Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:54

Askja schreef:
996981 schreef:
Dan zijn je lesklanten niet erg toegewijd... ;)

En hoezo een dooddoener? Álle keuzes die we maken hebben ergens invloed op. Dat mag je een dooddoener vinden, volgens mij is het goed je daar bewust van te zijn. Niet meer, niet minder.

Het is wel oké als niet-gevaccineerden op bepaalde plekken niet toegelaten worden, want eigen keuze. Maar als je op een ander gebied de invloed van keuzes aanhaalt is het een dooddoener?
Ja.

Wat mijn lesklanten betreft, die zijn zeer toegewijd hoor, no worries.
Maarre, jij kunt blijkbaar wel gewoon van je werk wegblijven als je geen zin hebt? Dan heb je wel een topbaan/-baas _/-\o_

Klanten en baas zijn toch niet te vergelijken? :Y)

996981

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:58

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:00

En hoe moet ik weten dat jij klanten hebt, en geen baas?
By the way, als jij niet levert aan je klanten vanwege geen zin, dan denk ik dat die er ook snel klaar mee zijn.

Baaldagen ... is dat een soort schoolziek voor volwassenen?
Het zal wel. Inderdaad compleet irrelevant hier.

Maar ik ga me maar eens terugtrekken uit deze welles nietes-discussie met jou, en wat nuttigers doen ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:12

Askja schreef:
En hoe moet ik weten dat jij klanten hebt, en geen baas?
By the way, als jij niet levert aan je klanten vanwege geen zin, dan denk ik dat die er ook snel klaar mee zijn.

Baaldagen ... is dat een soort schoolziek voor volwassenen?
Het zal wel. Inderdaad compleet irrelevant hier.

Maar ik ga me maar eens terugtrekken uit deze welles nietes-discussie met jou, en wat nuttigers doen ;)

Het gaat er toch niet om of ik klanten heb, of een baas (heb overigens beide). Het gaat erom dat er een verschil zit in de verstandshouding. Tegen mijn baas hoef ik (terecht) niet te zeggen dat ik niet kom omdat het niet uitkomt/ik geen zin heb. Tegen mijn klanten kan dat prima. Dan prikken we gewoon een ander moment. Ze gaan echt niet na 1 keer afmelden van mijn kant een andere instructeur zoeken. De keuze voor een instructeur wordt toch niet enkel gebaseerd op continuïteit?

Het ondernemerschap geeft een bepaalde mate vrijheid. Dat is precies het verschil met werken voor een baas

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:18

Askja schreef:
Dan zal dat wel zo zijn Exitium, ik ben niet zo ingevoerd in die wereld. Het ging mij vooral om de reden van het cancellen. Maar als zijn publiek dit probleemloos zal slikken, dan moeten ze dat natuurlijk helemaal zelf weten.

Ik weet niet of ze het slikken, maar degenen die dat niet doen krijgen hun geld terug en gaan in het vervolg niet meer naar zijn concerten, en degenen die dat wel doen kunnen (als hij z'n tour uitstelt naar bijvoorbeeld volgend jaar) later alsnog naar een concert. Daar zijn ze vrij in, net als dat hij vrij is om niet op te willen treden onder de huidige regels.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:34

Ik vind het prima dat hij niet wil vaccineren en/of niet wil optreden, maar dan ook geen overheidssteun, wat mij betreft.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:10

Dan geloof je het toch lekker niet? Je kunt ook overal wat in zoeken om het niet te willen. Komt er een gedegen arts met een advies is het weer niet goed.

En er is steeds meer bekend over wat corona juist tijdens de zwangerschap kan aanrichten en waarom ze het vaccin wel aanbevelen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:16

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:40

996981 schreef:
Het is wel oké als niet-gevaccineerden op bepaalde plekken niet toegelaten worden, want eigen keuze.

In Nederland is dat vooralsnog niet van toepassing, en mag je ook als niet-gevaccineerde met een negatieve test nog altijd naar binnen.
Had je ook nog punten die wel kloppen?

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:42

Poehh ik schrik van de reacties hier. Er is veel commentaar op de wappies... Maar de mensen die pro-vaccin zijn, kunnen er ook wat van zeg...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:59

Dagahra schreef:
Poehh ik schrik van de reacties hier. Er is veel commentaar op de wappies... Maar de mensen die pro-vaccin zijn, kunnen er ook wat van zeg...

Ja ik schrik er ook van. Denk de hele tijd doe eens even rustig en vraag me af of sommigen aandelen in de vaccins hebben.

Ik ben gevaccineerd, ben op vakantie geweest met QR code en ik ga uit eten en naar feestjes / concerten waar je een QR code moet laten zien. Ik heb namelijk alleen mezelf ermee als ik eigenwijs ga doen en thuis blijf zitten. Het leven is kort en ik wil weer leuke dingen doen dus dan maar overal een bewijs laten zien, het is niet anders.

Maaaaar ik accepteer het zeer zeker ook als iemand er voor kiest om zich niet te laten vaccineren. Dat moeten ze vooral lekker zelf weten. En ik begrijp het als een artiest weer lekker gaat optreden maar ik begrijp het ook wanneer je dat niet doet omdat het enorm tegen je principes in gaat. Heb voor beide keuzes respect en kan beide begrijpen. Ik vind het namelijk ook best wel heel heftig dat je nu overal moet aantonen dat je gevaccineerd bent.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:59

Dagahra schreef:

Inderdaad, de toon is fel hier. Je hoeft elkaar niet te overtuigen van je gelijk. Gewoon respect hebben voor ieders mening. Discussiëren is prima maar elkaar aanvallen lijkt me niet nodig.

Ik ben eigenlijk geen van beiden denk ik. Geen pro en geen tegen. Ik heb me laten vaccineren om van het gezeur af te zijn. Anders had ik het niet gedaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 17:00

Was het maar zo'n feest dat ik daar aandelen in had :') zit nog steeds te wachten op loon van deze maand :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:02

oomens schreef:
996981 schreef:
Het is wel oké als niet-gevaccineerden op bepaalde plekken niet toegelaten worden, want eigen keuze.

In Nederland is dat vooralsnog niet van toepassing, en mag je ook als niet-gevaccineerde met een negatieve test nog altijd naar binnen.

Heb jij ergens nog fatsoenlijke discussie skills? :7

In Duitsland geldt in sommige steden al de 2G regel. Dan is testen dus geen optie meer. Maar als ik jou zo hoor vind je het geen enkel probleem mensen verkapt te dwingen bepaalde handelingen uit te voeren. Dan gaan wij nooit, maar dan ook nooit nader tot elkaar komen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:13

Raak
Afbeelding

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:27

Jouw mening.

Ook zij doet het hier weer voorkomen alsof niet-gevaccineerden geen keuze- of bewegingsvrijheid hebben.
Die mening hebben, dat is uiteraard haar goed recht, maar ik vraag me dan wel af waarom ze in vredesnaam nog zo lang in het kabinet is blijven zitten. Die discrepantie vind ik nogal ongeloofwaardig.

Maar dat is mijn mening.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:27

996981 schreef:
Raak
[ [url=m/6xoefT.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hiermee slaat ze de spijker op zijn kop.
Wijs besluit.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:29

Askja schreef:
Jouw mening.

Ook zij doet het hier weer voorkomen alsof niet-gevaccineerden geen keuze- of bewegingsvrijheid hebben.
Die mening hebben, dat is uiteraard haar goed recht, maar ik vraag me dan wel af waarom ze in vredesnaam nog zo lang in het kabinet is blijven zitten. Die discrepantie vind ik nogal ongeloofwaardig.

Maar dat is mijn mening.

Waar doet ze dat?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:46

996981 schreef:
oomens schreef:

Heb jij ergens nog fatsoenlijke discussie skills? :7

In Duitsland geldt in sommige steden al de 2G regel. Dan is testen dus geen optie meer. Maar als ik jou zo hoor vind je het geen enkel probleem mensen verkapt te dwingen bepaalde handelingen uit te voeren. Dan gaan wij nooit, maar dan ook nooit nader tot elkaar komen

Ten eerste zijn we niet in Duitsland, ten tweede denk ik niet dat iemand die fake nieuws plaatst en vervolgens niet antwoordt, moet beginnen over discussie-etiquette, en ten derde heb ik er geen enkele moeite mee als er meer maatregelen genomen worden om de vaccinatiegraad te verhogen wanneer dat niet vanzelf blijkt te gebeuren. Liever eerst zonder dwang of alleen met indirecte dwang, maar als dat niet voldoende blijkt dan moet men toch echt aan verplichtingen gaan denken.
Je hebt waarschijnlijk gelijk als je denkt dat wij er op dat gebied andere ideeën over hebben.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:58

oomens schreef:
Ten eerste zijn we niet in Duitsland, ten tweede denk ik niet dat iemand die fake nieuws plaatst en vervolgens niet antwoordt, moet beginnen over discussie-etiquette, en ten derde heb ik er geen enkele moeite mee als er meer maatregelen genomen worden om de vaccinatiegraad te verhogen wanneer dat niet vanzelf blijkt te gebeuren. Liever eerst zonder dwang of alleen met indirecte dwang, maar als dat niet voldoende blijkt dan moet men toch echt aan verplichtingen gaan denken.
Je hebt waarschijnlijk gelijk als je denkt dat wij er op dat gebied andere ideeën over hebben.

Welk fake nieuws? Nu ben ik wel heel benieuwd welk fake nieuws ik verspreid heb. Kom maar door :)
Laatst bijgewerkt door 996981 op 27-09-21 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:59

996981 schreef:
Askja schreef:
Jouw mening.

Maar dat is mijn mening.

Waar doet ze dat?

De hele brief, of wat het is, draait daarom.
Ze zegt dat ze het moeten tonen van een vaccinatiebewijs een onnodig en buitenproportioneel middel vindt om niet-gevaccineerden ertoe te bewegen zich te laten enten. Ze ziet dat duidelijk als indirecte dwang door middel van beperking van de bewegingsvrijheid. Terwijl er wel degelijk een keuze is: testen, vaccineren of de tijdelijke inperking van de bewegingsvrijheid gewoon accepteren. Maar niet en-en-en.
Maargoed, dat is al eindeloos herhaald hier, en elders.

Toch benieuwd wat degenen die Keijzer zo prijzen om haar besluit uit de Kamer te stappen ervan vinden dat ze zo lang deel heeft uitgemaakt van het kabinet terwijl ze het al langere tijd fundamenteel oneens was met het beleid. Want daar hoor ik dan weer niemand over.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:10

Askja schreef:
996981 schreef:

Waar doet ze dat?

De hele brief, of wat het is, draait daarom.
Ze zegt dat ze het moeten tonen van een vaccinatiebewijs een onnodig en buitenproportioneel middel vindt om niet-gevaccineerden ertoe te bewegen zich te laten enten. Ze ziet dat duidelijk als indirecte dwang door middel van beperking van de bewegingsvrijheid. Terwijl er wel degelijk een keuze is: testen, vaccineren of de tijdelijke inperking van de bewegingsvrijheid gewoon accepteren. Maar niet en-en-en.
Maargoed, dat is al eindeloos herhaald hier, en elders.

Toch benieuwd wat degenen die Keijzer zo prijzen om haar besluit uit de Kamer te stappen ervan vinden dat ze zo lang deel heeft uitgemaakt van het kabinet terwijl ze het al langere tijd fundamenteel oneens was met het beleid. Want daar hoor ik dan weer niemand over.

Dat is wel een héél stuk genuanceerder dan je initiële reactie vind je niet?

Het ís beperking van bewegingsvrijheid. Je kunt zowel als gevaccineerde, als niet-gevaccineerde niet spontaan ergens meer binnenlopen. Dat gegeven is een beperking. En ik jammer nergens over niks willen? Ik heb me op vakantie iedere dag laten testen. Geen probleem.

En keijzer wordt hier nergens geprezen. Ik vind deze tekst, die ze schrijft ná haar (niet geheel volgens de regels gekregen) ontslag geschreven heeft, raak. Niet meer, niet minder. Ik kan me in haar verplaatsten en ik snap dat ze hier niet meer aan mee kon doen. Dat is wat anders dan haar prijzen. Je hoeft niet idolaat van iemand te zijn, om te zien dat hij goede punten heeft.

Als je wil weten wat ik daarvan vind? Ik snap het. Wel zijn zo geleidelijk deze kant op gerold. De emmers is niet in 1 keer vol, daar gaan veel druppels in. Bij de een meer dan bij de ander. Voor mevrouw Keijzer was dit de druppel. Dat is haar goed recht en daar hoeft niemand haar naar mijn idee verwijten voor te maken. Ze stond al lange tijd niet achter het beleid, maar kon zich daar schijnbaar nog wel mee verenigen. Nu niet meer. Is dat fout?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:26

Sinds de verkiezing om het leiderschap van het CDA, lag Keijzer niet zo goed meer binnen het CDA, volgens mij.

Zij is erg ambitieus en in Volendam zijn ze sowieso niet zo gecharmeerd van het beleid.
Benieuwd wat ze gaat doen....

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:44

loriene schreef:
Spenk schreef:
Maar dit is heen discriminatie dat is iets héél anders. Er wordt ook niemand uitgesloten er zijn regels om iets te mogen waar iedereen aan voldoen kan. Heb je daar geen zin? Dan kan het ook niet.

Kun je niet lezen of zo?
Of WIL je het gewoon niet begrijpen?
Over dit punt worden we het gewoon niet eens en dit is ook het laatste wat ik kwijt wil over dit onderwerp.

Tip: lesje staatsrecht.