Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joman schreef:bigone schreef:Stel je eens voor dat Nederland direct na het eerste geval op slot was gegaan , echt een complete en zeer strenge lockdown voor een maand. En na die maand dan? Met de hele wereld om ons heen die nu nog steeds in brand staat? Dan hadden wij weer kunnen touwtjespringen op straat , kinderen weer naar school. Alle bedrijven weer open . Terrassen weer vol en dan?? Geen reizen naar het buitenland , alle Nederlanders van voor de lockdown mogen nog steeds niet naar huis, toeristen zeker niet welkom. Maar ja, wij hebben het virus goed aangepakt en zijn er af totdat over een half jaar het in de hele wereld lijkt bedwongen, we worden weer losser en het hele riedeltje begint opnieuw . Dat risico is er nu ook zeker maar misschien word een groot gedeelte van onze bevolking immuun en valt het dan mee. Dat is dus de glazen bol , niemand heeft de perfecte oplossing en welke maatregel dan ook heeft nadelen en voorlopig is het schema nu waar de regering voor kiest. Ik had liever de eerste gehad, dan was het minder gevaarlijk voor mij en was de kans op een medicijn of vaccin iets groter dan wanneer ik het nu krijg . En ik denk dat veel mensen hier uit angst of economische redenen fel reageren .
Oh maar ik zeg helemaal niet dat Nederland op slot had moeten gaan. Eerder maatregelen nemen, dat welEn dan heb ik het niet enkel over quarantaine maatregelen, maar ook over het tijdig inslaan van beschermingsmiddelen en beademingsapparatuur.
Nu hobbelen we achter de feiten aan; 2000 beademingsapparaturen bestellen, terwijl de hele wereld erom vraagt. Succes met deze uitdaging.
SinneJ schreef:Ik stond er ook zo in voor ik meer studie deed over het onderwerp privacy. Echt mensen, lees je in over aziatische toestanden voor je je overheid toestemming geeft om meer en meer data van je te verzamelen. Vergeet niet dat:
- Die data dan verzameld is op een server die kwetsbaar is voor cyber attacks of leaks (al dan niet bewuste leaks), tenzij er geïnvesteerd wordt in encryptie en data beperkt gehouden mag worden, maar daar is heel wat kapitaal en kennis voor nodig die nu volgens mij niet voorhanden is
- Je deze regering vertrouwt met je data, maar de volgende misschien niet en dan hebben ze die data en middelen om nieuwe data te verzamelen én nieuwe wetgeving om privacy te omzeilen alsnog!
bigone schreef:Er is eigenlijk maar één ding waarbij me gigantisch aan erger en dat is dat ze de besmettingen niet per woonplaats vermelden. Woon je in een grote plattelandsgemeente dan zie je de besmettingen per gemeente . Volgens mij kun je beter per woonplaats aangeven of er besmettingen zijn dan worden mensen nog voorzichtiger .
Destination schreef:Joman schreef:
Oh maar ik zeg helemaal niet dat Nederland op slot had moeten gaan. Eerder maatregelen nemen, dat welEn dan heb ik het niet enkel over quarantaine maatregelen, maar ook over het tijdig inslaan van beschermingsmiddelen en beademingsapparatuur.
Nu hobbelen we achter de feiten aan; 2000 beademingsapparaturen bestellen, terwijl de hele wereld erom vraagt. Succes met deze uitdaging.
Goh, in Duitsland heeft het ook even geduurd voordat alles op gang kwam. De Duitse regering heeft 10,000 beademingsapparaten besteld en dat gaat de rest van het jaar duren totdat ze allemaal zijn uitgeleverd. En dan is het nog maar de vraag of ze het dit jaar redden.
Bubblewrap schreef:Hoe zou dit voor Obama zijn? Zich ingezet voor de 'obamacare', en zie nu wat er in de VS gebeurd...
Joman schreef:Volgens mij zeg ik in zo ongeveer al mijn berichten Europa, en heb ik het zelfs over de wereld.
Dus Nederland staat hier echt niet alleen in
Roodvos schreef:De eerste dwangsom is ook aangezegd, 30.000€ voor een illegale sportschool in Amstelveen:
https://www.telegraaf.nl/c/829831700/
Roodvos schreef:De eerste dwangsom is ook aangezegd, 30.000€ voor een illegale sportschool in Amstelveen:
Destination schreef:Joman schreef:Volgens mij zeg ik in zo ongeveer al mijn berichten Europa, en heb ik het zelfs over de wereld.
Dus Nederland staat hier echt niet alleen in
Nee, maar in de laatste paar berichten heb je het vrijwel alleen over het RIVM en Nederland gehad, waardoor het lijkt alsof alleen Nederland te laat komt met maatregelen. Dit is echter niet zo, dit geldt voor ontzettend veel landen en dat wilde ik verduidelijken met mijn bericht.
imaudy schreef:Roodvos schreef:De eerste dwangsom is ook aangezegd, 30.000€ voor een illegale sportschool in Amstelveen:
Ja, maar als ze meteen sluiten krijgen ze geen boete...beetje slap dus
Citaat:„Dit is de eerste onderneming die wij een boete opleggen omdat zij zich niet houdt aan de verplichte coronamaatregelen”,
Joman schreef:Nogmaals, dat heb ik in meerdere berichten al duidelijk gemaakt.
Ik woon in Nederland, dus vandaar dat ik Nederland er verder ook uitpik. Dat doet niets af aan mijn andere uitspraken, dat ook andere landen die niet goed hebben ingeschat
imaudy schreef:
Joman schreef:imaudy schreef:
Wat wil je precies bereiken met je link? Dat de Telegraaf niet het verschil weet tussen een boete en een dwangsom?
Zoals Grapperhaus al zei; er kan bestuurlijk worden opgetreden. En daarnaast uiteraard strafrechtelijk wanneer dat nodig is. Wanneer een onderneming of een persoon zich niet houdt aan het beleid, kan een last onder dwangsom worden opgelegd die kan bestaan uit het voldoen van een geldsom, wanneer niet aan het beleid wordt voldaanDat lijkt in dit geval te zijn gedaan. Het artikel zegt niet of de dwangsom ook verbeurd is.
Joman schreef:Ik blijf me er overigens over verbazen dat het overgrote deel dat komt te overlijden, man is. Nu lees ik daar her en der wel wat verklaringen voor (zoals verschil in levenswijze etc), maar een echte wetenschappelijke verklaring ben ik niet tegengekomen. Iemand anders wel toevallig?