Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:19

Hoe ik ooit net een vrij geirriteerde toon mailtje stuur :')

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:26

Niet omdat ik labels wil plakken maar gewoon omdat ik t me afvroeg:

Stel je bent een man en je bent transgender, dus je wilt liever vrouw zijn. Maar je zit in een mannenlichaam enzo dus je valt op vrouwen. Ben je dan homo of gewoon hetero? Of bi, kan ook. Of staat dat los van elkaar?

Of uiteraard dat je een vrouw bent die liever man wil zijn.

Vroeg ik me af naar aanleiding van een oude vriend van me die transgender denkt te zijn en het zich ook afvroeg :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:29

Je bent verliefd :) Verder zou ik mij maar niet te druk maken over die labeltjes.

(overigens geldt volgens mij voor de wet het geslacht van de uiterlijke kenmerken, dus als man zijnde ben je hetero. Ben je in je paspoort ook vrouw geworden dan ben je opeens lesbisch)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:30

Had mn post nog aangepast, maar was dus absoluut niet bedoeld om labeltjes te plakken, gewoon uit nieuwsgierigheid hoe dat gezien wordt :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 01:15

Ehm ff kijken hoe je dat uitlegt.
Als man geboren transgender die dus eigenlijk qua hersenen vrouw is.
Als je dan op mannen valt ben je hetero.
Als je dan op vrouwen valt ben je lesbisch.

Je moet dus eigenlijk kijken naar het eindresultaat omdat dat feitelijk hun gender is.

Snap je hem nog?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:22

En daarom kom je er dus niet uit :+ Voor de wet telt dit dus wrs compleet anders. Niet perse elke transgender gaat ook dat volledige proces in.. Wat dan?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:25

Sammie schreef:
En daarom kom je er dus niet uit :+ Voor de wet telt dit dus wrs compleet anders. Niet perse elke transgender gaat ook dat volledige proces in.. Wat dan?

Waarbij je tegenwoordig voor de wet ook je geslacht kunt veranderen zonder dat je per se fysiek 'omgebouwd' bent.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:53

Daarom vind ik t dus zo ingewikkeld :')
Als je 'omgebouwd' bent/voor de wet je geslacht veranderd hebt snap ik t helemaal, dan is t gewoon duidelijk.
Maar als je dat (nog) niet bent/hebt gedaan, welk geslacht 'telt' dan? Het geslacht wat je fysiek bent of dat wat je graag wilt zijn?

De persoon in kwestie wordt op school nogal gepest (heel erg laag, ik weet t) omdat die nu een vriendin heeft en zelf graag liever een meisje wil zijn.
Laatst bijgewerkt door _Nynke op 11-11-15 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:55

Wat je zelf wil/vindt lijkt mij het handigst. Dan bepaal je nl. ook zelf wel geslacht 'telt'. Immers hoef je dan niet te kijken naar wat de wet zegt dat je bent.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:57

Klinkt logisch :)

Dan is t me nu duidelijk, thanks :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:00

oeps verkeerd

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:15

Stel je krijgt een vondeling voor je deur.... Terwijl je als stel jarenlang onverhoopt geen kinderen kon krijgen.

Kun je dan gewoon dat kind aangeven als je eigen.. ? er zijn ook zat ouders die zonder hulp bevallen of het zelfs niet eens wisten tot er zo'n kind uitkwam. En toch de dag erna het aangeven als eigen kind. Zonder maar een registratie te hebben bij huisarts of gynaecologie.

Ik snap dat het de omgeving opvalt. En dat het kind niet jouw DNA heeft.

Maar stel... Kijkende vanuit de overheid. Het lijkt mij gewoon mogelijk toch?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:21

Het kan vast wel, maar of het wettelijk gezien mag weet ik eigenlijk niet...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:43

Nee dat mag niet, hoewel het in de praktijk wel 'kan' gebeuren. Je moet dan zelf een officieel verzoek tot adoptie indienen. Het kind gaat naar een pleeggezin en er wordt uiteraard 'jacht' op de moeder/ouders gemaakt. Maar bovenstaande situatie mag officieel zeker niet. Dat valt volgens mij zelfs onder een vorm van ontvoering oid.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:48

Wat als je nog een mannen lichaam hebt maar je wilt graag vrouw worden en je valt op mannen. Moet je je dan omkleden in de mannenkleedkamer of bij de vrouwen? haha ik ben gewoon nieuwsgierig :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:54

In dat geval kun je beter de mannenkleedkamer gebruiken :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:03

Waarom ruik en proef je niks meer als je verkouden bent?

Echt zo irritant, ben nu verkouden maar niks smaakt, zelfs mijn favo chips niet...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:06

Omdat smaak door geur voor het grootste deel door je neus bepaald wordt en als die vol zit... tja...

Je tong kent maar 4 smaken. Bitter, zout, zuur en zoet. En sinds enige tijd wordt daar hartig aan toegevoegd.

De rest wordt door je neus bepaald. :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:25

Sammie schreef:
Nee dat mag niet, hoewel het in de praktijk wel 'kan' gebeuren. Je moet dan zelf een officieel verzoek tot adoptie indienen. Het kind gaat naar een pleeggezin en er wordt uiteraard 'jacht' op de moeder/ouders gemaakt. Maar bovenstaande situatie mag officieel zeker niet. Dat valt volgens mij zelfs onder een vorm van ontvoering oid.

Dat het niet mag snap ik .. maar dat was niet mijn vraag eigenlijk. Zou het kunnen zonder dat de instanties het door hebben?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:38

Ja dat denk ik wel.. Sowieso zou ik mij geen zorgen maken om instanties (die moet je nl. echt informeren hierover), maar eerder om de buren die iets gezien of gehoord hebben, of de moeder die zichzelf weer meldt en heibel gaat maken.

In theorie als je er voor familie een mooi verhaal van kan maken.. ja dan denk ik wel dat het kan. Dan wel hopen dat het kind echt pasgeboren is en qua kleur past, want je moet wel voor controle naar het consultatiebureau. Anders moet je daar weer een verhaal aan elkaar gaan breien.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:40

Knert schreef:
Sammie schreef:

Dat het niet mag snap ik .. maar dat was niet mijn vraag eigenlijk. Zou het kunnen zonder dat de instanties het door hebben?

Ik denk dat ze moeder dan ook wel willen checken. Na een bevalling doet de kraamzorg onder andere de moeder verzorgen en checken of alles loopt volgens het boekje, bijvoorbeeld checken of de baarmoeder krimpt en de hartslag goed is. Als je dit dan weigert gaan denk ik alarmbellen rinkelen bij de instanties. Gok ik. Correct me if in wrong.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:41

Geen kraamzorg aanvragen, volgens mij is dat niet verplicht. Als dat wel zo is.. ja dan val je door de mand.

En alarmbellen? Denk ik niet. Man gaat naar de gemeente meldt kind aan en verder doe je niks. Je gaat niet naar de huisarts, je belt je zorgverzekering niet op, niks dus. Bij de HA en KZ stond je sowieso al niet aangemeld.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:54

Mijn moeder was bevallen van mijn zus en mijn zus lag in de couveuse met meerdere baby's op de kamer. Toen gaven ze mijn moeder een vreemde baby, en toen zei ze dat dat haar baby niet was. Ze hadden dus baby's verwisseld. Gebeurt dit vaker? dat mag ik namelijk niet hopen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:55

Ooit de serie switched at birth gezien? Die gaat daarover, en dan komen ze dr zo'n 17 jaar later pas achter.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:57

Jup. Dat is zeker vaker gebeurd :j (waarbij men het pas later of niet ontdekte)