Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 10:55

Tegen extreme verlatingsangst ga je niet zomaar wat kunnen doen, ben ik bang. Goed dat je op een wachtlijst staat, maar ik denk niet dat er veel huis-tuin-en-keuken tips zijn om het voor nu te laten werken... Wees misschien wel eerlijk tegen je date, dat hij niet voor een verassing komt te staan. Wie weet klikt het wel zo goed dat hij zich er niet gek door laat maken, maar dat is natuurlijk geen garantie.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 11:02

Hier ook een misbaksel met een hechtingsstoornis :') Therapie, ja, maar er zijn soms ook wel 'correctieve' gebeurtenissen nodig om er echt mee leren om te gaan.

Ik kan het ook nog steeds niet goed. Tot zover kan ik wel concluderen dat communicatie belangrijk is, ik ben er open over naar dates toe wanneer dat relevant is. En ik heb veel bevestiging nodig; zodra er ook maar iets twijfel zit in mijn óf zijn gevoel gaat het echt niet werken.

Maar zoals gezegd, ik ben er ook nog altijd een ramp in, dus misschien zit ik er wel helemaal naast :o

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 11:55

Fearn schreef:
Helaas zijn de wachtlijsten erg lang :( ik sta al wel ingeschreven (voor iets anders initieel) maar dit duurt zeker nog een half jaar..

Nou ja, in elk geval, mocht er wel iemand zijn die hier ervaring mee heeft, ik ben gewoon benieuwd :) met of zonder therapie, hoe heb je het aangepakt etc.

Lees het boek :Liefdesbang van Hannah Cuppen. Daar heb ik zeer veel aan gehad! Gaat over verlatingsangst en bindingsangst en hoe je hiermee om moet gaan. Als je gratis proefaccount neemt op nextory kan je hem zelfs gratis als ebook lezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:35

Lynnepinny schreef:
Tegen extreme verlatingsangst ga je niet zomaar wat kunnen doen, ben ik bang. Goed dat je op een wachtlijst staat, maar ik denk niet dat er veel huis-tuin-en-keuken tips zijn om het voor nu te laten werken... Wees misschien wel eerlijk tegen je date, dat hij niet voor een verassing komt te staan. Wie weet klikt het wel zo goed dat hij zich er niet gek door laat maken, maar dat is natuurlijk geen garantie.

Bindingsangst, geen verlatingsangst.

Erkennen is inderdaad stap 1 denk ik. Ik kan op dit vlak weinig toevoegen ben ik bang. Ik ga bewust geen relatie meer aan. Het is bij mij een combinatie van dingen maar de dingen die ik heb meegemaakt liggen daar zeker aan ten grondslag. Ik noem het bij mij alleen geen bindingsangst, ik kies er bewust voor namelijk.

Winged

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:51

Ik ga mee met de therapie en open communicatie.

Hier ook 1 die goed is in zelfsabotage. Maar inmiddels iemand getroffen die zo open is in zijn communicatie dat ik dat ook durf te doen. En daardoor voelt het voor beiden zo goed en fijn. Ook toevallig gisteren gepraat over triggers. Daarin een hoop verduidelijking naar elkaar en ook gezegd dat we triggers moeten erkennen en herkennen. En tja, dat ga je niet in de eerste paar dates bespreken. De eerste 5 dates zijn sowieso aftasten en kijken of deze persoon iemand is waar je verder mee kan. Trauma bespreken kan daarna nog.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:00

Ja helaas is het bij mij geen kwestie van "voelt het niet goed dan niet doen". Ik heb dit altijd gehad bij dates, bij vervelende/toxic mensen zowel als superlieve/aardige mensen en mensen die ik leuker of minder leuk vond. Het is echt een trauma trigger.

Ik vind het wel mooi om te bedenken dat als die ander er voor open staat om erover te communiceren dat dat dan een juiste persoon voor jou kan zijn. Ik zou ook niet iemand willen die mij niet hierin wil ondersteunen of meedenken. Het is aan mij voor in hoeverre ik de informatie ga doseren natuurlijk, wil niet per se na één date m'n hele levensverhaal dumpen :') maar wel delen hoe ik mij voel denk ik, dat kan denk ik goed zijn.

Verder weet ik rationeel gezien ook redelijk goed welke dingen wel en niet 'red' en 'green' flags zijn bij een ander, hahaha. Hier heb ik het regelmatig over met vriendinnen :') als iemand mij die niet goed behandelt heb ik dat ook wel door.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:01

Amado7 schreef:
Fearn schreef:
Helaas zijn de wachtlijsten erg lang :( ik sta al wel ingeschreven (voor iets anders initieel) maar dit duurt zeker nog een half jaar..

Nou ja, in elk geval, mocht er wel iemand zijn die hier ervaring mee heeft, ik ben gewoon benieuwd :) met of zonder therapie, hoe heb je het aangepakt etc.

Lees het boek :Liefdesbang van Hannah Cuppen. Daar heb ik zeer veel aan gehad! Gaat over verlatingsangst en bindingsangst en hoe je hiermee om moet gaan. Als je gratis proefaccount neemt op nextory kan je hem zelfs gratis als ebook lezen.

Ja, dat boek zou ik nog een keer van een vriendin lenen! Ga ik doen!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:42

_O- K.ut. Ik zie nu dat het in het topic is. In mijn hoofd was het een pb _O- Terug onder de steen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:44

Dit is zo lekker voor mijn nieuwsgierigheid he :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:37

Amado7 schreef:
_O- K.ut. Ik zie nu dat het in het topic is. In mijn hoofd was het een pb _O- Terug onder de steen.

<3 one of us, one of us

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:37

Vrijdag een koffiedate in het park. Ben erg benieuwd, dit keer niet lang chatten maar bijna meteen afgesproken na die eerste klik. *\o/*

Afgelopen vrijdag had ik ook heel kort contact met iemand die meteen zei geen apper te zijn.. Prima, ik ben vanavond in ‘die en die’ club.
Hij zou ook komen, maar zoals verwacht niemand gezien. Bleek ie last van ‘koude voeten’ gehad te hebben :') De match had ie daarna verwijderd :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:10

Amado7 schreef:

Oh dit kan echt niet! Vertellen!!!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:25

Ik heb niks te vertellen :') Ik smul gewoon vanuit mijn steentje van jullie berichten <<)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:29

Amado7 schreef:
Ik heb niks te vertellen :') Ik smul gewoon vanuit mijn steentje van jullie berichten <<)

Je doelde toch ook op je boeken tip dat dit een pb had moeten zijn? Zo vatte ik je bericht erna tenminste op..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:32

Marocje schreef:
Amado7 schreef:

Je doelde toch ook op je boeken tip dat dit een pb had moeten zijn? Zo vatte ik je bericht erna tenminste op..

Ik ook :)

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:49

Bindingsangst; ik was gelukkig in mijn eentje, maar had toen na een leuke ontmoeting bedacht, geniet gewoon van elke keer dat het leuk is. Maak er geen "relatie"-idee van. Die film kijken was een keer met 2en leuker dan alleen etc.

Heel simpel, maar t werkte. Elke "goede ervaring" gaf stuk vertrouwen en voordat ik het wist waren we heel veel "goede ervaringen" verder en had deze einzelganger een relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 07:52

Helaas is mijn relatie gisteren geklapt.. Hij was een complexe man, maar wel mijn ware en we vonden steeds beter onze weg samen. Helaas kwam daar dit weekend een dikke vertrouwensbreuk bij en ik kon me daar niet overheen zetten :n Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten ging hier helaas dus wel op.. ;(

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 07:59

Oh nee Relaxed, wat ontzettend naar! Heel veel sterkte :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 08:00

Oh nee Relaxed wat ontzettend zonde zeg :\ Je vertelde een tijdje terug over het feestje en zijn moeite er mee, heeft het daar mee te maken?

Hoe dan ook echt heel zuur, sterkte! :(:)

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 08:13

Wat vervelend Relaxed, zeker nou dat het steeds een beetje beter ging..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 08:43

Wat naar voor je, Relaxed. Sterkte :(:)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:33

Wat jammer Relaxed. Zie je het nog goed komen na even afkoelen of is het echt klaar?
Verdrietig. Sterkte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:34

Relaxed schreef:
Helaas is mijn relatie gisteren geklapt.. Hij was een complexe man, maar wel mijn ware en we vonden steeds beter onze weg samen. Helaas kwam daar dit weekend een dikke vertrouwensbreuk bij en ik kon me daar niet overheen zetten :n Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten ging hier helaas dus wel op.. ;(

Wat naar voor je Relaxed, sterkte!
Ja vaak zijn de wat achterdochtige mannen zelf niet zuiver. Inderdaad zoals het spreekwoord over de waard en de gasten. Zelf ook meegemaakt helaas.
Sterkte aankomende tijd. Hij had ook een dochter toch? Ik hoop dat zij hier ook goed doorheen komt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:40

Ach jee... Wat jammer. Heel veel sterkte.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:53

Wat verdrietig, Relaxed! :(:) Kiezen tussen je hart en je verstand is zo moeilijk.
Verdergaan zonder de ware (ondanks ook al zijn complexiteiten..) valt mij al bijna twee jaar loodzwaar, hoop dat jij makkelijker je draai weer vindt. Heel veel sterkte!