Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:46

Liselot schreef:
Tnx!
Hoe zit het op een externe binnenlocatie?

Bedoel je op kantoor ofzo? Daar zullen wellicht andere regels voor gelden zolang de 1,5 meter maar gewaarborgd wordt, maar als je een bijeenkomst van plan bent met 30 personen dan pas vanaf 1 juni.

Cer

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:50

Ik vind dat echt zo'n stomme regel...
Je mag met 10 mensen buiten zijn, met 1,5 meter ertussen... Maarr, als je een megagrote tuin hebt, mag dat niet, nu niet en straks niet... want je mag maar 3 personen ontvangen..

Dus straks wel met een 30tal mensen in de bios of theater, maar nog steeds niet meer dan 3 mensen in de tuin... die regel snap ik echt niet... :n

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:51

Ik hoop dat dat tot na half juli zo blijft. Hoef ik mijn verjaardag niet te vieren :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:54

elnienjo schreef:
Liselot schreef:
Tnx!
Hoe zit het op een externe binnenlocatie?

Bedoel je op kantoor ofzo? Daar zullen wellicht andere regels voor gelden zolang de 1,5 meter maar gewaarborgd wordt, maar als je een bijeenkomst van plan bent met 30 personen dan pas vanaf 1 juni.

Mijn grote fotostudio waar ik workshops geef. Mag ik dan 4 cursisten hebben die 1,5 uit elkaar blijven?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:57

...en na 1 juli mogen kerkdiensten weer, met maximaal 100 mensen - maar er wordt niet door de gemeente gezongen.

(Het wordt dan een soort concert...)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:57

Cer schreef:
Je mag met 10 mensen buiten zijn, met 1,5 meter ertussen... Maarr, als je een megagrote tuin hebt, mag dat niet, nu niet en straks niet... want je mag maar 3 personen ontvangen..

Dus straks wel met een 30tal mensen in de bios of theater, maar nog steeds niet meer dan 3 mensen in de tuin... die regel snap ik echt niet... :n

In een bioscoop kunnen ze mensen zo spreiden dat ze niet naast elkaar zitten.
Je begrijpt toch zelf wel dat ook in een megagrote tuin je gasten allemaal naast elkaar zitten om elkaar te kunnen verstaan alleen al.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:02

Gisteren bij OP1 waren mensen die een bekeuring ad 399 euro hadden ontvangen omdat zij buiten (in een park) met 4 mensen waren. Wel met 1,5 m afstand.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:04

elnienjo schreef:
Cer schreef:

Je begrijpt toch zelf wel dat ook in een megagrote tuin je gasten allemaal naast elkaar zitten om elkaar te kunnen verstaan alleen al.

Ik zit liever in een grote tuin met veel mensen bij elkaar dan in een bioscoop. In een tuin zal evt. virus veel sneller ‘wegwaaien’ dan in een dichte ruimte.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:08

Electra63 schreef:
Gisteren bij OP1 waren mensen die een bekeuring ad 399 euro hadden ontvangen omdat zij buiten (in een park) met 4 mensen waren. Wel met 1,5 m afstand.

Plus een mogelijk strafblad

Citaat:
Burgers
Groepen van drie of meer personen die zich in de publieke ruimte bevinden en minder dan 1,5 meter afstand houden, zijn strafbaar. Een huishouden met drie of meer personen is niet strafbaar. Kinderen jonger dan 12 jaar mogen nog wel gewoon samen buiten spelen. Ouders of verzorgers die toezicht houden, moeten wel 1,5 meter afstand tot elkaar houden. De politie gaat hierop handhaven.

Dit is al vanaf het begin af aan de regel. Dus als je met meer dn 3 bij elkaar komt dan neem je bewust het risico

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:16

Ik heb het idee dat die hele bekeuringen puur een vulling van de staatskas is. Agenten en boa's weten volgens mij ook niet hoe het zit.
En er is een onderscheid. Laatst kregen de schijt aan corona feestgangers alleen een waarschuwing. Dus een rechte lijn is er ook niet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:22

SusanH schreef:
Ik hoop dat dat tot na half juli zo blijft. Hoef ik mijn verjaardag niet te vieren :+

Die kun je gewoon niet vieren toch? Is niet zo moeilijk , gewoon niet doen wanneer je het niet vertrouwd. Omdat er nieuwe regels komen hoeft je dat niet meteen om te zetten in een verjaardagsfeest . Jouw verjaardag , jouw beslissing .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:29

purny schreef:
Ik heb het idee dat die hele bekeuringen puur een vulling van de staatskas is. Agenten en boa's weten volgens mij ook niet hoe het zit.
En er is een onderscheid. Laatst kregen de schijt aan corona feestgangers alleen een waarschuwing. Dus een rechte lijn is er ook niet

Prima dat je dat denkt.

Het is echt niet zo. Die boetes betalen nog niet eens het salaris van alle extra handhavers/BOA's en agenten die hiervoor ingezet worden. Niet voor alle maatregelen, borden en reclame spotjes. Voor alle flyers, stickers en andere zaken.

Dus nee, de staatskas wordt hier echt niet mee gevuld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:32

elnienjo schreef:

Ik begrijp dat prima, en ik kan heel goed een gesprek met iemand voeren op 1,5 meter afstand... zelfs op 2 meter... :j
Ik begrijp ook dat in een megagrote tuin mn gasten gewoon bij elkaar vandaan kunnen blijven, gezien het allemaal volwassen verstandige mensen zijn en geen groep puppies die niet te regeren zijn.
Ik kan ze beter sturen dan de mensen die ik op straat tegenkom, dat begrijp ik wel ja :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:40

Gisteren moesten wij de inboedel van mijn moeder uitzoeken. Deze was eerst ontsmet, en woensdag door een verhuisbedrijf naar een opslagruimte gebracht met van die boxen. We hadden alleen gisteren om het uit te zoeken en op te ruimen, want vandaag zijn de wettelijke 7 dagen voorbij.
In de boxen links en rechts naast de onze stond de inboedel van een andere persoon, die moest ook worden uitgezocht. Daar waren ze met 5 man mee bezig, van 3 verschillende gezinnen (zus en 2 broers en 2 kinderen daarvan).
Alles wat naar de kringloop moest, moest in een smal gangetje gezet worden.
Van een ander tijdstip om terug te komen, was geen sprake, want de hele dag zat al bomvol.
Van die anderhalve meter was ook geen sprake meer, het was hard werken om de box leeg te krijgen.
Wij gaan dus maar weer 2 weken in quarantaine.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:41

Keet schreef:
Electra63 schreef:

Plus een mogelijk strafblad

Citaat:
Burgers
Groepen van drie of meer personen die zich in de publieke ruimte bevinden en minder dan 1,5 meter afstand houden, zijn strafbaar. Een huishouden met drie of meer personen is niet strafbaar. Kinderen jonger dan 12 jaar mogen nog wel gewoon samen buiten spelen. Ouders of verzorgers die toezicht houden, moeten wel 1,5 meter afstand tot elkaar houden. De politie gaat hierop handhaven.

Dit is al vanaf het begin af aan de regel. Dus als je met meer dn 3 bij elkaar komt dan neem je bewust het risico

Groepen van 3 of meer mogen blijkbaar wel, als ze maar 1,5 meter afstand houden

Het blijft wat verwarrend, groep van 3 of meer lees ik als meer dan 2 mag niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:56

Ik vind de regels ook wel lastig. Wij zitten op school met de diploma uitreiking hadden we dat bedacht vanuit de auto’s te doen. (Zoals in Duitsland met het drive in feest) Hebben leerlingen ook een soort aankomst met het gala (al mogen ze de auto niet uit) maar het mag niet omdat het een evenement is. Ik snap het hoor! Maar ik vind het voor mijn leerlingen zo jammer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:06

Morrie schreef:
Gisteren moesten wij de inboedel van mijn moeder uitzoeken. Deze was eerst ontsmet, en woensdag door een verhuisbedrijf naar een opslagruimte gebracht met van die boxen. We hadden alleen gisteren om het uit te zoeken en op te ruimen, want vandaag zijn de wettelijke 7 dagen voorbij.
In de boxen links en rechts naast de onze stond de inboedel van een andere persoon, die moest ook worden uitgezocht. Daar waren ze met 5 man mee bezig, van 3 verschillende gezinnen (zus en 2 broers en 2 kinderen daarvan).
Alles wat naar de kringloop moest, moest in een smal gangetje gezet worden.
Van een ander tijdstip om terug te komen, was geen sprake, want de hele dag zat al bomvol.
Van die anderhalve meter was ook geen sprake meer, het was hard werken om de box leeg te krijgen.
Wij gaan dus maar weer 2 weken in quarantaine.

Hoe verzinnen ze het. En geen mogelijkheid om op een ander tijdstip terug te komen. Een oplossing in dit soort situaties is toch niet zo heel moeilijk? 2 uur eerder open gaan dan normaal. 4 uur later dichtgaan dan normaal. Dan heb je veel meer spreiding.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:13

Keet schreef:
purny schreef:

Prima dat je dat denkt.

Het is echt niet zo. Die boetes betalen nog niet eens het salaris van alle extra handhavers/BOA's en agenten die hiervoor ingezet worden. Niet voor alle maatregelen, borden en reclame spotjes. Voor alle flyers, stickers en andere zaken.

Dus nee, de staatskas wordt hier echt niet mee gevuld.

Ik heb echt geen extra informatie gezien. En salaris? Ze worden gewoon op andere taken ingezet...
Er is gewoon te weinig informatie te vinden. Over heel corona en alle regels

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:18

Cer schreef:

Ja ik snap dat ook niet... Volgens die regels mogen mijn ouders hun kinderen wel ontvangen (wij zijn met zijn drieën) maar ik het gezin niet. Ze hebben een tuintje van 5 bij 8, die van mij is de grote van een paardenbak waarvan de helft gras. :') Hebben dus wel gewoon op picknick kleedjes bij mij gezeten en zelfs op de 3m afstand konden we elkaar prima verstaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:19

Rytir jij mag ook gewoon bezoek ontvangen. Max 3 personen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:11

Dialoog:

Dit is op dit moment het antwoord wat wij moeten geven als mensen bellen met de vraag met hoeveel mensen ze buiten mogen zijn.

Vermijd drukte. Altijd geldt de 1,5 meter afstand met mensen die niet tot uw huishouden behoren. Er geldt geen maximumaantal personen waarmee u buiten mag zijn. Vanaf 3 personen kan er op die 1,5 meter worden gehandhaafd.

Wordt het op bepaalde locaties te druk, dan kan er worden opgetreden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:23

Ja dus is het echt superstom dat dat niet mag als je een grote tuin hebt... die snap ik echt niet...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:28

purny schreef:
Ik heb echt geen extra informatie gezien. En salaris? Ze worden gewoon op andere taken ingezet...
Er is gewoon te weinig informatie te vinden. Over heel corona en alle regels

Dus omdat jij het niet ziet, is het er niet? Je weet diep van binnen wel beter hoop ik ;)
Ga verder niet mer je in discussie hierover omdat ik weet dat het weinig zin heeft verder, maar je praat echt een beetje onzin hier

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:33

LadyMadonna schreef:
Rytir jij mag ook gewoon bezoek ontvangen. Max 3 personen

Ja klopt maar ik heb een broer, zus en twee ouders. Mijn ouders mogen volgens de richtlijn ons wel op bezoek krijgen, mijn broer zus en ik niet het hele gezin want 4. In de horeca wordt uitzondering gemaakt straks voor grotere gezinnen dus het is een heel gekke regel :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:50

Zo is er zoveel.... sportscholen moeten dicht blijven, binnenzwembadeb mogen open.
Winkels mochten open blijven, ik moest dicht....