black_kelpie schreef:Tja... Ik had bij een dergelijk krasje mijn schouders opgehaald. Het ging echt om een oppervlakkige veeg (met mijn auto gemaakt wel, daar zag je helemaal niets op) die ze waarschijnlijk niet eens hadden opgemerkt als ik niets had gezegd, en daarbij was het niet bepaald een nieuwe auto. Het was niet de eerste en ook bij lange na niet de ergste kras, het was gewoon een goed excuus om hem weer netjes in de lak te zetten.
Maar dit kan helemaal niet met de verzekering. Ip ga je met de kras en de verhalen van beide partijen naar het schadebedrijf. Die stelt vast wat de schade is, en neemt ook het verhaal mee wat er is gebeurd en of de schade klopt met het verhaal. Als je schade aan de voorkant wil laten repareren terwijl er volgens het verhaal alleen aan de achterkant iets gebeurd is gaan ze dat echt niet op kosten can de verzekering herstellen. Dan moet je wel met sterk bewijs komen dat de tegenpartij het heeft veroorzaakt.
Anders kan iedereen na een aanrijdinkje wel z’n hele auto weer laten repareren incl alles wat er al kapot was.