nieuwe medicijnen en nu lijkt het stil te staan. Maar normaal is ze niet half naakt zeg maar 8)7

De andere viel ineens keihard af en was niks meer van over.
Heb het nog geprobeerd maar helaas.
Zijn gebit lag dwars. En al een oudje dus ging het hem niet meer aandoen.

Lijken idd simpele dieren maar komt heel wat bij kijken. Daarom sterven ze vaak ook redelijk jong omdat mensen er gewoon niet veel van weten.

Ofwel, cavias zijn mijn ergernissen _O-

Jeetje..

Heb je al eens stronghold geprobeerd? Zoja, Bij de DA vragen op Enrobactin! Wij hebben ook wel een cavia’s die allemaal van zo’n rare plekken kregen. Sommige jeuk sommige niet. Maar een van die twee deed t hem meestal wel!

Yes! Ook al gehad.
Nu krijgt ze apoquel tegen de jeuk, is geïnjecteerd voor schurft en krijgt pijnstilling.
Het is heel hardnekkig.
Vanmiddag mag ze even in een lauw badje om de trekkende huid wat te verzachten en daarna smeer ik haar weer in.
Tevens kwam er een luchtweg infectie bij en daar krijgt ze ook antibiotica voor.
Te zot voor woorden

Zebrastreep schreef:
Rocky_konijn schreef:
Voor iedereen die last heeft van katten: een waterspuit vullen (met water) en ze als ze er weer zijn natspuiten. Doen wij ook altijd en werkt prima :D

Of neem een compleet gestoorde Jack Russel die heel woest de tuin in rent om een kat weg te jagen. En vervolgens heel stoer weer naar binnen loopt , maar eigenlijk schijtsbenauwd is voor alles.

Zoals exact mijn jack Russell doet :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:59

Verdorie! Zit de hele tijd te wachten op de Jaarafrekening van Nuon, hoopte geld terug te krijgen. Kijk ik net weer op hun site, moet ik gewoon €499,- betalen!! Kon het zo onwijs goed gebruiken, en nu zoveel betalen? Zie dat wij gewoon 1000kwh méér hebben verbruikt dan verwacht, das 20%!

Baal gigantisch |(

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:03

Pff dat mijn schoonmoeder reageerde op het nieuws dat wij een auto gaan leasen dat we wel haar auto konden delen....

Is een oud bakkie waar de airco het al niet meer van doet. We moeten helft kosten betalen en kunnen dan auto van vrijdag avond tot zondag avond gebruiken. ze wonen 10 km verderop dus elke keer op fiets om auto dan ophalen.

Wij willen juist auto ook doordeweeks om dan boodschappen te doen naar mijn ouders en familie die wonen 80 km verderop. Mijn opa en omas zijn 85+ dus als er wat gebeurt mogen we alleen in het weekend erheen.

Wie helpt mij met goede argumenten dat ik dit totaal niet wil, Ze komen vanavond langs.

Ps: we kunnen makkelijk maar dan ook makkelijk de leasekosten betalen. en dan nog 1400 per maand sparen. Door aankoop huis niet een groot bedrag liggen voor auto maar wel na die 5 jaar lease periode. ......

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:05

Iloveiswan schreef:
Pff dat mijn schoonmoeder reageerde op het nieuws dat wij een auto gaan leasen dat we wel haar auto konden delen....

Is een oud bakkie waar de airco het al niet meer van doet. We moeten helft kosten betalen en kunnen dan auto van vrijdag avond tot zondag avond gebruiken. ze wonen 10 km verderop dus elke keer op fiets om auto dan ophalen.

Wij willen juist auto ook doordeweeks om dan boodschappen te doen naar mijn ouders en familie die wonen 80 km verderop. Mijn opa en omas zijn 85+ dus als er wat gebeurt mogen we alleen in het weekend erheen.

Wie helpt mij met goede argumenten dat ik dit totaal niet wil, Ze komen vanavond langs.

Ps: we kunnen makkelijk maar dan ook makkelijk de leasekosten betalen. en dan nog 1400 per maand sparen. Door aankoop huis niet een groot bedrag liggen voor auto maar wel na die 5 jaar lease periode. ......

"Bedankt voor het aanbod maar wij willen geen auto delen."

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:08

__Sannne schreef:
Iloveiswan schreef:

"Bedankt voor het aanbod maar wij willen geen auto delen."

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

Dat zeiden we aan de telefoon. Maar moesten het maar over hebben en onderzoeken. en dan vanavond nog een keer over hebben. Ze wilt geen nee horen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:09

Iloveiswan schreef:

Gewoon nee, dat is helemaal jullie eigen keuze?
En mocht ze moeilijk gaan doen zou ik zeggen: Ik heb liever een mooie auto waar alles van werkt en altijd beschikbaar is dan een oude bak voor (bijna) hetzelfde geld :') Stel er komt ineens een dure reparatie aan, kan je daar mooi de helft van gaan dokken.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:11

Marocje schreef:
Verdorie! Zit de hele tijd te wachten op de Jaarafrekening van Nuon, hoopte geld terug te krijgen. Kijk ik net weer op hun site, moet ik gewoon €499,- betalen!! Kon het zo onwijs goed gebruiken, en nu zoveel betalen? Zie dat wij gewoon 1000kwh méér hebben verbruikt dan verwacht, das 20%!

Baal gigantisch |(

Kan je dat niet tussentijds terugzien? Wel vervelend natuurlijk!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:27

Thanks voor de antwoorden :)

Wilde misschien ook even horen dat het gewoon geen goed idee was en best raar wat ze aanbied _O-

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:32

Iloveiswan schreef:

Wilde misschien ook even horen dat het gewoon geen goed idee was en best raar wat ze aanbied _O-

Dat vind ik het sowieso _O- Ik zou nooit een parttime auto willen :')

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:35

Iloveiswan schreef:

Nee dank je is ook een antwoord.

Maar als je €1400 per maand kan sparen dan zou je het toch kunnen overwegen voor een maand of 3? Kan je daarna van dat geld prima een auto kopen voor jullie doeleinden en zit je niet ergens 5 jaar aan vast.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 10-10-20 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:36

Flowery schreef:
Iloveiswan schreef:

Dat vind ik het sowieso _O- Ik zou nooit een parttime auto willen :')

Ik ook niet :') Nu zit ik al jaren niet zonder auto, dus zou het ook niet meer gewend zijn.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:48

Detroit schreef:
Marocje schreef:

Baal gigantisch |(

Kan je dat niet tussentijds terugzien? Wel vervelend natuurlijk!

Er is vorige maand een slimme meter geplaatst, dus vanaf nu moet ik het terug kunnen zien. Ik hoopte nog dat daar iets mis was gegaan, maar ook daar staan de juiste cijfers genoteerd.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:16

Er zijn meerdere die na een slimme meter ineens aanzienlijk meer moeten betalen.
Maar als dat vorige maand pas was linkt me dit sterk. :(:)
Nooit leuk, wat heb je voor bedrag in gesteld en wat voor huishouden?
Vond ze dit jaar ook prijziger geworden.

Over de leenauto... gewoon zeggen: nee ik hoef geen oud barrel nu parttime. Ik wil een nieuwere auto fulltime waar ik iets aan heb.
Als je het netter wil doen :') : sorry we willen een fulltime auto en geen parttime auto om te delen :)
Leasen is verder gewoon prima geregeld toch Als je de boel goed regelt voor jezelf
Heb sinds een week een lease auto en wil niks anders meer.
Via de werkgever geregeld en meer voordelen als nadelen.
Maar ik heb zelf ook geen 1400 per maand over om te sparen (voor bijv een auto).

Ik moet echt eens afleren om dutjes midden op de dag te doen _O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:35

Nee, na díe meter is er niet veel bij gekomen, dat verklaart die 1000kwh extra dit jaar niet.

De droger is vaker aangeweest, de lamp op de overloop is sinds dit jaar elke nacht aan (spotjes, geen spaarlamp) en de pc van zoon is veel aan. Dat is het enige wat ik kan bedenken wat dit grote verschil maakt.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:42

Hier is na de installatie van de slimme meter het bedrag met 17,- juist naar beneden gegaan. Ik vrees dat je het echt moet zoeken in het verbruik van energie inderdaad. Merk wel dat ik het fijn vind dat dat inzicht erg prettig werkt :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:54

Had een tijdje terug een keverplaag. Ben nu grondig mijn huis aan het opruimen. Toen ik de keukenkastjes deed kwam ik echt in 5 dingen nog kevers tegen. En ja alles zit bij mij afgesloten in een plastic bakje met deksel. Maar daar komen ze gewoon doorheen. :r :r :r

Heb nu echt veel weg kunnen gooien. Maar nu is mijn kast wel weer lekker leeg. :=