Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:38

Mo_86 schreef:
Nee ik word niet zeeziek, maar inderdaad wordt het water weggeblazen. Gelukkig is de bodem een paar meter drek en zakken we daar in, maar we liggen wel soort van droog. In ieder geval zal ik blij zijn als die stormen voorbij zijn…

Okay... dat wist ik niet. Ik dacht dat je op en neer ging als een pingbongballetje op de golven :)).

Gelukkig maar. Ik zou t doodeng vinden met die storm op een boot :o.

Mo_86

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:41

Nee we liggen best vast maar heel fijn is het alsnog niet, afgelopen vrijdag zakte het water zo ver dat we onder de beschermende randen van de kade zijn gekomen, dat was echt niet leuk. De schade valt uiteindelijk mee maar het waren een paar vervelende uren. Vanavond wordt hier opnieuw heel harde wind verwacht en het water zakt nu al flink dus we zijn nu toch wel een beetje bang voor herhaling

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:43

Mo_86 schreef:
Nee we liggen best vast maar heel fijn is het alsnog niet, afgelopen vrijdag zakte het water zo ver dat we onder de beschermende randen van de kade zijn gekomen, dat was echt niet leuk. De schade valt uiteindelijk mee maar het waren een paar vervelende uren. Vanavond wordt hier opnieuw heel harde wind verwacht en het water zakt nu al flink dus we zijn nu toch wel een beetje bang voor herhaling

Ja, snap ik. Windkracht 11 vanavond en morgenmiddag.

Zijn er voorzorgsmaatregelen die je kunt nemen?

Ik wist niet dat t water zo enorm zakte joh, ik dacht aan flinke resonantie door golfslag.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:47

Annet_Dottie schreef:
Dat mensen zo vreselijk zijn. Ik had een paar dagen terug hier gepost dat ik niemand had om mee naar concert te gaan volgende week. Vervolgens dus oproepjes geplaatst hier en op Facebook. Op Facebook gelijk succes hier geen reacties. Had nog gepost hier dat ik iemand gevonden had. Maar mensen zijn blijkbaar zo raar dat als ik gewoon uitleg het is mijn eerste concert dus ik vind het wel een beetje spannend dat ze al zeggen laat maar of gewoon niet meer reageren. Sommigen denken zelfs dat ik ze dan wel even op mijn kosten mee neem en voor hun het concertkaartje ter waarde van bijna €40,- betaal terwijl als ik alleen ga ik dat geld gewoon terug kan krijgen. Had een vet leuke reactie van een meid gehad die wou zo graag mee heeft een erg ongeluk gehad zit in een rot periode net als mij. Is heel open daarover dus ik ben dat ook maar gaf nog wel even aan wat het kaartje kostte dan kan ze kijken of ze dat wil. Krijg ik ineens terug ik kom er later op terug ben nu aan het werk. Uhm okee. Nou we zijn 2 dagen verder ze is wel online geweest maar niks.
Echt zeg dan gewoon nee dat heb ik er niet voor over. Blijkbaar moet het zo zijn dat ik met m'n uitkering maar lekker bijna 80 euro neer moet leggen om maar niet alleen te hoeven gaan en om het kaartje voor een wildvreemde ook nog te betalen :')
Of als alles goed lijkt dat iemand gewoon ineens niet meer reageert..

Ben er helemaal klaar mee dit is al de 4e persoon die zo vaag doet. Zal wel weer aan mij liggen maar ik ga wel lekker alleen heb geen zin om nu in een week nog tig mensen te spreken om iemand te vinden die misschien wel mee wil het is graag of niet |o

Sorry voor het lange verhaal maar een hele dikke ergernis

:(:) Het is dat ik de band waar je heen wilt vreselijk vind, anders wilde ik wel met je mee. Ik weet het, je hebt er helemaal niets aan.

Ik hoop dat er misschien och een Bokker is die er zin, tijd en geld voor heeft. Sterkte.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:47

We liggen erg lagerwal en de wind staat richting Gouwzee dus al het water loopt dan hier weg omdat we aan het begin zitten zeg maar. We hebben net alles gedaan wat we kunnen qua voorzorgsmaatregelen dus vanaf nu is het monitoren en ingrijpen waar nodig. We zouden naar de sauna vanavond, hebben dat al meerdere keren moet verplaatsen en nu kunnen we dus opnieuw annuleren, deze keer door het rotweer. Ik haat ons klimaat :')

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:08

Dat ik gewoon niet er uit kom hoe ik de wifi in de stal moet krijgen. Ik wil een camera ophangen, die heb ik al dus 1 zonder internet is geen optie. Vlak voor de stal heb ik 1 en soms 2 streepjes wifi. In de stal dus net niks. Had 1 van de wifi versterkers van binnen meegenomen om te kijken of het toch wel binnen wat zou doen maar helaas. Het is een wifi versterker van de kpn dus niet mega sterk maar dan nog -O-
Ik snap er gewoon te weinig van en kom er ook niet uit. Heb een prachtige foscam liggen en wil er gewoon gebruik van kunnen maken...

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:12

Mo_86 schreef:
Nee ik word niet zeeziek, maar inderdaad wordt het water weggeblazen. Gelukkig is de bodem een paar meter drek en zakken we daar in, maar we liggen wel soort van droog. In ieder geval zal ik blij zijn als die stormen voorbij zijn…

Ik lig aan een kant ook vast in de drek, in dit storm geval een voordeel :D

Ik ben echt klaar met dit vieze weer. En mijn poort is nu definitief helemaal kapot gewaaid, zelfs het hang en sluit werk is nu foetsie.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:14

Als baby’s tanden krijgen dan zijn die heel scherp, om dat wat af te stompen gaan ze knarsetanden, heel logisch en handig, maar dat geluiddddd :') -O- :x :x :x :x

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:15

tirzasarah10 schreef:
Dat ik gewoon niet er uit kom hoe ik de wifi in de stal moet krijgen. Ik wil een camera ophangen, die heb ik al dus 1 zonder internet is geen optie. Vlak voor de stal heb ik 1 en soms 2 streepjes wifi. In de stal dus net niks. Had 1 van de wifi versterkers van binnen meegenomen om te kijken of het toch wel binnen wat zou doen maar helaas. Het is een wifi versterker van de kpn dus niet mega sterk maar dan nog -O-
Ik snap er gewoon te weinig van en kom er ook niet uit. Heb een prachtige foscam liggen en wil er gewoon gebruik van kunnen maken...

Dan heb je denk ik een extra router nodig om een wifi punt in je stal te maken.
Signaal dat er niet is, kun je niet versterken namelijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:17

Caira schreef:
Als baby’s tanden krijgen dan zijn die heel scherp, om dat wat af te stompen gaan ze knarsetanden, heel logisch en handig, maar dat geluiddddd :') -O- :x :x :x :x

Op mijn werk doen mensen ook aan knarsetanden ik hoor het al niet eens meer :') tenzij ik erop let dan wordt ik wel helemaal gek

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:22

De laptop die zo goed als nooit gebruikt word.

1.5 uur voordat hij alle updates etc klaar heeft en je hem kunt gebruiken....
Raar hea dat we hem nooit gebruiken

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:31

tirzasarah10 schreef:

Als je electriciteit met een rechtstreekse kabel vanuit je huis komt, zonder zoiets als een groepenkast ertussen, kan je kijken naar een powerline adapter. Je electriciteitskabels worden dan gebruikt voor datatransport. Er mag daarom geen onderbreking in zitten. En ook niet op een verlengsnoer oid.
Je krijgt dan 2 kastjes (plugs) . De ene doe je bij de router in het stopcontact en verbind je met een netwerkkabel met de router.
De andere doe je in de stal in het stopcontact. Via de wifi van deze plug, of met een netwerkkabel verbind je de camera.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:32

Mijn telefoon staat zo stampevol met foto's, waarom stel ik het altijd uit tot het laatste moment om dingen te gaan verwijderen. Hier is geen doorkomen meer aan, 64 gigabyte aan foto's :=

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:41

Dat ik niet eens de motivatie heb om uit bed te gaan

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:42

Het weer

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:42

fotolijstje schreef:

Nou met dit weer snap ik dat wel. Ik zit op de bank met de katten en zoek motivatie om wat te gaan doen.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:47

8Eveline schreef:
fotolijstje schreef:

Nou met dit weer snap ik dat wel. Ik zit op de bank met de katten en zoek motivatie om wat te gaan doen.

Het enige wat ik vandaag nog ga doen is wachten totdat iedereen even uit huis is :Y)
Over 3 kwartier is iedereen voor +/- 2 uur weg, heb ik wel zin in.

En dan staat op de planning: Iron Man kijken met een bak ijs en pizza :Y)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:50

Uitstekende planning!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:56

Appeltje_1 schreef:
8Eveline schreef:

Het enige wat ik vandaag nog ga doen is wachten totdat iedereen even uit huis is :Y)

Ik ben Disneyfilms aan het kijken <3. Begonnen met Encanto, toen the Rescuers, daarna the Rescuers: down under en nu Hercules <3.

Misschien moet ik er ook pizza aan toevoegen :)).

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:59

Dat ik me echt had verheugd op dit weekend, eindelijk even helemaal niets. Maar dat ik me alleen maar slecht voel zodra ik even niks te doen heb.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:01

_San87_ schreef:
Appeltje_1 schreef:

Ik ben Disneyfilms aan het kijken <3. Begonnen met Encanto, toen the Rescuers, daarna the Rescuers: down under en nu Hercules <3.

Misschien moet ik er ook pizza aan toevoegen :)).

Ooh dat is leuk! Hier helaas geen tijd voor nog meer Marvel of Disney films.

Jazeker, pizza maakt alles beter :9

8Eveline schreef:
Uitstekende planning!

Dacht ik ook

SteephJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:03

Gisteren auto aan vriend mee gegeven. Gewaarschuwd dat hij de 12V plug van de dashcam uit de aansteker moet halen anders loopt de accu leeg. Hij komt thuis, ik vraag hem of ie dat heeft gedaan, komt er een twijfelende "ja" uit.

Nu net wil ik boodschappen gaan doen. En je raad het al, auto wil met se afstandbediening niet meer van het slot. Ook starten lukt niet meer. Hoj doet gewoon niks. Nada. Noppes. :')

Dashcam stekker zat er nog wel in. Dus ik zijn auto mee voor boodschappen, en meteen startkabels gefixt. Straks als het droog is maar even peuteren. :+

Hij voelt zich echt super oliebol. Ik zie het meer als een "cool, nu mag ik met startkabels poedersuiker!"

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:04

ik wil ook mijn serie kijken met m&ms ofzo gewoon iets lekkers alleen er is niks in huis en zondag zijn alle winkels dicht ;(

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:36

Ik ergerde me aan de voetbal trainer van zoon. Die vond het nodig om te gaan staan bulderen tegen de scheidsrechter. Scheidsrechter was 15/16 en nog in opleiding. Ja hij maakte fouten maar dan nog hoef je als volwassen vent niet zo te keer te gaan. Zo houden we geen scheidsrechters over bij voetbal.

Bulder maar tegen de bond die een jongen van 15 leeftijdsgenoten laat fluiten ipv te laten oefenen op jongere spelers op kleiner veld.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:42

Keek zo uit naar een vrije dag met slecht weer, om zo veel te kunnen lezen en puzzelen.
Nu is het kl*teweer en ben ik vrij, heb ik totaal geen rust om te lezen en te puzzelen. :roll:
Baal zo, want de boeken die ik wil lezen zijn zo leerzaam.