Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:50

Marcella schreef:
Dat ik als ga kijken wat ik minimaal zou moeten ontvangen van Uwv en hieronder zit. Gaat uitvogelen hoe dit zit krijg nu het idee dat ik uitkering voor een thuis wonende persoon ontvang.

1075,44 euro is de bijstandsnorm voor een alleenstaande ( netto)
Daar zit je dan als ik het zo lees wel behoorlijk onder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:53

Thuiswonende bijstand bestaat eigenlijk niet eens. -O- je hebt wel voor twee persoons huishoudens in de bijstand pp een lager bedrag. Maar ik ga ervan uit dat je een eenpersoonshuishouden bent voor de gemeente.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:56

Aan een geparkeerde auto bij de super die keihard de radio aan had.Lekker aso.Tot ik 2 kindjes van een jaar of 6 dansend alleen in de auto zag zitten.Ze hadden duidelijk de volumeknop gevonden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:56

:') hihi

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:58

Alleen al het ondeugende koppie van het jongetje maakte mijn dag goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:59

Britta31 schreef:
Aan een geparkeerde auto bij de super die keihard de radio aan had.Lekker aso.Tot ik 2 kindjes van een jaar of 6 dansend alleen in de auto zag zitten.Ze hadden duidelijk de volumeknop gevonden.

_O-
Mijn vader was ooit aan het wandelen in de buurt bij mijn ouders, toen hij een auto aan hoorde komen met de radio asociaal hard aan... Toen de auto naderde, bleek het mijn zusje te zijn in zijn auto. :') (Die heeft hij dus wel even vriendelijk verzocht om iets minder decibellen uit te stoten 's avonds laat binnen de bebouwde kom.)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:12

Marcella schreef:
Dat ik als ga kijken wat ik minimaal zou moeten ontvangen van Uwv en hieronder zit. Gaat uitvogelen hoe dit zit krijg nu het idee dat ik uitkering voor een thuis wonende persoon ontvang.

Wat voor uitkering ontvang je nu? Een ww? Want voor bijstand moet je naar de gemeente en dat gaat dus niet via het uwv. Als je met uitkering van uwv onder sociaal minimum komt, kan je bij de gemeente aankloppen om het eventueel aan te vullen. Dan gaan ze kijken of je aan de eisen voldoet en helpen weer aan het werk te komen.

Uwv gaat ww uitkering niet verhogen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:16

Nou ja helpen om aan het werk te komen dat doen ze bij de gemeente niet echt hoor is mijn ervaring. Je moet vooral veel aan verplichtingen en eisen voldoen en 1 van die verplichten is werk zoeken.

Bijstandsuitkering zorgt de gemeente inderdaad voor, zo ook aanvullende bijstand.
Als het goed is weet Marcella dat wel :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:42

Nou, volgens mij niet, want dan had ze het eerder kunnen regelen. Ze heeft het nu over uwv die te weinig betaald, wat dus niet zo hoeft te zijn. Als ze het geweten had, had ze het al bij de 1e keer weinig uitkering kunnen regelen of iig informatie en hulp kunnen vragen.

En helpen zal aannde gemeente liggen, degene waar ik onder val wel hoor. Ik krijg zelf een bijstandsuitkering en ja veel verplichtingen, maar ook hulp als het je dus niet lukt. Dat heeft bij mij tegelijk gelopen met het aanvragen van ontheffing van die sollicitatie plicht, omdat werken niet mogelijk is, dus wel veel bijkomsten en afspraken gehad.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 06-04-21 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:42

Wij geven bij een docent aan (al 3 weken) dat we graag antwoorden willen van een dictaat. Steeds was het antwoord "we kijken even" en vervolgens niets. Vandaag laatste les voor de toets, dus wederom gevraagd. Het antwoord: "Ja die komt nu niet meer want die antwoorden zijn er niet en we gaan nu ook niet meer zelf de antwoorden uitrekenen."
We hebben het al eerder aangekaart dat we de antwoorden graag wilden, maar dat was volgens docenten niet nodig. Als je ergens tegenaan liep kon je wel vragen stellen, maar op het moment dat je nergens tegenaan loopt en denkt alles goed te doen, dan loop je nergens tegenaan en stel je die vraag niet. Maar hoe moet je leren als je niet kan zien wat je goed of juist fout doet. Zonder controle kan je in mijn ogen niet leren van je fouten.
Wij hebben dit vervolgens als klas aangegeven bij onze begeleiders en pats boem, ineens waren de antwoorden wel mogelijk |o

Volgens mij worden wij echt als imbecielen ofzo gezien op mijn school. Wij geven dingen aan en er wordt gewoon niet naar geluisterd, zodra wij het aangeven hogerop kan er ineens wel wat aan gedaan worden 8)7

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:52

MyWishMax schreef:
Nou, volgens mij niet, want dan had ze het eerder kunnen regelen. Ze heeft het nu over uwv die te weinig betaald, wat dus niet zo hoeft te zijn. Als ze het geweten had, had ze het al bij de 1e keer weinig uitkering kunnen regelen of iig informatie en hulp kunnen vragen.

En helpen zal aannde gemeente liggen, degene waar ik onder val wel hoor. Ik krijg zelf een bijstandsuitkering en ja veel verplichtingen, maar ook hulp als het je dus niet lukt. Dat heeft bij mij tegelijk gelopen met het aanvragen van ontheffing van die sollicitatie plicht, omdat werken niet mogelijk is, dus wel veel bijkomsten en afspraken gehad.

Ik heb een pb gestuurd :)
Zelf overigens ervaring met Rotterdam. Denk dat een kleinere gemeente zeker anders is wat dat betreft.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:57

Ineke2 schreef:
Marcella schreef:

1075,44 euro is de bijstandsnorm voor een alleenstaande ( netto)
Daar zit je dan als ik het zo lees wel behoorlijk onder.

Zit inclusief toeslagen op de 1100 ongeveer netto.

Gelukkig genoeg en lekker eten in de vriezer en vers.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:03

Ik vraag me soms echt af hoe mensen rond kunnen komen daarvan.
Of ik heb gewoon echt een serieus probleem met omgaan met geld.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:06

Dat er meer duidelijkheid komt vanuit de opleiding, maar dat ik daar dus niet blij mee ben. De testen worden door de opleiding betaald, dat is oprecht heel fijn. Maar er is dus gewoon geen testverplichting. Het is vrijwillig en in die zin anoniem. Ze verzoeken je wel om te testen, maar je weet dus niet of mensen wel of niet testen... -O-

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:11

Ik lees dit en dan erger ik me eraan dat een buurvrouw een paard op vol pension heeft staan.
(alleenstaand, twee kinderen en in de bijstand). Daar gaat ze elke middag een paar uur heen.

Ik werk fulltime en vind het niet wijs om aan een eigen paard te beginnen ivm mogelijke kosten bij ziekte bijvoorbeeld. Daarnaast zou ik buiten de corona tijd ook niet elke dag naar mijn paard kunnen ivm werk en reistijd.

Dan denk ik toch dat ik wat fout doe of niet?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:12

Aan mijzelf. Gezakt voor rijexamen en ik weet precies waar het mis ging... Maar kon op die momenten niet handelen zoals ik in de les wel kan. Grrm!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:13

Patient laat. Apparaat poedersuiker. Proces langer durend. Waarschijnlijk rond 8 uur klaar (en om 9 begonnen) :z

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:17

Mensen die met de hond gaan lopen maar alleen maar met hun telefoon bezig zijn. Ik vind dat zo asociaal naar de hond toe. En dan nog gaan zeiken als hun hond niet luistert. Nee, nogal wiedes. Ik zou je ook niet leuker vinden dan een eekhoorn als je geen minuut naar me omkijkt.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:20

marley93 schreef:
Mensen die met de hond gaan lopen maar alleen maar met hun telefoon bezig zijn. Ik vind dat zo asociaal naar de hond toe. En dan nog gaan zeiken als hun hond niet luistert. Nee, nogal wiedes. Ik zou je ook niet leuker vinden dan een eekhoorn als je geen minuut naar me omkijkt.

Misschien hebben ze wel een hond die wat verlegen is. Die van mij doet haar behoefte niet als je haar aankijkt :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:24

Marcella schreef:
Dat is dan inderdaad precies bijstandsnorm... -O-
Dan heb je zeer waarschijnlijk net wel / net niet recht op de voedselbank. Ligt een beetje aan wat ze aanhouden aan criteria dat is per gemeente nog wel eens verschillend.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:24

Rambogirl schreef:
Ik vraag me soms echt af hoe mensen rond kunnen komen daarvan.
Of ik heb gewoon echt een serieus probleem met omgaan met geld.

Langdurig daarmee rondkomen is dan ook echt heel moeilijk.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:26

Lau07 schreef:
marley93 schreef:

Misschien hebben ze wel een hond die wat verlegen is. Die van mij doet haar behoefte niet als je haar aankijkt :D

Nu moet ik aan dat stukje van Jochem Meyer denken. Dat 'eigenaren altijd een beetje mee-poepen met hun hond'. :')
(Vanaf 0:46, voor de liefhebber. :D )

Nee maar zonder gekheid, ik zie echt teveel dat mensen hun hond maar blind meesleuren tijdens het lopen en alleen maar aan dat schermpje geplakt zitten. Dan kun je net zo goed geen hond nemen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:59

marley93 schreef:

Ah oliebol.
Afbeelding

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:00

Afspraak loopt al een kwartier uit duurt lang. :z

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:21

Ineke2 schreef:
Marcella schreef:
Dat is dan inderdaad precies bijstandsnorm... -O-
Dan heb je zeer waarschijnlijk net wel / net niet recht op de voedselbank. Ligt een beetje aan wat ze aanhouden aan criteria dat is per gemeente nog wel eens verschillend.

1154 Netto was vorig jaar de norm, maar toen had ik inclusief toeslagen iets meer en auto. En had ik wegens auto nergens recht op.

Heel veel pruimen bloesem eraf gehageld. ;(