[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:42

:') :') de man zit er gratis bij.

Nee lekker dan. Polisvoorwaarden lezen? Dat hoef ik niet *\o/* want ik ben mamaaaa

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:46

Klinkt mij een beetje als: ik wilde in Januari mijn huis tegen glasschade verzekeren maar nu is in December een bal door het raam gekomen en die moet ik zelf betalen. Niet eerlijk...want ik was het toch van plan... ^)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:16

Nou en 'verzekerd voor zwangerschap' klinkt ook een beetje bijzonder. Net alsof de verzekeraar ervoor gaat zorgen dat ie raak schiet zeg maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:20

Sintara schreef:
Nou en 'verzekerd voor zwangerschap' klinkt ook een beetje bijzonder. Net alsof de verzekeraar ervoor gaat zorgen dat ie raak schiet zeg maar
Dan zou er staan “verzekerd van zwangerschap.” :P Overigens lijkt dit me beter dan “verzekerd tegen zwangerschap” voor mensen met een kinderwens. :))

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:24

Verzekerd tegen zwangerschap, ze zijn bezig om dat weer in de basisverzekering te krijgen...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:28

idinn schreef:
https://www.gelderlander.nl/dg-werkt/on ... ~abe3a3fd/
Babette vind zichzelf een beetje zielig denk ik, maar ze had ook gewoon de voorwaarden even kunnen lezen. Zeker omdat de wachttijd vaak een dingetje is, wees blij dat deze niet 2 jaa hanteert. Terecht overigens die normaal langere wachttijd want je plant gewoon je arbeidsongeschiktheid. Eerst bijleggen in de grote pot en niet enkel eruit graaien.

Typisch gevalletje, jammer joh.

Beter lezen en gewoon even de beentjes bij elkaar houden. Of zorgen voor een goede buffer zodat je je hobby zelf kunt financieren ipv anderen te laten betalen. Maar dat is natuurlijk een héle rare gedachte...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:08

Sintara schreef:

_O- _O- _O-
Die komt je aanmoedigen naast het bed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:18

Ik kan sowieso het "ik ben ondernemer" en "ik móet 16 weken dikbetaald zwangerschapsverlof" niet zo goed rijmen. := Dat vrouwen in loondienst daar recht op hebben, à la, maar als ondernemer moet je nu eenmaal offers brengen en prioriteiten stellen. Je loopt meer risico, maar daar kies je voor (dan heb ik het over de mensen die er bewust voor gekozen hebben, niet de mensen die gedwongen als ZZP'er aan de slag moeten omdat de arbeidsmarkt zo ruk is). Nu komt het een beetje over als een gevalletje wel de lusten, niet de lasten: ik wil niet in loondienst, maar ik wil wel dezelfde rechten en voordelen als mensen die wél in loondienst werken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:52

En wat is er mis mee als je als #bossbabe zijnde gewoon eerst eens een periode spaart voordat je je fokfabriek open zet? Gewoon, zoals anderen sparen voor hun wereldreis, nieuwe auto, verbouwen van huis en noem maar op wat je als mens zoal te wensen kunt hebben.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:22

Mkango schreef:
Nu komt het een beetje over als een gevalletje wel de lusten, niet de lasten: ik wil niet in loondienst, maar ik wil wel dezelfde rechten en voordelen als mensen die wél in loondienst werken.

Ja maar... Het wil toch mama worden... Dus ze heeft dan recht op (bijna) gratis geld hè...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:42

De kinderen van een vriendin bonusnichtjes noemen, is dat nieuw? :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:48

Ik krijg sowieso kotsneigingen van dat “bonus-“alles. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:49

Jup :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:11

Mkango schreef:

Bonus of pluskindjes :r

Ik had ook een vriendin die wilde dat haar kind mij ‘tante’ ging noemen. Was uiteraard not amused toen ik dat niet wilde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:24

Mars schreef:
Mkango schreef:

Ik had ook een vriendin die wilde dat haar kind mij ‘tante’ ging noemen. Was uiteraard not amused toen ik dat niet wilde.
Dat ja. Rot op, het zijn gewoon je stiefkinderen. :x

Haha, in expatkringen en sommige anglofone landen is dat niet heel ongebruikelijk, dus ik had vroeger legio niet-biologische “ooms” en “tantes,” en mijn moeder ook. :)) Maar hier in Nederland zou ik het idd vrij raar vinden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:32

Mkango schreef:

Dat ja. Rot op, het zijn gewoon je stiefkinderen. :x

Haha, in expatkringen en sommige anglofone landen is dat niet heel ongebruikelijk, dus ik had vroeger legio niet-biologische “ooms” en “tantes,” en mijn moeder ook. :)) Maar hier in Nederland zou ik het idd vrij raar vinden.

Nee nee, liefmoeder en liefkinderen hè...

Ik had vroeger ook heel veel ooms en tantes, ook ouders van vriendjes en vriendinnetjes waren oom/tante, of vrienden van mijn ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:37

De enige bonus die ik met open armen ontvang is mijn eindejaarsbonus. En de kortingsbonus op mijn boodschappen die ik bij elkaar heb gespaard.

Een cumsok :') hokkie tokkie weg sokkie! Ieuw zeg.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:50

Prairy schreef:
Nee nee, liefmoeder en liefkinderen hè...

Braak

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:23

Liefmoeder? Is dat serieus iets wat mensen zeggen? :')

Ik zei vroeger ook tante tegen alle vriendinnen van mijn moeder :') Op zich, als niemand er moeite mee heeft is er geen probleem toch. Ik had geen echte tantes, dat scheelt ook wel.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:34

Mijn neefje MOET mij tante Laura noemen van zn oma :') (mijn schoonmoeder)
Ik heb zelf liever dat hij me gewoon bij mn naam noemt, maar dat is volgens schoonmoeder respectloos :roll:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:43

Ik ben alleen tante Lonne als mijn nichtje zich verveelt _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:43

De kinderen van mijn beste vriendin (als zij ze ooit krijgt) gaan mij sowieso wel tante noemen. Ik ken haar al letterlijk mijn hele leven + toen we naar elkaar zwaaiden vanuit de placenta. _O- Ga ze ook strontverwennen zoals tantes dat doen. :))

Maar ze moet eerst maar een vent vinden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:50

Mijn neefje moet ook tante relaxed zeggen.. Ik zei al eens tegen mijn zusje, wij noemden ooms en tantes toch ook gewoon bij de voornaam, zonder oom/tante :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:06

Mijn neefjes en nichtjes noemen mij geen tante, maar gewoon bij mijn naam :') en zo heb ik het ook het liefst

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:24

Het wordt nog lolliger als je in het onderwijs werkt, en bruggers noemen je per ongeluk 'mama'.... :+ 8-)