Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jadeleigh263

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:50

Weet iemand wat er met kiala is gebeurd? Volgens mij is het nu helemaal overgenomen door UPS en bestaat het niet meer... wilde een pakket naar BE sturen en de prijs werd ineens het dubbele voor het versturen van een pakketje. Dus ik ben benieuwd of iemand er meer over weet

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:16

Hier hetzelfde. En je wordt van het kastje naar de muur gestuurd als je contact met ze opneemt.

Ik ga nu mijn pakket met DPD versturen voor een euro meer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:19

Kiala is inderdaad ups geworden.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:06

upendo schreef:
Hier hetzelfde. En je wordt van het kastje naar de muur gestuurd als je contact met ze opneemt.

Ik ga nu mijn pakket met DPD versturen voor een euro meer.

Ja ik las al zoiets op je fb! En toen ben ik er daarna zelf tegen aan gelopen... het was al eerst door ups overgenomen maar toen kon je nog gebruik maken van de pakket service van kiala.

Seline ben jij bekend met dpd en is dat een goed alternatief? Ben er zelf totaal niet bekend mee dus ben benieuwd of jij (of iemand anders) er ervaring mee heeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:12

Ik heb nog nooit verzonden met dpd maar wel al ontvangen. Je krijgt altijd mooi een mail met een tijd waartussen ze komen. Klopte tot nog toe altijd :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:38

Heb wel het idee dat DPD beter is geworden. Vroeger was het echt een zooitje. Nu kunnen ze heel precies aangeven wanneer ze komen en dat klopt altijd. Ook kan je via een link in de mail aangeven of je het ergens anders wilt laten afleveren of zelfs een plek waar ze het achter mogen laten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:13

Ik heb deze week nog verzonden met kiala / UPS. eerst lijkt de prijs verdubbeld, maar als je bijna aan het einde bent van de gegevens invoeren moet je dus even aanvinken dat de ontvanger het af moet halen en dan verandert de prijs weer gewoon naar beneden. Daarnaast hebben ze nu een aanbieding waarbij je dus maar voor €3,04 een pakket kan versturen binnen NL. Dus even doorzetten en je verzendt dus net even goedkoper!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:16

Bij mij was dat niet hoor. :n

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:18

upendo schreef:
Bij mij was dat niet hoor. :n

is echt helemaal op het einde, als je dat vinkje niet aanzet verandert het bedrag ook niet naar beneden. ik heb het label dinsdagavond gemaakt, betaalt en geprint. Dus misschien is het een hele recente actie... geen idee

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:43

Ik had die knop zelf ook niet gezien, dus ik ga er zo even naar kijken. Opzich is het niet erg met welk bedrijf ik verstuur UPS, DPD, postnl en DHL zitten hier allemaal op loop afstand. Wel is het voor mij nu handig om te weten met welk bedrijf ik het pakket naar BE zou kunnen sturen. Vorige keer een pakket naar BE verstuurd met postnl wat was kwijt was geraakt (en ook weer gevonden) maar het duurde wel ander halve maand voordat ik het pakket zelf terug had. Dus vandaar dat ik het met een ander bedrijf wilde proberen wat goedkoper was om zo de kosten zo laag mogelijk te houden :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:23

Toevallig heb ik ervaring mer dpd.
Ik had een nika deken besteld.
Deze zou dinsdag geleverd worden. Ik de hele dag thuis incl nog anderen op het erf. Is ie geweigerd en retour gegaan.. heel raar en ja ik moest maar contact opnemen met de verzender om het op te lossen..
Ipv dat ze aanbieden het kosteloos op te halen en excuses moet de verzender (nika) het dus maar oplossen...

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:34

Mijn bezorger van dpd vind ik niet zo geweldig. Hij heeft een keer mijn pakket kwijtgemaakt door het bij de buren af te leveren en een leeg briefje in de bus te doen. De klantenservice kon mij niet helpen en ik ben zelf maar een zoektocht gestart (ik heb veel buren). Briefjes opgehangen en de buren zijn het komen brengen. Ook krijg ik geen tijdsindicatie bij pakketten van de groothandel, maar dat ligt aan de groothandel denk ik. Is in combinatie met de bezorger niet zo handig, dus ik laat het maar bij een pakketpunt bezorgen. Dat gaat tot nu toe altijd goed en ben ik tevreden over.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:43

Ik heb 5 paardrijdbroeken verkocht, nou allemaal helemaal prima. kreeg een bod van 30,- top.
Dus vrouw komt ze halen en geeft mij t geld, als ik binnen ben tel ik het geld en is t 29,-
T boeit me echt niet veel maar vond het wel soort van vreemd ofzo.. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:45

Daarom tel ik altijd bij de deur, ik vind dat altijd zo’n vuile streek! :oo
Zijn jullie nooit bang voor nepgeld? :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:56

Ik heb een cursus nepgeld gevolgd, heb nepgeld in mijn handen gehad. Je haalt het er echt zeeer makkelijk uit. Ook zijn er diverse websites waar op uitgelegd staat waar je op moet letten. :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:20

Shanna schreef:
Daarom tel ik altijd bij de deur, ik vind dat altijd zo’n vuile streek! :oo
Zijn jullie nooit bang voor nepgeld? :+

Ik check het altijd wel even snel, zijn meerdere trucjes voor. :o

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:16

Ik weet wel zeker dat t geen nepgeld is want heb t 1 gecheckt en haar kinderen stonden erbij dus dan was t wel een vreselijk voorbeeld geweest!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:24

Die kids hoeven niks te weten :’)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:52

Als je veel verkoopt kun je ook bij de boekenbandel een stift er voor halen. Kost maar iets van 3 euro ofzo :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:53

En ik zit hier te wachten op iemand die om half 10 zou komen iets ophalen...
Diegene woont in hetzelfde dorp als ik en zo groot is dat toch echt niet, heb al een bericht gestuurd dat ik straks weg moet, pakketje wegbrengen naar het postkantoor voor iemand waar wel netjes afspraken mee te maken is.
Edit: dat van dat pakketje heb ik niet gestuurd trouwens, enkel dat ik weg moet _O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:42

Vreselijk is dat hé.. :=

Ik had een keer iemand uit hetzelfde dorp waarmee ik een afspraak plande en telkens tien minuten ofzo voor het tijdsvak eindigde (tussen 12 en 3/tussen 7 en 9 ed) kreeg ik weer een berichtje dat ze het niet ging halen.

Toen ik zei dat ze het dan maar moest laten versturen of dat ik het anders opnieuw te koop aanbood stond ze opeens 3 minuten later voor de deur. Prioriteiten hé.. :Y)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:38

even gewoon een vraagje tussendoor, er zijn al genoeg topics en om nou weer een te maken voor een vraagje vind ik ook weer zo iets.

ik ben mijn paard aan het verkopen en wil graag een ander paard kopen.

nu vroeg ik me af... zouden jullie een paard op afstand kopen, als dit paard aan jouw wensen voldoet en ook op filmpjes een duidelijk beeld van dit paard is?
Ik bedoel, er zijn zat mensen die een paard uit het buitenland kopen na aanleiding van beeldmateriaal.

het paard dat ik gezien heb zou thuis gebracht kunnen worden.
paard is klinisch gekeurd en goedgekeurd.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:52

silvericathy schreef:
even gewoon een vraagje tussendoor, er zijn al genoeg topics en om nou weer een te maken voor een vraagje vind ik ook weer zo iets.

ik ben mijn paard aan het verkopen en wil graag een ander paard kopen.

nu vroeg ik me af... zouden jullie een paard op afstand kopen, als dit paard aan jouw wensen voldoet en ook op filmpjes een duidelijk beeld van dit paard is?
Ik bedoel, er zijn zat mensen die een paard uit het buitenland kopen na aanleiding van beeldmateriaal.

het paard dat ik gezien heb zou thuis gebracht kunnen worden.
paard is klinisch gekeurd en goedgekeurd.

Nee ik zou dit nooit doen. Hoe weet je dat het gaat klikken tussen jou en het paard? Hoe weet je dat de keuring geen doorgestoken kaart is? Altijd zelf gaan kijken en bij een eigen dierenarts laten keuren.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:56

Wanneer je aan het praten bent voor een scooter, akkoord gaat met de vraagprijs van 300 euro
afspraak maakt om te gaan kijken, wacht op antwoord voor bevestiging van de tijd

en dan bericht krijgt, ja ik heb toch nog overlegd thuis. ik wil er 500 euro voor.
nou sorry dan gaat het over. en baal wel flink :( ga niet ineens 200 euro hogen zitten en al helemaal niet ongezien

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:57

Ik zou dit idd nooit doen tenzij je geld te veel hebt en je verlies kan nemen als het niks is en je hem door moet verkopen of erger