tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:29

__Sannne schreef:
Maar je hoeft toch ook niet gelijk verliefd te zijn om met iemand te daten/naast iemand wakker te worden?


De eerste date niet, maar ik daarna toch echt wel een beetje hoor. En zéker om naast iemand wanneer te worden. Liefde is voor mij dan een voorwaarde.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:05

Voor jou, maar niet voor iedereen.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:49

Dat zeg ik ook niet, dat vraag ik.

Raineri
Berichten: 6385
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:15

Winged schreef:
Sheran schreef:
Dat vind ik echt niet gek, 30 is haast nog weinig voor mijn doen.
Wakker worden naast een andere knapperd is ideaal! Maar die zijn erg schaars. Ik zie het niet zo 123 meer gebeuren (bij mij althans). Ik snap niet hoe mensen zo snel weer leuke nieuwe dates vinden. Ben je dan wel echt verliefd?

Nieuwe dates... Neuh.. Maar direct in een andere relatie hoppen vind ik wel gek.

Hier de date die ik laatst had inmiddels afgekapt. Erg leuke kerel, maar niet wat voor mij. Dat vonkje, die spanning.. zat er niet. Helaasch


Dat hoeft niet. Ik vind het normaal gesproken ook heel gek, het hangt er ook een beetje vanaf hoe platonisch je vorige relatie was aan het einde.

Met mijn huidige vriend kwam ik samen nadat het net 2/3 weken uit was met mijn ex (officieel). Het was al een hele tijd over met nauwelijks contact. Ik was tijdens mijn vorige 'relatie' zes weken in Zuid Amerika en heb hem niet echt gemist. Daar kreeg ik het vermoeden dat hij was vreemd gegaan en mijn voornaamste reactie was: Hoe durft hij mijn gezondheid in gevaar te brengen door onveilige seks te hebben met een ander. Die reactie zegt al genoeg, ik was verder niet echt gekwetst. Zelf ben ik toen ook vreemdgegaan en ik heb er nog steeds geen spijt van. Uiteindelijk nog een paar maandjes aangemodderd met tevens minmaal contact en na afloop elkaar bedankt voor de lessen en de vrienschap en dat was het. Diezelfe dag leerde ik mijn huidige vriend kennen en vanaf moment 1 ben ik verliefd en was er geen stoppen meer aan. Ik was nooit echt verliefd op mijn ex en de warme gevoelens verdwenen al maanden voor het einde.

Als ik mijn ex zou tegenkomen hoop ik echt dat het goed met hem gaat en dat hij gelukkig is. Er zijn geen hard feelings, nooit geweest. Omgekeerd wenst mij ook het beste toe.

Je kunt niet alles over 1 kam scheren. Over het algemeen is het niet slim direct weer ergens in te duiken maar na het laatste gesprek met mijn ex heb ik er geen seconde meer aan gedacht, nooit pijn gehad of andere zware emoties eraan over gehouden. Het enige wat ik denk is dat ik blij ben dat hij een tijd in mijn leven is geweest, ik waardeerde hem en heb van hem geleerd. Dat is het. Mijn vriend en ik zijn heel gelukkig en hebben nergens spijt van :)

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:30

Marlinde, niet fijn dat je in je hoofd nog zo bezig bent met je ex. Dat helpt niet bij het losmakingsproces. :(:)
Voel je daar ook een verlangen bij, als je hem zo voor je ziet?

Sheran, mijn ex is ook altijd in mijn hoofd blijven zitten en nu blijkt ook wel een beetje waarom.
En om dan meteen antwoord te geven op je vraag: ik vind dat altijd lastig om te bepalen. Ik denk dat mijn huidige situatie een beetje anders is, aangezien mijn afgelopen relatie al maandenlang in vegetatieve staat verkeerde waardoor er eigenlijk meer sprake was van een broer/zusrelatie. Natuurlijk stond ik sowieso te springen om liefde van iemand maar met mijn ex-ex (volgen jullie hem nog? ;) ) heb ik ook heel lang nagedacht om het me puur om die liefde en aandacht ging of ook echt om de persoon. En zoals het nu lijkt, gaat het me wel echt om hem. Ik heb het gevoel dat onze relatie een tweede kans nodig heeft om echt te werken. Gevalletje: de juiste persoon op het verkeerde moment in je leven treffen.

Gelukkig kunnen we hier allebei heel open over praten. En ik moet zeggen dat het hartzeer van mijn afgelopen relatie wel verhelpt, maar ik zie dit niet als vluchtroute of enkel als rebound. Maar ik kan ook niet zeggen dat het 't verlies van de relatie tegenwerkt.
We doen het heel rustig aan, we spreken ook echt niet wekelijks af, dat willen we ook niet uit angst dat we te snel gaan. Onze instelling is: als het meant to be is, dan komt het wel goed.

Daarbij ben ik nooit iemand geweest die van de ene na de andere kerel vloog, intiem contact (en dan zeg ik het netjes :P ) heb ik altijd exclusief voor relaties gehouden. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die daar losser in zijn en er minder waarde aan hechten.

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:27

Dat verschilt natuurlijk per persoon hoe los je bent in de omgang met anderen. :)
Ik was altijd heel makkelijk en losjes maar tegenwoordig is dat toch wat minder.
En toch zit ik in een open relatie, juist omdat ik er niet tegen kan in een kooitje te zitten voor mijn gevoel. :')

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:17

Dames en heer, ik heb supergoed nieuws!
Naar aanleiding van de bezichtigingen van vandaag kan ik jullie mededelen dat ik dinsdag de sleutel krijg van mijn nieuwe woning. *\o/*

Allereerst hadden we de woning aan de voorkant bekeken, hier viel het slaapgedeelte enorm mee qua ruimte en het stuk bij de keuken/woonkamer juist tegen. Maar er zou wel wat van te maken zijn. Ik bedacht me alleen wel dat de andere woning dan wel heel klein zou moeten zijn maar dat was dus helemaal niet zo! Deze bleek juist groter te zijn,in tegenstelling tot wat er in de advertenties stond. Zo mogelijk nog groter in het echt dan op de foto's. Dus én groter, én met balkon én aan de achterkant. Alle pluspunten bij elkaar dus. Enfin, even met de meetlat aan de slag geweest om te kijken hoe het zou uitkomen qua afmetingen want ik twijfelde even over het slaapgedeelte maar ook hier kan prima mijn grote bed in. Wat een heerlijke ruimte met een fijn balkon van bijna 8m2. Het balkon is eigenlijk onderdeel van de brandtrap maar omdat ik op de bovenste verdieping zit en aan het eind van de gallerij, kan en mag ik dat gebruiken als balkon. Zolang ik hem maar niet afsluit van de gallerij ivm de vluchtroute, maar dat vind ik geen probleem.

De woning aan de voorkant had ook prima gekund maar ik heb bij de bezichtiging toch heel duidelijk mijn voorkeur naar de grotere woning met balkon uitgesproken.
Een half uur na de bezichtiging werd ik al gebeld met het goede nieuws.
Dinsdag ga ik tekenen en krijg ik direct de sleutel. Er ligt dan als het goed is een nieuwe PVC vloer in en ook de keukenkastjes worden netjes gemaakt. En mogelijk wordt ook meteen al het houtwerk aangepakt en anders gebeurt dat later nog eens. Dat hoef ik in ieder geval niet zelf te doen. En dan is het nog een kwestie van muren en plafond sauzen en schoonmaken.
Zo fijn! Woensdag komt hier direct iemand van de makelaar om de verkoop van het huis te bespreken zodat dat ook in gang kan worden gezet.

Gisteravond had ik het er nog met mijn ex over en hij was heel duidelijk toen ik mijn twijfels uitsprak: "Als jij het gevoel hebt dat je daar niet gelukkig wordt, dan moet je het niet doen". Ik moest vooral geen overhaaste beslissingen nemen voor hem maar gelukkig sta ik helemaal achter mijn keuze.

Het fijne van deze situatie is dat ik op mijn gemakje kan kijken welke meubels ik wel kan en wil meenemen. Wegdoen kan altijd nog.

Ik heb overigens de linkjes uit mijn bericht over de woningen laten halen omdat anders mijn nieuwe adres openbaar zou staan. Daar had ik zo gauw even niet over nagedacht. :=

En nu ga ik het vieren op de bank met een grote bak ijs. :9

emr

Berichten: 1482
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:43

*\o/* Wat fijn! Gefeliciteerd!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37460
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:51

*\o/*

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:01

Jeej wat fijn voor je Jolien!!! *\o/*

En ik heb inderdaad nog heel sterk het verlangen om tegen hem aan te kruipen. En er speelt momenteel erg veel in mijn leven. Ik heb mijn hele leven gedacht dat ik ADHD heb en ben ook al twee keer getest. En nu werd ik opnieuw getest, en blijk ik waarschijnlijk autisme te hebben. Dit moet ook nog een keer opnieuw getest worden. Dus heb geen officiële diagnose nog. Had natuurlijk wel een vermoeden maarja... dacht dan hadden ze het wel doorgehad he die twee keer dat ik al getest ben. Tevens gaat het al een tijdje slecht met een vriendin van mij. Ze is om het maar grof te zeggen erg suïcidaal. Ze is dus vanmiddag ook opgenomen. Ik ga op haar kat passen ook... Dus genoeg aan mijn hoofd en dat moet ik nu allemaal alleen dragen. Tenminste zo voelt het.

Heb de hele week "vrij" gehad voor de eper paardenvierdaagse. Heb daar foto's gemaakt als vrijwilliger. Ben emotioneel en fysiek helemaal leeg. :n

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:14

Gefeliciteerd Jolien! *\o/*

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:19

Heftig marlinde... kun je je verhaal bij iemand kwijt?

Jolien: wat fijn!gefeliciteerd!

Ik heb mijn date vertelt dat t hem voor mij niet gaat worden.. hij is wat teleurgesteld maar zag het aankomen. Dus dat scheelt weer :) heb zelf wel eens bij kerels gehad die gewoon niks meer van zich lieten horen na een aantal dates. Vind dat zo asociaal

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:22

Gaaf Jolien! Heb je de paarden ook in de buurt van Zwolle?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 05:30

Schrik nu net ook weer wakker na een nachtmerrie over hem. Houdt dit ooit op? :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:47

Gefeliciteerd Jolien! Wat fijn! Een grote stap naar een heel nieuw leven! *\o/*

Marrlinde :(:) Nachtmerries kunnen echt heel gemeen zijn. Heb je nog wel wat kunnen slapen?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:48

Heb uiteindelijk een podcast aangezet en kon na denk ik een uurtje luisteren weer slapen...

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:14

Het is nog maar heel kort geleden, het wordt vanzelf minder.

Volgens mij ga je een beetje op en neer qua gevoel, of niet? Vlak na de break-up miste je hem heel erg, toen na een week plotseling niet meer,en nu weer wel.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:21

Jup, ik word er zelf ook doodmoe van... :+

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:12

Even van weggeweest :=

Jolien, wat ontzettend leuk! Proficiat met je nieuwe woning *\o/* Lijkt alsof je ex ook wel begripvol is naar jou situatie toe wat volgens mij ook fijn is. Stuur je ons nog een foto van het appartement als het af en gemeubeld is?

MarlindeRooz, :(:) wat een rot uitslag, maar misschien ook wel fijn om te weten waar het vandaan komt. Ik zou niet te veel naar je gevoel luisteren en je ex ook zoveel mogelijk met rust laten. Je gaat er enkel spijt van krijgen en in een vicieuze cirkel blijven hangen zo.

Lieszje
Berichten: 7193
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:35

Gefeliciteerd Jolien, ben blij dat het wat was :D

Rosalie_91
Berichten: 92
Geregistreerd: 13-03-14

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:50

Super fijn Jolien!!! Fijn idee dat je het straks echt fysiek achter je kan laten.

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:42

Ohhh dat is nou eens goed nieuws!! Wat ongelofelijk fijn voor je. En dinsdag al, jeetje!! <3 Gefeliciteerd!!!!

MarlindeRooz, dikke knuffel voor jou :(:)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:56

Een van je beste en meest kwetsbare vriendin in een kliniek zien zitten gaat je niet in de koude kleren zitten. Stond heel dichtbij huilend mijn ex opbellen. Ik mag van mezelf vaak geen emoties toelaten. En bij mijn ex brak ik altijd en kon ik echt mezelf zijn. Als ik rondom hem was voelde ik zo’n rust en berusting. :n Ik weet echt dat het zo beter is. Maar ik mis onze connectie en band echt. :n

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:21

Even een ego post :=

Gisteren ex gezien. We hebben samen gekookt bij hem thuis en nog eens een goed gesprek gehad. Het is allemaal heel dubbel, want ik zie wel echt een toekomst met hem en weet ook dat die toekomst er goed kan uitzien. Het is echt iemand waarvan ik weet dat hij mij altijd zou trouw blijven en mij nooit slecht zou behandelen. Het is echt oprecht een super goede kerel. We hebben goed gelachen en ook alle frustraties er nog eens uitgegooid (natuurlijk op een beleefde manier met respect naar elkaar toe). Conclusie is dat ik beter had moeten communiceren en hij zichzelf minder moet opdringen en mij meer had moeten steunen. Hij heeft toegegeven dat hij dat heel moeilijk vond, zeker omtrent mijn paard omdat hij niet echt snapt wat voor een impact een dier kan hebben op iemands leven. Maar toch is er bij mij nog altijd een gevoel dat ontbreekt (ook gezegd tegen hem). We hebben afgesproken dat we op deze manier naar elkaar toe wel gaan blijven communiceren en elkaar zien, maar niet te vaak natuurlijk. En we zo wel weer zien wat er van komt, ook al is de kans klein dat het ooit terug goed komt. Ik stap zolang ik geen vlinders heb of meer aantrekkingskracht niet met hem in een relatie, en dat weet hij ook...

Raineri
Berichten: 6385
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:20

MarlindeRooz schreef:
Een van je beste en meest kwetsbare vriendin in een kliniek zien zitten gaat je niet in de koude kleren zitten. Stond heel dichtbij huilend mijn ex opbellen. Ik mag van mezelf vaak geen emoties toelaten. En bij mijn ex brak ik altijd en kon ik echt mezelf zijn. Als ik rondom hem was voelde ik zo’n rust en berusting. :n Ik weet echt dat het zo beter is. Maar ik mis onze connectie en band echt. :n


Dat klinkt meer alsof je aan je zelf moet werken dan dat je je heil bij je ex gaat zoeken.