Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:45

Electra63 schreef:
Daks schreef:
Als het tegen je zin is is het niet waar en onzin. Knap arrogant.

En dan erbij iemand wegzetten als wappie terwijl je diegene niet eens kent
behoorlijk onbeschoft..

Ach, ik vind het onbeschoft om te suggereren dat veel Corona-doden niet gestorven zijn t.g.v. corona. Onbeschoft voor de bokkers die WEL familie of bekenden zijn verloren t.g.v. Corona en onbeschoft naar personeel in de zorg.

Zeker als er een link wordt geplaatst naar een fake-artikel, eerder.
En het andere artikel is een interview met nabestaanden, maar er zijn geen feiten vermeld.
Of ik zie geen uitspraak van de tuchtcommissie.

De suggestie dat medici corrupt zijn, vind ik onbeschoft.

Het idee dat medici onfeilbaar zijn, vind ik naïef

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:07

Electra63 schreef:
Ach, ik vind het onbeschoft om te suggereren dat veel Corona-doden niet gestorven zijn t.g.v. corona. Onbeschoft voor de bokkers die WEL familie of bekenden zijn verloren t.g.v. Corona en onbeschoft naar personeel in de zorg.

Zonder te oordelen of het zo is of niet, niet mee eens. Dat mogelijk niet iedereen die onder het kopje 'overleden aan corona' staat daadwerkelijk aan corona overleden is, wil niet zeggen dat ontkend wordt dat er mensen aan corona zijn overleden.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:20

Exitium schreef:
Electra63 schreef:

Zonder te oordelen of het zo is of niet, niet mee eens. Dat mogelijk niet iedereen die onder het kopje 'overleden aan corona' staat daadwerkelijk aan corona overleden is, wil niet zeggen dat ontkend wordt dat er mensen aan corona zijn overleden.

Maar andersom is vast ook gebeurd.
Het gaat om de grote getalen. niet om een enkeling.

Veel mensen zijn zo slecht met grote getallen.
Die demonstraties waarbij men dan beweerd dat het er 200.000 zijn, en het zijn er eens 22.000. Mensen hebben echt geen flauw benul. ( daar ijn overiegnes leuke spellen op gebaseerd , waarbij je vlakken van vershcillende kleuren en vormen op volgorde moet leggen van formaat.... da is echt heel moeilijk )

Net zoals de cliche uitspraak : ik hoef geen vaccin ,want ik ben jong/ goed immuunsyteem en ik kom nooit bij kwetsbare mensen in de buurt .
Klopt wellicht voor jou als inidividu. Maar als iedereen van die leeftijds/ fitheidsgroep dat niet doet dan gaat de r waarde niet omlaag en zitten we nog langer in de ellende.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:28

Oh ja.

Dat men de regels niet logisch vindt...
Ze zijn meestal heel logisch , maar door de korte termijn waarop zaken bedacht worden wel een wat krom.

Allerveiligste :

Je mag nergens binnen zonder gevaccineerd EN getest te zijn.
Hmmmm niet houdbaar he, dan kunnen mensen geen boodschappen doen of naar de bank.

Dan ga je kiezen voor een combinatie van zo veilig mogelijk en ... wat belangrijk is voor mensen.
Zie het als twee lijsten. 1 lijst met kans op besmettingen en 1 lijst met : belangrijk voor de samenleving. en dan ga je puzzelen.
Wat houdt de besmettinge zo laag mogelijk, wat is belangrijk voor mensen. En hoe combineren we dat.

Dan krijg je wat rare zaken. Bijvoorbeeld met sportkantines. Maar als je voor alles uitzonderingen gaat maken, nuance aanbrengen , ben je een jaar bezig voor je de regels werkbaar hebt. En die tijd is er niet.
en iedereen hoopt ( met nadruk op hoopt, we vrezen wat anders ) dat we over een paar maanden nog minder restricties nodig hebben.

Afhalen is dus ook zoiets. Je neemt dan de besmettingen maar op de koop toe, omdat je mensen niet nog meer wil aandoen.
De kans op besmettingen is wel kleiner dan als je anderhalf uur zit te tafelen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:32

Vayo schreef:
Needje schreef:
Heerlijk hoe mensen alleen aan hun eigen hachje denken maar wel hard roepen dat mensen die zich niet laten vaccineren egoïstisch zijn. :')

Quote eens even dan waar ik zeg dat mensen die zich niet laten vaccineren egoïstisch zijn! Dat zeg ik nergens. Je trekt onterecht een verkeerde conclusie.

Maar zij lopen meer risico. De reden dat we deze versoepelingen hebben verkregen is door de vaccinaties. Ik had het niet vreemd gevonden als ze gezegd zouden hebben dat het weer kan en veilig is als je volledig gevaccineerd bent. En dat dit dus de voorwaarde is om binnen te kunnen komen.

Vind die coronapas tov de 1,5 meter niet echt een versoepeling.

Vayo

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:44

Ik ben ik januari al gevaccineerd en zodra je het kon aanmaken had ik al een QR-code. Voor mij veranderd er alleen dat ik deze moet tonen. Maar dan kan ik wel met al mijn vrienden zonder afstand en aan dezelfde tafel zitten bijv. Dus in die zin voelt het voor mij wel als een versoepeling.

Maar ik heb een goede vriend waarvan de kinderen niet gevaccineerd zijn. Hen vragen wat leuks te gaan doen in de wetenschap dat ze getest moeten worden doe je dan niet zo snel. Voor hen zie ik het idd juist niet als een versoepeling.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:47

loriene schreef:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... WFTtfMGJsQ

Ook een stuk in de volkskrant over de tweedeling die nu gaande is.
Kan me heel goed vinden in dit stuk.

Mens hou toch op met je gezaag...
Je zou eigenlijk een ouderwets harde schop onder je reet moeten krijgen met je gezever steeds!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:06

996981 schreef:

Ik ben bijna 25 jaar werkzaam in de zorg en weet dat medici fouten maken.

Maar ik vertrouw nog steeds op medici i.p.v. een verhaal in de krant, dat niet controleerbaar is.

Maar ik vertrouw zeker niet op de kennis van Baudet, Engel, Jensen, Doutzen enz.
Die hebben geen opleiding of ervaring met pandamieeen of zorg. Die hebben een verdienmodel. :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:17

Popstra schreef:
loriene schreef:

Je zou eigenlijk een ouderwets harde schop onder je reet moeten krijgen met je gezever steeds!

Nou jij net zo goed met je oordelen!!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:17

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Maar ik vertrouw nog steeds op medici i.p.v. een verhaal in de krant, dat niet controleerbaar is.

Maar ik vertrouw zeker niet op de kennis van Baudet, Engel, Jensen, Doutzen enz.
Die hebben geen opleiding of ervaring met pandamieeen of zorg. Die hebben een verdienmodel. :D

Ik zie niet waarom je de laatste groep aanhaalt in deze discussie?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:43

Popstra schreef:
loriene schreef:

:D sorry ik moest hier even erg om lachen. Ben het wel een beetje met je eens.

Wat betreft het verhaal ergens hierboven over angst voor vaccineren o.a. vanwege geplande zwangerschap. Op zich vind ik dit soort twijfels best begrijpelijk. Maar wat er volgens mij vaak gebeurt, en hier ook, is dat er omgekeerd geredeneerd wordt:
1..Ik ben bang om me te laten vaccineren. Het voelt niet goed.
2. Dus besluit ik het niet te doen. Maarja, er is een pandemie en een vaccinatieprogramma, en er wordt overal gehamerd op het belang van vaccineren. Dat voelt ook niet zo goed.
3. Bevestiging/rechtvaardiging dat mijn keuze toch volkomen OK is, vind ik door me vooral te richten op bronnen die kritisch zijn over het vaccin en/of het vaccin totaal verwerpen. Ik voel me gesterkt in mijn keuze en word steeds stelliger en zekerder in mijn antivaccinatie-standpunt.
Laatst bijgewerkt door Askja op 27-09-21 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:50

996981 schreef:
Electra63 schreef:

Misschien omdat bepaalde mensen de visie van het genoemde gezelschap leken blijkbaar hoger aanslaan dan die van professionele medici/wetenschappers?

Omdat de zogezegde feilbaarheid van medici/wetenschappers voor die mensen blijkbaar een groter probleem is dan het gegeven dat op medisch vlak totale onbenullen allerlei krasse uitspraken doen over het coronavaccin?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:51

En zo is het Askja. Ik lees al een tijdje stil mee, omdat ik steeds minder begrip op kan brengen voor de gezochte argumenten en de non-redenen om je niet te laten vaccineren.

En Loriene, jou zou ik echt graag af en toe je mond laten spoelen ...

Voor degenen die zwanger willen worden: zwangere vrouwen zijn hier in Spanje de grootste zorg op IC de laatste tijd.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:57

Askja schreef:
Popstra schreef:
:D sorry ik moest hier even erg om lachen. Ben het wel een beetje met je eens.

Wat betreft het verhaal ergens hierboven over angst voor vaccineren o.a. vanwege geplande zwangerschap. Op zich vind ik dit soort twijfels best begrijpelijk. Maar wat er volgens mij vaak gebeurt, en hier ook, is dat er omgekeerd geredeneerd wordt:
1..Ik ben bang om me te laten vaccineren. Het voelt niet goed.
2. Dus besluit ik het niet te doen. Maarja, er is een pandemie en een vaccinatieprogramma, en er wordt overal gehamerd op het belang van vaccineren. Dat voelt ook niet zo goed.
3. Bevestiging/rechtvaardiging dat mijn keuze toch volkomen OK is, vind ik door me vooral te richten op bronnen die kritisch zijn over het vaccin en/of het vaccin totaal verwerpen. Ik voel me gesterkt in mijn keuze en word steeds stelliger en zekerder in mijn antivaccinatie-standpunt.

Zo werkt het ook vaak met andere zaken buiten corona om. Het is erg lastig voor mensen om compleet blanco een situatie in te gaan die henzelf raakt, dus beginnen mensen vaak al met een bepaald standpunt informatie te zoeken. Kom je dan 2 artikelen tegen die dat bevestigen en 3 die dat ontkrachten, dan blijven die 2 veel meer hangen onder het mom van "zie je wel", en ga je in de andere drie focussen op de dingen die het artikel ontkrachten door bijvoorbeeld woordgebruik.

Dat is ook de reden dat je mensen niet aan kan vallen op hun keuzes. Je kan met de beste wil met argumenten komen, maar gevoel speelt daarin ook mee en dat zal altijd invloed houden op wel of niet vaccineren. Sommige mensen zullen te overtuigen zijn en anderen niet, en daar gaan we niets aan veranderen door er met gestrekt been in te gaan. (ik zit in een appgroep en daar ging het een paar weken terug ook over vaccinatie en de coronapas, waarbij aan de ene kant een vergelijking gemaakt werd met moord en aan de andere kant met WOII. Allebei geen handige argumenten om anderen te overtuigen zeg maar :'))

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:04

996981 schreef:
Electra63 schreef:

Omdat met name Willem Engel iedere keer allerlei berichten deelt over bijv. mensen die overleden zijn n.a.v. vaccinatie en dat pertinent niet waar is.

Deze groep plaatst alleen onzin-berichten of fakenews en door sommige bokkers wordt dit gewoon geloofd of gedeeld ;)

Maar ik lig heerlijk op het strand in Griwkenland, gevaccineerd. Geen enkel probleem.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:30

Dit is dus iets waar ik zo kwaad om kan worden. Een leven verloren doordat een paar ....( ik zal niet neerzetten wat ik werkelijk denk) dit doen. Ik hoop dat ze de rest van hun leven worden achtervolgt door hun gedrag. En ik gun ze een veroordeling wegens moord wat het in mijn ogen gewoon is. .
-:(-

Nos live blog
Citaat:
Coronapatiënt overleden nadat hij zichzelf ontsloeg uit ziekenhuis
Een 67-jarige coronapatiënt uit Ierland is afgelopen weekend overleden nadat activisten van de Ierse antivaccinatie-campagne hem overtuigden het ziekenhuis te verlaten. In video's die online zijn gezet is te zien is dat de patiënt, Joe McCarron, zichzelf met hulp van activisten uit het ziekenhuis ontslaat. Twee dagen nadat hij het ziekenhuis had verlaten, werd hij opnieuw met spoed opgenomen. Een week daarna overleed hij aan corona.

Dit incident staat niet op zichzelf, schrijven Ierse kranten. De Saolta- ziekenhuisgroep, een overkoepelende organisatie van ziekenhuizen, maakt zich grote zorgen over de effecten op patiënten en medewerkers nu er meerdere incidenten zijn geweest waarbij antivaccinatie-activisten desinformatie verspreiden in ziekenhuizen.

De familie rouwt om het overlijden van McCarron en veroordeelt de actie. "Het heeft het herstel van Joe op geen enkele manier geholpen." Zijn vrouw biedt haar verontschuldigen aan aan het ziekenhuis. "We moedigen iedereen aan om de juiste medische hulp te zoeken na een coronabesmetting."

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:32

En dat is geen fake verhaal van Karuna , heb de video’s gezien, in en in triest.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:33

Ik heb die bewust niet bekeken. Omdat ik ook aan mezelf moet denken. Zou daar gewoon te kwaad door worden en verdrietig dat mensen zo bewust iemands genezing belemmeren en zelfs het leven afpakken. |( al die haat ik word er naar van %)

Helaas een paar in de vriendenkring die ook steeds dieper verzakken in het complotdenken. Mensen met een eerder goed gezond verstand. Waarvan ik me nu langzaam moet afvragen of daarvan afstand nemen niet veel verstandiger is. Berichten als babybloed drinken om jong te blijven, haat berichten sturen naar mensen die geen probleem hebben met qr code. Die dit soort acties als in Ierland toejuigen enz.
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-09-21 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:34

Ik zag het ook voorbijkomen. Maar die man is toch zelf niet achterlijk en zelfstandig meegegaan met die mensen? Iedereen heeft toch de vrijheid om zelf te kiezen wat hij of zij doet. Maakt niet dat het walgelijk is wat die wappies doen. Maar je kan iemand moeilijk opsluiten in een ziekenhuis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:37

Klopt maar zo lang op iemand inpraten en manipuleren tot hij er in gaat geloven en wegloopt.dat zou van mij strafbaar mogen zijn. Uit een ziekenhuis horen ze gewoon weg te blijven. Dat is hetzelfde als in een abortuskliniek gaan lopen en vrouwen die abortus willen laten doen net zo lang op inpraten tot ze weggaat. En dan sterft omdat de baby voor haar een gezondheidsgevaar zou vormen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 12:08

Citaat:
Douwe Bob zegt tour af vanwege coronatoegangsbewijs

Douwe Bob heeft besloten zijn tournee in het najaar niet door te laten gaan. De muzikant vindt het discriminerend dat zijn publiek sinds zaterdag een QR-code moet laten zien bij zalen, en daar wil hij "niet aan meedoen", zegt hij in een video op Instagram.

Hij besloot zijn concerten af te zeggen nadat hij afgelopen weekend zelf werd geweigerd bij een bioscoop toen hij geen coronatoegangsbewijs (CTB) liet zien. "En toen werd het na alle verhalen wel heel echt." De zanger is zelf niet gevaccineerd.

Dit najaar zou hij op verschillende plekken in heel Nederland optreden, maar hij wil daar onder de huidige coronaregels niet aan beginnen. "Dit is niet waarom ik muzikant ben geworden. Ik wil de mensen liefde geven en schoonheid brengen en voor mezelf een leuke tijd hebben. Ik heb een tour staan. Ik ga het niet doen. De discriminatie is te groot
Bron: NOS

Ik heb Douwe Bob als artiest best hoog zitten, maar ik vind dit dus echt gezever. Zelf niet gevaccineerd (waarbij ik me overigens afvraag of hij dan ueberhaupt wel had mogen optreden. Misschien met een test voorafgaand aan elk optreden?), en als ie dan logischerwijs toegang geweigerd wordt bij de bioscoop 'wordt het ineens heel echt'.
En ja hoor, weer valt de misplaatste term discriminatie.

Sorry Douwe jongen, maar wat denk je dan? Dat je gewoon door had mogen lopen omdat jij het bent?

Leuk ook voor de wel gevaccineerde fans die een kaartje hebben gekocht en geen probleem hebben met die toegangscontrole. Die lopen dus ook een uitje mis waar ze zich waarschijnlijk na al die tijd erg op verheugd hadden.
Maar voor hen is de liefde die Douwe zegt te willen overdragen met zijn muziek blijkbaar niet zo groot.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 12:11

Ik word er een beetje moe van dat diverse artiesten hun shows van cancelen vanwege de pas. Nu mogen ze weer optreden en willen ze het niet.
Hebben ze eigenlijk wel aan al het personeel gedacht dat in en om die shows moeten werken? Betalen ze het personeel door?
Van mij hoeven ze dan niet aan te kloppen bij de overheid voor geld, als ze dit al konden dan

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 12:21

Daar noem je nog een paar zaken waar ik niet direct aan dacht. Die mensen zullen ook niet blij zijn.
Het komt op mij over als een soort overgedramatiseerd statement van weer iemand die meent dat zijn/haar mening in dezen ont-zet-tend belangrijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 12:23

''En toen werd het wel heel echt'' _O-

Wat had die dan gedacht? Dat het één grote grap was?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 12:31

Juist artiesten en de evenementenbranche zouden blij moeten zijn, dat er weer veel mogelijk is.
Er zijn rond de 15 miljoen gevaccineerden, die hadden kunnen komen.
Je ontzeg jezelf dus de kans om je geld te kunnen verdienen, jammer.