Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 08:40

elnienjo schreef:
En zouden Belgen nu massaal huisjes in Nederland boeken? Of hier naar de pretparken en dierentuinen gaan?

Had naast vele annuleringen ook mensen die belden om te vragen of bij ons "gewoon alles open was" ( in Luxemburg) :(

Echwel

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 08:58

Ik zie op veel camper pagina's mensen die naar Spanje en Portugal gaan
Ben je wel verzekerd dan en hoe zit het met je zorgverzekering keert die wel uit als je ziek word?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:01

Je zorgverzekering vergoedt wel. Reisverzekering niet. Tenminste die van mij dan. Alleen covid gerelateerde zaken zijn uitgesloten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:08

Maar repatriëring valt onder je reisverzekering bijvoorbeeld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:11

Klopt dat wordt betaald maar niet als het covid gerelateerd is. Beenbreuk geen problemen longontsteking door covid wel dan mag je zelf betalen maar regelen ze het wel voor je. Tenzij het voor hun ook niet verantwoord is.

Bv quarantaine kosten betaal je zelf

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:19

raket schreef:

Ook uit rode gebieden....?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:26

Echwel schreef:
raket schreef:

Ook uit rode gebieden....?

Veelal zoals hierboven staat. Mits niet gerelateerd aan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:29

Alles wat in NL in je zorgverzekering (basis) staat is verplicht. Dat kunnen ze niet afwimpelen.
In Duitsland ligt dat ingewikkelder als er sprake is van nalatigheid.
Reisverzekeringen kunnen gewoon nagenoeg alles uitsluiten, die moet je dus aandachtig lezen en niet op een algemene uitspraak vertrouwen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 31-10-20 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:31

Sizzle schreef:
Alles wat in NL in je zorgverzekering (basis) staat is verplicht. Dat kunnen ze niet afwimpelen.
In Duitsland ligt dat ingewikkelder als er sprake is van nalatigheid.
Reisverzekering kan gewoon nagenoeg alles uitsluiten.

Mijn zorgverzekering verwijst op veel verschillende momenten naar mijn reisverzekering. Dan zit je toch wel snel vast.

Edit.

Citaat:
Kosten vervoer naar huis bij ziekte of overlijden (repatriëring)
Kosten van repatriëring krijgt u alleen vanuit een reisverzekering vergoed. De basisverzekering vergoedt deze kosten niet.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland

Dus wat ik zei. Ik wordt door mijn reisverzekering terug gebracht als het niet Corona gerelateerd is.
Of als het Corona gerelateerd is uit gele/groene gebieden.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 31-10-20 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:34

Het zuiden van Portugal is nog geel, dus daar mogen de camperaars gewoon naar toe. Hoe het dan zit met de reis door België, Frankrijk en Spanje weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 31-10-20 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:36

Ik heb het omgekeerd, bijna alles loopt over de zorgverzekering of ongevallenverzekering als het gaat om gezondheid (behalve bij zorg dat duurder is in dure landen, maar daar woon ik al :+ )
Repatriering is inderdaad wel een reisverzekering kwestie. Dat moet je dus goed nalezen. Soms moet je daar al bijverzekeren als je naar moeilijk bereikbare gebieden gaat, laat staan bij negatief reisadvies.
Soms is het alleen uitgesloten als het gaat om negatief advies door conflicten en rampen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:38

Sorry, repatriëring valt onder je reisverzekering. Die dekken echter over het algemeen niet als je naar een gebied met negatief reisadvies vertrekt. Dus dan maakt het niet uit waarom je teruggehaald moet worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:39

Sizzle schreef:
Ik heb het omgekeerd, bijna alles loopt over de zorgverzekering of ongevallenverzekering als het gaat om gezondheid (behalve bij zorg dat duurder is in dure landen, maar daar woon ik al :+ )
Repatriering is inderdaad wel een reisverzekering kwestie. Dat moet je dus goed nalezen. Soms moet je daar al bijverzekeren als je naar moeilijk bereikbare gebieden gaat, laat staan bij negatief reisadvies.
Soms is het alleen uitgesloten als het gaat om negatief advies door conflicten en rampen.

Zorg is inderdaad hier ook zo. Pas bij eventuele extra kosten (bijv. Duur land) gaan die kosten die de zorg verzekering niet vergoed naar de reis verzekering als die dat vergoeden

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:40

raket schreef:
Sorry, repatriëring valt onder je reisverzekering. Die dekken echter over het algemeen niet als je naar een gebied met negatief reisadvies vertrekt. Dus dan maakt het niet uit waarom je teruggehaald moet worden.

Dat verschilt dus wel enorm per reis verzekering.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:52

Dus sowieso neem je een enorm risico door met een camper naar Portugal te reizen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:55

Echwel schreef:
Dus sowieso neem je een enorm risico door met een camper naar Portugal te reizen

Naja...enorm risico. (Afgezien dan of je het moet willen kwa verspreiding).
Statistisch is de kans niet zo groot dat je ineens sterft en je lijk terug halen binnen europa is nou ook weer geen onoverkomelijke kost. Ik heb sowieso geen reisverzekering binnen Europa, dus dat risico draag ik altijd zelf.
Als je ziek bent kun je ook daar verder zieken. Het is handiger om thuis in een ziekenhuis te zijn maar geen verplichting. Als het ziekenhuis niet duurder is dan in NL dan is dat gedekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:33

Kruidvat is denk ik nog open nu, dat is een kruidenier/supermarkt. Zeeman zal dicht gaan.
Ik gok dat er veel nu gaan uitwijken qua vakantiehuisjes naar NL, Duitsland etc. Als Landal en Centerparcs dat kunnen omboeken gaan ze dat geld niet laten liggen iig.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:08

elnienjo schreef:
En zouden Belgen nu massaal huisjes in Nederland boeken? Of hier naar de pretparken en dierentuinen gaan?

Das anders dan vlak bij je huis dan boodschappen doen of winkelen gok dat dat wel gebeurd en vakantie of dag uit niet.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:23

Varekaj schreef:
Kruidvat is denk ik nog open nu, dat is een kruidenier/supermarkt. Zeeman zal dicht gaan.
Ik gok dat er veel nu gaan uitwijken qua vakantiehuisjes naar NL, Duitsland etc. Als Landal en Centerparcs dat kunnen omboeken gaan ze dat geld niet laten liggen iig.

Kruidvat is geen essentiële winkel dus die moeten gewoon maandag sluiten
Er komt vanavond nog een mb met verduidelijking maar sommige grote supermarkten zullen ook hun niet essentiële afdelingen moeten sluiten is er gezegd ( speelgoed ,kledij ..)
Die rijen aan de winkels als ikea,primark enzo vandaag :=

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:24

En in de supermarkten weer overvolle karren .. sommige mensen >;)
Die winkels blijven gewoon open

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:25

Getup schreef:
elnienjo schreef:

Had naast vele annuleringen ook mensen die belden om te vragen of bij ons "gewoon alles open was" ( in Luxemburg) :(

:x :=

Uiteraard want corona komt niet voor in Luxemburg :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:13

Lolaliza schreef:
En in de supermarkten weer overvolle karren .. sommige mensen >;)
Die winkels blijven gewoon open

Je kunt supermarkten niet sluiten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:04

Owh gaat het de toiletpapier afdeling weer zo hard.. en keukenrollen stel je voor dat dat op is .. je mag toch gewoon naar de supermarkt elke dag. Als dat nodig is

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:47

Ja het is weer zover ..wc papier,pasta ,rijst ..en hoe meer ze in de media zeggen om niet te hamsteren hoe harder het gaat :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:59

Woon in het grensgebied en echt achterlijk veel Belgen op de weg/ in de stad. De Intratuin was het ook raak met behoorlijk veel Belgen.

En verschrikkelijk asociaal rijgedrag van onze zuiderburen!