Bloemetje75 schreef:Ik ergerde me aan de voetbal trainer van zoon. Die vond het nodig om te gaan staan bulderen tegen de scheidsrechter. Scheidsrechter was 15/16 en nog in opleiding. Ja hij maakte fouten maar dan nog hoef je als volwassen vent niet zo te keer te gaan. Zo houden we geen scheidsrechters over bij voetbal.
Bulder maar tegen de bond die een jongen van 15 leeftijdsgenoten laat fluiten ipv te laten oefenen op jongere spelers op kleiner veld.
Dit gebeurd helaas heel vaak en is inderdaad de reden waarom er zo weinig scheidsrechters zijn.
Zelf doe ik aan volleybal en daar is het precies hetzelfde. Hoeveel s*hit je wel niet over je heen krijgt als je iets niet (goed) ziet.. het spel gaat ook zo snel, daar kan je gewoon niet alles zien. wij krijgen aan het begin van het seizoen een lijst met taken die je als team moet invullen. Veel daarvan zijn fluit taken, maar niemand wil ze doen.. het zijn niet alleen de coaches die tegen je schreeuwen, maar ook de spelers en de ouders die je vanaf de tribune hoort. Nee ik doe het altijd wel braaf.. maar ik probeer mij af te sluiten tegen het schreeuwen als iemand het niet eens is met jouw beslissing.
Zonde dat het een sport minder leuk kan maken. Iedereen doet zijn best