[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 00:34

Ik kreeg een filmpje waarin kenbaar met heel veel eigeel allerlei dingen bakte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:56

Ja herkenbaar Biks. Ik weet ook niet goed wat nu een juiste keuze is en ben eigenlijk geneigd een nee uit te spreken. Maar omdat ik het niet goed weet, durf ik dat niet. Super lastig.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:58

Ik een filmpje over een dure oude vrouw die waardeloze jassen aanprijst (niet waterdicht, te kort, etc) :')

Sterkte captain! Ik had datzelfde vorig jaar en hij is nu onderweg naar nog een baby.. Schiet niet op.
Hij ziet er ook nu al compleet afgeleefd uit :=

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:13

Tja, lastig Renee1991. Mijn vriend wist het ook nog niet toen we een relatie kregen, terwijl ik er vanaf het begin heel duidelijk in ben geweest: GEEN kinderen. Gelukkig hoor ik hem nu ook steeds vaker verzuchten hoe fijn het is dat wij geen kinderen hebben :')

Beetje sad hoe mensen steeds denken dat je rammelende eierstokken moet krijgen van het zien van kleine kinderen. Als mijn eierstokken pootjes hadden gehad waren ze keihard weg gerend inmiddels.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:21

Vriendschappen veranderen vaak echt wel als er eenmaal kinderen komen.
Helaas.
Ik snap je zorgen Captain.

Hoop dat het meevalt en dat het toch een fijne vriendschap blijft

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:30

Vriendschappen veranderen, dat is zeker.
Gelukkig niet altijd negatief en bestaan er moeders die naast hun kinderen nog gewoon een leven hebben.
Mijn vriendin die dat nu 25 jaar lang is ook. Uiteraard komen haar kinderen aan bod in gesprekken, maar dat is logisch want die zijn in haar leven.
Zodat ook wel wat vertel over de paarden en de honden.
En met iets afspreken is dat inderdaad met kindertijden in gedachte geweest. Maar er was nog wel steeds af te spreken :j

Ik heb ook vrienden gehad die we nu nooit meer zien.
Vooral moeder kreeg een totale metamorfose en niets anders bestond er meer dan kind.
Geen andere onderwerpen, niets. (en zelf beweerde ze anders, dat was nog wel het ergste)
Dan houd het gewoon echt een keer op, jammer, maar niet anders.

Ik heb eigenlijk altijd wel geweten dat ik geen kinderen wilde.
Maar omdat andere steeds maar blijven zeggen, oh dat had ik op jou leeftijd ook maar dat veranderde ineens. Had ik ook zoiets, zou ik dan echt door de hormonen zo anders gaan denken?
Niet dus...
Ik denk dus ook dat twijfel bij diverse vrouwen daar vandaan komt. Dat ze het innerlijk wel weten, maar als er maar vaak genoeg iets gezegd word durf je niet meer op je eigen gevoel af te gaan.
En het is vaak nogal wat zeggen ik wil ze niet. Het word gelukkig iets gewoner en meer geaccepteerd, maar te vaak ook nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:34

Klinkt wel herkenbaar DP. Vooral het stukje, misschien verandert het nog wel. Tegen beter weten in misschien.

Ik heb dat overigens met m'n schoonzusje. Die praatte eerst altijd alleen maar over haar werk en herhaalde dan drie keer hetzelfde verhaal, nu praat ze alleen maar over haar kindje. Is geen normaal gesprek mee te voeren.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:51

FrNo schreef:
Ik kreeg een filmpje waarin kenbaar met heel veel eigeel allerlei dingen bakte.

Ben nogal een boomer, kan niet eens een fb filmpje delen :')

Captain ik snap ergens wel wat je zegt. Maar vind de een de ander niet. Bij een aantal vriendinnen zou ik oprecht super blij zijn omdat ik weet dat ze dit graag willen en omdat ik weet dat het de vriendschap niet zal beïnvloeden. Er zijn een aantal andere vriendinnen die ik echt nog ken van het studentenleven en veel zuipen. Ook voor hun ben ik super blij als ze een kind krijgen. Maar dit veranderd waarschijnlijk wel m’n relatie met hun (en de dingen die we als activiteiten doen haha). Ondanks dat ik toegeef dat dit zeer egoïstisch vind van mezelf, maak ik me daar wel “zorgen” over. Maar, hoe makkelijk ook gezegd, laat het los. Je kunt dit niet veranderen en met de tijd veranderd alles. Uiteindelijk blijkt vanzelf hoe goed je met elkaar kunt spreken hierover en de vriendschap kan prioriteren.

De afgelopen tijd heb ik vooral gemerkt dat ik heel kritisch ben wie ik toelaat tot de vriendenkring. Tijd terug was iedereen een vriend of vriendin die ook van rode wijn hield. Dat is gezellig en leuk. En belangrijk. Maar in essentie geen vriend(in). Je stelt steeds meer eisen aan die persoon en het is logisch dat een dergelijke verandering in het leven de vriendschap onder druk kan zetten en dat je daar wat zorgen om hebt. Maar het is ook een test. Ik denk ook dat vanuit onze kant het belangrijk is onze best te doen. Het is geven en nemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:53

Goede, ik voeg "houden van rode wijn" toe aan mij criteria.

Dus
- Gek op dieren
- Gek op rode wijn
- Gek van kinderen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:55

Captain schreef:
Een goede vriendin van mij laat me zojuist weten dat ze zwanger is en het doet me toch meer dan ik wil toegeven. Baal er van, want weet dat dit de eerste is in onze vriendengroep, de rest zal spoedig volgen en dan zal afspreken er echt niet meer zo makkelijk in zitten de komende tijd. :(

Oh dit gevoel herken ik wel heel goed :(:)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:04

Biks2 schreef:
Ik lees al een tijdje mee. Mijn 5 jaar lange relatie is een aantal weken geleden verbroken en ik ben nog helemaal niet toe aan een nieuwe relatie.
Mijn ex wilde graag kinderen, ik was er nog niet zeker van (ben 25).
Ik vraag me nu wel eens af, volgens mij wil ik het dus helemaal niet. Maar ik vind het erg ingewikkeld om ook al voor mezelf te zeggen ik wil geen kinderen. Ik wil nu in ieder geval geen kinderen en wellicht wel nooit. Maar misschien veranderd dit nog wel. Lijkt me ingewikkeld ook voor een nieuwe vriend tzt, dat niet-weten van mij.

Herkent iemand dit?

Wel herkenbaar hoor!
Nu heb ik geen vriend met uitgesproken kinderwens. Wij zeggen nu allebei, nee willen we niet.
Maar er blijft wel een kiertje open staan voor wie weet in de toekomst. Maar misschien is dat ook wel om minder met mensen in discussie te hoeven gaan die het niet begrijpen. :Y)

Oh Marlinde, tot nu toe voldoe ik nog steeds aan alle criteria _O-
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 19-10-22 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:06

Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:09

MarlindeRooz schreef:

Dus
- Gek op dieren
- Gek op rode wijn
- Gek van kinderen

oliebol, ik hou niet van rode wijn -O-

Maar wel van rodewijnsaus

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:09

xPabloBokt schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dus
- Gek op dieren
- Gek op rode wijn
- Gek van kinderen

oliebol, ik hou niet van rode wijn -O-

Maar wel van rodewijnsaus

:wave:

:') :') :') :+:

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:48

Biks2 schreef:
Captain schreef:
Een goede vriendin van mij laat me zojuist weten dat ze zwanger is en het doet me toch meer dan ik wil toegeven. Baal er van, want weet dat dit de eerste is in onze vriendengroep, de rest zal spoedig volgen en dan zal afspreken er echt niet meer zo makkelijk in zitten de komende tijd. :(

Heel begrijpelijk!

Ik lees al een tijdje mee. Mijn 5 jaar lange relatie is een aantal weken geleden verbroken en ik ben nog helemaal niet toe aan een nieuwe relatie.
Mijn ex wilde graag kinderen, ik was er nog niet zeker van (ben 25).
Ik vraag me nu wel eens af, volgens mij wil ik het dus helemaal niet. Maar ik vind het erg ingewikkeld om ook al voor mezelf te zeggen ik wil geen kinderen. Ik wil nu in ieder geval geen kinderen en wellicht wel nooit. Maar misschien veranderd dit nog wel. Lijkt me ingewikkeld ook voor een nieuwe vriend tzt, dat niet-weten van mij.

Herkent iemand dit?

Daar zou ik tzt gewoon eerlijk in zijn, dan kunnen ze zelf beslissen of ze het de moeite waard vinden of niet. Ik kan mij ook voorstellen dat als je allebei jong bent, je ook gewoon nog de beslissing durft te nemen van; we zien wel als je beiden het niet perse weet.
Als je al 30plus bent en je wilt het wel, dan wil je niet iemand die het nog niet weet.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:26

Ik heb eigenlijk maar één moeder onder mijn vrienden en die is gezegend met lieve en opgevoede kinderen.
Andere vriendinnen zijn veelal ouder dan ik en kindervrij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:23

MarlindeRooz schreef:

Dus
- Gek op dieren
- Gek op rode wijn
- Gek van kinderen

Mag rosé ook? Rode wijn drink ik alleen bik biefstuk :)).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:04

Jullie mogen allemaal in mijn vriendenboekje schrijven. :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:05

Zou zindelijk en zelfstandig ademen nog wel toevoegen aan dat lijstje persoonlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:21

Danique_G schreef:
Zou zindelijk en zelfstandig ademen nog wel toevoegen aan dat lijstje persoonlijk

_O- _O- _O-

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:40

Renee1991 schreef:
Ja herkenbaar Biks. Ik weet ook niet goed wat nu een juiste keuze is en ben eigenlijk geneigd een nee uit te spreken. Maar omdat ik het niet goed weet, durf ik dat niet. Super lastig.

Klopt. En ik voel ook wel alsof mensen graag ja of nee willen horen. Niet weten is gedoe en ingewikkelder.

Maar goed, komt wel weer goed. Voor mezelf is deze onzekerheid prima, en ik ben er gewoon eerlijk over bij een potentiële nieuwe partner.

Ik vind het wel lastig want allebei mijn exen hadden een sterke kinderwens. Voel me nu wel ergens bevrijd omdat die druk niet meer op mijn schouders ligt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:32

Danique_G schreef:

Lol :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:56

Ik ben al weer een tijdje single en heb geen dateplannen, want mijn leven is momenteel nogal hectisch. :+
Ik krijg er soms vragen over, want blijkbaar is het raar. Maar laatst zei een collega dat er vast wel leuke single mannelijke collega's zijn en dat er gewoon een speeddate geregeld moet worden. Mijn reactie was wel; leuk, maar ik heb wel eisen. Namelijk max 5 jaar jonger/ouder en geen kinderen.
Verwarring alom, want waarom niet?? Omdat ik een prioriteit wil zijn en niet een optie.
Een goede vader zet zijn kinderen op één. Maar dan heb je ook te schaften met de wensen van ex, de ex-schoonouders, de eigen ouders enz. De tijd die overblijft is eventueel voor mij. En het voelt dan nogal oneerlijk als ik bij hem op plaats 10 sta en hij bij mij op plaats 2.
Vond ze geloof ik maar egoïstisch. -O-

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:11

Whaha de hele wereld is egoïstisch en dan mag jij dat zeker niet :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:48

Ze zijn nog net niet: Maar die man kan er toch niets aan doen dat hij kinderen heeft.
Maar scheelde niet veel. Ik zag haar het denken. Heb het ook wel eens gehoord. :+