Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:00

Wat erg eigenlijk! daar moet je toch niet aandenken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:01

Dit doet mij denken aan een verhaal van een Indonesisch blind vrouwtje die na het ziekenhuis een dag thuis was met haar baby en toen kwam er iemand aan de deur van het ziekenhuis om te zeggen dat ze de verkeerde baby had meegekregen. Dat ziekenhuis heeft snel de kinderen omgewisseld en moeder was er te beduusd van om er iets van te zeggen. Eigenlijk altijd twijfel gehad, via DNA Onbekend hebben ze een onderzoek uit gevoerd voor verwantschap en daarin bleek dat het kind dat ze had opgevoed ook echt haar kind was (het ziekenhuis had het dus toen bij het juiste eind). Dat mensje was zo blij met dat nieuws. Haar dochter trouwens ook!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:05

EskeGirl schreef:
Hoe komt het dat ik alleen met mijn linkeroog kan knipogen? Als ik het met mijn rechter probeer, gaan beide ogen dicht.
(Note: door asperger heb ik een minder goed motoriek, maar vraag me af of dat het is).

Ik kan helemaal niet knipogen.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:18

Zit er een slot op de deur van een 24/7 benzinestation?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:21

Auto's met Poolse kentekens, betalen geen wegenbelasting (omdat de auto uit Polen komt en ze daar geen belasting betalen). Mogen die mensen die dan in Nederland wonen en werken en gebruik maken van onze wegen, gratis erover heen rijden? Moeten zij dan geen belasting betalen?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:23

Ti_Amo schreef:
Zit er een slot op de deur van een 24/7 benzinestation?

Ja, volgens mij moet dat sowieso voor de verzekering ;)
En niet elke shop is 24/7 open. De brandstofpompen hebben dan een pinsysteem waarmee er afgerekend kan worden zodat er geen 24/7 personeel aanwezig hoeft te zijn.
Dus dan moet de shop gewoon op slot kunnen ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:34

iirrssjjee schreef:
Auto's met Poolse kentekens, betalen geen wegenbelasting (omdat de auto uit Polen komt en ze daar geen belasting betalen). Mogen die mensen die dan in Nederland wonen en werken en gebruik maken van onze wegen, gratis erover heen rijden? Moeten zij dan geen belasting betalen?

Volgens mij mag je maar voor een bepaalde tijd dan rijden in zo'n auto? Maar verder is het wel een interessante vraag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:00

Sammie schreef:
Dit doet mij denken aan een verhaal van een Indonesisch blind vrouwtje die na het ziekenhuis een dag thuis was met haar baby en toen kwam er iemand aan de deur van het ziekenhuis om te zeggen dat ze de verkeerde baby had meegekregen. Dat ziekenhuis heeft snel de kinderen omgewisseld en moeder was er te beduusd van om er iets van te zeggen. Eigenlijk altijd twijfel gehad, via DNA Onbekend hebben ze een onderzoek uit gevoerd voor verwantschap en daarin bleek dat het kind dat ze had opgevoed ook echt haar kind was (het ziekenhuis had het dus toen bij het juiste eind). Dat mensje was zo blij met dat nieuws. Haar dochter trouwens ook!

Toen mijn 2de kind geboren was,3 weken te vroeg,lag die in de couveuse.Er stonden 3 couveuse's en ik liep gelijk naar de 1ste toe,want daar lag mijn zoon.Toen zei de verpleegster dat de baby in 2de couveuse mijn zoon was.Ik geloofde er helemaal niks van,ik wist zéker dat hij in de 1ste lag.
Het heeft heel lang geduurt voor ik geloofde dat hij echt mijn zoon was.Hij voelde dat ook aan,dat ik hem niet als mijn kind beschouwde,hij heeft 1 jaar lang alleen maar gehuild.Pas toen ik overtuigd was dat hij me zoon was,was er 1 jaar voorbij.
Baby's voelen dat dus aan.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:01

Sammie schreef:
iirrssjjee schreef:

Volgens mij mag je maar voor een bepaalde tijd dan rijden in zo'n auto? Maar verder is het wel een interessante vraag.

Dan moet je toch een minimale periode in het land [dit geval Polen] wonen? Voor Duitse auto's geldt dat i.i.g. wel, dan moet je minstens een x aantal maanden per jaar in Duitsland wonen. Als ik het goed onthouden heb :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:02

Waarom prikt het zo, als zout op een wondje komt? Mij is altijd wijsgemaakt dat dan de bacteriën dood gaan.. maar ik twijfel of dát de reden is :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:05

Leffroi schreef:
Waarom prikt het zo, als zout op een wondje komt? Mij is altijd wijsgemaakt dat dan de bacteriën dood gaan.. maar ik twijfel of dát de reden is :')

Volgens mij prikt het omdat je je cellen leegtrekt. Daarbij trek je ook sommige bacteriën leeg, dus die zouden daar best ook dood van kunnen gaan.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:40

Vanochtend stond hier politie aan de deur.. Ik woon anti kraak in een fabriek.. ze wilden het pand controleren op illegale praktijken en wilden dus alles zien. Maar het zit me toch niet lekker er is niks gevonden.. Maar mag dit zomaar wel?
Alleen als ze een goedkeuring hebben van justitie.. Heb ook geen bevel gezien. En toen alles gecontroleerd was lieten ze ook niks los over eventuele tips of informatie wat ze gekregen hadden.

1 politieagent, 4 man recherche en 1 iemand van de gemeente..

Weet niet of dit hier goed staat, maar er zal vast wel iemand zijn die er veel vanaf weet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:41

Ze moeten een huiszoekingsbevel hebben toch?

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:43

Ja, ik werd wakker en zag iemand voorbij m'n raam lopen. Keek naar buiten toen zag ik politie staan.. Maar als ik er niet was dan hadden ze dus alles opgebroken..

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:44

Weet toevallig iemand hoe het komt dat ik geen vrienden kan taggen in een reactie op facebook?
Als ik bijvoorbeeld @naomi typ krijg ik alleen maar bekende mensen als Naomi Campbell, en niet de Naomi's uit mijn vriendenlijst.. :P

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:15

Esmee_98 schreef:
Weet toevallig iemand hoe het komt dat ik geen vrienden kan taggen in een reactie op facebook?
Als ik bijvoorbeeld @naomi typ krijg ik alleen maar bekende mensen als Naomi Campbell, en niet de Naomi's uit mijn vriendenlijst.. :P

Op Facebook tag ik nooit met een @ ervoor, maar gewoon de naam van diegene typen en die komt er dan vanzelf in zo'n blauw balkje bij te staan. Dan op de naam klikken en je hebt iemand getagd. :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:36

Dan vraag ik me af, naar aanleiding van de vraag hiervoor, hoe krijg je op facebook alleen de voornaam van de getagde in het bericht?
Want als ik er op klik krijg ik altijd voor en achternaam.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:37

Kimmie25501 schreef:
Dan vraag ik me af, naar aanleiding van de vraag hiervoor, hoe krijg je op facebook alleen de voornaam van de getagde in het bericht?
Want als ik er op klik krijg ik altijd voor en achternaam.

Achternaam kan je daarna backspacen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:37

Oh, dat is eigenlijk best logisch haha.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:51

JolisaJ schreef:
Esmee_98 schreef:

Op Facebook tag ik nooit met een @ ervoor, maar gewoon de naam van diegene typen en die komt er dan vanzelf in zo'n blauw balkje bij te staan. Dan op de naam klikken en je hebt iemand getagd. :)

Ja dat snap ik, maar ik krijg dan alsnog allemaal vreemde mensen die niet mn vrienden zijn, heel irritant :')

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:45

Esmee_98 schreef:
Ja dat snap ik, maar ik krijg dan alsnog allemaal vreemde mensen die niet mn vrienden zijn, heel irritant :')

Wat raar. Dan weet ik het ook niet haha.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:55

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:53

Hoe is het liedje; Midden in de winternacht ging de HEMA open?

Mijn broertje van jawel, 16, denkt serieus dat HIJ heeft hem ontdekt en bedacht :')
Hij is er echt serieus van overtuigd. _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:11

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:22

Ik leerde deze kennen op de basisschool:

Midden in de winternacht, ging de hema open
Onderbroeken en BH's 80 cent goedkoper (of 50 of 60)

Hij kon nog verder, mijn vriend zong dat laatst, maar ik ben het alweer kwijt. :')

Maar volgens mij heb je ontelbaar veel versie's