Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:43

Ik ben nu daadwerkelijk bezig aan m'n eerste blogpost. Ik riep al heel lang dat ik wilde bloggen, dus nu moet het maar eens gebeuren. :+

http://dientjestijl.blogspot.nl/

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:14

Ik snap het Chanen hahaha. Wel een leuke manier om je lezers te leren kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:36

Leuk Dinniej, ik ben benieuwd naar je verdere posts!
Ik kom er net achter dat de afbeelding van mijn header (heet dat zo? >;) ) het niet meer doet. Eens zien of ik dat kan repareren. Ik heb de naam inderdaad eerst maar zo gelaten, plus een bijpassend website-adres gemaakt. Eigenlijk vind ik het ook wel prima zo.

Anoniem

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:47

Ik zie trouwens dat ik wat statistieken kan bekijken op wordpress, onder andere het aantal viewers en aantal visitors. Maar wat is het verschil tussen deze twee? Gaat het aantal views om het aantal berichten dat een bezoeker bekijkt?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:53

Ja een bezoeker kan 3 artikelen bekijken bijvoorbeeld, of een bepaald aantal pagina's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:53

Na gister mijn shoplog, vandaag 1 van mijn nieuwe aanwinsten :D
Midnight Blue

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:12

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:23

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:54

Haaallo mede bloggers 8-) ik heb een vraag: mag je als blogger 'zomaar' je mening geven over bedrijven of merken (en deze dus bij naam noemen)? Of heb je daar toestemming voor nodig van het bedrijf?

Ik ben in mijn blog een gedeelte aan het opzetten dat gaat over innovatie in de agri en food sector. Daar wil ik leuke nieuwe ideeën op het gebied van agri en food gaan beschrijven (denk aan boeren, producten, diensten, winkels, etc). Ik heb een concept stuk klaar staan over een bepaalde winkel die ik heb bezocht (inclusief foto's), maar vraag me ineens af of ik dat 'zomaar' mag publiceren.

Ik denk zelf van wel, omdat ik het om heen zoveel zie gebeuren, maar ga nu toch twijfelen ;-).

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:06

Ja hoor, naar mijn weten wel. Je mag alleen niet zomaar teksten e.d. van hen gebruiken. Ik zou ze zeker ook wijzen op je stuk. Erg leuk.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:09

Polivy schreef:
Ja hoor, naar mijn weten wel. Je mag alleen niet zomaar teksten e.d. van hen gebruiken. Ik zou ze zeker ook wijzen op je stuk. Erg leuk.

Aha, dat klinkt goed! Ik heb wel een stukje geciteerd van hun site, maar dat leek me niet zo heel bezwaarlijk zolang ik de link erbij zet (toch?). En dat is een goede tip,thanks! :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:20

Nee, gewoon de bron vermelden en idd citaat van maken dan moet het geen probleem zijn lijkt me.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:39

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:59

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:38

Oef, groene smoothies... Ben er ook ooit mee begonnen, maar vond het zo smerig!
Hou sowieso niet van smoothies, bij mij moet mn drankje glad zijn :)).

Marqt, dat ken ik niet. Ga zo eens lezen :)

Peter Cottontail

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:15

grassie schreef:
Haaallo mede bloggers 8-) ik heb een vraag: mag je als blogger 'zomaar' je mening geven over bedrijven of merken (en deze dus bij naam noemen)? Of heb je daar toestemming voor nodig van het bedrijf?

Ik ben in mijn blog een gedeelte aan het opzetten dat gaat over innovatie in de agri en food sector. Daar wil ik leuke nieuwe ideeën op het gebied van agri en food gaan beschrijven (denk aan boeren, producten, diensten, winkels, etc). Ik heb een concept stuk klaar staan over een bepaalde winkel die ik heb bezocht (inclusief foto's), maar vraag me ineens af of ik dat 'zomaar' mag publiceren.

Ik denk zelf van wel, omdat ik het om heen zoveel zie gebeuren, maar ga nu toch twijfelen ;-).

Grappig, 2 weken geleden kreeg ik een mail van een blogger die hetzelfde vroeg. Ze wou wat producten bij me bestellen en daar dan wat over schrijven op haar blog, of dat mocht van mij. En of het ook oké was dat ze een paar producten zou verloten aan haar lezers. Uuuuh, daar hoef je mij geen toestemming voor te vragen hoor :o Maar ik vond het wel super leuk dat ze dat wou gaan doen, dus ik heb gelijk een leuke kortingsactie op poten gezet waar zijzelf en haar lezers dan gebruik van kunnen maken, dus gelijk een win/win situatie gecreëerd! Dus als je wat gaat schrijven, zou ik inderdaad even een berichtje naar het bedrijf sturen, gewoon omdat de meesten zich toch wel vereerd, of op z'n minst een beetje gevleid voelen ;)

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:26

joyce2 schreef:
Grappig, 2 weken geleden kreeg ik een mail van een blogger die hetzelfde vroeg. Ze wou wat producten bij me bestellen en daar dan wat over schrijven op haar blog, of dat mocht van mij. En of het ook oké was dat ze een paar producten zou verloten aan haar lezers. Uuuuh, daar hoef je mij geen toestemming voor te vragen hoor :o Maar ik vond het wel super leuk dat ze dat wou gaan doen, dus ik heb gelijk een leuke kortingsactie op poten gezet waar zijzelf en haar lezers dan gebruik van kunnen maken, dus gelijk een win/win situatie gecreëerd! Dus als je wat gaat schrijven, zou ik inderdaad even een berichtje naar het bedrijf sturen, gewoon omdat de meesten zich toch wel vereerd, of op z'n minst een beetje gevleid voelen ;)

Haha leuke reactie Joyce, als ik het zo lees dan kan ik me inderdaad ook wel goed voorstellen dat het vooral een eer is :D. Hmm, misschien kan ik ook wel een keer een blog aan jou bedrijfje wijden.. Het is geen food, maar toch wel een beetje 'agri' en ik heb sowieso een zwak voor de gezelschapsdieren branche.

Je brengt me op ideeën, als ik een post over gezelschapsdieren ga schrijven dan hoor je het van me :).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:37

Haha, nou dat neemt gelijk een leuke wending. Ik hou me altijd aanbevolen voor dit soort dingen hoor, dus geef maar een gil als je iets wilt doen, hang ik er wel weer een leuke actie aan :D

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:01

Leuk Joyce! I'll keep in it mind! :-)

Ik heb een dilemma, misschien hebben jullie daar ook advies over.. Ik heb bewust besloten om mijn blog een beetje anoniem te houden. Dat betekent in mijn geval dat ik mijn achternaam niet noem en mijn blog niet link aan mijn privé social media accounts zoals twitter en linkedin. Dit met name omdat ik aan het solliciteren ben en daar ook over blog, en ik niet wil dat potentiële werkgevers die me googlen gelijk op mijn blog stuiten. Vrienden en bekenden weten overigens wel dat ik deze blog heb.

Maar goed, nu heb ik dus besloten om meer over agrifood te gaan bloggen. En laat ik nou via mijn eigen social media accounts een groot bereik hebben onder mensen die daar in geïnteresseerd zijn. Dus dat is een ideale manier om mijn blog bij de goede doelgroep onder de aandacht te brengen. En daarnaast kan ik me met mijn blog ook profileren op die onderwerpen.

Dus nu twijfel ik: zal ik gewoon maar 'uit de kast komen'? Of zal ik daarmee wachten tot ik werk heb?
Wat denken jullie? En hoe doen jullie dat met bloggen en al dan niet anoniem blijven?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:05

Anoniem houden.
Liever een blog die amper bekeken wordt dan de mogelijkheid dat de job van mijn dromen aan mijn neus voorbij schiet door iets wat ik geschreven heb.

Als je echt switcht van onderwerp, dus over agrifood in plaats van over jouw leven als werkzoekende, dan kan je toch een hele nieuwe blog aanmaken die je dan wel deelt?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:20

Ja eens met Gini inderdaad!

Ik heb weer een blogpost vol met leuke feitjes, dit keer hebben ze allemaal met films te maken:
Leuke feitjes: de film-editie!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:01

Thanks voor de adviezen Gini & Charles. Een nieuwe blog aanmaken wil ik niet, ik vind de combi van inhoud &persoonlijk in één blog zelf erg leuk. En het solliciteer onderwerp natuurlijk eindig, als ik straks weer werk dan valt daar weinig meer over te schrijven :+ .

Hm misschien houd ik het voorlopig nog maar eens even stil tot dat alles wat meer vorm heeft.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:14

Ik denk dat je je moet afvragen: spreekt datgene wat je schrijft over solliciteren voor je of tegen je bij een sollicitatie. Je hebt toch ook een apart Twitter-account voor je blog? Waarom volg je bv die mensen niet die je ook op je privé-twitter volgt om zo wat meer exposure in de juiste kringen te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:21

xSaarSaar schreef:
Help!

Ik kwam erachter dat door de redirectingservice mijn blog als het ware 'twee keer' in google stond en dat dat slecht is voor je SEO. Nu wil ik dat dus omgooien, maar hosten via blogger op eigen domein is absoluut en crime... Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Volgens de helppagina van blogger ( deze ) zou ik bij het invoeren van mijn nieuwe domeinnaam een foutmelding moeten krijgen met de persoonlijke CNAME, maar dit gebeurt niet. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets helpt en ik word er helemaal gek van... _-:( Iemand enig idee wat te doen?

Ik sta nu namelijk op het punt om alles dan maar om te gooien naar het zelfhosten met wordpress, als laatste redmiddel...

Ik heb geen flauw idee, maar aangezien je toch al een eigen domein hebt, waarom niet helemaal omzetten naar wordpress? Je hebt op wordpress gewoon een plugin waarin je al je oude posts terug kan zetten vanuit blogger. Heb ik ook gedaan destijds :j Vind dat allemaal een stuk makkelijker werken!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:26

Polivy schreef:
Ik denk dat je je moet afvragen: spreekt datgene wat je schrijft over solliciteren voor je of tegen je bij een sollicitatie. Je hebt toch ook een apart Twitter-account voor je blog? Waarom volg je bv die mensen niet die je ook op je privé-twitter volgt om zo wat meer exposure in de juiste kringen te krijgen?

Ja je slaat de spijker op zijn kop Polivy. Dat is precies mijn punt. Ik denk/hoop dat wat ik schrijf ook voor me kan spreken, omdat eruit blijkt dat ik ondernemend &positief ingesteld ben. Maar natuurlijk klaag of overdrijf ik ook wel eens in mijn blog, en dat moeten potentiële werkgevers wel de humor van kunnen inzien. Kan het zelf moeilijk inschatten!

Maar dat is wederom een top tip, meer relevante mensen volgen vanuit mijn blog account! Dat ga ik doen! :j