Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 12:58

purny schreef:
Ik word er een beetje moe van dat diverse artiesten hun shows van cancelen vanwege de pas. Nu mogen ze weer optreden en willen ze het niet.
Hebben ze eigenlijk wel aan al het personeel gedacht dat in en om die shows moeten werken? Betalen ze het personeel door?
Van mij hoeven ze dan niet aan te kloppen bij de overheid voor geld, als ze dit al konden dan

:j

Electra63 schreef:
Juist artiesten en de evenementenbranche zouden blij moeten zijn, dat er weer veel mogelijk is.
Er zijn rond de 15 miljoen gevaccineerden, die hadden kunnen komen.
Je ontzeg jezelf dus de kans om je geld te kunnen verdienen, jammer.

:j

Met beide eens.
Lijkt dus dat ze zelf dat optreden niet nodig hebben voor de pegels.
Jammer voor alle andere personeelsleden er op heen.
Maar daar denken ze dan weer niet aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:01

Hij en anderen zorgen er voor dat heel veel anderen achter de schermen geen cent verdienen. De locaties, de crew er omheen, de horeca. Want met de QR code zullen ongetwijfeld de ondersteuningen stoppen en terecht. En deze artiesten gaan dat echt niet uit eigen zak betalen. Maar ze laten op deze manier heel veel mensen in de kou staan.

996981

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:09

Wat een aannames...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:13

996981 schreef:
Wat een aannames...

Jij verwacht dat ze de kosten zelf dragen van het afzeggen van hun optredens en ook alle betrokken medewerkers, ondersteuning en toeleveranciers gaan betalen alsof ze hun show wel gegeven zouden hebben?
Dat zou inderdaad kunnen, maar het is erg onwaarschijnlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:28

Hopelijk betaalt de overheid hem geen cent en moet hij wel gewoon zijn personeel etc betalen. Uit eigen(wijze) zak dan maar. :n

Spenk schreef:
''En toen werd het wel heel echt'' _O-

Wat had die dan gedacht? Dat het één grote grap was?

Wat vreselijk dramatisch, ik lach me echt kapot om die uitspraak. _O- _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:28

Was Douwe bob ook niet van de friedepiepel beweging? In dat geval doet ie idd niet meer mee :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:32

oomens schreef:
996981 schreef:
Wat een aannames...

Jij verwacht dat ze de kosten zelf dragen van het afzeggen van hun optredens en ook alle betrokken medewerkers, ondersteuning en toeleveranciers gaan betalen alsof ze hun show wel gegeven zouden hebben?
Dat zou inderdaad kunnen, maar het is erg onwaarschijnlijk.

Het gaat er niet om wat ik verwacht. Het gaat erom hoe iemand hier weg wordt gezet. Dat vind ik niet oké. Hij is vrij zijn eigen keuzes te maken en heeft een keuze gemaakt die jullie wellicht niet zouden maken. Dat maakt hem geen slecht mens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:35

Wat een aanname om te denken dat wij hem en anderen die hetzelfde doen een slecht mens vinden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:38

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:40

bigone schreef:
Wat een aanname om te denken dat wij hem en anderen die hetzelfde doen een slecht mens vinden?

Zeg ik dat? :z
996981 schreef:
Het gaat er niet om wat ik verwacht. Het gaat erom hoe iemand hier weg wordt gezet. Dat vind ik niet oké. Hij is vrij zijn eigen keuzes te maken en heeft een keuze gemaakt die jullie wellicht niet zouden maken. Dat maakt hem geen slecht mens.

Ik zeg nergens; ''jullie zeggen dit dús vinden jullie hem slecht''. Wat ik zeg is dat hij vrij is die keuze te maken. Ik snap werkelijk niet waarom hij daarover aangevallen moet worden. Waar is de menselijkheid gebleven?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:44

Of hij van plan is deze op een later moment in te halen of dat mensen het geld van hun kaartjes terugkrijgen, zegt Douwe Bob niet. Zijn management was maandagochtend niet direct bereikbaar voor commentaar.

Dus naast een misgelopen optreden moet je ook nog maar afwachten of je je geld terug krijgt....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:45

bigone schreef:

Nou de stront die "anders-denkenden" over zich heen gekieperd krijgen hier doet het wel vermoeden soms ja. :Y)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:51

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:54

Het gaat wel weer ver hier hoor, om een artiest die onder de huidige maatregelen niet op wil treden verantwoordelijk te maken voor de hele keten erachter. Voor eventuele directe medewerkers: ja. Voor concertzalen, leveranciers daarvan, etc: nee. Die kunnen proberen een andere artiest te boeken of evenement te organiseren (er zijn er genoeg die blij zijn dat ze wél weer op kunnen treden, en vanwege de 75% regel zie je ook sommige artiesten een extra dag optreden op een bepaalde locatie zodat toch iedereen kan en ze zelfs extra kaarten kunnen verkopen), en anders terugvallen op het steunpakket als er voor 'lege dagen' nog in voorzien wordt (wat ik betwijfel).

purny schreef:
Of hij van plan is deze op een later moment in te halen of dat mensen het geld van hun kaartjes terugkrijgen, zegt Douwe Bob niet. Zijn management was maandagochtend niet direct bereikbaar voor commentaar.

Dus naast een misgelopen optreden moet je ook nog maar afwachten of je je geld terug krijgt....

Nee. Ofwel wordt de tour uitgesteld en kun je later (en als je dan niet kan kun je je geld terugkrijgen), ofwel wordt de tour afgelast en krijgt iedereen zijn/haar geld terug. Dat zijn de maatregelen zoals ze al zo'n anderhalf jaar gelden. Werkt voor zover ik meegemaakt heb (ik had aan het begin van de crisis voor ruim € 1.000 aan kaartjes uitstaan) prima.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:01

996981 schreef:
bigone schreef:

Zeg ik dat? :z
996981 schreef:

Ik zeg nergens; ''jullie zeggen dit dús vinden jullie hem slecht''. Wat ik zeg is dat hij vrij is die keuze te maken. Ik snap werkelijk niet waarom hij daarover aangevallen moet worden. Waar is de menselijkheid gebleven?
Overdrijf niet zo. Dit is exact het drama dat Douwe Bob zelf ook maakt.

Hij is vrij om te vinden wat ie wil hoor, maar ten eerste betekent dat nog niet dat mensen daar geen mening over mogen hebben, en ten tweede heeft zijn keuze niet alleen consequenties voor hemzelf - maar daar heb jij het dan weer niet over.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:10

Exitium schreef:
Het gaat wel weer ver hier hoor, om een artiest die onder de huidige maatregelen niet op wil treden verantwoordelijk te maken voor de hele keten erachter. Voor eventuele directe medewerkers: ja. Voor concertzalen, leveranciers daarvan, etc: nee. Die kunnen proberen een andere artiest te boeken of evenement te organiseren (er zijn er genoeg die blij zijn dat ze wél weer op kunnen treden, en vanwege de 75% regel zie je ook sommige artiesten een extra dag optreden op een bepaalde locatie zodat toch iedereen kan en ze zelfs extra kaarten kunnen verkopen), en anders terugvallen op het steunpakket als er voor 'lege dagen' nog in voorzien wordt (wat ik betwijfel).

purny schreef:

Nee. Ofwel wordt de tour uitgesteld en kun je later (en als je dan niet kan kun je je geld terugkrijgen), ofwel wordt de tour afgelast en krijgt iedereen zijn/haar geld terug. Dat zijn de maatregelen zoals ze al zo'n anderhalf jaar gelden. Werkt voor zover ik meegemaakt heb (ik had aan het begin van de crisis voor ruim € 1.000 aan kaartjes uitstaan) prima.

Die garantie is er vooralsnog niet aangezien meneer zich daar nog niet over uitgelaten heeft - priorities first blijkbaar.
Maar misschien gaat het inderdaad zo, dat zou wel zo correct zijn. Afwachten maar.

Kijk, een artiest kan heel valide redenen hebben om een tournee last minute of zelfs halverwege te cancellen. Ziekte, stemproblemen, burn-out, een persoonlijke crisis. Zie het recente cancellen van de tournee van DoeMaar vanwege ziekte van Henny Vrienten (en nee, laten we daar niet over gaan speculeren). Daar zullen de getroffenen echt alle begrip voor hebben.
Maar Douwe Bob die behoorlijk last minute, alsof ie dit niet al veel langer had kunnen zien aankomen, een reeks optredens cancelt omdat 'het niet goed voelt' met die corona check, nee. Geen begrip voor. Ik niet tenminste.
Laatst bijgewerkt door Askja op 27-09-21 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:13

Askja schreef:
996981 schreef:

Hij is vrij om te vinden wat ie wil hoor, maar ten eerste betekent dat nog niet dat mensen daar geen mening over mogen hebben, en ten tweede heeft zijn keuze niet alleen consequenties voor hemzelf - maar daar heb jij het dan weer niet over.

Geen enkele keuze die we maken heeft enkel betrekking op onszelf. Nu in het geval van Corona is dat ineens een probleem. Als de beste jongen had gezegd dat hij gewoon geen zin had om op te treden was er niets aan de hand geweest. Maar owee dat je een statement over de huidige maatregelen wil maken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:14

Wanneer gaan we ophouden voor anderen te bepalen wat valide redenen zijn voor de keuzes die we maken?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:19

996981 schreef:
Askja schreef:

Geen enkele keuze die we maken heeft enkel betrekking op onszelf. Nu in het geval van Corona is dat ineens een probleem. Als de beste jongen had gezegd dat hij gewoon geen zin had om op te treden was er niets aan de hand geweest. Maar owee dat je een statement over de huidige maatregelen wil maken.
Je eerste zin is natuurlijk een dooddoener van jewelste.

Verder, als Douwe optredens zou cancellen met als reden 'geen zin', dan was de halve wereld over hem heen gevallen. En terecht. Als ik mijn lessen voor de komende maand ga afzeggen met als reden sorry, ik heb even geen zin, dan denk ik dat het gros van mijn lesklanten niet terugkomt.
Dus dat is om het even stellig uit te drukken, een kulargument

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:20

996981 schreef:
Wanneer gaan we ophouden voor anderen te bepalen wat valide redenen zijn voor de keuzes die we maken?
:O

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:27

Askja schreef:
Die garantie is er vooralsnog niet aangezien meneer zich daar nog niet over uitgelaten heeft - priorities first blijkbaar.
Maar misschien gaat het inderdaad zo, dat zou wel zo correct zijn. Afwachten maar.

Kijk, een artiest kan heel valide redenen hebben om een tournee last minute of zelfs halverwege te cancellen. Ziekte, stemproblemen, burn-out, een persoonlijke crisis. Zie het recente cancellen van de tournee van DoeMaar vanwege ziekte van Henny Vrienten (en nee, laten we daar niet over gaan speculeren). Daar zullen de getroffenen echt alle begrip voor hebben.
Maar Douwe Bob die behoorlijk last minute, alsof ie dit niet al veel langer had kunnen zien aankomen, een reeks optredens cancelt omdat 'het niet goed voelt' met die corona check, nee. Geen begrip voor. Ik niet tenminste.

Die garantie staat letterlijk in de tekst die Purny aangaf (en die is zo geschreven dat die wel ergens van gequote is):

"Of hij van plan is deze op een later moment in te halen of dat mensen het geld van hun kaartjes terugkrijgen, zegt Douwe Bob niet."

Ofwel, hij weet nog niet of concerten ingehaald worden of dat mensen hun geld terugkrijgen. Hij gaat écht niet de tour cancellen en vervolgens geen geld terugbetalen, dat kan 'ie niet maken richting z'n achterban (ook wettelijk niet overigens) en dan had de zin sowieso anders geweest: "...op een later moment in te halen en of dat mensen het geld..."

En zoals gezegd, deze manier is de standaard in de concertwereld de afgelopen anderhalf jaar, dit is voor (regelmatige) concertgangers totaal niet vreemd.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:45

Askja schreef:
996981 schreef:

Je eerste zin is natuurlijk een dooddoener van jewelste.

Verder, als Douwe optredens zou cancellen met als reden 'geen zin', dan was de halve wereld over hem heen gevallen. En terecht. Als ik mijn lessen voor de komende maand ga afzeggen met als reden sorry, ik heb even geen zin, dan denk ik dat het gros van mijn lesklanten niet terugkomt.
Dus dat is om het even stellig uit te drukken, een kulargument

Dan zijn je lesklanten niet erg toegewijd... ;)

En hoezo een dooddoener? Álle keuzes die we maken hebben ergens invloed op. Dat mag je een dooddoener vinden, volgens mij is het goed je daar bewust van te zijn. Niet meer, niet minder.

Het is wel oké als niet-gevaccineerden op bepaalde plekken niet toegelaten worden, want eigen keuze. Maar als je op een ander gebied de invloed van keuzes aanhaalt is het een dooddoener?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:46

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:48

Dan zal dat wel zo zijn Exitium, ik ben niet zo ingevoerd in die wereld. Het ging mij vooral om de reden van het cancellen. Maar als zijn publiek dit probleemloos zal slikken, dan moeten ze dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Laatst bijgewerkt door Askja op 27-09-21 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:52

996981 schreef:
Dan zijn je lesklanten niet erg toegewijd... ;)

En hoezo een dooddoener? Álle keuzes die we maken hebben ergens invloed op. Dat mag je een dooddoener vinden, volgens mij is het goed je daar bewust van te zijn. Niet meer, niet minder.

Het is wel oké als niet-gevaccineerden op bepaalde plekken niet toegelaten worden, want eigen keuze. Maar als je op een ander gebied de invloed van keuzes aanhaalt is het een dooddoener?
Ja.

Wat mijn lesklanten betreft, die zijn zeer toegewijd hoor, no worries.
Maarre, jij kunt blijkbaar wel gewoon van je werk wegblijven als je geen zin hebt? Dan heb je wel een topbaan/-baas _/-\o_