Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:47

Daar hoorden zij engelen zingen: hup Ajax

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:51

Suliko schreef:
Ik leerde deze kennen op de basisschool:

Midden in de winternacht, ging de hema open
Onderbroeken en BH's 80 cent goedkoper (of 50 of 60)

Hij kon nog verder, mijn vriend zong dat laatst, maar ik ben het alweer kwijt. :')

Maar volgens mij heb je ontelbaar veel versie's

En mag ik vragen hoe oud u bent :+
Zou knap zijn dat hij dat liedje bedenkt terwijl u hem al geleerd hebt op de basisschool :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:57

Esmee_98 schreef:
Weet toevallig iemand hoe het komt dat ik geen vrienden kan taggen in een reactie op facebook?
Als ik bijvoorbeeld @naomi typ krijg ik alleen maar bekende mensen als Naomi Campbell, en niet de Naomi's uit mijn vriendenlijst.. :P

Wat toevallig, ik had net precies hetzelfde en ik was me ook al aan het afvragen hoe dat kon..

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:57

Haha, het kerstliedje met de Hema :)
Wij woonden vroegah in Aalden, naast Zweeloo, in Drente. Ik (3-4jr) was er van overtuigd dat het kerstliedje ging "In het veld van Zweeeeeloooo" (ipv "In excelsis deo"). Vond het heel bijzonder dat dat liedje over een plek ging die ik kende. :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:10

Kan je er achter komen hoe het is afgelopen met een verkeersslachtoffer?

Heb vandaag een ongeval zien gebeuren en heb geholpen tot hulp ter plaatse was. Maar zag deze man naar adem happen. Hij heeft een interne bloeding en binnen een halve minuut giga veel bloed verloren door zn neus. Ik vrees voor z'n leven. Er word ook hersenschade verwacht.. Ik hoop zo dat het goed gaat met hem :(

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:15

Ik denk alleen dat je het lokale nieuws in de gaten kunt houden... als het een ernstig ongeluk was wordt het meestal wel vermeld op lokale nieuwssites als RTV Oost enz. Tenminste dat doe ik altijd als ik ergens iets heb zien gebeuren. Specifieke info kan je denk ik niet krijgen... maar via het nieuws weet je iig of iemand is overleden of juist buiten levensgevaar is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:16

Hoe het kan dat mijn auto ineens niet meer remt...
Eergisteren nog niets aan de hand, vandaag ineens de remkracht weg als ik de motor start...
Gelukkig gaat mijn auto altijd stuk als hij voor de deur geparkeerd staat. Het zal je maar gebeuren als je op de snelweg rijdt en er ineens file staat...

Maar hoe zit dat, je kan remmen op de handrem, maar hoe gaat dat in zijn werk? Kan je dat een beetje doseren, of is het dan alles of niets?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:23

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 02:03

Dat meen je niet Danique! Ik woon in Nieuwland, heb alle commotie ook gezien vanuit de auto, toen ik werd omgeleid.. Wat heftig.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:59

@eilleen; dat zou inderdaad kunnen. Ik heb zelf een keer gehad dat er een lek was in mijn remsysteem en de remvloeistof spoot er dus elke keer uit als ik remde.
De enige opties die je hebt zijn remmen op de motor en je handrem als nood. Maar je handrem kan kromtrekken bij hoge snelheden, dus die moet je niet standaard gebruiken om te remmen. Maar ja, ook die kun je doseren afhankelijk van hoe hard hij omhoog wordt getrokken.

Zonder rem mag je eigenlijk helemaal niet rijden, wat logisch is natuurlijk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:05

Riddershow schreef:
@eilleen; dat zou inderdaad kunnen. Ik heb zelf een keer gehad dat er een lek was in mijn remsysteem en de remvloeistof spoot er dus elke keer uit als ik remde.
De enige opties die je hebt zijn remmen op de motor en je handrem als nood. Maar je handrem kan kromtrekken bij hoge snelheden, dus die moet je niet standaard gebruiken om te remmen. Maar ja, ook die kun je doseren afhankelijk van hoe hard hij omhoog wordt getrokken.

Bij oudere auto's wel. Bij mijn auto is de handrem een knop. Aan of uit. Geen tussenoptie :(
Dus....hard remmen op de motor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:17

Danique_G schreef:
Kan je er achter komen hoe het is afgelopen met een verkeersslachtoffer?

Heb vandaag een ongeval zien gebeuren en heb geholpen tot hulp ter plaatse was. Maar zag deze man naar adem happen. Hij heeft een interne bloeding en binnen een halve minuut giga veel bloed verloren door zn neus. Ik vrees voor z'n leven. Er word ook hersenschade verwacht.. Ik hoop zo dat het goed gaat met hem :(

Als het goed is heb je recht op slachtofferhulp, dus je zou het op die manier nog te weten kunnen komen.. Ben je nog niet gebeld door die stichting?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:20

Cowboy55 schreef:
Riddershow schreef:

Bij oudere auto's wel. Bij mijn auto is de handrem een knop. Aan of uit. Geen tussenoptie :(
Dus....hard remmen op de motor.

Ahh, zulke moderne auto's heb ik nog niet gereden... Daar hou ik ookniet van. doe het mij maar mechanisch...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:20

eilleen333 schreef:
Maar hoe zit dat, je kan remmen op de handrem, maar hoe gaat dat in zijn werk? Kan je dat een beetje doseren, of is het dan alles of niets?
Dat moet je doseren zelfs!! Anders kun je grote ongelukken krijgen. Met die automatische 1 trekremmen is het volgens mij zelfs niet eens meer mogelijk, maar die handremmen die nog in het midden zit zou het mogelijk moeten zijn. Gas los laten en zeer gedoseerd telkens een stukje aantrekken. los en weer aantrekken en zo zou je kunnen remmen tot nagenoeg stilstand. Maar je moet wel echt goed weten wat je doet, hoor. Het is niet iets om ff voor de gein een keer te proberen :=

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:40

Indy_Mouse_9 schreef:
Haha, het kerstliedje met de Hema :)
Wij woonden vroegah in Aalden, naast Zweeloo, in Drente. Ik (3-4jr) was er van overtuigd dat het kerstliedje ging "In het veld van Zweeeeeloooo" (ipv "In excelsis deo"). Vond het heel bijzonder dat dat liedje over een plek ging die ik kende. :o

:') _O-

Dan hebben wij bij elkaar in de buurt gewoond, ik woonde vroegah in Odoornerveen :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:07

Seventeen schreef:
Suliko schreef:
Ik leerde deze kennen op de basisschool:

Midden in de winternacht, ging de hema open
Onderbroeken en BH's 80 cent goedkoper (of 50 of 60)

Hij kon nog verder, mijn vriend zong dat laatst, maar ik ben het alweer kwijt. :')

Maar volgens mij heb je ontelbaar veel versie's

En mag ik vragen hoe oud u bent :+
Zou knap zijn dat hij dat liedje bedenkt terwijl u hem al geleerd hebt op de basisschool :')

Ik ben 18 :)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:52

Je hebt miljoenenjacht he en de postcodeloterij etc. Hoe kunnen hun zoveel geld aan mensen geven? Zijn die zo rijk of waar komt dat geld vandaan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:53

Bambi1995 schreef:
Je hebt miljoenenjacht he en de postcodeloterij etc. Hoe kunnen hun zoveel geld aan mensen geven? Zijn die zo rijk of waar komt dat geld vandaan?

Van de deelnemers en de sponsors.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:07

Postcodeloterij is vrij simpel. Je moet betalen om daar aan mee te doen en er komt altijd meer binnen dan er uit gaat. :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:10

Bambi1995 schreef:

Je koopt een staatslot, en krijgt er vaak met geluk je investering uit, soms helemaal niet, soms minder. Uit ervaring (ik verkoop ze :+ ), weet ik dat mensen het gewonnen geld weer nieuwe loten kopen. Kortom, de deelnemers betalen het en eventueel sponsoren.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:23

Vandaag was ik even in de stad en toen kreeg ik een gratis blikje frisdrank in mijn handen.
Mensen deelden het gratis uit en hadden ook FANTA jassen aan.
Onderweg vroeg ik mij al of die mensen die dat uitdelen ergens voor werken of vrijwillig staan of hoe je zulk werk kan gaan doen lijkt mij zeer leuk

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:37

Das betaald gok ik zo.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:44

Lijkt mij een tof baantje! Hoe kom je ik zo iets aan het werk?!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:46

Geen idee :D Het is iets van promotiewerk, dus het zullen bureau's zijn die tussen een uitzend- en modellenbureau inzitten. Het is iig tijdelijk werk, dus Fanta zal die mensen zelf niet leveren. Misschien dat je via google wat te weten komt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:50

joyce_eddy schreef:
Lijkt mij een tof baantje! Hoe kom je ik zo iets aan het werk?!

Meestal wordt het promotiewerk genoemd. Zo leuk is het niet hoor, je staat er ook als het ijskoud is of als het keihard regent