996981 schreef:Wie risicogroep is lijkt mij heel simpel, dat staat namelijk gewoon beschreven. Dat is de groep die nu als eerste gevaccineerd wordt.
oh ja, want daar is niet de nodige discussie over geweest tussen IEDEREEN bijna
Citaat:
Het gaat er dus niet om wie wat zegt, of wie welke mening heeft, maar wie er door de overheid zijn aangemerkt als risicogroep

Ja, dat is sec wel wat het is

Laat de andere groepen het maar niet horen

(ouderen, minder ouderen, steenouderen, verplegend personeel al dan niet aan het bed in een OK of op de gang ergens, of politie of .. ja ga zo maar door

)
Citaat:
Als je de niet risicogroepen hun ding had laten doen, was die economische nood nu niet zo hoog geweest. Immers is veruit de grootste groep geen risicogroep. Dat was echter ethisch niet te verantwoorden. Hoe is het dan andersom wel te verantwoorden?

Nou, de niet risoco groepen konden nog wel gewoon ziek worden (niet heel ziek misschien, maar wel ziek). Met vaccinatie is het risico op IC opname HEUL laag geworden (als ik het goed begrepen heb? ) dus zou die groep veel veiliger naar een restaurant kunnen gaan dan toentertijd de 'niet'-risicogroep..denk ik..
Je zou ook kunnen zeggen laat de laagrisico mensen gewoon tussen de gevaccineerden lopen, maar dat is ook weer lastig want dan krijg je verspreiding tussen laagrisico en hoogrisico die nog niet gevaccineerd zijn.
Echte gevaccineerden, mét bewijs, kun je heel makkelijk herkennen

dus kun je voor hen ook makkelijker dingen openstellen.. ?