Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Babootje schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1583847 ... -in-de-weg
Ah daar komt de aap uit de mouw. We hebben onszelf blijkbaar te afhankelijk gemaakt van een grote farmaceut die de receptuur van de testvloeistof niet met haar afnemers wil delen, maar zelf onvoldoende capaciteit heeft om te leveren.
De hele wereld is afhankelijk van dit soort bedrijven en zo’n vloeistof kan in een laboratorium ontleed worden en nagemaakt, kan met medicijnen ook. Dus dat zal ook wel gaan gebeuren maar dat duurt misschien even aangezien ze het nu heel druk hebben met testen op Corona zelf.
Babootje schreef:Iris82 schreef:Fijn dat het in ieder geval landelijk bekend wordt. Zo wordt de druk in ieder geval opgevoerd.
Volgens mij moet de overheid hierin kunnen ingrijpen in zo'n crisistijd. Zo'n bedrijf mag zn monopoly nu niet uitspelen.
elnienjo schreef:De overheid had niet moeten laten privatiseren in de medische sector.
Het bedrijf heeft vast veel moeten investeren en zij moeten winst maken, dat kun je hun niet kwalijk nemen.
De overheid die overal graag op bezuinigt wél.
Babootje schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1583847 ... -in-de-weg
Ah daar komt de aap uit de mouw. We hebben onszelf blijkbaar te afhankelijk gemaakt van een grote farmaceut die de receptuur van de testvloeistof niet met haar afnemers wil delen, maar zelf onvoldoende capaciteit heeft om te leveren.
knollentuin schreef:Dat is toch wel met heel veel zaken,bv de productie van Philips in Amerika, ik hoop dat dit eyeopeners zijn en dat we na de crisis daar iets mee gaan doen.
Echwel schreef:Heeft dat niet te maken dat de eu al jaren probeert nieuwe handelsovereenkomsten te krijgen met Zwitserland .
Emmaa_ schreef:knollentuin schreef:Dat is toch wel met heel veel zaken,bv de productie van Philips in Amerika, ik hoop dat dit eyeopeners zijn en dat we na de crisis daar iets mee gaan doen.
De productie van Philips in Amerika ligt alleen niet aan een patent of aan Philips zelf.. Het is de VS zelf die (mogelijk) beslag gaat leggen op de productie omdat ze een hele oude wet hebben afgestoft waarin staat dat ze dat mogen als het land in noodtoestand is.
Babootje schreef:Iris82 schreef:Fijn dat het in ieder geval landelijk bekend wordt. Zo wordt de druk in ieder geval opgevoerd.
Volgens mij moet de overheid hierin kunnen ingrijpen in zo'n crisistijd. Zo'n bedrijf mag zn monopoly nu niet uitspelen.
knollentuin schreef:Dat is toch wel met heel veel zaken,bv de productie van Philips in Amerika, ik hoop dat dit eyeopeners zijn en dat we na de crisis daar iets mee gaan doen.