Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:02

Inderdaad zo bizar vind ik dat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:06

Mijn man doet dat, ik schaam me dood :roll:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:07

Goof schreef:
_O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 17:26

Goof schreef:

:D :D :D Het zijn wel meestal mannen die dat doen ja :D

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:40

Als mijn vriend dat doet krijgt ie op z'n flikker ~~}> ~~}>

Toen met de golf was zijn rijgedrag ook echt :r

Nu met een niet zo sportieve auto god zij dank niet meer zo extreem.
Met de golf heb ik toch echt zo vaak als bijrijder al willen remmen _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:47

Oh, hij rijdt verder prima, helemaal niet extreem ook. Hij rijdt alleen nooit rechts. Ik zeg er wel eens iets van, maar ik ben niet zijn moeder. Hij kan zich overigens enorm ergeren aan onnodig linksrijders als hij zichzelf erop klem rijdt, dat dan weer wel _O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:21

Ik heb zo ooit iemand z'n afrit laten missen. Die ging schuin voor me rijden en wilde per se tussen mij en m'n voorganger in om de afrit te nemen, terwijl er achter me minstens een halve kilometer niets reed. Ik ben niet op de rem gegaan om hem er tussen te laten, dus hij mocht bij de volgende afrit keren :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:31

Jij bent heerlijk slecht. I love it _O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:43

En terecht hoor, deze actie!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 18:43

Ooo ik hoop dat ik dat ooit ook mag doen :')

Heb al wel een keer iemand bijna zijn afrit zien missen, maar die had gewoon zoveel haast dat hij vergat dat hij nog 2 banen naar rechts moest om de afslag te nemen :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:49

Exitium mooie actie.

Ik hebsoms wel moeite om een afrit te nemen als er een hele rij vrachtwagens achter elkaar rijdt.
Zit er liever niet tussen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:05

luuntje schreef:
Exitium mooie actie.

Ik hebsoms wel moeite om een afrit te nemen als er een hele rij vrachtwagens achter elkaar rijdt.

Zo heb ik er dan wel weer eens eentje gemist. Had 'm nog kunnen hebben maar dan had ik flink moeten snijden enzo, dus doorgereden naar de volgende afrit, daar gekeerd en toen terug door de file. Half uur langer onderweg geweest :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 20:59

luuntje schreef:
Exitium mooie actie.

Heb van de week gehad dat er een vrachtwagen schuin achter mij reed,
en ik trok op en gaf al ruim op tijd aan dat ik naar links wou.

En precies dat ik mijn snelheid had en dat ik er voor kon trok die gast
ook nog op en begon te seinen met zijn lichten.

En die gast was net ook een andere vrachtwagen voorbij aan de verkeerde kant (rechts)

En dat optrekken links en naar rechts gaan als de gene jouw voorbij is zijn vaak
de pauper merken zoals VW of een BMW of een Mercedes.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:58

Siggislief schreef:
Ik merk de laatste tijd dat de meeste langzaam rijdende mensen vooral in het midden blijven rijden.
Je kan er rechts niet langs want het mag niet, maar soms kan je niet anders..

Die deel ik. Rij nu meer kilometers, bevalt me idd op dat best veel mensen op de driebaansweg in het midden blijven rijden? Terwijl ze rechts dus niet inhalen maar lang ernaast of half erachter blijven plakken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:09

Klopt. En alleen bij Parijs doe ik en velen dat met mij, daar iedereen die de snelweg op wil daar voorrang heeft, en in het begin wist ik dat niet en dat gaf wel eens situaties die niet best waren. Nu ik het weet blijf ik op de tweede baan en anderen hebben dan nog een of twee banen om te passeren.
Ik vind max 100 daaro genoeg.
Ook eens dat het altijd de grote duurdere auto's zijn die hierboven genoemd zijn.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:31

pien_2010 schreef:
Klopt. En alleen bij Parijs doe ik en velen dat met mij, daar iedereen die de snelweg op wil daar voorrang heeft, en in het begin wist ik dat niet en dat gaf wel eens situaties die niet best waren. Nu ik het weet blijf ik op de tweede baan en anderen hebben dan nog een of twee banen om te passeren.
Ik vind max 100 daaro genoeg.
Ook eens dat het altijd de grote duurdere auto's zijn die hierboven genoemd zijn.

Dat is alleen op de Périphérique toch? Parijs is sowieso iets om met een hele grote boog omheen te rijden, tenzij je er specifiek moet zijn :x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:38

Volgens mij ook op de A86 richting Lille of Bordeaux. Of de mensen denken dat het daar ook mag want gooien zich gewoon (bijna) tegen je auto. Dus ik doe het daar ook.
Antwerpen vind ik erger als Parijs hoor. En ja, als je naar Nederland moet dan is dat echt vele male korter als welke omleiding dan ook.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:21

Korter ja, sneller is de vraag. Toen wij vanuit Barcelona terugreden zouden we rond een uur of drie bij Parijs aankomen, dus we zijn net voorbij Orleans richting Troyes gegaan om Parijs te ontwijken. Uiteindelijk vrijwel filevrij naar huis gereden toen :D

Antwerpen heb ik niet zoveel moeite mee. Ik vind Brussel dan weer veel erger dan Antwerpen :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:24

Zo zie je maar hoe verschillend iedereen is.
Troyes vind ik te om.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:03

Vandaag een nieuwe voor mij er bij gekregen op de bingokaart: mensen achter jou bepalen voor jou dat je al best de rotonde op kan terwijl er een tractor toch net wat sneller was en dat laten weten door de toeter. Jammer joh, ik bepaal nog steeds zelf wanneer ik kan. Ik ben nog niet levensmoe in ieder geval.xD

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:22

Ik liep vandaag met mijn zoontje op het trottoir en wilde gewoon rechtdoor oversteken. Komt er van achter een auto met 2 meiden van 18/19 jaar die rechtsaf willen slaan. Ik stap met mijn zoontje de stoep af, begint ze me toch een partij te toeteren.

Ik heb gevraagd of ze even normaal kon doen. Toen ik overgestoken was, kwam er een opa op zijn elektrische fiets naar me toe. Die zei: "Zal ik er achteraan gaan en moet ik ze dan aanrijden??" }> }>

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 18:42

xSagan schreef:
Vandaag een nieuwe voor mij er bij gekregen op de bingokaart: mensen achter jou bepalen voor jou dat je al best de rotonde op kan terwijl er een tractor toch net wat sneller was en dat laten weten door de toeter. Jammer joh, ik bepaal nog steeds zelf wanneer ik kan. Ik ben nog niet levensmoe in ieder geval.xD

Een aantal jaren geleden heb ik zo’n situatie ook gehad, alleen knalde het busje met bullbar bij mij achterop. Hij vond dat ik best de rotonde nog op had kunnen rijden. Nou ik vond van niet en hij had gewoon uit zijn doppen moeten kijken, afstand moeten houden en op tijd moeten remmen.

Auto total los en hij kon vrolijk door, dat maakt het extra zuur en kan er nog steeds boos / verdrietig om zijn.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:45

Ineke2 schreef:
xSagan schreef:

Een aantal jaren geleden heb ik zo’n situatie ook gehad, alleen knalde het busje met bullbar bij mij achterop. Hij vond dat ik best de rotonde nog op had kunnen rijden. Nou ik vond van niet en hij had gewoon uit zijn doppen moeten kijken, afstand moeten houden en op tijd moeten remmen.

Auto total los en hij kon vrolijk door, dat maakt het extra zuur en kan er nog steeds boos / verdrietig om zijn.

Dan had ik geluk gehad vergeleken bij jou. Ik snap dat je daar nog steeds verdrietig om kan zijn..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:01

Jeetje Ineke2 wat erg. Sagan dan ben jij goed weggekomen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:46

Ista coole fietser die je te hulp schoot.

Man en ik werden bijna aangereden door automobilist.
Meneer de automobilist had zijn ramen niet schoongemaakt en zag ons niet.