Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:33

Maar weet je zeker dat je de huur en zorgtoeslag mee moet rekenen bij inkomen, marcella? En heb je al toeslag via uwv aangevraagd of niet? (Dat is een andere toeslag als huur en zorg) of iemand benadert die je kan helpen met uitzoeken?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:33

Ineke2 schreef:
Marcella schreef:
Zit inclusief toeslagen op de 1100 ongeveer netto.
Dat is dan inderdaad precies bijstandsnorm... -O-
Dan heb je zeer waarschijnlijk net wel / net niet recht op de voedselbank. Ligt een beetje aan wat ze aanhouden aan criteria dat is per gemeente nog wel eens verschillend.
Gelukkig genoeg en lekker eten in de vriezer en vers.

Nee toch, dat bedrag krijg ik maar dan exclusief toeslagen, volgens mij krijgt Marcella te weinig.

Luxorvalkje schreef:
Ik lees dit en dan erger ik me eraan dat een buurvrouw een paard op vol pension heeft staan.
(alleenstaand, twee kinderen en in de bijstand). Daar gaat ze elke middag een paar uur heen.

Ik werk fulltime en vind het niet wijs om aan een eigen paard te beginnen ivm mogelijke kosten bij ziekte bijvoorbeeld. Daarnaast zou ik buiten de corona tijd ook niet elke dag naar mijn paard kunnen ivm werk en reistijd.

Dan denk ik toch dat ik wat fout doe of niet?

Ik weet dat ik dat niet kan betalen van mijn uitkering (een paard niet, laat staan vol pension). Ik heb niet eens geld voor een auto om mee naar stal te kunnen rijden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:36

Dat ik zo vreselijk moe ben dat ik m'n cursus vanavond over moet slaan. -O-

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:37

Ik heb al tijdenlang 2 paar Nikes te koop staan maar niemand koopt ze en ze staan vet erg in de weg. Zijn superleuk en netjes en niet duur. Koop ze gewoon!!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:38

deksel schreef:
Ik heb al tijdenlang 2 paar Nikes te koop staan maar niemand koopt ze en ze staan vet erg in de weg. Zijn superleuk en netjes en niet duur. Koop ze gewoon!!!!

Doneren een optie?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:40

_San87_ schreef:
deksel schreef:

Doneren een optie?

Op zich een optie, maar ik wil het geld eigenlijk gebruiken voor mijn autorijlessen :o. Weggooien doe ik sowieso niet hoor!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:41

Waar heb je xe te koop staan deksel? Misschien wat andere kanalen proberen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:42

MyWishMax schreef:
Maar weet je zeker dat je de huur en zorgtoeslag mee moet rekenen bij inkomen, marcella? En heb je al toeslag via uwv aangevraagd of niet? (Dat is een andere toeslag als huur en zorg) of iemand benadert die je kan helpen met uitzoeken?

Nope horen niet meegerekend te worden wat dus inderdaad inhoud dat ik te weinig krijg. En lijkt verrekt veel op het bedrag toen ik nog thuis wonend was. Dus vermoed dat er weer ergens een fout gemaakt is.

Is geloof ik wel normaal bij Uwv.

Ach februari gewoon zonder geld gezeten, want zou geen recht op uitkering hebben. Dus kijk nergens meer van op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:44

Maar aanvulling als jouw uitkering te laag is moet je zelf aanvragen he? Heb je dat gedaan? Bij uwv?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:47

deksel schreef:

Welke zijn het? En welke maat?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:54

Wat ik krijg is inclusief WW toeslag (van een paar euro). :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:57

Citaat:
Nee toch, dat bedrag krijg ik maar dan exclusief toeslagen, volgens mij krijgt Marcella te weinig.

Eh voor de voedselbank krijg je niet snel te weinig. Ik denk dat wij mekaar een beetje verkeerd begrijpen :D

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:01

Ik erger mij aan het weer van afgelopen dagen, maar vooral vandaag. Geef mij die 24 graden weer van vorige week a.u.b. -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:24

Ineke2 schreef:
Citaat:

Eh voor de voedselbank krijg je niet snel te weinig. Ik denk dat wij mekaar een beetje verkeerd begrijpen :D

Oh ik had gemist dat het over de voedselbank ging, sorry!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:29

Ik wil een nieuwe bodywarmer en de 2 die ik gezien had zijn voor zover ik kan zien niet meer in mijn maat te verkrijgen. :(
Ben al zo lang aan het zoeken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:36

Dat mijn bank stront eigenwijs post naar mijn ouders blijft sturen adres is gewijzigd en staat goed. _-:( _-:(

Verbouw en verwerk mijn eigen groente, eieren en kipfilet. Binnenkort weer eens wat haantjes slachten. En net 2 eieren opgesnoept. :9

Daarom ook jammer van de pruimen bloesem. Maak ook mijn eigen fruit sap. Eet nog van mijn aardappelen van vorig jaar.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:42

MyWishMax schreef:
Waar heb je xe te koop staan deksel? Misschien wat andere kanalen proberen?

Via FB, Vinted en Marktplaats. Zou niet zo snel weten welke kanalen er nog meer zijn haha.

Marije_1997 schreef:
deksel schreef:

Welke zijn het? En welke maat?

Het zijn gekleurde Nike Flyknit 2.0 in maat 36 en zwarte Nike AF in maat 36.5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:21

Dat mijn vriend deze nacht heel onrustig heeft geslapen, met als toppunt dat hij mij heeft wakker gemaakt om te zeggen dat hij nog paaseieren moest schilderen en verstoppen. :') Nu ben ik al de hele dag zo moe :Z

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:29

Ik ben de afgelopen dagen plots zooooooooooooo moe. Echt onbeschrijfelijk. En gisterenavond had ik koorts dus ik ga maar een coronatest aanvragen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:56

Ik zit vol verbazing te kijken naar een programma waar een vrouw wil afvallen, maar niet gezond wil eten (en gebak als ontbijt nemen? :') ). En een gezonde levensstijl dmv pillen. Flabbergasted. Dat is het enige wat ik er over kan zeggen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:59

Moestuin schreef:
Dat mijn vriend deze nacht heel onrustig heeft geslapen, met als toppunt dat hij mij heeft wakker gemaakt om te zeggen dat hij nog paaseieren moest schilderen en verstoppen. :') Nu ben ik al de hele dag zo moe :Z

:') Heeft hij dat nog gedaan dan?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:01

Nayomie schreef:
Ik zit vol verbazing te kijken naar een programma waar een vrouw wil afvallen, maar niet gezond wil eten (en gebak als ontbijt nemen? :') ). En een gezonde levensstijl dmv pillen. Flabbergasted. Dat is het enige wat ik er over kan zeggen.

Huh werkt dat niet dan? poedersuiker, daar gaat m'n dieet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:02

Nayomie schreef:

Heet ze Lonneke toevallig?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:05

Niobe schreef:
Nayomie schreef:

Heet ze Lonneke toevallig?

Nou ja zeg, dat doe ik helemaal niet :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:07

Haha ik stuk om deze conversatie _O-