Ben het eens met Polivy! Je blog komt op mij als heel positief over, je schrijft leuk en ik denk dat elke toekomstige werkgever wel snapt dat het niet leuk is om werkloos thuis te zitten. Persoonlijk denk ik dus niet dat je blog tegen je werkt. Je kan je zelfs afvragen of jij wel voor een bedrijf wilt werken, dat jouw blog als een negatief iets zou zien. Je blog is toch eigenlijk wie jij bent?
Ik weet nog goed dat 2 jaar geleden (toen ik voor het eerst werkloos was), de ene "sollicitatie expert" tegen mij zei dat ik vooral niet moest vermelden dat ik een eigen bedrijfje had omdat zoiets afschrikt en de andere zei juist weer dat ik dat wel moest doen, omdat werkgevers dan ook mijn andere kwaliteiten konden zien. Ik heb het uiteindelijk wel op mijn C.V. gezet en het zal de ene werkgever misschien hebben afgeschrikt, maar uiteindelijk werd ik JUIST uitgenodigd voor een gesprek, doordat ik een eigen bedrijf heb. Ze hadden het online opgezocht en vonden het wonderbaarlijk dat ik in zo'n korte tijd, zoveel free publicity had weten te krijgen. Ondanks dat ze meerdere zeer geschikte kandidaten hadden, met juiste opleiding en achtergrond (die ik niet heb), kozen ze toch voor mij.
Nog een voorbeeld: vroeger heb ik als model geposeerd en ik deed ook artistiek naakt. Als je goed zoekt, zullen die foto's waarschijnlijk nog wel te vinden zijn. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt en bij een van mijn eerste sollicitatiegesprekken (7 jaar geleden ofzo) vroegen ze of ik iets kon noemen wat ik in eerste instantie eng vond, maar waar ik uiteindelijk dan toch heel trots op was geweest. Voor ik het wist floepte ik "poseren als artistiek naaktmodel" eruit. Twee uur later werd ik al gebeld dat ik de baan had. Ze vond het zo'n verademing dat ik zo open en eerlijk was en ze bleek ook heel erg fan van kunst te zijn. In dit geval was het dus in mijn voordeel, terwijl een andere werkgever misschien gelijk een rood kruis door mijn C.V. heen had gezet. Heb het bij dat bedrijf ook heel erg naar mijn zin gehad!
Als ik jou was zou ik gewoon nog even alle voors en tegens op een rijtje zetten en uiteindelijk doen waar jij je goed bij voelt
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 05-06-14 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt