[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:25

Femke_Tweety schreef:
Het wordt nog lolliger als je in het onderwijs werkt, en bruggers noemen je per ongeluk 'mama'.... :+ 8-)

Hahaa daar zou ik dan wel heel hard om moeten lachen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:25

Mijn echte ooms en tantes heb ik ook nooit 'oom x' of 'tante y' genoemd. :') Alleen met het gezin van de zus van mijn vader begroeten we elkaar met een heel formeel "dag oom/tante/neef/nicht" bij wijze van grap.

Femke_Tweety schreef:
Het wordt nog lolliger als je in het onderwijs werkt, en bruggers noemen je per ongeluk 'mama'.... :+ 8-)
Guilty. :') "Mam- eh, sorry, mevrouw!" :')

HopeMyDay

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:35

Ik heb het nooit begrepen.. op de basisschool is het "juf/juffie + voornaam" op de middelbare "mevrouw + achternaam" en zodra ze een opleiding gaan volgen mogen ze de docenten bij de voornaam aanspreken..

Ik ga nooit begrijpen waarom :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:38

Mkango schreef:
Femke_Tweety schreef:
Guilty. :') "Mam- eh, sorry, mevrouw!" :')

Op de basisschool gebeurde dat ook wel eens. Nota bene bij een meester _O- die reageerde steevast met "zeg het eens dochtertje/zoontje" :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:45

HopeMyDay schreef:
Ik heb het nooit begrepen.. op de basisschool is het "juf/juffie + voornaam" op de middelbare "mevrouw + achternaam" en zodra ze een opleiding gaan volgen mogen ze de docenten bij de voornaam aanspreken..

Omdat de verhouding in leeftijd tussen de docent en leerling misschien ook iets anders ligt naarmate leerlingen ouder worden?

Op het HBO hadden wij bepaalde docenten die net 2 jaar ouder waren dan wij destijds. Plus docenten geven meestal zelf tijdens een eerste les al aan hoe ze aangesproken willen worden. Deden ze dat niet dan begon ik ook standaard met ‘meneer x’ totdat degene zelf aangaf van ‘zeg maar gewoon *voornaam hoor*’

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:46

Bij ons op school is het altijd juf/meester+achternaam (basisschool) of meneer/mevrouw+achternaam (middelbare school) geweest. Dat informele gedrag vind ik eigenlijk not done, maar dat is denk ik ook heel ouderwets.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:47

Ik werk op de universiteit, half jaar afgestudeerd, mensen noemen me nu al soms professor :') Hallo we zijn hier niet in Harry Potter

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:48

HopeMyDay schreef:

Over het algemeen is het middelbaar de leeftijd met het minste respect voor wie er voor de klas staat.
Alle beetjes extra respect/afstand helpen daar bij :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:50

HopeMyDay schreef:

Dat "juf/meester + voornaam" werd bij ons op school ingevoerd toen ik in groep 4 zat of zo... Ik ben er nog steeds niet zo'n voorstander van; school mag van mij best wat formeel zijn, dan leren die kinderen misschien eens wat manieren. := Ik had een meisje in mijn klas op de middelbare die tot aan de bovenbouw alle docenten gewoon tutoyeerde. Tenenkrommend vond ik dat. "Ja, maar de meeste mensen zeggen toch 'zeg maar jij', dus dan doe ik het maar meteen."

Bij ons op de uni verschilde het héél erg wie je wel bij de voornaam kon noemen en wie niet. Zeker jongere docenten vinden het vaak juist prettig als ze aangesproken worden met "meneer" of "mevrouw" om zo de afstand tot de studenten wat meer te bewaren, aangezien studenten bij die jongere docenten niet altijd begrijpen dat er nog steeds een bepaalde hiërarchie in die relatie zit en dat je niet met ze geknikkerd hebt. := Ik heb het zelf nooit vreemd gevonden om mensen die misschien maar twee jaar ouder waren aan te spreken met "meneer/mevrouw". Uiteindelijk kun je ook niet té amicaal worden met ze, want ze moeten nog steeds je werk becijferen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:55

Ik heb het nu dus andersom. Mensen die ik tot voor kort meneer/mevrouw/professor noemde nu ineens bij de voornaam aanspreken en tutoyeren. :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:48

Ik vind die plotselinge omslag vaak lastiger dan wanneer iets een beetje organisch groeit. := Mijn lerares Latijn van school, met wie ik soms nog contact heb, noem ik nog steeds 'mevrouw' ook al heeft ze al tig keer gezegd dat ik haar bij de voornaam mag noemen, maar dat voelt gewoon gek. :') Bij de meeste docenten op de uni begon het met "meneer/mevrouw" en van lieverlee, als ik veel college van ze had of ze veel sprak bijvoorbeeld, werd dat wat informeler en noemde ik sommigen uiteindelijk bij de voornaam zonder dat dat expliciet gezegd werd.

Een vriendin van mij is getrouwd met één van mijn werkgroepdocenten van de uni. :') Hij gaf mij college en zij werkten samen bij een onderzoeksproject - hij als promovendus, zij als student-assistent, dus het leeftijdsverschil is ook niet groot. Daar moeten we nog steeds om lachen, ook toen hij ineens voor m'n neus stond toen we beiden in Londen studeerden en hij haar op kwam zoeken. :+ Toen moest ik ook wel even wennen om hem te zien als "de (toen nog) vriend van" en niet als een van mijn docenten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:20

Heeft er iemand geluidsdempende oordopjes? met spoed?

Familie mocht voor bewoners een filmpje maken voor de feestdagen, en die worden uitgezonden op onze algemeen infokanaal. Sommige hebben gewoon leuke boodschappen ingesproken, andere waren wat creatiever.
Ik heb zo al geen zicht over wanneer er plots een filmpje begint en schrik me dan rot omwille van geluid standje 100. Maar zonet vloog mijn thee door mijn halve bureau heen toen een kind, zonder aankondigen, kneitervals "jingle bells" begon te martelen... op een viool.

helaas moet ik dat filmpje laten spelen tijdens de bezoekuren tot na de feestdagen, en ga ik dus met regelmaat nog van dit "prachtige stukje muziek" kunnen genieten -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:15

Kun je het niet gewoon even bewerken zodat in ieder geval dat stukje eruit is?

Of een klacht indienen dat je hiervan overspannen raakt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:09

Ik heb helaas 0,0 te handelen met dat infokanaal, dus ik kan het er niet stiekem uitknippen ofzo. Op mute kan ook niet,je hoort dan niet wat de andere boodschappers vertellen in hun filmpje.

Behalve dit prachtige stukje gejank zijn er natuurlijk ook prachtige melodietjes van tiktok waarop vrolijk wordt "gedanst".

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:14

Ooh, maar je hebt vást wwl wat prikkelgevoelige cliënten waarvoor de boel vooral niet te hard moet staan...

Dat zullen alle familieleden vást wel begrijpen, dat je daar dus een beetje (heeeel veeel) rekening mee houdt... :+ }> :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:15

Horror.. maar ja, het is zo'n getalenteerd kind he _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:17

Krijsje speelt een wijsje
Het maakt me hoorndol }> ,
Zo'n schattig meisje...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:48

idinn schreef:
Horror.. maar ja, het is zo'n getalenteerd kind he _O-
Net als dat joch in de AH reclame. :') :r Ik wil elke keer een lege wijnfles naar z'n hoofd gooien, maar bedenk me gelukkig elke keer net op tijd dat ik dan geen tv meer kan kijken. :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:51

:))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:49

Haha haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:29

Ik had al een rotdag maar dat deuntje gaf me eerst een rolberoerte (kwam uit niks op vol volume de ruimte in knallen) en nadien had ik bijna een spontane huilbui :')
En nadien kwam dan het besef dat ik er nog f*cking 2 weken dagelijks naar moet luisteren.
Er zijn geen bewoners die in die gang wonen, alleen passage van hen en het bezoek. En uiteraard is dat "zo schattig". Logisch. Ze zijn allemaal zo potdoof als wat.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 08:17

Varekaj schreef:
Ik had al een rotdag maar dat deuntje gaf me eerst een rolberoerte (kwam uit niks op vol volume de ruimte in knallen) en nadien had ik bijna een spontane huilbui :')
En nadien kwam dan het besef dat ik er nog f*cking 2 weken dagelijks naar moet luisteren.
Er zijn geen bewoners die in die gang wonen, alleen passage van hen en het bezoek. En uiteraard is dat "zo schattig". Logisch. Ze zijn allemaal zo potdoof als wat.

"Helaas, tijdens het schoonmaken is het scherm gesneuveld, en pas na de feestdagen kan er iemand komen om het te repareren."
En dan gewoon tot Driekoningen de stekker eruit laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:15

Helaas beschikken wij over een uitstekende technische dienst die zulke schermen in voorraad heeft :') dus dat is een kwestie van 15 minuten en het is vervangen. En nee, ik weet niet waar die voorraad zich bevindt...

Vanochtend had iemand het geluid van de mute afgehaald. Was net aan de lijn met een bewindvoerder toen plots dat kattengejank er keihard tussen knalde. Die man heeft me innige deelneming gewenst :)) en gelukkig kon hij er wel nog om lachen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:06