Is vanochtend de groene kliko geleegd? Ja

Kom ik er nu net achter dat ik een kennelijk zeldzame kamerplant boven heb staan? Ja

En kom ik er nu dus ook achter dat ik een pot vol stekken daarvan in de kliko heb gegooid? Hmm.....

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Heb ik gisteren mijn kamerplanten verpot, gesnoeid en uitgedund? Ja
Kom ik er nu net achter dat ik een kennelijk zeldzame kamerplant boven heb staan? Ja
En kom ik er nu dus ook achter dat ik een pot vol stekken daarvan in de kliko heb gegooid? Hmm.....
Roodvos schreef:Als het de groene kliko is, zou ik ze daar rustig weer uit vissen.Heb ik gisteren mijn kamerplanten verpot, gesnoeid en uitgedund? Ja
Urbanus schreef:Wat een mooi verhaal!
Het is heel erg maar ik heb alle mailtjes van de peuterklas van m'n dochter aangemeld als spam. Werd zo doodziek van die 'hier is een foto van uw dochter' en dat je dan zo'n collage krijgt van 30 kwijlende peuters en dan die ene van jezelf ertussen moet zoeken. En dat alles met een smartphone die zulke lage beeldkwaliteit heeft dat iedereen gepixeld is.
Mkango schreef:Roodvos schreef:Als het de groene kliko is, zou ik ze daar rustig weer uit vissen.Heb ik gisteren mijn kamerplanten verpot, gesnoeid en uitgedund? Ja
En wat een mooi verhaal, Suliko!Kan me voorstellen dat dat plantje je heel dierbaar is!
Mkango schreef:Ik heb trouwens nog wel een echte biecht, met een trigger warning als je een wat problematische verstandhouding hebt met eten.Spoiler:
Ik ben jaren geleden in behandeling geweest voor een eetstoornis en iedereen denkt dat ik volledig genezen ben, maar ik binge en geef nog regelmatig over, zeker in periodes van stress of als ik mezelf te dik vind worden.Ik heb en wil er geen hulp voor, want het is niet extreem, maar ik schaam me er wel voor dat eten na meer dan 10 jaar nog steeds zo'n ding is.
Sherivey schreef:Herkenbaar.Zal 'm ook maar even spoilerenSpoiler:
Ik heb er ook jarenlang last van gehad. Alleen had ik vreetbuien, slikte ik laxeermiddel, gaf soms over of deed aan extreem compenseren.
Maar omdat nog net niet op ondergewicht zat en al niet tenger gebouwd ben, viel het niemand op.
Ik vond het zelf ook geen probleem, 'want ik mankeerde toch niks en was niet mager'
Feit is dat ik jarenlang bij iedere maaltijd in mijn achterhoofd hield hoeveel kcal ik binnen had gekregen, mezelf jarenlang als dik bestempelde en sporadisch nog eens overgaf.
Inmiddels (sinds een jaar of 2 á 3) kan ik wel weer echt genieten van eten, denk ik zelden nog aan de kcal die erin zitten. Maar met vlagen zie ik mezelf nog als dik.
Al helpt het dat ik voor een marathon train en lichter ben dan voorheen.
Al blijft het natuurlijk niet goed om iedere gewichtsdaling stiekem als overwinning te zien en iedere 100 gram die ik aankom als verlies...
Mkango schreef:Ik denk dat je er idd nooit echt vanaf komt. Het is wat dat aangaat net als een verslaving: je leert ermee omgaan en leert betere copingmechanismen, maar het zal altijd een zwak punt zijn. Met name stress is voor veel mensen een bekende trigger, want uiteindelijk gaan de meeste eetstoornissen waarin mensen proberen af te vallen ook niet om het eten an sich, maar om controle.