Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:40

MarlindeRooz schreef:
maralyn schreef:
Hier een ochtendhumeur. Dus... Even niks doen en rustig door gaan.

Soms heb je dat gewoon ofzo.

Nou ik was heel vrolijk maar blijkbaar gaat mijn college niet door... echt 2uur lang voor niks in de trein gezeten. :roll:

Owww fijn!! Not.

Sterkte ineke! Laat het maar snel voorbij zijn

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:53

Wervel in mijn nek die nu naar rechts staat, maar weer fysio bellen. |o

En moet mezelf nu 2 weken monitoren betreffende gewicht. :roll:

Steeph

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:20

Ergens een afspraak hebben met tijdsensitiviteit, er precies volgens planning zijn, en dan moet de ander nog uit een ander gebouw komen :roll:
En nu moet er zodadelijk iemand op mij wachten omdat ik op een ander moet wachten...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:16

Dat mijn jonge paard bijna hoefbevangen is geweest.... Hoop niet ik zo'n stumpertje heb die elke keer wat heeft. Ik heb gelukkig wel een goede smid die de kleinste dingen al opvallen anders had ik het nooit gezien. Of pas als het te laat was. Volgend jaar maar een andere aanpak met het gras al hoop ik volgend jaar toch zeker meer te rijden nu doet ze nog niet zo veel.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:29

Gini schreef:
Marcella schreef:

Stuur maar door naar mij val nog steeds af en weeg nu dik 10 kilo minder dan vorig jaar. :=

Onderzoeken lopen nog en huisarts schrok ook best wel.

Wow, rude. :oo

Wat is rude??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:05

1 lam dood en ander lam weg. Vos? Roofvogel (zitten met een best wel grote uil en lammeren waren klein +- 15 kilo) Zo bizar…

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:28

K.. busvervoer van mijn zoon. Vandaag had hij alweer een nieuwe chauffeur (iedere dag een andere deze week terwijl ze een vaste beloven) en die wilde hem vanmiddag niet meenemen want hij was vanochtend ook niet mee geweest (klopt, ex heeft hem gebracht maar voor vanmiddag stond hij gewoon op de lijst) Na een telefoontje van de juf en dat hij toch echt mee moest, mocht hij vervolgens niet op zijn telefoon met koptelefoon een filmpje kijken (waar we vorig jaar op aanraden van de vervoerder zelf mee begonnen zijn) dus zoon compleet overstuur uit die bus thuis gekomen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:30

Twee organisaties die me een tijd in de wacht laten staan en dan of naar de receptie doorverbinden of gewoon op hun bandje zeggen “we kunnen u niet te woord staan probeer het later opnieuw”
Zet gewoon je bereikbaarheden online op de website mijn hemel.

En ik ben helemaal flauw en naar. Lang leve vrouw zijn mijn God.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:31

Wyoming, kan je hem geen briefje meegeven die hij op zulke momenten aan de chauffeur kan laten zien? Eventueel ook ondertekend door de vervoerder?
Zo sneu als ze op die manier thuiskomen, hopelijk vind hij de rust en wat comfort weer thuis.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:31

Uilen eten geen grote dieren volgens mij is haas max. maar is ook zelden. Vos of wolf lijk logischer.

Dat ik nu dus toekenning heb van het UWV (totaal niks van verwacht), maar niet een klein beetje. Mocht dit niet genoeg zijn moest verder kijken voor beschut werk om aan te vragen. Krijg zelfs een werkcoach. :oo :=

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:40

wyoming schreef:
K.. busvervoer van mijn zoon. Vandaag had hij alweer een nieuwe chauffeur (iedere dag een andere deze week terwijl ze een vaste beloven) en die wilde hem vanmiddag niet meenemen want hij was vanochtend ook niet mee geweest (klopt, ex heeft hem gebracht maar voor vanmiddag stond hij gewoon op de lijst) Na een telefoontje van de juf en dat hij toch echt mee moest, mocht hij vervolgens niet op zijn telefoon met koptelefoon een filmpje kijken (waar we vorig jaar op aanraden van de vervoerder zelf mee begonnen zijn) dus zoon compleet overstuur uit die bus thuis gekomen.

Gaat het bij jullie ook via de gemeente? Zo ja, dan gelijk daar heen bellen en een klacht neerleggen. Dat heeft vaak meer zin dan bij de vervoerder.
Maar het blijft waardeloos, ze hebben dat vervoer niet voor de lol. Succes.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:06

Ik had er op gerekend dat ik op een bepaalde positie zou staan en dus eten kon bestellen. Nu sta ik dus op een vaste positie waar dit niet mogelijk is en ik had dus geen eten bij mij. Ik heb van te voren bij de teamleider als de shiftleider aangegeven dat ik dan wel eff eten enzo moet halen. Helaas duurde het iets langer, mijn fout, ik wist niet wat ik moest halen en ben naar de appie gegaan ipv de togo omdat deze veel duurder is. Duurde dus 40 minuten eer ik terug was (ik loop niet heel snel) incl even naar de wc want die mogelijkheid had ik ook niet zodra ik naar die positie zou gaan. Vielen 2 collega’s helemaal over mij heen omdat het asociaal is etc, terwijl zij zo naar huis gaan en ik dus nog tot 23:00 moet. Ik heb wel mijn excuses aangeboden en dat ik de tijd niet in de gaten had, bleef ze maar doorgaan. Wat kan ik er nu nog aan veranderen? Zeggen ze dat doe je maar in je vrije tijd, nou die optie heb ik vandaag dus niet gehad helaas voor mijn dienst, maar ja, het zij zo. Lekker eerste week weer volledig op werk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:29

Rennie, dat je collega's er op doorgaan terwijl je je excuses hebt aangeboden is verre van netjes.
Maar rekenen op dat je eten kan bestellen op je werk, terwijl dus blijkbaar dit niet standaard kan, is ook niet heel handig. En dan tussendoor weg gaan. Had je niet je pauze eten kunnen halen?

(geen idee wat voor werk je doet en hoe makkelijk je weg kan hoor!)
Hopelijk een normale dienst verder tot 23 uur!

Ik erger mij aan mensen die nooit hun mond open trekken in meetings waar het hele team bij zit, maar later wel gaan zitten klagen 1 op 1.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:48

Ik heb een diensttijd voor een specifieke positie, daar kan je altijd eten laten komen, op alle posities behalve de positie waar ik nu ingedeeld was wat dus niet binnen mijn tijdvak viel, maar ze hebben mij op overcap gezet het laatste uurtje. Betreffende collega’s mochten de positie een uurtje later verlaten, de 1 welthuis en de andere was overkap dus afentoe een ritje en daarna naar huis. Ik zit vast op 1 positie waar ik niet zomaar even kan sanitairen en mijn pauze die ik tussendoor heb is ook maar een uurtje en dan moet ik ook nog een rit doen en dan zou ik nog mijn eten moeten halen wat ook niet haalbaar is om dan nog te eten. Al met al had ik gewoon zelf moeten koken maar ik was daar niet aan toe gekomen na mijn avonddienst gisteren, slecht geslapen en kwam mijn bed niet uit vanmorgen. Ik zelf zou helemaal niet zo moeilijk doen als een andere collega dit zou doen en het gewoon op tijd aangegeven heeft. Ik kan toch straks weer weg :+ en ik ga er al helemaal geen drama van maken…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:00

Rennie89 schreef:
Ik heb een diensttijd voor een specifieke positie, daar kan je altijd eten laten komen, op alle posities behalve de positie waar ik nu ingedeeld was wat dus niet binnen mijn tijdvak viel, maar ze hebben mij op overcap gezet het laatste uurtje. Betreffende collega’s mochten de positie een uurtje later verlaten, de 1 welthuis en de andere was overkap dus afentoe een ritje en daarna naar huis. Ik zit vast op 1 positie waar ik niet zomaar even kan sanitairen en mijn pauze die ik tussendoor heb is ook maar een uurtje en dan moet ik ook nog een rit doen en dan zou ik nog mijn eten moeten halen wat ook niet haalbaar is om dan nog te eten. Al met al had ik gewoon zelf moeten koken maar ik was daar niet aan toe gekomen na mijn avonddienst gisteren, slecht geslapen en kwam mijn bed niet uit vanmorgen. Ik zelf zou helemaal niet zo moeilijk doen als een andere collega dit zou doen en het gewoon op tijd aangegeven heeft. Ik kan toch straks weer weg :+ en ik ga er al helemaal geen drama van maken…

Maar iemand anders moest overwerken omdat je eten ging halen? Dat had ik ook echt niet gewaardeerd. Was het geen optie om een andere collega wat te laten brengen? Die op een positie zat waar eten laten komen wel mogelijk was?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:00

Niemand moest overwerken :+ positie sloot om 16:30 en ik was 15:39 ofzo terug

Enige wat een nadeel was voor hun is dat ze niet even zelf konden breaken. Was inderdaad niet handig van mij, had hun beter eerst even hun ding moeten laten doen maar zou in de eerste instantie om 16:00 even eten halen zodat ik meteen door kon gaan naar die positie. Teamleider zei om 15:05 dat ik nu wel kon gaan.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:04

Rennie89 schreef:
Niemand moest overwerken :+ positie sloot om 16:30 en ik was 15:39 ofzo terug

Enige wat een nadeel was voor hun is dat ze niet even zelf konden breaken. Was inderdaad niet handig van mij, had hun beter eerst even hun ding moeten laten doen maar zou in de eerste instantie om 16:00 even eten halen zodat ik meteen door kon gaan naar die positie. Teamleider zei om 15:05 dat ik nu wel kon gaan.

In je pauze doorwerken is ook overwerken.

Maar ik hoop dat je ervan geleerd hebt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:19

Als ik mijn pauze moet laten schieten omdat een collega die eigenlijk geen recht heeft op een pauze op dat moment 40 minuten lang wegblijft, ik zou ook de gezelligste niet meer zijn om eerlijk te zijn. Maar inderdaad, ervan geleerd, volgende keer doe je het vast anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:37

Buikpijn...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:38

Onze pauzes worden doorbetaald en dit ging niet om pauzes maar een break wat wij elk uur hebben :+ ik zit nu mijn eten op positie te eten omdat er geen tijd was voor pauze, ik moet dus nu ook de hele tijd werkzaamheden verrichten tussen mijn eten door. Iedereen had al zijn pauze gehad omdat ze aan het einde van hun dienst zaten. Dus nee, het is zeker niet zo dat ik hun eten heb ontnomen. Hoogstens een theetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:52

Rennie89 schreef:
Onze pauzes worden doorbetaald en dit ging niet om pauzes maar een break wat wij elk uur hebben :+ ik zit nu mijn eten op positie te eten omdat er geen tijd was voor pauze, ik moet dus nu ook de hele tijd werkzaamheden verrichten tussen mijn eten door. Iedereen had al zijn pauze gehad omdat ze aan het einde van hun dienst zaten. Dus nee, het is zeker niet zo dat ik hun eten heb ontnomen. Hoogstens een theetje.

Ook dat valt onder pauze. Ook dan is doorwerken overwerken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:54

Nee, bij ons worden pauze doorbetaald omdat je soms er niet aan toe komt. Je hebt hier dus geen “recht” op pauze. Heel vaak lukt het gewoon niet en moet je tussendoor even wat eten als dit lukt. Net zoals ik nu doe. Mijn eten word misschien wel koud maar dat is waar je akkoord mee gaat zodra je hier werkt. Dit is geen kantoorbaan. Ook de breaks zijn geen verplichting hier. Op andere locaties daarentegen heb je een statijd van 2,5 uur en heb je recht op een pauze van 30 minuten onafgebroken welke ook van je uren word ingehouden. Dit valt dus zeker niet onder overwerken ;)

Betekend niet dat je dan altijd maar 35-40 min moet wegblijven maar dit is de eerste en laatste x in 6 jaar dat dit is gebeurt :+
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-09-21 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:56

Laten we het er op houden dat het gewoon niet zo leuk is naar je collega’s toe.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:57

Niet leuk, oke, heb mijn excuses ook aangeboden. Maar heb hun zeker niet laten “overwerken” zoals het hier word gebracht. Wij hebben hier hele andere regels dan de meeste andere bedrijven :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:10

Misselijk en buikpijn bah!

En dat mijn zusje thuis is gekomen terwijl ze zich niet fit voelt. Wel 3 negatieve zelftesten maar die vertrouw ik ook niet altijd :+ Nou ja nog niemand gehoord van haar vrienden die last heeft van klachten of waarvan ze het gekregen moet hebben. Ik vindt het alleen soms zo lastig met mijn eigen werk en wat voor keuzes je daarmee moet maken. Kan zo mijn baas appen gelukkig hoef ik niet alleen te beslissen over dat soort dingen. Ik hoop dat ze morgen weer beter is dan valt het allemaal wel mee.

En dat ik het als het geen corona is het niet oppik.... Heb ik geen zin in