Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:08

Bos en weilanden hebben wij gelukkig ook genoeg. :j

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:10

Een koppel zestigers hier in onze straat heeft ook corona en zag de man daarstraks zijn boodschappentassen uit de auto nemen daarnet >;)
Ik weet natuurlijk niet hoelang ze al in isolatie zitten want ze komen eigenlijk weinig buiten behalve dagelijks naar hun stamcafé toen het nog ipen was dus ik mag niet veroordelen :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:11

Lolaliza schreef:
Een koppel zestigers hier in onze straat heeft ook corona en zag de man daarstraks zijn boodschappentassen uit de auto nemen daarnet >;)
Ik weet natuurlijk niet hoelang ze al in isolatie zitten want ze komen eigenlijk weinig buiten behalve dagelijks naar hun stamcafé toen het nog ipen was dus ik mag niet veroordelen :)

Pick up punt, online betalen en in.auto laten zetten

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:13

Neonlight schreef:
Bos en weilanden hebben wij gelukkig ook genoeg. :j

Ik ook maar ik heb een zwak voor water :') dus ga normaal naar riviertjes ,meren ,plassen ,strand langs de leie ,ijzer etc ( voor de vogels ,vissen , kikkers ) :')

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:14

Echwel schreef:
Lolaliza schreef:

Pick up punt, online betalen en in.auto laten zetten

Ja maar dat hebben we hier niet en dat zie ik hun ook niet doen ..ze hebben niet eens een mobieltje

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:16

CharleyT schreef:
Een supermarkt medewerker die kapot moe thuis komt, zal niet liggen malen of er morgen wel genoeg cola op voorraad is bijv. Lijkt me toch een verschil met de zorg.

Van de voorraad cola zal idd niemand wakkerliggen. Wel van hoe je boze en ongeduldige klanten aanpakt, wel hoe je hamstergedrag en agressie kan voorkomen, wel hoe ervoor kan gezorgd worden dat er nooit tekorten van iets essentieels ontstaan.
Ben net terug van boodschappen afhalen. De supermarktmedewerker lette er heel erg op de kar niet vast te pakken waar ik die ging vastpakken. De betaalautomaat werd nog snel ontsmet. Uiteraard droeg hij ook een mondmasker.
Ook die persoon levert zijn bijdrage in het beperkten van de besmettingen. Iedere bijdrage telt.
Supermarktmederwerkers denken verder dan cola.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:17

En misschien zijn ze al meer dan 24 uur klachtenvrij?

En een riviertje hebben wij achter in de velden ook nog lopen. En een ven in de bossen, die helaas met de droogte van de laatste jaren 10 van de 12 maanden droog staat. :')
Daarnaast nog wel een hele mooie visvijver (hebben we de trouwfoto's ook gemaakt) maar daar mogen geen honden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:18

Nou moet ik eerlijk zeggen, als de cola (zero) helemaal uitverkocht is, dat er bij mij toch een kleine kortsluiting zou ontstaan :+

Maar het is voor een behoorlijk aantal beroepsgroepen echt een crime, al vanaf het begin, want hebben ze echt de tijd gekregen om bij te tanken na de 1e golf? Ik betwijfel het oprecht.

Hier inderdaad max 1 uur per dag, max 1 km van huis eruit, maar erf is groot genoeg, dus gelukkig wel buitenruimte.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:23

Ik woon max 100 meter van 4 supermarkten
Ben er al vanaf september niet meer geweest.
Bestel online bij pick-up punt en laat ook thuisbezorgen

Kan wel uren met honden langs kanaal en binnen 2km in de bossen wandelen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:33

Ik heb me beter gemeld. Vanochtend een beetje geveegd. De tekorten in het ziekenhuis waar ik werk zijn enorm. Momenteel worden er meerdere keren per dag diensten gevraagd in de groepsapp. Ondanks dat ik er niets aan kan doen dat ik gewoon beide pieken besmet ben geraakt merk ik dat ik daar toch veel last van heb. Dat ik nu geen bijdrage kan leveren.

Ik vind het zo zuur voor iedereen. Er wordt steeds gezegd dat er een adempauze was, maar dat is niet. Toen moesten de ontstane achterstanden van de reguliere zorg worden ingehaald, we werken ook altijd extra van eind mei tot eind september omdat anders niet iedereen vakantie kan hebben.
Na deze covidpiek komt er ook weer een inhaalpiek. Niet al mijn collega's gaan dit redden. Gelukkig voel ik me nu wel redelijk en zal de kans op een 3e besmetting niet zo groot zijn.

Dus nog maar even wat uitrusten en weer door.

Ik blijf er overigens bij dat ik zó blij ben dat ik geen besluiten over maatregelen hoef te nemen. Maar ik hoop dat het snel wat beter wordt. Er worden zoveel mensen geraakt nu. Ik zie zoveel hartverscheurende dingen. Mentaal red ik het wel, nu hopen dat mijn fysiek over datzelfde enthousiasme blijft beschikken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:48

Hebben jouw collega's wel allemaal vakantie kunnen vieren eigenlijk?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:03

Ja, maar wel korter, dus weekend voor of na je vakantie werken.
En we hebben even helemaal geen eigen afdeling gehad, dus werden we overal en met name op de cohort gepland. Dus toen die werd afgebouwd, werden er diensten afgezegd. Maar daar rust je niet zo van uit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:07

Nee, als het telkens een los dagje is niet echt, is wel lekker maar wordt dan toch vaak gebruikt voor de normale klussen te doen die je dan niet zo zeer nog op een werkdag moet doen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:18

Ohh wauw...

Ik wilde nog even terug komen op mijn bericht van gisteravond :D
Ontbijt vanochtend was heel rustig, kwam binnen zaten er 3 tafels met 1 persoon, daarna tijdje alleen gezeten, toen ik bijna wilde gaan kwam er 1 meneer binnen. Dus super top! Mooi opgezet kwa ruimte. Deze ruimte was ook groter dan waar gisteravond het diner was.

Gisteravond/vannacht nog lang onrustig op de gang geweest. Maar super geslapen verder.

Ik wil oook zeker niet oordelen en gun mensen echt hun rust, voor werk ver weg, werken in de zorg etc etc.

Kan ook begrijpen als je toevallig een stel bent en beide in dezelfde omgeving moet werken dat je boekt.

Fun uitjes kan ik ook nog een klein beetje begrijpen.... Ben zelf in september met de camper in Zeeland geweest, wel een centerparcs en 2 kleine campings, maar echt alle lokaties kon je ruimte bewaren, zwembad lag Max 30 man in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:21

Nou.

Alle vakantieparken dicht vanaf 3/11. Alle niet essentiele winkels ook dicht, herfstvakantie voor scholen verlengd tot 15/11. Niet essentiele contactberoepen dicht. Geen familie of vrienden meer thuis ontvangen, maar je mag buitenhuis wel nog 4 mensen zien met de maatregelen dan als leidraad (masker, afstand). Avondklok blijft 00-05u, sporten alleen in buitenlucht en geen les (ook geen privéles).
In hotels gaan de bars en restaurants ook dicht, eten enkel nog op de kamers.

We mogen ons gelukkig wel nog verplaatsen voor wandelingen etc, zonder perimeters.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:22

Varekaj schreef:
Nou.

Alle vakantieparken dicht vanaf 3/11. Alle niet essentiele winkels ook dicht, herfstvakantie voor scholen verlengd tot 15/11. Niet essentiele contactberoepen dicht. Geen familie of vrienden meer thuis ontvangen, maar je mag buitenhuis wel nog 4 mensen zien met de maatregelen dan als leidraad (masker, afstand). Avondklok blijft 00-05u, sporten alleen in buitenlucht en geen les (ook geen privéles).
In hotels gaan de bars en restaurants ook dicht, eten enkel nog op de kamers.

We mogen ons gelukkig wel nog verplaatsen voor wandelingen etc, zonder perimeters.

Sterkte! Niet leuk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:37

Pfff, niet fijn zeg. Moet zeggen, ook voor deze omgeving niet fijn, want nu gaat het grensgebied overspoeld worden voor shoppen. Was de vorige keer wat minder met al die containers op de weg.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:38

Leuk weer voor de winkels in Baarle Nassau en andere grensplaatsjes.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:47

Ja inderdaad dat was toen de horeca bij jullie een week eerder open ging ook
Dat hou je altijd
Bij ons kon je dan al eerder dan bij jullie op trainingswedstrijden gaan en toen zag ik alle springstallen in Belgie komen springen met de paarden ..toen waren de grenzen zelfs nog dicht , diervervoer kon wel op doorreis of kliniek oid maar die agenten die controleerden die weten dat verschil niet

Het is gewoon langs 2 kanten geweest en maak me daar eigenlijk niet echt druk meer over

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:44

Die winkel die echt op de grens ligt . Wat in het belgische deel ligt kan je niet heen.. nederlands deel wel..

Ik meen dat er wel 1 bezoeker mocht konen wat ik las in belgie

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:14

Ik woon ook in 'n grensdorp dus dat zal nu wel weer helemaal overspoeld worden met Belgen (want hier zijn de bouw- en tuinwinkels nog wel open)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:16

En zouden Belgen nu massaal huisjes in Nederland boeken? Of hier naar de pretparken en dierentuinen gaan?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:20

Christiene schreef:
Die winkel die echt op de grens ligt . Wat in het belgische deel ligt kan je niet heen.. nederlands deel wel..

Ik meen dat er wel 1 bezoeker mocht konen wat ik las in belgie

Kruidvat volgens mij

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:21

Zeeman. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:22

Een pot nat :+