Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:21

Thenexttry schreef:
Tja het verschilt per mens denk ik. Ik blowde van mijn 12e t/m mijn 15e ( heel slecht ik weet het _-:( )
en dat bijna dagelijks.

Toen vroeg mijn moeder eens of ik blowde wat ik beaamde en waarop zij weer vroeg alstjeblieft ermee te stoppen. Dat heb ik toen ook gedaan omdat ik al genoeg ellende had veroorzaakt.

al die tijd eigenlijk niet meer geblowd, ook niet toen andere er dus mee begonnen of iets. Al draaide ik wel eens een jointje voor ze :')

Nu blow ik zo af en toe eens, voor mij helpt het heel erg om rustig in mijn hoofd te worden zodat ik kan slapen. Ik slaap maar heel weinig en dan met mijzelf afgesproken dat als ik echt merk dat mijn lichaam moe wordt na een tijdje dat dan een keer een blowtje 's avonds moet kunnen om een keer een goede nacht te hebben.

Ik denk er tegenwoordig meer pillen worden geslikt dan geblowd wordt... ik denk overigens soms dat je beter een pil kunt slikken dan straalbezopen worden haha.. afhankelijk van de soort pil natuurlijk :+

Laatste stuk is herkenbaar, ik slaap ook weinig en slecht, na een paar slechte nachten neem ik een oxazepam om weer even een goede nacht te hebben, en kan ik er weer even tegenaan :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:32

anne_bento schreef:
Nouja generatie, niet letterlijk haha, maar je ziet en leest wel dat de "jeugd" van nu, laten we zeggen tussen 15 en 20, al veel meer drugs gebruikt als toen ik die leeftijd had. Toen werd er naar mijn idee meer alcohol gedronken in de kroegen dan drugs gebruikt terwijl dat nu naar mijn idee andersom is.

Haha dat zal je net zien... maar dan kun je meteen zien hoe zorgzaam hij is wanneer je ziek bent :)

Nou ja, ik ben ook net 30 en ik was 18 toen ik mijn 1e pilletje slikte. Op mijn 16e rookte ik af en toe een jointje tijdens het uitgaan. Ik denk niet dat je leeftijd er mee te maken heeft, ik kom uit de technoscene en ken weinig mensen die niet gebruikt hebben.

Ik denk ook niet dat jongeren méér drugs gebruiken dan vroeger, ik denk vooral dat ze ándere drugs gebruiken. Mijn middelbare school was een kunstzinnige openminded school waar blowen heel gangbaar was. Met 13 man 1 jointje, dus hoe stoned je er nou van werd? Maar toen ik later zelf op scholen kwam te werken zaten brugpiepers aan het lachgas, of havisten aan de xtc.

En zo zijn er ook heel veel mensen van onze generatie die nog helemaal niet bezig zijn met settelen en die nog volop drugs gebruiken en feestjes afgaan. Regelmatig worden er in tijdschriften zoals VIVA en Linda een lans gebroken voor open drugsbeleid en vrij gebruiken. Zeggen dat er in jouw generatie niet veel wordt gebruikt, of minder is in mijn ogen een beetje naïef.

edit: en dan nog iets, lachgaspatronen zijn veel makkelijker te verkrijgen voor jongeren dan alcohol. En je krijgt er geen katers van/je ouders kunnen er niet achter komen. XTC is ontzettend op z'n retour.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:48

Nouja niet veel of minder, ik bedoel meer, zoals jij ook zegt, dat er andere drugs gebruikt wordt nu op middelbare scholen dan toen. Settelen en feestjes afgaan staat er voor mij los van haha.
Ik bedoel dan ook meer bijvoorbeeld in kroegen, daar kun je moeilijk een joint opsteken, en zul je eerder naar een pilletje moeten grijpen mocht je toch drugs willen gebruiken. Ik heb het idee dat dat "vroeger" minder was :) Maar, dit terzijde, heeft niks met tinder te maken meer haha

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:51

Het hangt ervan op welk schoolniveau je het bekijkt. Op VMBO scholen wordt nog steeds meer geblowd dan iets anders, op HAVO/VWO slikken ze meer XTC/snuiven ze speed. Er zijn ballonnetjes bij gekomen maar aangezien niet iedereen ze kan vullen met zo'n stom apparaat is wiet nog steeds populair.

Het zit in onze hoofden dat jongeren tegenwoordig veel meer doen/extremere dingen doen dan wij vroeger, maar over de hele linie bekeken valt dat dus erg tegen.

DanielleB

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:53

Het is minder "taboe" denk ik ook, dus weet je het misschien van meer...

Ik heb ook VMBO gedaan, al wel 15 jaar geleden ongeveer.. toen was het eigenlijk alleen maar roken en drinken bij ons.. Maar daar deed ik dus beide niet aan mee

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:56

Toen ik op de HAVO zat vonden we het allemaal heel kansloos als iemand in z'n eentje had geblowd. Blowen deed je met z'n allen, in het bos (de school lag in een bos) tijdens de pauze, voor je tekenen had ofzo, dan ging je energy lekker stromen weetjewel. :') :')

Later op VMBO waren er juist heel veel mensen die hun eentje een stickie rookten. Dat vond en ik vind ik nog steeds zo bizar.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:00

Ik begrijp het überhaupt al niet hahah... Waarom met een groep wel maar dan niet in je eentje??
Bij de jeugd is het vaak stoerdoenerij want als je niet mee doet.. val je buiten de groep.
Dat soort dingen vind ik al belachelijk, vroeger ook wel gepest dus kan heel slecht tegen dat soort dingen.
Ook filmpjes van vechtende mensen, begint mijn bloed gelijk al te koken.. Maargoed dat ben ik hahah

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:01

Mijn middelbare schoolperiode ligt al eventjes achter mij, maar in mijn jaar/vriendengroep gebruikte bijna niemand drugs. Dronken hoogstens af en toe een biertje op feestjes etc. Was VWO.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:02

Nou ja, niemand in de groep werd gedwongen, zo moet je het niet zien. Maar in je eentje blowen vind ik nog steeds een beetje triestig, net zoals in je eentje dronken worden of andere drugs gebruiken.

Mijn school was gewoon heel chill, veel kunstenaarskinderen, alternatievelingen. Er werd vrijwel niet gepest, we waren allemaal buitenbeentjes.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:06

Natuurlijk wordt je niet echt gedwongen.... maar toch wordt er vaak wel van je verwacht dat je mee doet onbewust... En zo voelen ze het dan ook wat.

Ik vind ergens lam in een straatje liggen dronken of high te zijn 100% triest haha..
Maar ik ben ook een beetje anti dat soort dingen, dat heeft er vast mee te maken.
Dus ik wil ook geen goede vrienden die dat soort dingen doe omdat ik daar echt niet achter sta ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:07

Nou ik probeer je net uit te leggen dat je er naast zit, wat onze groep betreft. Er waren genoeg mensen die niet meededen, ook prima. :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:11

Maar jij zit denk ik ook wat in een andere "groep" dan denk ik.. als je al zegt met kunstenaars en alternatievelingen...

De meeste vmbo kinderen zijn gewoon "normaal" en willen daarom graag wel bij de groep horen (in mijn tijd) want anders worden ze gepest oid. (Ik vind dat totaal niet logisch, maar voor sommige "pesters" wel)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:13

Berdien schreef:
Mijn middelbare schoolperiode ligt al eventjes achter mij, maar in mijn jaar/vriendengroep gebruikte bijna niemand drugs. Dronken hoogstens af en toe een biertje op feestjes etc. Was VWO.

Same here. Ik val dan wel in de categorie begin 30, dus middelbare school ligt nog niet zo gek lang achter me. Kan ook zijn dat ik het niet zag/ wist omdat ik er gewoonweg niet mee bezig was. Bij ons op de middelbare school had je wel 'The Gang'. Groepje wat meer rebellerende jongeren die in de pauze rookten, voor wat meer problemen zorgden en idd weleens blowden, gebruikten of dronken waren. Maar dat was een klein groepje van 10-15 man en verder heb ik om me heen nooit wat gemerkt. En nog steeds eigenlijk niet bij de mensen waarmee ik om ga.

Don't shoot me, maar ik denk dat veel ook wel afhankelijk is van het opleidingsniveau.
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 23-05-17 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:14

Zat, ik heb het over mijn klasgenoten van 15 jaar geleden terug. En dit ging over een HAVO/VWO school, daar hangt een andere sfeer dan op een VMBO, bovendien was het particulier onderwijs en daar zit ook een groot verschil in vergelijking met openbaar.

Later heb ik wel op gewone scholen gewerkt, alle niveaus.

Tegenwoordig heb ik een gemêleerde groep vrienden, maar de alternatieve fase zijn we wel allemaal ontgroeid :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:15

Ik heb het dus inderdaad ook niet zo ervaren, maar misschien ook wel omdat ik er zelf gewoon niet zo mee bezig was :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:21

anne_bento schreef:
Ik heb het dus inderdaad ook niet zo ervaren, maar misschien ook wel omdat ik er zelf gewoon niet zo mee bezig was :)

Ik denk dat ook veel ouders het daarom niet zien, ze zijn er niet zo mee bezig. Enniewee, we gaan wel lekker offtopic :')

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:24

Ja next........ :+

Zijn er leuke dingen te doen op hemelvaartsdag? Moet nog even kijken wat we donderdag even zullen deon

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:28

Overal kleine festivalletjes. Of lekker buiten ergens eten?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:36

Ja ik zit ook maar te denken aan een festival ofzo.. We gaan al veel te vaak uit eten haha dus dan een snelle hap er achter aan of thuis even ofzo. Nog maar even online kijken waar wat is :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:06

In Leeuwarden heb je hemels festival! Vriendinnen van me gaan daar heen, ik zit helaas weer met late dienst en tegen de tijd dat ik klaar ben dan is het afgelopen :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:06

Ik heb ook niets met blowende mensen. Doe het zelf ook niet, vind het niet fijn. Maar als iemand op een feestje wil blowen moet hij dat lekker zelf weten.
Ik rook dan weer wel haha. Mijn vriend rookt niet, maar zegt het niet erg te vinden dat ik rook :)

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:36

Yvankaxx schreef:
In Leeuwarden heb je hemels festival! Vriendinnen van me gaan daar heen, ik zit helaas weer met late dienst en tegen de tijd dat ik klaar ben dan is het afgelopen :+

Afgelopen weekend had je Xplode *\%/* :# *\%/*

en nu voel ik me braaf met nooit gerookt of drugs gebruikt.. en amper drinken :+
Misschien ben ik daarom gewoon te saai :+ :') Universitaire studiepik B-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:40

Genoeg universitaire pikken die wel feesten hoor := wel eens op Nyenrode geweest?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:56

Nou, inderdaad. Ik heb ook universiteit gedaan, master gehaald en alles. Maar heb écht wel gefeest. Ik herinner me nog nachten in Galway, Ierland... Oh men :D

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:33

Ik lust graag een biertje of een lekkere radler met dit weer maar het is niet zo dat ik elke avond stevig aan het bier zit, drugs heb ik nog nooit aan gedaan en heb ik ook geen behoefte aan. Roken doe ik dan wel weer