Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Britta31 schreef:Kan Sudocreme ook op een lichte brandwond gesmeerd worden?
_Lois_ schreef:Waarom heb ik “ineens” hooikoorts?![]()
Ik heb er nooit eerder last van gehad in m’n leven en nu dit seizoen ineens wel.
M’n vader heeft het ook dus mogelijk genetisch, maar wat is dan de reden dat het nu ineens tot uiting komt?
Nikass schreef:Gebruiken jullie de digid app en hoe veilig vindt je die?
Wat mij tegenstaat is dat je je id moet inscannen. Ik heb geleerd om in verband met identiteitsfraude nooit een kopie van je id te verstrekken. Helaas ontkom je er niet altijd aan, zelfs justitie vraagt erom, terwijl ze tevens zelf aangeven dat je dit nooit moet doen.
Wat betreft de digidapp; als je telefoon gestolen wordt heeft diegene over vrije toegang toe?
Het lastige is dat je zonder digidapp niet meer in al je persoonlijke dossiers kunt inloggen.
Marocje schreef:In het verlengde daarvan: om mijn dochter haar medische gegevens in te zien, moet zij mij machtigen (6 jaar..). Dus ik vraag het aan, krijg een code thuis gestuurd die het dus niet meer doet.
Opnieuw aangevraagd, meteen nadat de post binnen was dit willen activeren: code verlopen? Wtf? Die code is alleen geldig op dag van aanvragen, hoe snel denken ze dat de post is?
Prrrr schreef:Marocje schreef:In het verlengde daarvan: om mijn dochter haar medische gegevens in te zien, moet zij mij machtigen (6 jaar..). Dus ik vraag het aan, krijg een code thuis gestuurd die het dus niet meer doet.
Opnieuw aangevraagd, meteen nadat de post binnen was dit willen activeren: code verlopen? Wtf? Die code is alleen geldig op dag van aanvragen, hoe snel denken ze dat de post is?
Owww... daar zou ik een boze brief tegenaan gooien. Jij bent de wettelijke vertegenwoordiger van jouw kind, je kind is handelingsonbekwaam en ook voor de WGBO ben jij degene die de beslissingen neemt over de medische behandeling. Dit is een onwettige belemmering. Als ze dan AVG gaan roepen moeten ze de wet er nog eens op nakijken...
Kookaburra schreef:Sportvereniging.. Het abbonement gaat per 3 maanden. En je hebt een opzegtermijn van 1 maand.
Dus bijvoorbeeld: als januari, februari en maart samen één 'periode' zijn, en je wilt in april stoppen.. Dan moet je dat uiterlijk eind februari doorgeven.
Nu presteren ze het altijd om in maart wijzigingen door te voeren in het abbonement, waarbij de wijzigingen per 1 april in gaan. Zoals voorwaarden van het abbonement, kosten etc.
Ik denk dat ze dat niet zomaar kunnen doen. (Of dat je om die reden kunt zeggen 'ja, ik voldoe niet aan de opzegtermijn van 1 maand, maar jullie hebben de voorwaarden aangepast zonder dat ik dan de tijd had om te bedenken 'ga ik akkoord met deze nieuwe voorwaarden, of zeg ik daarom mijn abbonement af').
Maar hoe vind je hier juridische informatie overWaarop moeten we zoeken... Ik wil geen hele stampij maken, maar als het inderdaad niet zo mag, wil ik ze dat heeul graag laten weten. Want die nieuwe wijziging...
Kairos schreef:Kookaburra schreef:Sportvereniging.. Het abbonement gaat per 3 maanden. En je hebt een opzegtermijn van 1 maand.
Dus bijvoorbeeld: als januari, februari en maart samen één 'periode' zijn, en je wilt in april stoppen.. Dan moet je dat uiterlijk eind februari doorgeven.
Nu presteren ze het altijd om in maart wijzigingen door te voeren in het abbonement, waarbij de wijzigingen per 1 april in gaan. Zoals voorwaarden van het abbonement, kosten etc.
Ik denk dat ze dat niet zomaar kunnen doen. (Of dat je om die reden kunt zeggen 'ja, ik voldoe niet aan de opzegtermijn van 1 maand, maar jullie hebben de voorwaarden aangepast zonder dat ik dan de tijd had om te bedenken 'ga ik akkoord met deze nieuwe voorwaarden, of zeg ik daarom mijn abbonement af').
Maar hoe vind je hier juridische informatie overWaarop moeten we zoeken... Ik wil geen hele stampij maken, maar als het inderdaad niet zo mag, wil ik ze dat heeul graag laten weten. Want die nieuwe wijziging...
Juridisch loket kan hier wss wel bij helpen, lijkt mij ook dat dat niet zomaar kan. Naar wat ik kan vinden mag het alleen als je akkoord bent gegaan met een wijzigingsbeding.
Fearn schreef:Ik heb al meerdere dagen een heel naar gevoel van (maag)zuur? in mijn keel, alsof het echt in mijn hele slokdarm zit... het verschilt niet per moment maar het is constant zo.. weet iemand wat ik eraan kan doen? Het is echt super irritant![]()
Ik heb al pepermuntjes, rennie en omeprazol geprobeerd maar niks werkt.. alleen het doorslikken van tandpasta lijkt kortdurig wat verlossing te geven