Gek, ik krijg de melding dat het 24 uur gratis te lezen is. Maar ik kan er nu ook niet meer in. Ik heb het grootste deel van het artikel gekopieerd, alleen het eerste deel niet. Wie het lezen wil kan me een pb sturen. Ik denk niet dat ik het hier mag plaatsen als het maar 24 uur gratis te lezen is op de site.
Dit vind ik nog wel een opmerkelijk stukje en plaats ik wel:
FTM schreef:Vooralsnog is het aan het Outbreak Management Team (OMT) van het RIVM om de tekorten te lijf te gaan. Het OMT zoekt volgens een RIVM-woordvoerder naar oplossingen: ‘Er is een Taskforce Diagnostiek waar onder andere koepelorganisatie van de industrie Diagned, RIVM, VWS en inkopers van academische ziekenhuizen in zitten. Deze taskforce inventariseert waar de problemen zijn, welke voorraden er zijn. Ook wordt daar gekeken naar herverdeling van materialen en onderzoeken ze alternatieven.’
Brancheorganisatie Diagned bestaat uit leveranciers van onder meer de machines waarmee in laboratoria wordt getest. Roche heeft als marktleider een belangrijke stem in deze club en levert al jaren de voorzitter; op dit moment is dat Barbara Kamp. Ook via zijn positie in het Outbreak Management Team heeft Roche dus invloed op het Nederlandse testbeleid.