Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:36

Winged schreef:
Ik liet altijd iemand gewoon gratis meerijden. Geen probleem want ik moest toch die kant op. Moest zij een keertje rijden naar een gezamenlijke vriendin. Of ik even de helft van de kosten wilde betalen. Toen ik haar meldde dat zij ook altijd gratis mee reed telde dat niet want 'ik moest toch die kant op.'

Ja jammer :+

Eens ooit weer.

Amber_anne

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:30

Ik heb er eentje, ben benieuwd wat jullie er van vinden

Collega van mijn vriend rijdt tegen de auto van een andere collega aan. Zit een klein krasje op de auto. Omdat de schade niet zo groot is vraagt hij of het goed is om het buiten de verzekering om te vergoeden.

Nu wilt de collega die schade heeft aan zijn auto dat wel doen maar dan wilt hij wel zijn verlofuren vergoed krijgen die hij moet gebruiken om de auto naar de garage te brengen om het te laten maken

Collega's vinden het allemaal ontzettend triest om zo iets überhaupt maar voor te stellen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:32

Huh? Die krijg je toch ook niet vergoed als de verzekering betaalt? :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:41

Naar de garage brengen kan toch ook buiten werktijd? Daar hoef je toch niet speciaal verlof voor te nemen :') Daar zou ik zeker niet aan beginnen dus.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:04

Mijn garage is alleen open onder werktijd. Alleen ik zet hem dan de avond van te voren neer en gooi sleutel door de bus :+ maar ouders moesten ook onder werktijd want moesten leenauto.

Maar om dat nu te laten betalen? :n

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:13

Hier ook onder werktijd los het vaak op door iemand anders te ruilen van auto die wel vrij is en ook ophaalt haal em dan avond weer op of 2 dagen later

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 23:17

Amber_anne schreef:

Collega van mijn vriend rijdt tegen de auto van een andere collega aan. Zit een klein krasje op de auto. Omdat de schade niet zo groot is vraagt hij of het goed is om het buiten de verzekering om te vergoeden.

Nu wilt de collega die schade heeft aan zijn auto dat wel doen maar dan wilt hij wel zijn verlofuren vergoed krijgen die hij moet gebruiken om de auto naar de garage te brengen om het te laten maken

Collega's vinden het allemaal ontzettend triest om zo iets überhaupt maar voor te stellen

Wauw, leuke collega :') Heeft wel wat weg van een voorval met onze buren.

Ook een heel klein krasje gemaakt, als ik het niet had gezegd hadden ze het misschien niet eens gezien. Met een beetje moeite kon het er wel uitgepoetst worden denk ik, maar ze hebben de hele auto opnieuw laten spuiten en de kosten op onze verzekering verhaald. Daar hebben we nog een tijdje voor mogen betalen, thanks buurtjes :Y)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 06:55

black_kelpie schreef:
Amber_anne schreef:

Wauw, leuke collega :') Heeft wel wat weg van een voorval met onze buren.

Ook een heel klein krasje gemaakt, als ik het niet had gezegd hadden ze het misschien niet eens gezien. Met een beetje moeite kon het er wel uitgepoetst worden denk ik, maar ze hebben de hele auto opnieuw laten spuiten en de kosten op onze verzekering verhaald. Daar hebben we nog een tijdje voor mogen betalen, thanks buurtjes :Y)

Nou snap ik dit dus weer wel.
Een schade moet altijd bij een schadehersteller gemeld en hersteld worden, als de schade weggepoetst had kunnen worden, was dit wel gedaan. En natuurlijk moet de hele auto overgespoten worden. Anders krijg je kleur verschil tussen de oude lak en de nieuwe lak.
Dus dat dit gebeurd is begrijp ik heel goed!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:43

En t maakt voor je schade vrije jaren niet uit of de schade 5 euro of 5 ton is.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:42

corinep schreef:
En t maakt voor je schade vrije jaren niet uit of de schade 5 euro of 5 ton is.

Precies, en dan maakt de toedracht nog verschil, heb je de schade gemaakt met je eigen voertuig, of sloeg je (bijvoorbeeld) per ongeluk met je tas langs de auto. In dat laatste geval zou de schademelding niet via de autoverzekering gaan, maar via de aansprakelijkheidsverzekering en dan zak je helemaal niet terug in schadevrije jaren...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:26

Tja... Ik had bij een dergelijk krasje mijn schouders opgehaald. Het ging echt om een oppervlakkige veeg (met mijn auto gemaakt wel, daar zag je helemaal niets op) die ze waarschijnlijk niet eens hadden opgemerkt als ik niets had gezegd, en daarbij was het niet bepaald een nieuwe auto. Het was niet de eerste en ook bij lange na niet de ergste kras, het was gewoon een goed excuus om hem weer netjes in de lak te zetten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:01

black_kelpie schreef:
Tja... Ik had bij een dergelijk krasje mijn schouders opgehaald. Het ging echt om een oppervlakkige veeg (met mijn auto gemaakt wel, daar zag je helemaal niets op) die ze waarschijnlijk niet eens hadden opgemerkt als ik niets had gezegd, en daarbij was het niet bepaald een nieuwe auto. Het was niet de eerste en ook bij lange na niet de ergste kras, het was gewoon een goed excuus om hem weer netjes in de lak te zetten.

Maar dit kan helemaal niet met de verzekering. Ip ga je met de kras en de verhalen van beide partijen naar het schadebedrijf. Die stelt vast wat de schade is, en neemt ook het verhaal mee wat er is gebeurd en of de schade klopt met het verhaal. Als je schade aan de voorkant wil laten repareren terwijl er volgens het verhaal alleen aan de achterkant iets gebeurd is gaan ze dat echt niet op kosten can de verzekering herstellen. Dan moet je wel met sterk bewijs komen dat de tegenpartij het heeft veroorzaakt.
Anders kan iedereen na een aanrijdinkje wel z’n hele auto weer laten repareren incl alles wat er al kapot was.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:16

Nogmaals, het kan echt geen oppervlakkige veeg zijn geweest, want dan was er helemaal geen schadeloosstelling geweest :o

Ik kan mij wel voorstellen dat je schrikt van de bedrag van het herstellen, ooit is hier het buurmeisje wat net leerde fietsen, omgevallen tegen de auto van mijn man.
Er zat een redelijke deuk in de auto, precies op het hoekje waardoor er niet 1 onderdeel uitgedeukt moest worden, maar 2. De schade ging ruim over de 1000 euro heen :oo

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:18

Zoals ik zei was het niet de enige kras/veeg, ik verwacht dat ze een andere hebben aangewezen die strookte met mijn verklaring dat ik de auto op een bepaalde plek had geraakt. En daarna dus alles hebben gedaan vanwege het verschil in kleur in de lak.

Doet er verder ook niet toe hoe het gegaan is, ik heb gezien wat de schade was en die auto had niet opnieuw gespoten hoeven worden, echt niet. Als mijn buren naar me toe zouden komen met zo'n klein krasje op mijn oudere auto die toch al een buts hier en daar heeft zou ik daar niets mee doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:03

Maar black_kelpie, snap je waar de vraagtekens bij je verhaal vandaan komen?
Als het echt maar een klein krasje is dat met wegpoetsen weg zou zijn, dan gaat zo een verzekering toch niet het volledig opnieuw spuiten van een auto zonder te blikken of blozen vergoeden?
Maar goed, ik ben dan ook heel erg kriegel op schade op mijn auto en haal zelden mijn schouders op wanneer iemand schade maakt, hoe klein ook. :o Zelfs toen een oudere man het plastiekje van mijn nummerplaatlicht reed, baalde ik flink. Het zijn gewoon dure dingen en dan wil je niet dat er iemand lomp tegenaan doet.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:30

black_kelpie schreef:
Zoals ik zei was het niet de enige kras/veeg, ik verwacht dat ze een andere hebben aangewezen die strookte met mijn verklaring dat ik de auto op een bepaalde plek had geraakt. En daarna dus alles hebben gedaan vanwege het verschil in kleur in de lak.

Doet er verder ook niet toe hoe het gegaan is, ik heb gezien wat de schade was en die auto had niet opnieuw gespoten hoeven worden, echt niet. Als mijn buren naar me toe zouden komen met zo'n klein krasje op mijn oudere auto die toch al een buts hier en daar heeft zou ik daar niets mee doen.

Ik heb ook de volle pot binnengehaald nadat er iemand haar deur opengooide tegen mijn voorbij rijdende auto hoor... Mens ramde mijn spiegel er af, ze zat achter in haar auto bij de kleine en gooide de deur aan de straatkant open toen mijn vriend met mijn auto daar net voorbij reed. Ik ben toen ook vergoed geweest voor de kras die er al jaren zat, alsook voor de elektronica van mijn spiegels, die eigenlijk ook al jaren niet meer werkte.

Ze deden ZO lelijk, dat ik er echt voor gegaan ben. Moet je nagaan - ik zat niet eens in de auto toen het gebeurde :+ Het mens haar man dacht mij omver te kunnen bluffen "omdat pappie bij de verzekeringen werkte". Nou en - jouw vrouw had moet kijken voor ze zomaar haar deur open gooide.

De verzekering stelde mij in mijn gelijk. De kras kwam zogezegd van de afgereden spiegel. Dik 1500 euro voor gekregen.

Noem mij maar gierig dan - mens had uit haar doppen moeten kijken, en vooral niet zo lelijk moeten doen voor iets wat haar fout was. De buurman van die mensen had het zien gebeuren en wilde in eerste instantie getuigen, maar die zullen ze afgebluft hebben want die durfde naderhand niet meer. Gelukkig is mijn verzekering er wel voor gegaan toen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:38

black_kelpie schreef:

Maar het is niet aan jou om te bepalen of een ander er wel of niet iets mee zou doen.
Feit blijft dat jij schade hebt veroorzaakt. De verzekeraar vond het blijkbaar akkoord om te herstellen zoals het schadebedrijf getaxeerd heeft.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:22

Hoi hoi!

Ben ik gierig? Vriendin biedt haar vakantiehuisje aan ons aan. Tegen kleine vergoeding. Superlief, nu vraag ik dan wat ze ervoor wil hebben. 100€ per nacht. Ligt het aan mij, ik vind dit niet bepaald een kleine vergoeding. Wat vinden jullie?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:25

Hangt van de regio en de normale prijs in die regio af :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:27

Flying_Angel schreef:
Hoi hoi!

Ben ik gierig? Vriendin biedt haar vakantiehuisje aan ons aan. Tegen kleine vergoeding. Superlief, nu vraag ik dan wat ze ervoor wil hebben. 100€ per nacht. Ligt het aan mij, ik vind dit niet bepaald een kleine vergoeding. Wat vinden jullie?

Vriendelijk bedanken toch?
Ze kan 't vast ergens anders voor meer verhuren, maar ik vind €100 per nacht niet weinig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:32

Nou ja, als het in Nl is en in het hoogseizoen is het even goed een koopje. Er is en bijna niets meerdere krijgen én je betaalt dik 1000.-

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:33

Flying_Angel schreef:
Hoi hoi!

Vind 100 euro per nacht wel erg veel, wat vraagt ze normaal dan?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:33

Ik vind dat geen ‘kleine vergoeding’ :o
Wat kost normaal een nacht in dat vakantiehuisje?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:34

hangt er natuurlijk een beetje vanaf. Als het een huisje is waar je met 8-12 personen in kan op een toplocatie valt het mee. Is het een mwa locatie voor 1 a 2 personen vind ik het wel duur....

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:35

Fitzroy schreef:
Nou ja, als het in Nl is en in het hoogseizoen is het even goed een koopje. Er is en bijna niets meerdere krijgen én je betaalt dik 1000.-

Hmm ja dat is ook weer zo, in het hoogseizoen betaal je zo 1500 voor een midweek :+