Houdt de kleding veel langer mooi en in de goede vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Ik was niets met wasverzachter en zeker geen spijker of rijbroeken. Dan hou je idd niets over.
En hard water is wat meer gewoon wasmiddel gebruiken. En de echte wasmachine ontkalker gebruiken.
Maar die zooi is vooral slecht voor je was en je machine over het milieu nog maar niet gesproken.
Morrie schreef:als ik geen wasverzachter gebruik, staan die spijkerbroeken en evt. ander wasgoed stijf rechtop. Er zit enorm veel kalk in het water hier (en voor zo'n apparaat tegen kalk is hier helaas geen plaats).
Mijn man heeft een poos de was gedaan toen ik mijn been gebroken had en niet bij de wasmachine kon komen, hij deed er alleen wasmiddel in en ik kom nog steeds shirts tegen die (in mijn beleving) stinken, het beddengoed vond ik in de periode ook gewoon stinken als het uit de wasmachine kwam.
De machine zelfs stinkt niet, hij is namelijk redelijk nieuw
Pandora2 schreef:DuoPenotti schreef:Ik was niets met wasverzachter en zeker geen spijker of rijbroeken. Dan hou je idd niets over.
En hard water is wat meer gewoon wasmiddel gebruiken. En de echte wasmachine ontkalker gebruiken.
Maar die zooi is vooral slecht voor je was en je machine over het milieu nog maar niet gesproken.
Minder wasmiddel, af en toe een klein scheutje azijn en op 30 graden wassen. Nooit problemen hier met harde of stijve kleding. Win-win voor de machine en het milieu![]()
En de hardheid hier in onze regio is 21 duitse graden.Wie doet beter
Century schreef:Ik heb een vraag mbt auto, laadvermogen en trekgewicht.
Ik weet hoeveel mijn auto mag trekken. Ik weet wat het laadvermogen is. Maar mag ik zowel maximaal trekken als maximaal beladen zijn, tegelijk? Er vanuitgaand dat ik beide niet overschrijd.
little_birdy schreef:Vergeet niet dat het gewicht van je auto leeggewicht is,
Zonder ook maar een druppel vloeistof brandstof olie enz, geen reservewiel tellen ze ook niet mee,
Plus jij als bestuurder dus van die 370 kg ben je al minimaal 120 kg kwijt aan vloeistof en jezelf