Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:35

Nee maar die zou het misschien niet bagetalliseren...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:41

Zoals bv. Johnson in GB die toch meer geleerd lijkt te hebben van zijn ziekte.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:51

Zou je echt faken dat je corona hebt? Zo dat mensen op je gaan stemmen. Hier werkt dat niet maar Amerikanen lijken gewoon dom. Niemand zit toch te wachten op nog 4 jaar trump. Of wel?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:08

friezenfan2 schreef:
Zou je echt faken dat je corona hebt? Zo dat mensen op je gaan stemmen. Hier werkt dat niet maar Amerikanen lijken gewoon dom. Niemand zit toch te wachten op nog 4 jaar trump. Of wel?

Dat is te ver gezocht. Daar zullen die artsen echt niet aan mee doen.
..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:15

Er zijn ook artsen die nep verklaringen schrijven zodat je geen mondkapje hoeft te dragen, dus mij verbaasd niets meer eerlijk gezegd.
Hoe dan ook is statistisch de kans groter dat je er goed af komt dan dat je ernstig ziek wordt, dus Trump zit gewoon aan de positieve kant van de statistiek en heeft daarnaast ook nog goede zorg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:19

pien_2010 schreef:
Dat is te ver gezocht. Daar zullen die artsen echt niet aan mee doen. ..

Het is Amerika he.. Daar zou niks me verbazen..
Ik vond dat de artsen heel apartig reageerden op kritische vragen van journalisten... Maar goed, dat kan ook zo geleken hebben..

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:24

Sizzle schreef:
Er zijn ook artsen die nep verklaringen schrijven zodat je geen mondkapje hoeft te dragen, dus mij verbaasd niets meer eerlijk gezegd.
Hoe dan ook is statistisch de kans groter dat je er goed af komt dan dat je ernstig ziek wordt, dus Trump zit gewoon aan de positieve kant van de statistiek en heeft daarnaast ook nog goede zorg.

Begint wel beetje op totaal recall te lijken.

Alleen de elite mag straks zonder mondkapje lopen, geen afstand houden, enz.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:25

Uhm, die verklaringen schrijven ze voor de normale doorsnee burger.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:25

Popstra schreef:
Maar dat zal bij elke andere president van Amerika niet anders geweest zijn...

Maar een president met fatsoen zal z'n burgers niet oproepen niet bang te zijn van covid omdat hijzelf er zo goed doorheen komt, want die burgers hebben niet de toegang tot dezelfde medische zorg.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:28

pien_2010 schreef:
friezenfan2 schreef:

Dat is te ver gezocht. Daar zullen die artsen echt niet aan mee doen.
..

Is wel hun baan en léven. Niet werken = op de zwarte lijst en armoede.

Open je ogen!
Wiens brood men eet diens woord men spreekt is daar een economische grondwet. De wet speelt geen rol.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:32

Hopelijk heb ik gelijk en wellicht heb ik de artsenij te hoog. Ik kom uit een artsenfamilie en wat jullie suggereren daarvan merk ik dat me dat schokt.
Maar misschien Ben ik te naïef hoor. Maar dat artsen zoo afgezakt zijn......daar kan ik me niets bij voorstellen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:35

Hier vandaag thuisonderwijs, geen vervanger. Hoorde het nog op het nieuws en hier nu ook realiteit. Had al zelfde gevoel van onrust als in maart/april/mei en dat is nu helemaal terug. Ik voel me echt niet happy. Weer zal ook wel niet meewerken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:37

pien_2010 schreef:
Hopelijk heb ik gelijk en wellicht heb ik de artsenij te hoog. Ik kom uit een artsenfamilie en wat jullie suggereren daarvan merk ik dat me dat schokt.
Maar misschien Ben ik te naïef hoor. Maar dat artsen zoo afgezakt zijn......daar kan ik me niets bij voorstellen

Niet "artsen".. maar artsen die voor Trump werken.. dat is wel een verschil hoor ;-)
Ik ga ervanuit dat we dat in NL bijvoorbeeld niet hebben.. (omdat je hier ook gewoon alles mag roepen over de overheid etc)

En in Amerika kun je voor van alles en nog wat zomaar aangeklaagd worden.. dus ik denk idd dat ze voor eigen huid kiezen..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:39

Artsen zijn net zo omkoopbaar als welke beroepsgroep dan ook. Maar daar gaat het niet om. Dit in scène zetten kan niet, veel te gecompliceerd en veel te veel betrokkenen, waardoor het risico op ontdekking veel te groot is. Want de imagoschade zou gigantisch zijn.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:43

Imago? Welk imago dan?
In vergelijking met zijn houding tov vrouwen en tov de belasting(betaler) kan dit er ook nog wel bij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:45

Trump heeft Corona gehad , daar heb ik geen twijfel over. Punt.

SusanH dat gevoel van het begin van het jaar komt bij mij ook weer opzetten en dat is niet leuk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:46

Tuurlijk zijn artsen omkoopbaar. En doen ze dingen die het daglicht niet mogen zien. Dat is niks nieuws :+
Denk ook maar aan de vele dopingaffaires die er in de topsport geweest zijn. Dat waren ook allemaal artsen die hieraan meewerkten.

Maar in dit geval denk ik wel dat Trump echt corona heeft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:46

elnienjo schreef:
Popstra schreef:
Maar dat zal bij elke andere president van Amerika niet anders geweest zijn...

Maar een president met fatsoen zal z'n burgers niet oproepen niet bang te zijn van covid omdat hijzelf er zo goed doorheen komt, want die burgers hebben niet de toegang tot dezelfde medische zorg.

Nee maar ik bedoel dat ze de beste zorg krijgen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:47

bigone fijn dat ik niet de enige ben. Ik dacht eerst dat het door meer druk op werk kwam, tot ik bedacht dat die druk op werk nu ook weer door corona komt (net als in maart). En dat ik dus gewoon dezelfde onrust ervaar als begin dit jaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:47

bigone schreef:
Trump heeft Corona gehad , daar heb ik geen twijfel over. Punt.

SusanH dat gevoel van het begin van het jaar komt bij mij ook weer opzetten en dat is niet leuk.

Dit denk ik ook, dan is iedereen om hem heen zeker ook niet echt besmet. Dat vind ik ver gezocht.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:48

SusanH schreef:
bigone fijn dat ik niet de enige ben. Ik dacht eerst dat het door meer druk op werk kwam, tot ik bedacht dat die druk op werk nu ook weer door corona komt (net als in maart). En dat ik dus gewoon dezelfde onrust ervaar als begin dit jaar.

Dit ervaar ik ook hoor, ondanks dat ik nog op locatie werk voelt het anders dan normaal.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:52

De cijfers liegen er niet om en wij hebben onze gîte dus ook geblokt. De cijfers met mijn gevoel dat we echt hier heel voorzichtig moeten zijn (onze regio begint nu pas dus geen immuniteit nog opgebouwd) hebben dit doen besluiten. We hebben een redelijk seizoen gedraaid, slecht vergeleken bij vorig jaar, maar meer als verwacht nog dit jaar, dus geen risico meer nemen want wij zijn bang dat mensen met covid ons huis willen gebruiken voor quaranteine en dat zie ik niet zitten gezien onze eigen veiligheid.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:55

Hier ook hoor ben met verlof, ben nu 33 weken maar genieten van mijn zwangerschap, doe ik ook niet echt. Heb meer gevoel als het maar goed gaat met bevalling enzo

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:59

Ik heb geen enkele objectieve informatie over Trump anders dan dat het een totaal corrupte president van een totaal corrupt systeem is. Dat hij NIETS zal laten om de macht te houden en hij ook de macht heeft om dat uit te voeren en door volstrekte desinformatie altijld twijfel te zaaien bij de meerderheid van de mensen die het niveau van corruptie niet kunnen bevatten. Zie nu ook weer.

Dat hij geen baat heeft bij chaos en stervende kiezers is een misvatting. Zijn bedrijven en die van zijn achterban varen heel wel bij élke chaos; dat is hun economische strategie!!! en de leugens/desinformatie manipuleert de bevolking toch wel voldoende.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:03

pien_2010 schreef:
De cijfers liegen er niet om en wij hebben onze gîte dus ook geblokt. De cijfers met mijn gevoel dat we echt hier heel voorzichtig moeten zijn (onze regio begint nu pas dus geen immuniteit nog opgebouwd) hebben dit doen besluiten.

Ook de wél ´hard´getroffen gebieden hebben max. 10% resistentie dus nog 90% te gaan. Het potentieel aan uit de hand lopen is op dit moment nog steeds maar 10% lager dan in maart. De toegenomen medische kennis maakt de mortaliteit lager, doch de potentiele druk op de medische sector nauwelijks.