elnienjo schreef:En zouden Belgen nu massaal huisjes in Nederland boeken? Of hier naar de pretparken en dierentuinen gaan?
Had naast vele annuleringen ook mensen die belden om te vragen of bij ons "gewoon alles open was" ( in Luxemburg)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Alles wat in NL in je zorgverzekering (basis) staat is verplicht. Dat kunnen ze niet afwimpelen.
In Duitsland ligt dat ingewikkelder als er sprake is van nalatigheid.
Reisverzekering kan gewoon nagenoeg alles uitsluiten.
Citaat:Kosten vervoer naar huis bij ziekte of overlijden (repatriëring)
Kosten van repatriëring krijgt u alleen vanuit een reisverzekering vergoed. De basisverzekering vergoedt deze kosten niet.
Sizzle schreef:Ik heb het omgekeerd, bijna alles loopt over de zorgverzekering of ongevallenverzekering als het gaat om gezondheid (behalve bij zorg dat duurder is in dure landen, maar daar woon ik al)
Repatriering is inderdaad wel een reisverzekering kwestie. Dat moet je dus goed nalezen. Soms moet je daar al bijverzekeren als je naar moeilijk bereikbare gebieden gaat, laat staan bij negatief reisadvies.
Soms is het alleen uitgesloten als het gaat om negatief advies door conflicten en rampen.
Echwel schreef:Dus sowieso neem je een enorm risico door met een camper naar Portugal te reizen
Varekaj schreef:Kruidvat is denk ik nog open nu, dat is een kruidenier/supermarkt. Zeeman zal dicht gaan.
Ik gok dat er veel nu gaan uitwijken qua vakantiehuisjes naar NL, Duitsland etc. Als Landal en Centerparcs dat kunnen omboeken gaan ze dat geld niet laten liggen iig.