Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:54

Ik vind jouw blog inderdaad heel erg positief en 'hands on', daarom ook erg leuk om te lezen.

Als je meer mensen op je Blog account gaat volgen zou ik in je bio ook vertellen waar je over blogt. Dus ook agrifood er in vermelden. Dat triggert hen misschien om je te gaan volgen :)
En je zou zelfs je anonieme blog op je privé account kunnen promoten. Door bv eens een tweet er aan te wijden. Of het je blog algemeen is of een post specifiek. Zou daar wel goed over nadenken hoe je dat doet. Want als je het later toch koppelt aan je privé is het raar als je bv hebt gezegd 'supertof blog gevonden, zie... link', hahaha.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:21

Ben het eens met Polivy! Je blog komt op mij als heel positief over, je schrijft leuk en ik denk dat elke toekomstige werkgever wel snapt dat het niet leuk is om werkloos thuis te zitten. Persoonlijk denk ik dus niet dat je blog tegen je werkt. Je kan je zelfs afvragen of jij wel voor een bedrijf wilt werken, dat jouw blog als een negatief iets zou zien. Je blog is toch eigenlijk wie jij bent?

Ik weet nog goed dat 2 jaar geleden (toen ik voor het eerst werkloos was), de ene "sollicitatie expert" tegen mij zei dat ik vooral niet moest vermelden dat ik een eigen bedrijfje had omdat zoiets afschrikt en de andere zei juist weer dat ik dat wel moest doen, omdat werkgevers dan ook mijn andere kwaliteiten konden zien. Ik heb het uiteindelijk wel op mijn C.V. gezet en het zal de ene werkgever misschien hebben afgeschrikt, maar uiteindelijk werd ik JUIST uitgenodigd voor een gesprek, doordat ik een eigen bedrijf heb. Ze hadden het online opgezocht en vonden het wonderbaarlijk dat ik in zo'n korte tijd, zoveel free publicity had weten te krijgen. Ondanks dat ze meerdere zeer geschikte kandidaten hadden, met juiste opleiding en achtergrond (die ik niet heb), kozen ze toch voor mij.

Nog een voorbeeld: vroeger heb ik als model geposeerd en ik deed ook artistiek naakt. Als je goed zoekt, zullen die foto's waarschijnlijk nog wel te vinden zijn. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt en bij een van mijn eerste sollicitatiegesprekken (7 jaar geleden ofzo) vroegen ze of ik iets kon noemen wat ik in eerste instantie eng vond, maar waar ik uiteindelijk dan toch heel trots op was geweest. Voor ik het wist floepte ik "poseren als artistiek naaktmodel" eruit. Twee uur later werd ik al gebeld dat ik de baan had. Ze vond het zo'n verademing dat ik zo open en eerlijk was en ze bleek ook heel erg fan van kunst te zijn. In dit geval was het dus in mijn voordeel, terwijl een andere werkgever misschien gelijk een rood kruis door mijn C.V. heen had gezet. Heb het bij dat bedrijf ook heel erg naar mijn zin gehad!

Als ik jou was zou ik gewoon nog even alle voors en tegens op een rijtje zetten en uiteindelijk doen waar jij je goed bij voelt :)
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 05-06-14 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:25

Daarbuiten kan iemand die een beetje slim is met IT (waar ze bij de meeste bedrijven gewoon speciale mensen voor hebben) die dat na kunnen trekken. Via IP-adressen etc kunnen ze van alles over je vinden, waaronder je activiteit op dat soort blogs. Ik denk niet dat ze dat heel snel zullen doen, maar ik denk ook niet dat ze heel erg snel zullen Googelen op je achternaam. Ik blog ook over solliciteren, en over hoe vervelend het is als je een baan waar je hoge verwachtingen van had niet krijgt. Mijn blog hoort bij mij en als iemand niet waardeert wat ik erop zet zou ik me er niet prettig bij voelen om bij dat bedrijf te werken :n

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:35

Ik denk dat het inderdaad een beslissing is die je helemaal zelf moet maken. De een zal je blog positief opvatten en de ander zal het als een minpunt zien, maar daar doe je toch niks aan.

Ik heb ook weer een nieuwe post waarin ik vraag naar ervaringen en tips over verschillende cameralenzen.
Ben namelijk op zoek naar een nieuwe portretlens en kom er maar niet uit.
De post kun je HIER vinden.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:43

Dank jullie wel voor het meedenken meiden. Toch fijn om even wat gedachten te horen. Ik kan me heel erg vinden in de denkwijze van Polivy en Joyce, ik zie mijn blog ook gewoon als een stukje van wie ik ben en niet als iets om stil te houden. En ik pas ook niet bij een bedrijf dat dit soort dingen totaal niet waardeert..

Dus eigenlijk heb ik mijn beslissing al gemaakt, maar ik ben dan toch een twijfelkont als het op dit soort dingen aankomt. Ik denk dat ik het voorlopig in het midden laat, niet overmatig geheimzinnig maar ik zal de link ook nog niet op Linkedin zetten.

Thanks a lot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:54

Ik zou persoonlijk ook niet zo heel snel mijn achternaam vermelden op mijn blog. Niet omdat ik niet wil dat mensen het weten of er geheimzinnig over wil doen, maar omdat ik het een beetje raar vind staan. Wel vermeld ik groot mijn Instagram op mijn blog, en mijn username is mijn voornaam + achternaam. Dus geen geheimzinnigheid maar ook geen overduidelijke links. Ik post wel gewoon links naar mijn posts op Facebook

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:15

Ik vermeld mijn achternaam eigenlijk ook nooit, daar heeft mijn vader mij vroeger nadrukkelijk voor gewaarschuwd. Wat doet die slimmerik? Laat een berichtje achter op mijn blog onder vermelding van zijn volle naam. Handig pa! :n

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:22

Hahaha Chanen, dat vind ik wel humor hoor! :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:26

Mijn achternaam is mijn fotografie naam :+ Voor mij gaat dat dus niet op, haha.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:30

Ik vind het ook geen probleem om mijn achternaam te vermelden, aangezien het bij mij ook een deel portfolio is
en het alleen maar positief is als ik een beetje naamsbekendheid krijg. :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:19

Ik ben de laatste tijd ook aan het denken om iets meer over mij persoonlijk bekend te maken op mijn blog. Ik zal nooit mijn achternaam er op zetten, maar nu hou ik het helemaal anoniem. En ik zou mijn blog ook wel willen delen op LinkedIn bv alleen dan wel die updates niet algemeen zichtbaar houden.

Ik kan heel erg zijn wie ik ben, anoniem. Maar ergens voelt het ook heel afstandelijk naar mijn lezers om onder een nickname te plaatsen en reageren.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:10

Ik heb mijn blog gekoppeld aan mijn persoonlijke Facebookpagina. Op mijn blog heb ik wel mijn voornaam vermeld, maar niet mijn achternaam. Verder schrijf ik vrij anoniem over mijn man en dochtertje omdat mijn man het niet zag zitten om bij naam en toenaam genoemd te worden omdat ik over hele persoonlijke dingen wil schrijven. Bij mijn contactgegevens heb ik nu alleen een contactformulier geplaatst, maar daar wil ik ook mijn mailadres zetten en die is wel met achternaam. Dus mijn naam is bekend, maar ik loop er niet mee te koop.

Nu ik toch bezig ben; mijn nieuwe artikel is gepubliceerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 00:06

Ik ben nog een leek wat betreft het bloggen, maar ik denk dat het ook uitmaakt waar je over blogt en inderdaad waar je je goed bij voelt. Zelf durf ik mijn achternaam niet te noemen, ik durf zelfs nog niet mijn blog te delen op Facebook of iets dergelijks, omdat dat nog niet goed voelt. Ik wil eerst graag iets 'opbouwen', om het even kort door de bocht te zeggen, voordat ik mensen iets 'beloof' wat ik uiteindelijk misschien helemaal niet doorzet. Hoewel het aan de andere kant misschien juist kan motiveren om een nieuw bericht te posten. Zoals ik al eerder zei; ik ben nog erg zoekende naar wat ik eigenlijk wil. Maar leuk om te doen vind ik het in ieder geval :j.

Hoe hebben jullie dat helemaal in het begin gedaan? Direct iedereen over de blog vertellen, of het eerst even aanzien?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:23

Ik ben direct mijn blog gaan delen met Facebook. Sinds kort heb ik speciaal een Twitteraccount ervoor aangemaakt. Ik schrijf over de dingen die ik leuk en interessant vind. Lees iedereen mee, is dat fantastisch. Ik krijg echt een kick van de reacties die ik op mijn artikelen krijg. Lees niemand mijn blog, ook goed. Ik blijf schrijven, puur omdat ik dat leuk vind.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:48

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:02

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:26

Ik heb juist in het begin bijna niemand er over verteld. Ik deelde mijn blog vooral met mijn vriend op uitzending. Zo bleef hij op de hoogte van wat er gebeurde hier en hoe ik mij voelde. Achteraf gezien had ik het meer moeten promoten. Maar goed, dat is met mijn insteek van nu en niet van toen :)

Ik heb overigens nog nooit de naam van mijn lief of familie en vrienden genoemd en ben dat ook niet van plan.

Inmiddels promoot ik mijn blog wel, probeer het wat professioneler aan te pakken. En heb ook FB en Twitter voor mijn blog :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:29

Mijn eerste post gaat over waarom ik een blog ben begonnen, dus die heb ik juist gedeeld op facebook.
Verder deel ik alleen 'portfoliodingen'.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:21

-
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:27

Ik heb vandaag een kletspraatje online gegooid over mijn vakantie, die morgen van start gaat O:)

Vakantietijd

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:55

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:51

Emmaa_ schreef:
Ik heb vandaag een kletspraatje online gegooid over mijn vakantie, die morgen van start gaat O:)

Vakantietijd

met welke site heb jij je blog gemaakt??

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:51

Merk het meteen aan m'n bezoekersaantallen dat het mooi weer is! {:}

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:53

ik ga binnenkort een blog beginnen (mijn vriendin ook heel misschien) heeft iemand ideeën?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:58

Wat voor ideeën doel je op? Het onderwerp van je blog moet je wel zelf kiezen :) Je moet er immers zelf over bloggen!