Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:12

Jeetje M_D_H, daar zou ik ook niet blij mee zijn := Natuurlijk schaamt die jongen zich dood en ik snap ergens ook wel dat ie in de paniek van het moment snel naar huis is gerend zonder iets te zeggen, maar dan bied je toch alsnog achteraf je verontschuldigingen aan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:16

M_D_H schreef:
Het is inmiddels woensdag en ik wacht eigenlijk nog steeds op een soort van verontschuldiging van een vriend van ons, die zich zaterdag tijdens het eten niet goed voelde en naar onze wc ging... En daarna gelijk naar huis.
Het is 1 ding om je niet goed te voelen en iemands complete wc vanaf de toilet, muren en vloer te bevuilen, maar het is een ander ding om dit niet even te melden, een soort van verontschuldiging te geven en iemand (vrij letterlijk) in de oliebol te laten zitten...

Ik snap dat je je niet goed voelt en kapot schaamt, maar een kleine melding had wel gekund toch? Nu moest de volgende die naar de wc ging deze ravage zien en naar boven naar de wc toe (waar ik gewoon liever niemand heb want dat voelt toch een beetje als mijn prive domein :+ ) We hebben echt bijna een uur lopen schrobben en ik ben niet gelukkig

Aaah gadverdamme :r.

Dat het gebeurt zou ik iemand niet eens kwalijk nemen. Over je lichaamssappen heb je niet altijd controle.

Maar niks zeggen, dat gaat te ver. Wat klote zeg.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:22

O wow dat is wel erg. Ja ik zou me rot schamen, maar dat kun je er dan bij zeggen.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 10-01-24 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:23

Jasses MDH, dat is echt niet tof. Hij zal zich vast geschaamd hebben, maar een verontschuldiging is toch wel op zijn plaats. Wat erg dat je een uur bezig bent geweest om de boel weer schoon te krijgen.

Mijn latte vanille heeft niet eens een klein vleugje vanille. -O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:34

Ik erger me al een tijdje aan mijn achterburen/huisgenoten, dus hier komt een lijstje:

-Ze hebben in de kerstvakantie op mijn katten gepast. Super, was ik blij mee, ware het niet dat ze:

A) Melk gegeven hebben (volgens mij ook gewoon koemelk ipv kattenmelk) waardoor de kat met een gevoelige maag gigantisch over zn nek is gegaan en ik bij thuiskomst gelijk kon dweilen. Ik heb een la vol met snoepjes en lekkers voor ze, waarom geef je dan in vredesnaam iets anders, en dan ook nog melk?

B) Meerdere planten en andere prulletjes hebben verplaatst en ‘op een veilige plek’ hebben neergezet ‘want de kat had een plant omgegooid’. Zet dan die plant weer rechtop maar laat de rest met rust? Ook dingen die totaal niet bij die plant in de buurt stonden, waren heel ergens anders neergezet en ik kan daar zo niet tegen.

C) Hebben lopen kloten met de Catmate waterbak waardoor die nu blijft brommen omdat de motor scheef zit en ik m niet meer goed krijg. Ik had nog gezegd, gewoon laten staan en met een waterkan bijvullen, maar hij was toch verschoven

-Buurvrouw kwam gister naar me toe: ‘Ja ik geloof dat je katten hun grit uitlopen over de gang, zou je geen ander kattengrit nemen? Misschien dit of dat merk.’ Ten eerste moet ik het eerste merk kattengrit dat NIET uitloopt nog tegenkomen, ten tweede, bemoei je de fiets niet met de verzorging van mijn katten. Vraag desnoods of ik het in de gaten wil houden en wil opruimen, dat is helemaal prima, maar houd verder je ongevraagde advies lekker bij je

-Om 10 uur ’s avonds nog even een gevallen plank weer in de muur (die ook nog aan mijn slaapkamer grenst) timmeren is blijkbaar doodnormaal, en in het Oekraïens naar elkaar staan schreeuwen op de gang ook

-En om god weet wat voor reden moeten ze nu elke dag in de kelder zijn (waar niets staat, en we hebben ook geen wateroverlast dus waarom dat nodig is, geen idee) en zetten ze daarvoor mijn fiets aan de kant. Alleen zetten ze m niet weer terug, waardoor ik dat steeds moet doen want anders kom ik mijn keuken niet in (mijn keuken ligt naast de kelderdeur, de indeling van dit huis is... apart). Als je ergens bij moet, prima, maar zet dan gewoon terug. Of laat ff weten dat ie in de weg staat, en dan zet ik hem zelf ergens anders neer.

Zo. Rant over :+

Ik heb ze nu geappt over die fiets, ik ga ze niet meer vragen om op te passen (was ook een uitzondering omdat de vaste oppas niet kon, gelukkig) en die opmerking over het kattengrit gaat het ene oor in en het andere uit. Maar moest het toch even kwijt _O-

fokfanaat

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:28

God ik zou juist heel blij zijn als mensen me uit de nood helpen en ook nog mee proberen te denken. Dat er dan dingen verplaatst zijn of anders gaan dan anders zou ik voor lief nemen.

Heel eerlijk,als je je hier al zo aan ergert, is wel grote luxe

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:44

M_D_H schreef:
Het is inmiddels woensdag en ik wacht eigenlijk nog steeds op een soort van verontschuldiging van een vriend van ons, die zich zaterdag tijdens het eten niet goed voelde en naar onze wc ging... En daarna gelijk naar huis.
Het is 1 ding om je niet goed te voelen en iemands complete wc vanaf de toilet, muren en vloer te bevuilen, maar het is een ander ding om dit niet even te melden, een soort van verontschuldiging te geven en iemand (vrij letterlijk) in de oliebol te laten zitten...

Ik snap dat je je niet goed voelt en kapot schaamt, maar een kleine melding had wel gekund toch? Nu moest de volgende die naar de wc ging deze ravage zien en naar boven naar de wc toe (waar ik gewoon liever niemand heb want dat voelt toch een beetje als mijn prive domein :+ ) We hebben echt bijna een uur lopen schrobben en ik ben niet gelukkig

Vind dat altijd zo bijzonder dat het dan overal(aan de muren etc) moet zitten. :=

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:45

Oh das wel heel ernstig idd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:51

Ik vraag mij ook af hoe je het voor elkaar krijgt om het tegen de muur omhoog te krijgen , maar misschien kan dat hoor :o Maar goed als je moet dan hou je het ook niet tegen. Maar om niks te melden vindt ik ook niet netjes! Snap dat iemand zich kan schamen maar dan kan je iemand ook even apart nemen en zeggen dat je een ongelukje hebt gehad en even helpt met schoonmaken.

--

Ik erger mij eraan dat de stagiaire nog steeds niet op staande voet is ontslagen. Heb zo geen zin om daar mee te moeten werken vandaag. Heeft het al 10x voor elkaar gekregen om niet op te komen dagen zonder op de juiste manier zich af te melden ( en diegene is daar al zo vaak op aangesproken en uitgelegd hoe het moet). Vorige week had de stagiaire ook een grote mond , als dat vandaag gebeurd dan bel ik de manager en zeg ik maar of de stagiaire nu naar huis of ik ga naar huis.

Stagiaire heeft mij toen laten zitten op een dienst waardoor ik alleen stond wat absoluut niet kan. Manager was er nu ook wel klaar mee , maar inmiddels zijn we weer 2 dagen verder en is er nog niet weer een update gekomen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 15:02

fokfanaat schreef:
God ik zou juist heel blij zijn als mensen me uit de nood helpen en ook nog mee proberen te denken. Dat er dan dingen verplaatst zijn of anders gaan dan anders zou ik voor lief nemen.

Ik snap dan weer niet waarom je van instructies afwijkt als je op een dier past. Heel bot maar ik vraag mensen niet om mee te denken, ik vraag of ze voor mijn dier willen zorgen zoals ik dat wil.

Ik snap de ergernissen dus ook compleet. Ik zou ook not amused zijn als mijn oppas mijn kat(ten) ineens melk zou geven (waardoor ze ziek worden), mijn planten zou gaan verslepen (die specifiek een hoeveelheid licht/schaduw moeten vaak) en toch met mijn (al dan niet dure) fontein gaan rommelen terwijl ik had gezegd dat niet te doen.

Ik pas ook regelmatig op de beestenboel van mijn nicht en haar vriend (dat betreft tien husky/malamute/groenlandhonden, kippen, loopeenden, ganzen en een scala aan amfibieën en slangen) en ik zou nog niet eens overwegen om af te wijken van de instructies. Pas als ik oprecht dierenmishandeling constateer zou ik me bemoeien met hoe iemand zijn dier houdt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:04

xPabloBokt schreef:
fokfanaat schreef:

Ik snap dan weer niet waarom je van instructies afwijkt als je op een dier past. Heel bot maar ik vraag mensen niet om mee te denken, ik vraag of ze voor mijn dier willen zorgen zoals ik dat wil.

Ik snap de ergernissen dus ook compleet. Ik zou ook not amused zijn als mijn oppas mijn kat(ten) ineens melk zou geven (waardoor ze ziek worden), mijn planten zou gaan verslepen (die specifiek een hoeveelheid licht/schaduw moeten vaak) en toch met mijn (al dan niet dure) fontein gaan rommelen terwijl ik had gezegd dat niet te doen.

Ik pas ook regelmatig op de beestenboel van mijn nicht en haar vriend (dat betreft tien husky/malamute/groenlandhonden, kippen, loopeenden, ganzen en een scala aan amfibieën en slangen) en ik zou nog niet eens overwegen om af te wijken van de instructies. Pas als ik oprecht dierenmishandeling constateer zou ik me bemoeien met hoe iemand zijn dier houdt.

Zo denk ik er ook over, ik zou er ook niet bepaald blij mee zijn.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:11

Zebrastreep schreef:
Ik vraag mij ook af hoe je het voor elkaar krijgt om het tegen de muur omhoog te krijgen , maar misschien kan dat hoor :o Maar goed als je moet dan hou je het ook niet tegen. Maar om niks te melden vindt ik ook niet netjes! Snap dat iemand zich kan schamen maar dan kan je iemand ook even apart nemen en zeggen dat je een ongelukje hebt gehad en even helpt met schoonmaken.

Ik hoop dan ook dat het om kots ging en niet om iets anders, dat kan ik anders ook niet begrijpen :+
Ik zou ook echt not amused zijn overigens. Even een headsup of bericht achteraf lijkt me niet meer dan normaal. Zoiets vergeet je niet lijkt me. :o

@Foaly, Ik snap je ergernissen rondom het oppassen van je katten ook zeker, net als de rest. Meedenken prima, maar zelf maar beslissen om dingen anders te doen, dat is echt not done... Ik hoop dat de kat snel weer beter is. <3

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:51

9,5 graden op de badkamer. Maar tof idee om enkel zo'n slecht werkend infrarood paneel te hebben hoor!

Ik zou ook stiekem echt balen van zo'n kattenoppas overigens, al zou ik dat niet snel durven zeggen in de angst dat ik ondankbaar zou lijken

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:00

Het was meedenken geweest als ze even geappt en gevraagd hadden of het OK was om dingen te verplaatsen omdat de kat wel heel erg de zoomies had, en of het OK was om melk te voeren. Zomaar beslissen is geen meedenken, imo.

Ik heb ze ook gewoon netjes bedankt hoor en heb er verder niets van gezegd want idd, de katten hadden die dagen wel voer en een schone bak en daar ging het om. Maar ze nog een keer vragen ga ik ook niet doen, in elk geval niet zonder nog duidelijker instructies :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:03

Zo veel pijn vandaag, dat ik helemaal niks meer voor elkaar krijg, ik had zo veel plannen _-:(

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:09

Elektrische auto en vrieskou. Ik moet van Maastricht naar Utrecht (en vanavond terug). Zul je zien dat alle laadpalen in de gereserveerde parking vol zijn. Batterij is nu 75% en normaal is dat 300km maar met die kou uiteraard niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:12

Zebrastreep schreef:
Waarom zijn Fjordenpaarden altijd zo lastig met de juiste maat qua spullen ?

Singel gekregen wat ik gratis erbij kreeg. 8 weken al op moeten wachten , nog boos geworden op de winkel dat ze niks leveren. Gisteren speciaal een uur voor gereden en te kort.

Nu is mijn fjord ook wel weer wat aangekomen.... maar baal echt... gelijk maar een 10 cm grotere singel besteld met neopreen zodat het nog een beetje meerekt.

Ik heb ook altijd pech met dit soort dingen het past nooit en super veel gedoe ervan.

Zo bekend.

Hoofdstel cob zijn neusriem en frontriem te klein. Full zijn de bakstukken te groot. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:15

Marcella schreef:
Zebrastreep schreef:
Waarom zijn Fjordenpaarden altijd zo lastig met de juiste maat qua spullen ?

Singel gekregen wat ik gratis erbij kreeg. 8 weken al op moeten wachten , nog boos geworden op de winkel dat ze niks leveren. Gisteren speciaal een uur voor gereden en te kort.

Nu is mijn fjord ook wel weer wat aangekomen.... maar baal echt... gelijk maar een 10 cm grotere singel besteld met neopreen zodat het nog een beetje meerekt.

Ik heb ook altijd pech met dit soort dingen het past nooit en super veel gedoe ervan.

Zo bekend.

Hoofdstel cob zijn neusriem en frontriem te klein. Full zijn de bakstukken te groot. :+

Niet alleen een fjorden probleem :P

Hier ook met hoofdstellen.
Daarom wil ik alleen maar de aansnoer varianten. Kan ik zelf een langer riempje aanzetten.

Singel vind ik geen probleem. Kwestie van opmeten.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:37

Dat de postbode alweer niet komt opdagen...
Dit is al de zoveelste keer

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:50

Bokkend ukje....

Ze mag van mij alleen naar m'n zusje bokken _O-
Ze mag niet naar mij bokken als ik hooi op hang _O- (oké t was wel heel grappig maar heb m'n best gedaan te corrigeren)

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:22

Makelaar waarbij je blijkbaar maar een half uurtje tijd krijgt om een huis te bezichtigen.
Ik ben iemand die alles grondig checkt en niet zomaar oppervlakkig rond kijkt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:31

Merlen schreef:
Makelaar waarbij je blijkbaar maar een half uurtje tijd krijgt om een huis te bezichtigen.
Ik ben iemand die alles grondig checkt en niet zomaar oppervlakkig rond kijkt.

Dat is in Nederland echt wel heel normaal eigenlijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:35

Ja vind dat ook niet zo ongewoon.
Zeker niet als er heel wat meer bezichtigingen zijn.
Pas als iemand aangeeft best wel interesse te hebben word er een 2e bezichtiging ingedeeld, die langer is.
Waar vaak de potentiele koper ook een deskundige meeneemt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:37

Wij hebben bij de eerste bezichtiging 1,5 uur rondgelopen/gekeken :o. Geen idee wat normaal is, verder.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:40

Ik controleer liever eerst zelf alles grondig voor ik eventueel een deskundige aanstel.