Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:38

Het gaat ook de verkeerde kant op. En dt heeft de bevolking toch echt te danken aan de jojos die alles gewoon opzij schuiven nu. De eerste golf was niet veel aan te doen. Dit is gewoon gevolg van laksheid, egoisme en schijt hebben aan.

Ik zie het helaas iets te dichtbij komen daarin. Ik heb (nu helaas voor mijn gevoel) regelmatig te maken met iemand die alle maatregelen maar onzin lijkt te vinden. Iemand die daardoor speelt met de gezondheid want heel erg risicogroep door meerdere problemen. Gaat overal en nergens heen. Lacht je uit als je de 1,5 m probeert aan te houden en mondkapjes onzin. Heeft het goed verborgen weten te houden maar een opmerking gister was erg duidelijk :oo -O- -:(- . Ik doe er nu alles aan om enorme afstand te houden en contact te minimaliseren.

Helaas een van de weinige personen waar ik wel nog veel contact mee heb kan niet onder contact uitkomen. :n Hij probeert aan alle kanten nu om afstand te houden, ontsmetten enz maar het blijft een risicovol contact. Pff doe je er zelf alles aan om gezond te blijven verklooit zo iemand het. Nu dus het rottige dilemma. Ik kan die persoon nog wel kunnen ontlopen. Rottig voor de beginnende vriendschap maar mijn gezondheid gaat voor.

Maar ja mijn nu zo n beetje enige contact kan en wil ik niet opgeven voor een dergelijke klojo. Het enige dat hij kan doen is nog allerter zijn maar wat ben ik kwaad. Je zou potdorie zo besmet worden. En onbegrijpelijk dat iemand zo met de gezondheid speelt. Besmetting is daar waarschijnlijk dodelijk.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:38

Vroeg hier iemand of er nog mensen waren die hem steunden? Bizar veel! Velen zien hem echt nog steeds als de redder van hun eens zo grote Amerika. Wij waren er net voor de corona-crisis en werden misselijk van de vele bordjes in tuinen, vlaggen aan huizen, stickers op auto´s en noem maar op. Buiten verkiezingstijd zelfs, wordt hij vereerd als een afgod.

Onze vrienden in Californië, een behoorlijk christeljke familie, lieve, sociale mensen hebben dit jaar bruiloften gevierd waar de Trump-vlag hoog in top hing en zelfs een Trump-pop aanwezig was in de trouwauto en als gast. Werkelijk bizar, we waren op beide bruiloften uitgenodigd, maar blij dat we gewoon sowieso niet het land in mochten. Vorige week een foto van een kindje, een maand oud, op de Trumpvlag liggend. Ik word er misselijk van, maar ergens snap ik wel waar het vandaan komt.

Ze hebben grote bedrijven, dus belang bij weinig belastingen, maar nog veel belangrijker: hun hele sociale wereld is opgebouwd vanuit de kerk en bij hun geloof hoort van oudsher republikeins zijn. Ja, zijn, niet kiezen. In 1983 werd me al verteld dat bij nationalisatie tot Amerikaan (ouders zijn van vroeger uit Nederlands) aangegeven moest worden welke politieke richting je aanhing, dat werd zelfs geregistreerd. Mensen indentificeren zich met hun partij, kiezen niet zoals wij dat doen. Ze ´zijn´ Republikeins, dat zit in hun bloed, in hun wezen.

Mij zien ze voorlopig een tijdje niet daar ... al zou het mogen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:16

Huertecilla schreef:
Is wel hun baan en léven. Niet werken = op de zwarte lijst en armoede.

Open je ogen!
Wiens brood men eet diens woord men spreekt is daar een economische grondwet. De wet speelt geen rol.

Net zo als die mensen die bij hem in de auto zaten. Die deden dat waarschijnlijk ook onder een vorm van dwang. Ik kan er echt niet met mijn verstand bij dat Trump nog zoveel supporters geniet.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:17

elnienjo schreef:
Popstra schreef:
Maar dat zal bij elke andere president van Amerika niet anders geweest zijn...

Maar een president met fatsoen zal z'n burgers niet oproepen niet bang te zijn van covid omdat hijzelf er zo goed doorheen komt, want die burgers hebben niet de toegang tot dezelfde medische zorg.

Als je goed hebt geluisterd wilt hij juist deze behandeling beschikbaar maken voor de Amerikaanse burgers.

BTW, het wordt tijd dat de in Nederland ook mogen stemmen over de Corona maatregelen. Ik weet wel op wat voor partij ik zal stemmen.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 06-10-20 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:18

MoniqueT schreef:
Vroeg hier iemand of er nog mensen waren die hem steunden? Bizar veel! Velen zien hem echt nog steeds als de redder van hun eens zo grote Amerika. Wij waren er net voor de corona-crisis en werden misselijk van de vele bordjes in tuinen, vlaggen aan huizen, stickers op auto´s en noem maar op. Buiten verkiezingstijd zelfs, wordt hij vereerd als een afgod.

Dat is gewoon niet gezond. een leider vereren, dat ize je in heel veel twijfelachtige landen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:19

Trump is pro life en veel Amerikanen zijn zeer gelovig en dan is de keuze snel gemaakt.
Niet dat ik dat snap maar daar lijkt t wel op.

Stel dat je geen auto hebt hoe kom je dan op een testlocatie?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:19

Blussem schreef:
Als je goed hebt geluisterd wilt hij juist deze behandeling beschikbaar maken voor de Amerikaanse burgers.

Dat het beschikbaar is, wil niet zeggen dat 'de gewone burger' het ook kan betalen, helemaal niet in de VS.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:22

Destination schreef:
Blussem schreef:

Dat het beschikbaar is, wil niet zeggen dat 'de gewone burger' het ook kan betalen, helemaal niet in de VS.

Precies, droom verder.

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:23

en bij aankomst in het witte huis ook meteen het mondkapje af, ook al zegt zijn persoonlijke arts dat de kans nog prima aanwezig is dat hij nog besmettelijk is. Ja, toonbeeld van perfectie die man. Zo'n president wil iedereen wel :(

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:23

Blussem schreef:
Sizzle schreef:
Er zijn ook artsen die nep verklaringen schrijven zodat je geen mondkapje hoeft te dragen, dus mij verbaasd niets meer eerlijk gezegd.
Hoe dan ook is statistisch de kans groter dat je er goed af komt dan dat je ernstig ziek wordt, dus Trump zit gewoon aan de positieve kant van de statistiek en heeft daarnaast ook nog goede zorg.

Begint wel beetje op totaal recall te lijken.

Alleen de elite mag straks zonder mondkapje lopen, geen afstand houden, enz.

Dat woordje 'Elite' zie ik regelmatig, vooral op(in mijn ogen)complotsites etc. Maar wie zijn dan die mensen die onder noemer De Elite vallen? Daar krijg ik geen antwoord op, moet ik zelf maar google gebruiken en vooral ''wakker'' worden en geen ''schaap'' blijven.
Blussem verklaar je nader en help dit onwetende ''schaap''

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:25

Ik denk wel dat het beschikbaar wordt, maar met een rekening van een paar miljoen per burger.

Even daar in het ziekenhuis liggen kost haast al zoveel dat mensen hun leven lang betalen daarvoor.

Amerika lijkt zo mooi maar dat valt nog wel even tegen. The American dream red zeker niet iedereen daar. Amerika is arm en eerder 3de wereldland dan een welvarend land.

Kijk maar eens filmpjes van bijv een motorongeluk dan wordt er gevraagd moet je medische hulp hebben door een omstander. Vaak antwoorden ze dan met nee want dat kan ik niet betalen. Dan hebben wij het hier toch een stuk beter voor elkaar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:28

friezenfan2 schreef:
dat vraag ik me dus ook af. Er zijn zat mensen die alleen zijn en op leeftijd die niet zomaar iemand in hun buurt hebben die met ze wil mee gaan. Of niemand tot last willen zijn..
Al te ziek zijn om überhaupt de deur uit te gaan..

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:32

Over die elite..
Kijk maar eens op Google, qAnon.. heel bizar.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:32

Popstra schreef:
friezenfan2 schreef:
dat vraag ik me dus ook af. Er zijn zat mensen die alleen zijn en op leeftijd die niet zomaar iemand in hun buurt hebben die met ze wil mee gaan. Of niemand tot last willen zijn..
Al te ziek zijn om überhaupt de deur uit te gaan..

"Is de auto voor u geen optie? Geef dit aan bij het maken van de afspraak. Dan bekijkt de medewerker waar u terecht kunt met bijvoorbeeld de fiets, lopend of scooter.

Bent u minder valide, dan kunt u naar de testlocatie komen met bijvoorbeeld uw scootmobiel, brommobiel of met de rolstoel.

Bent u bedlegerig of volledig afhankelijk van de hulp van anderen? Dan wordt met u besproken wat de mogelijkheden zijn in uw regio.

U mag geen gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi. U kunt namelijk onderweg mogelijk anderen besmetten."
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... estlocatie

Dit staat er op de website van de overheid. Maar eerlijk, ik denk dat hier te makkelijk over wordt gedacht, want niet iedereen kan veilig met een rolstoel over de weg en niet iedereen die een rolstoel/scootmobiel/brommobiel nodig heeft, heeft er ook 1.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:37

Precies, en als je ,,buiten,, woont dan kan het best nog ff een eindje weg zijn voor velen.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 06-10-20 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:39

Ik zie me al gaan met de rolstoel. Langs de grote weg ruim 2 uur rollen minstens maar ik denk nog wel langer enkele reis. _O- 20 km is de dichtbijzijnde testpost, scootmobiel zou dat net halen heen en weer. Maar ja je laat je testen omdat je niet fit bent. Het zal maar slecht weer zijn, met koorts zo lang buiten zijn. Bussen gaan niet eens een locatie op. De andere misschien wel maar ja ov mag niet. Het was mijn probleem ook. Paar keer vervoer kunnen regelen twee keer niet, dan zit je daar met je koortshoofd heel beroerd te wezen en wel achter het stuur moeten stappen. Thuistesten was geen optie. Daarvoor moet je echt bedlegerig zijn, uit bed is dan zelf moeten komen, -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:40

Zulk weer als nu is al niet fijn

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:41

Muze schreef:
Over die elite..

Hou op zeg ... onderbouw je reacties of zeg niks.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:42

Iemand postte in het trump verkiezingstopic een filmpje van een benauwde, moeizaam ademende Trump bij zijn ontslag uit het ziekenhuis . En dan te bedenken dat hij nog op remdesevir en dexa staat. Ik moet het nog zien.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:43

MoniqueT schreef:
Muze schreef:
Over die elite..

Hallo???? Doe eens ff normaal joh
Ik ben geen aanhanger?
Iemand vroeg hierboven hoe het zat met elite.
QAnon heeft daar hele bizarre theorieën over.
Was gisteren wat over op tv

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:43

MoniqueT schreef:
Muze schreef:
Over die elite..

Precies. Dat Google maar dat is nu hèt probleem met gekkies. Geven nooit antwoord, je moet ‘zelf maar op onderzoek gaan’. Zeg gewoon wat je denkt dat ‘waar’ is, kunnen we ook lachen. Maar dat Google maar word ik toch zo moe van...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:45

Mij hemel zeg.
Als er iemand anti alle complot theorieën en dergelijk is, ben ik het/

Doe eens normaal zeg.

Zag t gisteren op tv en sta er nog verbaasd van
Iemand hierboven vroeg iets over “ elite”.
Toevallig kwam dat gisterenavond ook aan bod.
Heel achterlijke en enge stroming

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:46

Muze schreef:
Mij hemel zeg.

Doe eens normaal zeg.

Maar wat zegt qanon erover dan?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:48

Muze schreef:
Mij hemel zeg.

Doe eens normaal zeg.

Maar geef dan gewoon aan wat er volgens hun onder verstaan wordt. Hoe moeilijk is dat? In plaats van Google maar eens daar en daar op. Dan krijg je ook normale reacties, op Google maar reacties kun je geen normaal antwoord verwachten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:48

En dan snap ik dat iemand zegt "google maar" in dit topic om dat viruswaanzin een ander topic is en het hier dan teveel offtopic gaat.
Totaal niet vergelijkbaar met iemand die zegt "zoek het zelf maar op, schaapje"..
Ontherun, een beetje minder aanvallend kan ook hoor :j
Ik heb het net gegoogled en viel even van mn stoel.. :oo dus ik snap heel goed dat dit daar niet het topic voor is (en dat je het wellicht nergens moet vermelden..)
Laatst bijgewerkt door Cer op 06-10-20 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt