Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mirjam1202 schreef:Luizenmoeder... Ik dacht dat 'Luizen' was voor 'luizenleventje'...
Ik kwam er pas veel later achter dat dit natuurlijk niet zo is en dat het gewoon de moeder is die op school de haren controleert op luizen...
Ook rapper Jebroer… Ik kram er pas laat achter dat dit gewoon een alternatief is van Jezus...
Suzanne F. schreef:Jebroer schopt ook altijd de religie aan hè? Met zijn nummers Kind van de duivel en Engeltje.
Mirjam1202 schreef:Luizenmoeder... Ik dacht dat 'Luizen' was voor 'luizenleventje'...
Ik kwam er pas veel later achter dat dit natuurlijk niet zo is en dat het gewoon de moeder is die op school de haren controleert op luizen...
Ook rapper Jebroer… Ik kram er pas laat achter dat dit gewoon een alternatief is van Jezus...
KarenQ schreef:Suzanne F. schreef:Jebroer schopt ook altijd de religie aan hè? Met zijn nummers Kind van de duivel en Engeltje.
Ow? Ik ken zijn naam alleen omdat ik die wel eens langs hoor komen op de radio. Maar echt luisteren naar zijn muziek... nee. Meestal zap ik bij dat soort artisten even weg naar iets leukers...
Captain schreef:Amyyy schreef:![]()
noooo it over nagedacht.
Lichtmetalen velgen heten zo vanwege het gewicht, niet de kleur. Daar deed ik ook ongeveer 25 jaar over
Heb je die van the best social media?!
MiekeFS schreef:Citaat:Je kan een kaas van de kaasboer heel lang bewarenmaar de meeste mensen bewaren het niet goed waardoor er schimmel op komt.
Gewone fabriekskaas lukt ms ook niet goed, maar verder wel. Het wordt op een gegeven moment wel wat oudere kaas maar hier nooit schimmel, ook niet na weeeeken bewaren
Verootjoo zou je je goede kaas bewaargeheim met ons willen delen? Koop graag een goed stuk boerenkaas maar weet inderdaad niet hoe je dat het beste kunt bewaren.
verootjoo schreef:Koop je het bij de kaasboer? Dan krijg je er vaak zo’n papier omheen. Daarin kan je het het beste bewaren in de koelkast. Maar wat ook heel goed gaat is in een theedoek bewaren, en dan niet in de koelkast, maar wel koel. (Bv in een kelder oid, zo’n 18graden)
Je moet kaas nooit in plastic bewaren, maar gek genoeg doen ze dat in supermarkten er wel omheen.
dees_daan schreef:verootjoo schreef:Koop je het bij de kaasboer? Dan krijg je er vaak zo’n papier omheen. Daarin kan je het het beste bewaren in de koelkast. Maar wat ook heel goed gaat is in een theedoek bewaren, en dan niet in de koelkast, maar wel koel. (Bv in een kelder oid, zo’n 18graden)
Je moet kaas nooit in plastic bewaren, maar gek genoeg doen ze dat in supermarkten er wel omheen.
Zo gek is dat niet. Mensen willen zien wat ze kopen en in de supermarkt kan je niet voor elke klant apart een stuk kaas afsnijden.
De grote fabrikanten doen het ook in plastic, die voorverpakte stukken komen zo binnen en zitten ook in plastic. Er hangt vaak wel kaaspapier bij om mee te nemen.
poes schreef:Onze supermarkt verkoopt ook gewoon de rote merken. Ik smaak daar geen verschil op.
Ik sta op zondag in een winkel met grote kaastoog. Idd plastiek is verre van ideaal maar luchtdicht bewaren is wel handig af en toe. Jouw manier lijkt me ook niet voor alle kazen handig verootjoo? Zachte kazen?