Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:11

Luizenmoeder... Ik dacht dat 'Luizen' was voor 'luizenleventje'...
Ik kwam er pas veel later achter dat dit natuurlijk niet zo is en dat het gewoon de moeder is die op school de haren controleert op luizen...

Ook rapper Jebroer… Ik kram er pas laat achter dat dit gewoon een alternatief is van Jezus...

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:09

Shadow0 schreef:
Geraspte kaas zelf kan ook goed in de vriezer. En als het aan elkaar plakt, gewoon hard op het aanrecht slaan :) Zeker omdat je geraspte kaas veel op warme dingen doet is het echt heel makkelijk.

Ik ben gewoon lui, plakjes kaas gaan ook prima. :Y) En dan nog eentje zo uit het vuistje!

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:09

Mirjam1202 schreef:
Ik kwam er pas veel later achter dat dit natuurlijk niet zo is en dat het gewoon de moeder is die op school de haren controleert op luizen...

Ook rapper Jebroer… Ik kram er pas laat achter dat dit gewoon een alternatief is van Jezus...

Wist ik ook niet! _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:31

Jebroer schopt ook altijd de religie aan hè? Met zijn nummers Kind van de duivel en Engeltje.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:52

Suzanne F. schreef:
Jebroer schopt ook altijd de religie aan hè? Met zijn nummers Kind van de duivel en Engeltje.

Ow? Ik ken zijn naam alleen omdat ik die wel eens langs hoor komen op de radio. Maar echt luisteren naar zijn muziek... nee. Meestal zap ik bij dat soort artisten even weg naar iets leukers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:54

Kan het niet als muziek bestempelen :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:54

Mirjam1202 schreef:

Dit kwartje valt bij mij ook nu pas :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:33

Ik zocht laatst iets op over aubergines. Opeens zag ik deze foto. Blijkbaar heb je ook witte aubergines. Dat is dus waarom het in het Engels 'eggplant' heet.Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:08

deksel schreef:
Ik zocht laatst iets op over aubergines. Opeens zag ik deze foto. Blijkbaar heb je ook witte aubergines. Dat is dus waarom het in het Engels 'eggplant' heet.[ [url=m/BUwgSm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw ik vroeg me dit altijd af

Heb die kleine dingen overigens nog nooit gezien

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:12

KarenQ schreef:
Suzanne F. schreef:

Ow? Ik ken zijn naam alleen omdat ik die wel eens langs hoor komen op de radio. Maar echt luisteren naar zijn muziek... nee. Meestal zap ik bij dat soort artisten even weg naar iets leukers...

Het woordje ‘tegen’ mistte. Hij schopt altijd tegen de religie aan.

Ach ja, normaal houd ik niet van dit soort nummers maar hij heeft er 2 gemaakt met Paul Elstak en dat is mijn jeugdheld. Dus die vind ik wel leuk.

Eggplant wist ik niet, maar nu zie ik duidelijk waar dat vandaan komt. Ik ken alleen die grote paarse dingen.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:14

Dat ansichtkaart van het Duitse ansicht komt; uitzicht. Nooit bij stil gestaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:42

JorineV schreef:

ploink

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:46

JorineV schreef:

Zo hallo :') Wie 'm vind mag 'm houden want mijn muntje ligt op de grond.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:47

Ook hier nooit die link gelegd :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:54

:)* B-) noooo it over nagedacht.

Lichtmetalen velgen heten zo vanwege het gewicht, niet de kleur. Daar deed ik ook ongeveer 25 jaar over

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:30

Amyyy schreef:

Lichtmetalen velgen heten zo vanwege het gewicht, niet de kleur. Daar deed ik ook ongeveer 25 jaar over

ooooo.. dat wist ik ook niet. Makes sense. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:51

Amyyy schreef:

Heb je die van the best social media?! :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:54

Captain schreef:
Amyyy schreef:

Heb je die van the best social media?! :D

Daardoor dacht ik er wel weer aan ja! Maar ik kwam er een paar weken geleden zelf achter toen ze lichtmetalen velgen gingen maken in How it's made op Discovery Channel :+

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:10

Je kan een kaas van de kaasboer heel lang bewaren :) maar de meeste mensen bewaren het niet goed waardoor er schimmel op komt.
Gewone fabriekskaas lukt ms ook niet goed, maar verder wel. Het wordt op een gegeven moment wel wat oudere kaas maar hier nooit schimmel, ook niet na weeeeken bewaren :)[/quote]

Verootjoo zou je je goede kaas bewaargeheim met ons willen delen? Koop graag een goed stuk boerenkaas maar weet inderdaad niet hoe je dat het beste kunt bewaren.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:22

JorineV schreef:
haha wist ik ook niet. Nu wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:17

MiekeFS schreef:
Citaat:
Je kan een kaas van de kaasboer heel lang bewaren :) maar de meeste mensen bewaren het niet goed waardoor er schimmel op komt.
Gewone fabriekskaas lukt ms ook niet goed, maar verder wel. Het wordt op een gegeven moment wel wat oudere kaas maar hier nooit schimmel, ook niet na weeeeken bewaren :)

Verootjoo zou je je goede kaas bewaargeheim met ons willen delen? Koop graag een goed stuk boerenkaas maar weet inderdaad niet hoe je dat het beste kunt bewaren.

Koop je het bij de kaasboer? Dan krijg je er vaak zo’n papier omheen. Daarin kan je het het beste bewaren in de koelkast. Maar wat ook heel goed gaat is in een theedoek bewaren, en dan niet in de koelkast, maar wel koel. (Bv in een kelder oid, zo’n 18graden)
Je moet kaas nooit in plastic bewaren, maar gek genoeg doen ze dat in supermarkten er wel omheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:52

verootjoo schreef:
Koop je het bij de kaasboer? Dan krijg je er vaak zo’n papier omheen. Daarin kan je het het beste bewaren in de koelkast. Maar wat ook heel goed gaat is in een theedoek bewaren, en dan niet in de koelkast, maar wel koel. (Bv in een kelder oid, zo’n 18graden)
Je moet kaas nooit in plastic bewaren, maar gek genoeg doen ze dat in supermarkten er wel omheen.

Zo gek is dat niet. Mensen willen zien wat ze kopen en in de supermarkt kan je niet voor elke klant apart een stuk kaas afsnijden.
De grote fabrikanten doen het ook in plastic, die voorverpakte stukken komen zo binnen en zitten ook in plastic. Er hangt vaak wel kaaspapier bij om mee te nemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:54

dees_daan schreef:
verootjoo schreef:

Zo gek is dat niet. Mensen willen zien wat ze kopen en in de supermarkt kan je niet voor elke klant apart een stuk kaas afsnijden.
De grote fabrikanten doen het ook in plastic, die voorverpakte stukken komen zo binnen en zitten ook in plastic. Er hangt vaak wel kaaspapier bij om mee te nemen.

Nee, is ook wel logisch, maar daarom kun je het dus beter en lekkerder bij de kaasboer kopen :Y) hmmm, elk stuk supermarkt kaas valt dan volledig in het niet bij de smaak van echte kaas :9

Dat was voor mij trouwens een muntje toen ik eens een keer kaas uit de supermarkt ging halen :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:00

Onze supermarkt verkoopt ook gewoon de rote merken. Ik smaak daar geen verschil op.

Ik sta op zondag in een winkel met grote kaastoog. Idd plastiek is verre van ideaal maar luchtdicht bewaren is wel handig af en toe. Jouw manier lijkt me ook niet voor alle kazen handig verootjoo? Zachte kazen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:10

poes schreef:
Onze supermarkt verkoopt ook gewoon de rote merken. Ik smaak daar geen verschil op.

Ik sta op zondag in een winkel met grote kaastoog. Idd plastiek is verre van ideaal maar luchtdicht bewaren is wel handig af en toe. Jouw manier lijkt me ook niet voor alle kazen handig verootjoo? Zachte kazen?

Nee sorry, is alleen voor Hollandse harde gele kazen :P
Idd niet goed erbij vermeld.

Franse zachte kazen niet zo doen, maar in de koelkast in hun eigen verpakking.