Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:31

Nou hier positieve zelftest en keelpijn en koorts.. Zusje blij en hoopt dat ze het nu ook krijgt, want qr.. Maar no stress, ze heeft genoeg vitamine c in huis :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:36

Balen zeg Relaxed, weet je waar je het opgelopen hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:38

MarlindeRooz schreef:

Nee geen idee, oud en nieuw bij vrienden geweest en nieuwjaarsdag bij mijn familie. Nergens teveel mensen, maar zo in de afgelopen dagen zie je er zo 10-15..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:39

Relaxed schreef:
Nou hier positieve zelftest en keelpijn en koorts.. Zusje blij en hoopt dat ze het nu ook krijgt, want qr.. Maar no stress, ze heeft genoeg vitamine c in huis :')

Lekker je zusje even knuffelen :')

Zeker nog GGD test laten doen , ik hoor eigenlijk alleen maar in de omgeving verhalen van mensen met 3 positieve zelftesten gevolgd door een negatieve PCR test. Hoe? Ik snap het ook niet hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:42

Ja ga morgen ggd ff bellen :j

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:43

Galoppig schreef:
Ik vraag mij af, als je huisgenoot zich gaat laten testen en jij zelf gewoon naar je werk toe moet (dus niet thuiswerken maar nauw met mensen werkt) mag je dan gewoon gaan werken of moet je direct al thuisblijven? En als die huisgenoot dan meld dat diegene positief is getest, moet je dan als je op het werk bent direct naar huis of blijf je pas de volgende dag thuis?

Agz een familielid aka huisgenoot zich morgen gaat laten testen... Kan er niks over vinden, alleen dat je in quarantaine moet als diegene positief is

Je mag gewoon werken. Tenzij degene positief is als uitslag krijgt dan moet je ook in quartaine. Ik had een zelftest gedaan, die was positief. Mijn vriend moest meteen het bedrijf verlaten. Dat was hun protocol. En toen ik bij ggd positief testen. Moest hij en kinderen ook in quartaine. Kind moest ook van school gehaald worden toen ik zelftest had gedaan.

Staat ook op site van rvim en overheid

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:37

Relaxed schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nee geen idee, oud en nieuw bij vrienden geweest en nieuwjaarsdag bij mijn familie. Nergens teveel mensen, maar zo in de afgelopen dagen zie je er zo 10-15..

Jeetje, nou ben je mooi klaar mee. Wil je zusje ook echt langskomen om het te krijgen dan?
Heeft je familie waar je bent geweest nog nergens last van? Heb je wel iedereen geïnformeerd?

Collega van mijn werk ook hele gezin besmet na de kerst. Dag voor oud en nieuw iedereen klachten en positief. Ik denk dat er een mega omicron golf aankomt eigenlijk. Hopelijk allemaal een snotneusje en niet teveel de ziekenhuizen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:51

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
Constant die onzekerheid, want als ze gaan hoesten moet je ze weer thuis houden en je hele plan omgooien en hopen dat je het op je werk geregeld krijgt.

Het verminderen van die onzekerheid alleen zou al een goede reden zijn om een iets doordachter beleid te kiezen. Zoals het nu gaat is het ook steeds maximale chaos, dat kan anders.

Ja. We hadden toch een tijdje een stappenplan? Als de besmettingscijfers >x worden = code Y en daar horen die en die maatregelen bij.

Ik kan me voorstellen dat er sprake is van voortschrijdend inzicht en dat de situatie steeds verandert (nieuwe virusvariant, toenemende vaccinatiegraad, economische/sociale gevolgen van bepaalde maatregelen), maar nu lijkt het inderdaad zo hap-snap...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:04

Je hebt er maar 1 nodig, die je aansteekt....

Zou m'n zusje zeggen, dat ik mn Corona lekker voor mezelf hield en ze maar een ander moet zoeken *\o/* :') .

Hier is een klein laboratorium, waar ze in principe bloedanalyses doen, maar nu ook PCR testen. 1 persoon aanwezig daarvoor. Zag er toch een rij staan, gisteren :wow:.
Tot 9u is bloedanalyse, daarna covid test. Maar om 8u staan er ook al mensen die voor de covid test komen. Zag namelijk bekenden, die n positieve sneltest hadden.
Sta je daar, binnen in een gang tussen x besmette mensen := . Lijkt me ook niet zo heel snugger, of overdrijf ik nu ? Als je positief bent, maakt t geen bal meer uit. Maar als je daar staat omdat je die test nodig hebt ivm operatie, vakantie, of je er staat te wachten voor bloedprikken >;)

Staleigenaresse van stal waar we lessen positief. Haar man ook. Inmiddels minstens 6 anderen daar op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:10

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

Jeetje, nou ben je mooi klaar mee. Wil je zusje ook echt langskomen om het te krijgen dan?
Heeft je familie waar je bent geweest nog nergens last van? Heb je wel iedereen geïnformeerd?

Collega van mijn werk ook hele gezin besmet na de kerst. Dag voor oud en nieuw iedereen klachten en positief. Ik denk dat er een mega omicron golf aankomt eigenlijk. Hopelijk allemaal een snotneusje en niet teveel de ziekenhuizen in.

Nee, maar we zijn nieuwjaarsdag bij mijn ouders geweest en nu hoopt ze dat ze het daar heeft gekregen. Ik heb iedereen geappt en iedereen houdt het in de gaten.
Maar vriendin van mijn vriendin die er ook bij was met oud en nieuw is nu ook positief. Zij was oudjaarsdag al niet fit, maar toen negatieve zelftest. Haar man nog steeds negatief..

Ik heb nu koorts en dat heb ik eigenlijk nooit, dus denk wel dat ie positief is, 1015 naar de GGD.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:18

Balen Relaxed. Beterschap!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:21

Ach, ben ik meteen geboosterd :+ en werk thuis, dus geen grote problemen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:26

Hopen dat je er niet te ziek van bent / wordt.

Doe sinds 30.12 elke dag n sneltest, ook keelpijn, hoesten, verkouden, koorts etc. Maar steeds negatief, dus 't zal wel n ordinair griepje zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:38

Ik Hoop het ook voor je! De mensen die ik in de “feestweek” heb gezien loopt eerder op richtingen de 25 mensen. Dus ik ben ook heel alert op klachten / zelftests. Maar iedereen heeft voor dat we samenkwamen met grotere groepen (en niet 25 man in 1x hé) een zelftest gedaan.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:22

Relaxed schreef:

ah Relaxed wat balen. Beterschap

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:23

Beterschap Relaxed! Hopelijk kom je er goed doorheen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:30

al met al een goed nieuws draad geworden; veel positiefs. Letterlijk en niet van ordinair griepje te onderscheiden :D
Kan me niet herinneren dat íemand dáár elke dag op testte :P

Een gewéldige humor van zelftests is dat hoe minder euhmmm... robuust de zelftester (m/v) is, hoe minder positieve uitslagen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:38

Nou die zelftest is idd peanuts, de GGD douwt hem er nog ff wat verder in :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:40

haha ja dat is wel even een verschilletje :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:40

Beterschap voor de zieke en niet-zo-fitte mensen :(:)

Die zelfstests zouden ook temperatuurgevoelig zijn heb ik gelezen. Als ze bijv in de auto gelegen hebben net voor gebruik of de test wordt buiten gedaan, kan het een verkeerde uitkomst zijn.
Dit maar even terzijde, voor wat het waard is :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:45

Citaat:
Bewaar uw zelftesten bij een temperatuur tussen de 2 en 30 graden Celsius en niet in direct zonlicht.

Op zich een best brede range waarin ie gewoon goed te gebruiken is.
Idd even opletten met de zon.
Maar de meeste zelftest zouden imo toch thuis binnen gedaan worden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:46

[quote="IMANDRA"][quote="OleJon"]
Dat je met test ook qe code kreeg wist ik niet.

Had je zo kunnen opzoeken in plaats van meteen te propageren dat iedereen aan de QR moet. Beetje fact-checken is hopelijk niet teveel gevraagd als je zo stellig dingen wil delen.

Ik weet de onderbouwing niet (deze quote werd door een expert verteld). Maar het zal wat te maken hebben met de mindere kans om besmet te worden als gevaccineerde. En dat de tests niet feilloos zijn. Combineer die twee, en dan zou zoiets prima het resultaat kunnen zijn.

Daarom zijn er nu dan ook 1000 reizigers uit Oostenrijk, met 2 vaccinaties, booster. En nog besmet met corona. En dan geloof jij dat een ongevacineerde met negatieve test. Besmetlijker is dan een ongeteste gevaccineerde? Droom lekker verder.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:48

Ander ´goed´ nieuws hier in Spanje.
Tussen haakje omdat het exáct is wat ik al schreef; liegen door omissie.

"Vamos a una estrategia como la de Israel, de quitar las cuarentenas y cualquier control. Es una estrategia de sálvese quien pueda y de infectarnos todos. Hay que decírselo claramente a la población que hemos asumido esa estrategia". - medisch kopstuk Madrid.

We gaan voor een stategie als Israel; afschaffen van quarantaine en idere controle. Het is een statrategie van redden wie zich redden kan. Het moet aan het volk verteld worden dat we deze strategie volgen.

Blijft op zích goed nieuw in mijn ogen. Zat er in míjn perceptie sinds eind november aan te komen.
Dat de overheden dat nú, na bijna twee jaar paniek masseren, niet openlijk kunnen roepen is net zo logisch.
Twee keer fout maakt echter niet dat het goéd is.

Ben wel enigzins benieuwd hoe Madrón dat gaat draaien. Nu met Frankrijk als voorzitter van de EU wentelt hij zich in afwezugheid van Merkel strálend in zijn rol als europees leider.
Ook was hij de sterke man van de drakonische regels in Frankrijk.
Nu gaan overal de deuren, op de symbolische monumentale voordeur na, wijd open voor omicron...

Maar goed, die klucht is ook amusant en onder de streep lijkt het erop dat we over de zomer Covid19 gewoon een virus meer is en door met het léven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:59

Needje schreef:
haha ja dat is wel even een verschilletje :D

Ook in de kans op positief.
Desde port-ie desde test-ie.

Erg amusant in het kader van de kritiek op de maskers die niet 100% dus waardeloos zijn _O-

We verdienen als samenleving een vette pluim voor het in 2020 met ons gedrág terugdringen van de situatie in maart/april.
Daarna, heel 2021, is het een klúcht van manipulatie, onformatie en angst masseren met als ´kroon´ het vaccineren van 5 - 12 jarigen om te voorkomen dat de kwetsbaren de zorg overbelasten.

Nog éven ;) O:) en dan gaan de over de omicron piek naar een zomer met meer superresistentie onder de bevolking.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:08

Needje schreef:
Citaat:
Bewaar uw zelftesten bij een temperatuur tussen de 2 en 30 graden Celsius en niet in direct zonlicht.

Op zich een best brede range waarin ie gewoon goed te gebruiken is.
Idd even opletten met de zon.
Maar de meeste zelftest zouden imo toch thuis binnen gedaan worden.

Ik heb geen idee wat er opstaat, nog nooit een zelftest gezien of gedaan :D
Maar ik las dit de voorbije week over prof Goossens en zijn zelftests voor de familie :P
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211220_95160512