Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:32

hahhaa dat halster zag ik idd ook al op facebook staan maar bedankt voor je pb maar er zit niks voor mij bij :)

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:00

Vjestja; nee in Hengelo, hoezo? :)

*klaagmodus aan* Meh, ik wil schoenen! Maar durf niet meer zo goed :P

En ik ben op zoek naar een sulky of tweewieler voor mijn shet van 93cm maar alles is aardig ver weg.. En is zo jammer als het nou niet bevalt of toch niet helemaal zo is als op de foto om daar dan voor niks helemaal heen te rijden..

*klaagmodus uit*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:47

Tja, Terschelling...dan is idd. alles al snel ver weg :P

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:03

Hehe ja nou ik bedoelde ver weg van mijn ouders' huis in (de buurt van) Westerbork. Vanaf hier is inderdaad alles ver weg :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:17

tsss zit al 1,5 week te wachten op geld van iemand.
ze heeft het nu overgemaakt zegt ze en als ik wel zo snel mogelijk wil gaan verzenden, liefst morgen :+
dat vind ik nou echt vreemd, zelf geen drang om het over te maken maar wel willen dat ik gauw verzend...

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:29

Ik heb net eens een paar wieldoppen op MP gezet. Op bieden... ben benieuwd wat voor reacties daarop komen en of er überhaupt biedingen voor komen. Liggen hier opzich niet in de weg, maar gebruik ze toch niet dus zou wat extra centjes fijn zijn.

Ook heb ik nog een G-Star broek liggen die ik helaas niet meer pas. Nieuwprijs was zo om en nabij €100,- de broek is wel gedragen maar niet ernstig versleten. Zitten dus geen gaten oid in en vind het eigenlijk jammer om de broek weg te gooien. Iemand een idee wat voor vraagprijs ik ervoor kan vragen?

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:35

20 euro? :)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:37

Exclusief of inclusief bezorgkosten? Wil de broek namelijk het liefst verzenden, ben erg weinig thuis dus als iemand de broek zou willen passen zou het erg moeilijk worden om daar een afspraak voor te maken...

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:40

Tsja, als hij echt erg gedragen is vraag ik me sowieso af of hij wel verkoopt. Maar hij kan in de brievenbus lijkt me toch? Dan zou ik het gewoon inclusief doen.

Had laatst drie skatebroeken die ik zelf niet meer pas (nieuwprijs per stuk rond de 70 euro) voor 30 euro inclusief verzending op marktplaats gezet maar nooit reactie op gehad.. Maar dat kan ook komen doordat skaten niet zo heel erg hip meer is.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:44

Ik ga het gewoon proberen hoor! Broek neemt niet zoveel ruimte in en kraait er geen haan naar gooi ik 'em gewoon in de humana box. Neem aan dat de broek inderdaad gewoon door de brievenbus past, even passen en meten hoe ik het dat in moet pakken maar dat komt natuurlijk ook wel goed.
Morgen even foto's maken en dan een poging wagen op MP.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:39

had vandaag ineens een mail van MP dat een bod was ingetrokken.
vind dat toch wel handig :)

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:04

XFiemoX schreef:
Ik vind de laatste tijd marktplaats niet zo leuk meer om heel eerlijk te zijn. Want heb alleen nog maar te maken met oplichters zeg!!!

Krijg ik bijv. een bod op iets wat ik op marktplaats heb staan reageer ik dat ik akkoord ben krijg ik een mail in het engels goed maar soms ook in erg gebrekkig engels terug.

Dit gaat nu al heel wat weken zo door en wordt er goed moe van. Als ik bijv. weer een bod krijg en zie dat persoon maar paar dagen actief is op marktplaats verwijder ik gelijk de bieding!!!

Ik had ook met zo'n iemand te maken diegene was een dag actief op marktplaats en ik kreeg mailtje in het Engels van een Duitse mevrouw. Bij mij begonnen eerst ook wel wat belletjes te rinkelen maar na wat mailcontact heb ik het toch aan haar verkocht en heb inmiddels gewoon mijn geld binnen en het pakketje gaat morgen op de post. Misschien zelfs nog wel de meest beleefde mailtjes die ik tot nu toe heb gehad via MP :j

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:47

Ik kreeg een mailtje van een verkoper, dit n.a.v. brief- of pakketpost en de daarbij horende verzendkosten. Ze gaf aan dat ze had gezien, dat in niet in NL woonde en dat ze geen idee had wat dan de verzendkosten zouden worden. Ik reageerde, dat ik het gekochte gewoon in NL verzonden wilde hebben, vervolgens heb ik niets meer gehoord terwijl de adv. nog steeds op MP staat. Ik zie dit dan als een motie van wantrouwen en vind het niet netjes om niets meer te laten horen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:56

Ik krijg dat ook, ik zie ook in de reacties van mails staan 'let op, deze koper woont mogelijk in het buitenland, bladiebla' terwijl ik gewoon in hartje Nederland woon. :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:23

Dat zal er bij mij ook wel in staan... maar tot nu toe altijd goed gegaan. Want ik maak gewoon geld over, en ze sturen het gewoon per post op. Of dat nou in NL is of niet, ik betaal er toch gewoon voor? En geld vanuit Duitsland is echt niet minder waard :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:33

Ik heb er ook geen enkel probleem mee om naar het buitenland te versturen, waarom ?

Wel accepteer ik alleen een normale bankoverschrijving, geen rare cheques ofzo.
Als je gewoon je geld hebt, kan niemand het meer van je bank afhalen, behalve jijzelf :D

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:00

GamblersCup schreef:
Dat zal er bij mij ook wel in staan... maar tot nu toe altijd goed gegaan. Want ik maak gewoon geld over, en ze sturen het gewoon per post op. Of dat nou in NL is of niet, ik betaal er toch gewoon voor? En geld vanuit Duitsland is echt niet minder waard :D

Ha, ha ik schrijf het nog wel over van een NL bankrekening. :D

Het is ook de 1e keer dat ik het meemaak en ik heb een verzendadres in NL, maar ja zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten denk ik maar |(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:54

Pfffff ik word moe van alle oplichters op dit moment.

Eerst een sms of ik iemand wilde mailen ivm de trike die we te koop aanbieden. Omdat we doe dag bij een toeerit waren een mail gestuurd (we hadden daar ook ded triek te koop aangeboden met telefoonnummer erbij).
En ja hoor daar kwam de vraag of het bedrag per paypal betaald kon worden. Nee dat kan niet! Gewoon alleen cash op het postkantoor waar de trike tevens over geschreven moet worden.
Nee of het dan gewoon per bank mocht? Want iemand anders kwam de trike voor hem ophalen....
Uhhhh nee, direct betalen. Zeker omdat het geen Nederlanders waren, ben gekke henkie niet hihi
Niets meer gehoord haha

Vandaag een mail op m'n zakelijke mail. Ze hadden online bepaalde spullen gezien die ze graag wilde hebben.
Moest alleen naar een depot in nL gestuurd worden. Ja hoor geen probleem. U kunt bestellen via de site en via ideal betalen. Daarna worden de spullen verzonden.
Hahahah ook niets op terug gehoord.

Wel binnen 5 dgn m'n zadel verkocht, oke niet via mp maar via BM.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:15

Weer een mail, of ze het ook op kan halen, ben nooit zo happig daarop. Vind t altijd een naar idee om mensen thuis dingen op te laten halen. Maar even afwachten op een reactie

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:48

Ik vind het altijd erg handig om op een station af te spreken (te meer dat ik eigenlijk altijd met de trein kom), dan heb je ook niet dat je mensen thuis moet ontvangen :) Misschien een oplossing? (werkt natuurlijk niet als er geen station in de buurt is waar je makkelijk heen kan, maargoed:P)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:51

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet 'vertrouw' als ik het niet op mag komen halen... :o

Vandaag echt een fijne reactie via MP!
Ik had gemaild of iets verzonden kon worden en wat dan de kosten werden. Kreeg ik zojuist een reactie terug. I.v.m. het materiaal zou zij het niet vertrouwen dat het heel aan zou komen. En als ik het toch wilde gokken, zou ik voor het totaal bedrag net zo goed bij de blokker/leen bakker kunnen gaan kijken!
Dat kan ik nog eens waarderen, zo'n eerlijke reactie!!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:04

Wie heeft er advies?

Ik heb via facebook dan het 1 en ander tekoop staan, waaronder ook een partij dekjes. Nu mogen ze voor 5 euro per stuk weg omdat me ma ze gewoon weg wil hebben. Nu is er iemand die het te ver vind om te halen. maar ze woond vlakbij familie van me.
Eigenlijk was ik niet vanplan om voor 5 euro dingen te gaan brengen, de dekjes zien er gewoon nog goed uit en wil er niet te veel moeite voor doen (Ik krijg liever dus een lage prijs voor me dekje dat ze het komen halen, dan dat ik allerlij moeite moet gaan doen betreft verzenden enzo).
Voorlopig kom ik ook nog niet zo snel langs die famillie.

Wat voor afspraak kan ik hier voor maken? Dat ik hem toch langs ga brengen en combineer met familie bezoek en dat ik meer voor het dekje vraag? (is namelijk wel meer moeite voor mij?) of gewoon zeggen als je in de buurt ben kan je hem halen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:09

Is verzenden geen optie?

En als jij het ergens heen moet brengen, zou ik de verkoper de onkosten laten betalen :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:23

Inderdaad verzenden? Langs brengen zou ik niet aan beginnen voor 5 euro..

Net gratis een mooie stoel opgehaald, meisje woonde pal tegenover me dus dat was handig met ophalen :D Ben er super blij mee, alleen even een nieuwe hoes halen bij de IKEA en hij is weer als nieuw!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:30

Nou.. Vorige werk afgesproken ergens komt ze niet opdagen. Nu ophalen bij mij thuis, weer niemand gezien.