Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:54

Ik heb best rustig boodschappen kunnen doen, moest nog bloem en melk hebben vandaag voor een gerecht en kon gewoon overal gelijk binnen en vlot door.

Ik had een Rush op kledingzaken en dergelijke verwacht, viel ook goed mee. Moest nog een pakje ophalen bij Lola & Liza (niet die uit het topic) en die winkel was gewoon leeg!

Wij gaan deze week een paar keer wandelen. Ik verwacht daar wel veel meer volk dan normaal.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:25

Praktisch gezien ben ik allang weer in lock-down. Ik werk thuis en kom alleen buiten voor paard. Heb in geen tijden met iemand iets afgesproken en winkelen heb ik sowieso de schurft aan.
Eerlijk gezegt kan het me dus eigenlijk niets schelen wat hier volgende week besloten wordt, maakt geen verschil voor mij :o

Wel gaan we regelmatig even ergens wandelen en dat zou ik niet willen missen. Zo‘n harde lock-down zou ik dan weer niet erg goed trekken.
Dit was vorige week:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:26

Schoolvakantie is verlengd met een week, gok dat het overal koppen lopen gaat worden bij buitenactiviteiten. Gelukkig ken ik genoeg paden in de buurt om drukke stukken te vermijden indien nodig.

Voor de vakantieparken is dit echt wel zuur, veel inkomsten vallen zo weg. Idem met binnenlocaties die activiteiten bieden voor kinderen. Die hebben met de warme zomer ook al inkomsten gemist vrees ik, dan dit erbij.

N0a

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 01:18

Ik begrijp niet dat mensen de regels in hun eigen land niet kennen, vol verbazing vandaag 4x Belgen aan de telefoon gehad. Of ze nog een weekendje weg konden boeken bij ons (Nederland). Als je dan aan geeft dat ze wel even moeten kijken wat de adviezen zijn, volgens mij nu na thuiskomst 14 dagen quarantaine. En sowieso het advies om niet te reizen, dan zijn ze helemaal verbaasd. Leven sommige mensen onder een steen ofzo :+ ?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:26

Same here. Was bijna leeg vandaag bij ons, maar inmiddels volgeboekt. En dat na vrijdag avond.

Op zich is het niet verboden te reizen, en Luxemburg heeft geen verbod op het ontvangen van belgische ( nederlandse, noem maar op)gasten.

Dit zijn niet de mensen die de 10 dagen in quarantaine gaan en het formulier invullen 48 uur voor terugkomst. Dit zijn degene , die bewust even lekker weggaan, omdat her alles gewoon open is.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:08

Als je dan in het nieuws en op social media de foto's voorbij ziet komen van winkelstraten waar je op de koppen kon lopen ( Brussel ) duizenden mensen op elkaar ,veel zonder mondmasker ,geen afstand in de wachtrijen ..on-ge-loof-lijk
En de kleine zelfstandige die mag sluiten -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:09

Nee, die mensen leven niet onder een steen. Die hebben gewoon sch*t aan alles en trekken zich van niks iets aan.
Het totale plaatje van die pandemie gaat gewoon aan hen voorbij. Just not interested.

En zo wordt de kans alweer groter dat de grenzen toch weer dicht zullen moeten en er nog strengere maatregelen komen.

Maar hé, ondertussen hebben zij wel een fijne vakantie gehad en dat is toch het belangrijkste.

:x :x :x

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:10

Getup schreef:
Same here. Was bijna leeg vandaag bij ons, maar inmiddels volgeboekt. En dat na vrijdag avond.

Op zich is het niet verboden te reizen, en Luxemburg heeft geen verbod op het ontvangen van belgische ( nederlandse, noem maar op)gasten.

Dit zijn niet de mensen die de 10 dagen in quarantaine gaan en het formulier invullen 48 uur voor terugkomst. Dit zijn degene , die bewust even lekker weggaan, omdat her alles gewoon open is.

En omdat het overal "beter " is dan bij hun ..die redeneren dat wij ( Belgie ) de slechtste vd klas zijn qua corona en dat het dus overal beter is

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:29

Christiene schreef:
Owh gaat het de toiletpapier afdeling weer zo hard.. en keukenrollen stel je voor dat dat op is .. je mag toch gewoon naar de supermarkt elke dag. Als dat nodig is

Kakzooi :+. Niet weer het wc-papier :') .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:58

Es_ther schreef:
Christiene schreef:
Owh gaat het de toiletpapier afdeling weer zo hard.. en keukenrollen stel je voor dat dat op is .. je mag toch gewoon naar de supermarkt elke dag. Als dat nodig is

Hier was het de yoghurt, kwark en gewone kaas waarvan de schappen helemaal leeg waren >;) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:28

Reizen is niet verboden, wel ten stelligste afgeraden. En het zijn nu 10 dagen quarantaine geloof ik? Maar ik betwijfel of dat verplicht is, of hooguit aangeraden.

Wij zouden ons daar met alle plezier aan gehouden hebben en hebben dat zelfs bewust ingecalculeerd in onze vakantiedagen.
Dan is dus zuur dat anderen er zo laks mee om gaan. Voor diegene zoals ik die nog vakantie hadden gepland, voor de kleine zelfstandige in eender welke sector. Maar evengoed voor diegene die nu weer hun lijf krom moeten lopen om alles bezorgd en geleverd te krijgen. Want daar kan je Prat op gaan, online shopping gaat boomen en geheid dat er een hoop geklaag gaat komen "ja mijn pakje is vertraagd" en dat soort dingen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:59

Lolaliza schreef:
Getup schreef:

En omdat het overal "beter " is dan bij hun ..die redeneren dat wij ( Belgie ) de slechtste vd klas zijn qua corona en dat het dus overal beter is

denk, dat dit niet alleen in Belgie zo is, trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:56

Als je trouwens minder dan 48u de grens over gaat hoef je niet eens te melden dat je gaat. Dus een avondje hotel kan dan in principe prima. Alleen gaat dat nu wel in de kiem gesmoord zijn nu er alleen nog eten op de kamers bediend mag worden.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:21

Zie daar trouwens ook echt geen slecht in ..heb ook al gezegd tegen mijn man nu we geen vakantiehuis kunnen boeken met ons 2 en de hond dat we best eens een b&b gaan doen ..middag aankomen ..15 km wandelen iets afhalen ,slapen ..ontbijt op de kamer of deel broodjes afhalen bij een bakker ,weer wandeling en dan naar huis

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:40

Varekaj schreef:
Als je trouwens minder dan 48u de grens over gaat hoef je niet eens te melden dat je gaat. Dus een avondje hotel kan dan in principe prima. Alleen gaat dat nu wel in de kiem gesmoord zijn nu er alleen nog eten op de kamers bediend mag worden.

In Luxemburg dus (nog) niet, restaurants etc open.

En tuurlijk mag het,maar moet je dat nu persé willen? Meesten zijn er voor meer als 1 nacht ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:52

Wij zitten nu in een hotel voor mijn verjaardag.
Het is hier echt niet druk en het diner en het ontbijt zijn in shifts.
Max 2 personen per tafel tenzij je uit 1 gezin komt.
We gaan zo dineren.
Verder zitten we aan het bos. Net al heerlijk gewandeld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:58

Gefeliciteerd met je verjaardag

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:59

Gefeliciteerd Sure_lee en fijne verjaardag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:50

Gelukkige verjaardag!

Of ik het slim plan vind is wat anders Getup :+ maar dit is wel toegelaten en we weten allemaal dat er genoeg pipo's zijn die er sport van maken om net binnen de lijntjes toch hun zin te doen. Slim of niet, dat kan hen worst wezen.

Wij hadden vandaag Italië op de kaart: we hebben lui pizza aan huis laten leveren :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:13

Es_ther schreef:
Christiene schreef:

Ik heb nog 2 rollen... Dus ik moet zo wel halen, maar ik schaam me nu al kapot dat ik wc-papier moet hebben :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:16

Winged schreef:
Ik heb nog 2 rollen... Dus ik moet zo wel halen, maar ik schaam me nu al kapot dat ik wc-papier moet hebben :+

No oliebol :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:19

Haha, ik ben ook blij dat ik al gehaald had voor dat men weer ging hamsteren.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:37

In Frankrijk hadden ze handhavers staan bij de wc papier afdeling :')

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:39

Afbeelding

:')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:42

Hhahahaha :')

(ergens ben ik nog wel blij ook dat we hier geintjes over kunnen maken :+ Beetje luchtigheid...)

Ben ik trouwens flauw als ik het helemaal prima vind als de vakanties deze winter niet zijn toegestaan? Ik hoop begin april een kitesurfvakantie te kunnen doen :=