Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Oud in zichzelf is het probleem ook niet.
Gevaarlijk rijden en overzicht kwijt zijn en vertraagde reactie wel.
Nayomie schreef:Oh daar zeker mee eens, recent nog een oudere meneer die nog geen 60 reed op een autoweg waar je 100 mocht. Of ouderen die op een drukke 100 weg de auto gaan keren midden op de weg, daarvan zou wel besloten moeten worden dat ze wellicht niet geschikt zijn voor het verkeer. Of het voorbeeld wat Femke_Tweety aankaart, zou ook niet meer een auto mogen besturen imo. Anderzijds wat iemand ook al aankaart, op platteland is het openbaar vervoer én duur en niet aantrekkelijk voor ouderen vaak. Dus goedkopere alternatieven zijn ook vrij schaars.
MairiMacBran schreef:Dat langzame, onzekere en slingerende rijden en een slecht inschattingsvermogen zie ik alleen bij ouderen en daar zijn er hier nogal wat van, deze omgeving is enorm vergrijsd. De jongeren rijden meestal te hard en lijden aan zelfoverschatting.
pien_2010 schreef:MairiMacBran schreef:Dat langzame, onzekere en slingerende rijden en een slecht inschattingsvermogen zie ik alleen bij ouderen en daar zijn er hier nogal wat van, deze omgeving is enorm vergrijsd. De jongeren rijden meestal te hard en lijden aan zelfoverschatting.
In mijn leven vooral bij jongere mensen gezien die vaak op de telefoon zaten, of druk aan het babbelen in de auto, of ruzie maken (ik zag die laatste aankomen en stond te wachten voor het rode licht. Door met alarmlichten aan zeer langzaam de bocht om te gaan heb ik een ongeluk voorkomen (mijn drie kinderen zaten achterin weet je vandaar mijn overtreding) maar hij stond maar net stil midden op de kruising)
en eerdere posten waar vooral de ouderen genoemd worden. Als ouderen zijnde kom ik op voor ouderen als die elke keer de ergenis krijgen en benoemd worden, want in beiden groepen gebeuren dingen die niet ok zijn.Citaat:Dat langzame, onzekere en slingerende rijden en een slecht inschattingsvermogen zie ik alleen bij ouderen en daar zijn er hier nogal wat van, deze omgeving is enorm vergrijsd. De jongeren rijden meestal te hard en lijden aan zelfoverschatting.