Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Mijn instructeur zei dat de meeste imkers in de stad wonen! Als je het goed doet kan dat dus wel
Moonfight schreef:Bijen zijn super verslavend Century! Pas maar op. In de stad is het vaak makkelijker bijen houden dan op het platteland inderdaad.
Veriye schreef:palousa_boy schreef:Hier gaat een deel van de wol de groentetuin in als bodembedekker. Voor het grote geld hoeven we het iig niet te verkopen, geloof dat we afgelopen jaar 0,50€ kregen per kilo.
Meen je dat? Pff en ik moet het duur inkopen
Bijen lijken mij ook geweldig, maar ja helaas moet dat wachten tot wij ooit een keer wat grkters kunnen kopen
Century schreef:Moonfight schreef:Bijen zijn super verslavend Century! Pas maar op. In de stad is het vaak makkelijker bijen houden dan op het platteland inderdaad.
Haha, dat neem ik op de koop toe
Op het platteland heb je het probleem dat er niet altijd genoeg te vinden is voor de bijen inderdaadveel gras, maar ja, dat eten ze niet.
Ik woon gelukkig niet al te ver van de bewoonde wereld. Maar vind het wel wat spannend. Daarom plant ik ook zelf veel. Nu weet ik ook dat ze hier verderop in de straat ook bijen hadden, dus het is vast mogelijk
Moestuin schreef:Wij hebben ze van ellende naar het grof vuil gebracht. Hebben dus moeten betalen om er vanaf te geraken.
julius_juut schreef:Moestuin schreef:Wij hebben ze van ellende naar het grof vuil gebracht. Hebben dus moeten betalen om er vanaf te geraken.
Wat ontzettend jammer dat ik helemaal bovenin Nederland zit.Wat zonde van het materiaal en van het feit dat het niet rechtstreeks naar en gebruiker kan gaan die je wél wil betalen voor een mooi product.
Ondertussen hebben jullie mijn kuikenkriebels aangewakkerd.Het is dat het kerstdorp nog in de kuikenbak staat, anders gingen er nu eitjes apart om in de machine te stoppen.
Overweeg ook ernstig om er een 2e kleine machine bij te kopen om als uitkomstmachine te gebruiken zodat we niet zo'n gedoe hebben met verschillende broedtijden.
Ik heb besloten dat ik als 'projectje voor de lol' wil gaan proberen kippen te fokken met driedubbele kam. Zat eentje bij de kruising Noord-Holands blauw/Brahma met zo'n kam en vind het er erg leuk uitzien. Hij heeft al een Poule de Bresse vriendinnetje gekregen en wandelt nu samen met de plofkipjes op de oprit. M'n moeder heeft ze 'Hoan' en 'Vrouw Hoan' genoemd, dus de pan zullen ze sowieso wel niet meer in gaan.
Moonfight schreef:Prairy schreef:Daarom ook verschillende boompjes en struiken planten
Zeker!
julius_juut schreef:Moestuin schreef:Wij hebben ze van ellende naar het grof vuil gebracht. Hebben dus moeten betalen om er vanaf te geraken.
Wat ontzettend jammer dat ik helemaal bovenin Nederland zit.Wat zonde van het materiaal en van het feit dat het niet rechtstreeks naar en gebruiker kan gaan die je wél wil betalen voor een mooi product.