Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:36

Gezondheidszorg is bizar in de VS. Echt een verschil tussen rijk en arm, ook verschillende ziekenhuizen daarvoor, en de prijzen, niet normaal meer. Neef woont daar, moest laatst 6000 dollar aftikken voor een tetanus spuit.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:38

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:44

Trump word zo fanatiek met medicatie behandeld omdat je in de VS ook nog het risico loopt om als arts aangeklaagd te worden wanneer je ook maar een klein pilletje vergeet en je patiënt gaat dood ( ook al zou dat niet helpen)
Ik hoop dat hij een hele dikke terugslag krijgt , echt eentje waarvoor hij met gillende sirenes naar het ziekenhuis moet.
Ze konden hem niet meer tegenhouden , hij wilde perse terug naar het witte huis . Ze mochten eens denken dat je menselijk bent.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:53

bigone schreef:
Trump word zo fanatiek met medicatie behandeld omdat je in de VS ook nog het risico loopt om als arts aangeklaagd te worden wanneer je ook maar een klein pilletje vergeet en je patiënt gaat dood ( ook al zou dat niet helpen)
Ik hoop dat hij een hele dikke terugslag krijgt , echt eentje waarvoor hij met gillende sirenes naar het ziekenhuis moet.
Ze konden hem niet meer tegenhouden , hij wilde perse terug naar het witte huis . Ze mochten eens denken dat je menselijk bent.

Dit is wat de gewone Amerikanen krijgen.

https://theconversation.com/mass-graves ... ies-136655

Toch vraag ik mij heel erg af of Trump wel echt Corona heeft gehad.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:57

Loretta hoezo? Het is een feit dat je niet kan voorspellen of je er enorm ziek van wordt. Dat is juist het grillige.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:58

ook de IC opnames gaan nu hard. Volgens stichting-nice.nl liggen er nu 210 mensen op de IC

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:58

Ik vind dit echt heel schadelijk:
Citaat:
President Trump wordt vanavond ontslagen uit het ziekenhuis in Bethesda, waar hij is opgenomen met een coromabesmetting. Trump heeft dat zelf bekendgemaakt op Twitter. "Voel me prima!", schrijft hij. Ook spoort hij de Amerikanen aan om niet bang te zijn voor covid-19. Trump zal het ziekenhuis om 00.30 uur Nederlandse tijd verlaten, kondigt hij aan.

De normale Amerikaan kan geen blik artsen en medicatie opentrekken als het mis gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:01

purny schreef:
Vanavond om 21.30 een extra lange aflevering van Jinek die helemaal in het teken staat van corona. Met Diederik Gommers en FL enzo

Bedankt voor de tip. Ik zit te kijken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:02

Elnienjo ik hoop echt dat de Amerikanen niet op hem gaan stemmen ...

Groningen vind ik echt opvallend de besmettingen zijn daar nog steeds best hoog maar de ziekenhuisopnames blijven achter. Ben ik blij mee hoor maar ik vind het wel opvallend.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:04

lenaa_tje schreef:

Groningen vind ik echt opvallend de besmettingen zijn daar nog steeds best hoog maar de ziekenhuisopnames blijven achter. Ben ik blij mee hoor maar ik vind het wel opvallend.

ja we hadden vandaag een verklaring van het UMCG (ik werk in het UMCG), dat het vooral komt doordat de besmettingen nog onder de 30 zijn (wat in het rest van het land niet meer zo is). Daarom blijven de opnames nog achter. Maar de verwachting is dat het hier ook op gaat lopen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:06

lenaa_tje schreef:
Loretta hoezo? Het is een feit dat je niet kan voorspellen of je er enorm ziek van wordt. Dat is juist het grillige.

Verkiezingen :)*

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:06

Boven de 30 toch ? Volgens het coronadashboard?

Waar ik werk zijn er minder besmettingen (nog steeds te veel ..) maar meer ziekenhuisopnames en ook meer mensen die overlijden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:07

Huertecilla schreef:
lenaa_tje schreef:

Verkiezingen :)*

Maar dat hoeft niet zo te zijn. Hij heeft er dan namelijk helemaal niks aan als er tijdens de verkiezingen weer stapels lijken etc zijn. Volle ziekenhuizen. Etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:09

mariekeoo schreef:
lenaa_tje schreef:

ja we hadden vandaag een verklaring van het UMCG (ik werk in het UMCG), dat het vooral komt doordat de besmettingen nog onder de 30 zijn (wat in het rest van het land niet meer zo is). Daarom blijven de opnames nog achter. Maar de verwachting is dat het hier ook op gaat lopen

Kunnen maar zo heel veel studenten zijn. Zolang ze in Groningen blijven en niet naar huis reizen blijft het misschien alleen onder jongeren door razen daar.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:10

Bij ons is er ook een veel hoger percentage werknemers besmet. Ook partner van collega ligt inmiddels op de IC.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:11

Dat hoop in stiekem ook wel Bigone en dat ze dus ook geen boodschappen etc. Doen als ze klachten hebben. Dan kan het natuurlijk als nog mis gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:15

lenaa_tje schreef:

Was meer als sarcasme bedoelt. Omdat gewone Amerikanen nauwelijks een behandeling krijgen. Terwijl Trump loopt te pochen hoe geweldig de artsen wel niet zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:16

Loretta schreef:
lenaa_tje schreef:

Was meer als sarcasme bedoelt. Omdat gewone Amerikanen nauwelijks een behandeling krijgen. Terwijl Trump loopt te pochen hoe geweldig de artsen wel niet zijn.

Oh sorry dat had ik niet begrepen :')
Iets met weinig slaap.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:56

Op cnn stond ook dat voor de president alles uit de kast werd getrokken waar gewone Amerikanen niet voor in aanmerking komen. En het crue aan Trump is dat hij vandaag het virus weer compleet downplayed . Corona? Hoef je niet bang voor te zijn, kijk maar naar mij. Niets te vrezen , hoe zouden de zieken en nabestaanden van de meer dan 200.000 doden zich voelen bij die woorden? Ik denk dat Trump zo bezeten is van het feit dat hij absoluut niet als zwak wil worden gezien dat hij nu een gouden kans om stemmen te winnen heeft laten schieten. Was hij uit het ziekenhuis gekomen met een berouwvolle houding waarin hij zijn medeleven had betoond en had beloofd om er nu alles aan te doen om Corona er onder te krijgen had hij zichzelf een goede dienst bewezen. In plaats daarvan zegt hij eigenlijk dat Corona slachtoffers losers zijn.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:32

Echwel schreef:
Ik hoop toch echt niet dat iedereen het krijgt
Dat er voor die tijd een vaccin is

Zoela Blussem het nu schrijft is het alsof mensen gewoon maar dood mogen gaan

Sorry, ik bedoel niet zeker niet op die manier.

Wat ik bedoel te zeggen is dat de huidige realiteit is dat we niks kunnen doen tegen de Corona en dat het wachten is tot vroeg of laat iedereen het virus heeft gehad. Vandaar mijn gedachten dat we beter allemaal gehad kunnen hebben.

Voor rest vindt ik ook heel schokkend dat iedereen naar Corona kijkt en nier naar achterliggende oorzaak. Namelijk dat de wereld overbevolkt is. Zolang we dit niet oplossen blijven we dit soort problemen en rampen houden.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:34

bigone schreef:
Op cnn stond ook dat voor de president alles uit de kast werd getrokken waar gewone Amerikanen niet voor in aanmerking komen. En het crue aan Trump is dat hij vandaag het virus weer compleet downplayed . Corona? Hoef je niet bang voor te zijn, kijk maar naar mij. Niets te vrezen , hoe zouden de zieken en nabestaanden van de meer dan 200.000 doden zich voelen bij die woorden? Ik denk dat Trump zo bezeten is van het feit dat hij absoluut niet als zwak wil worden gezien dat hij nu een gouden kans om stemmen te winnen heeft laten schieten. Was hij uit het ziekenhuis gekomen met een berouwvolle houding waarin hij zijn medeleven had betoond en had beloofd om er nu alles aan te doen om Corona er onder te krijgen had hij zichzelf een goede dienst bewezen. In plaats daarvan zegt hij eigenlijk dat Corona slachtoffers losers zijn.

Ik vindt je erg negatief. Trump heeft dit nergens gezegd, sterker nog hij is de eerste persoon waarvan ik hoor dat hij met zeer veel succes is behandeld tegen Corona.
Of met andere woorden hebben ze daar blijkbaar de oplossing in handen voor het Corona probleem. Een beter president kun je niet toewensen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:39

Blussem schreef:
bigone schreef:

Ik vindt je erg negatief. Trump heeft dit nergens gezegd, sterker nog hij is de eerste persoon waarvan ik hoor dat hij met zeer veel succes is behandeld tegen Corona.
Of met andere woorden hebben ze daar blijkbaar de oplossing in handen voor het Corona probleem. Een beter president kun je niet toewensen.

Blussem , ik heb in het andere topic waar ik dit postte ook al op je gereageerd maar zal het nu even ook hier doen , jij bent een typisch voorbeeld van niet verder kijken dan je neus lang is . Het meeste wat jij post lijkt puur om te rellen of je bent echt niet wijzer, hoop voor jou dat het dat eerste is .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:48

Blussem schreef:
bigone schreef:

Zeker wel letterlijk overgenomen van een tweet
I will be leaving the great Walter Reed Medical Center today at 6:30 P.M. Feeling really good! Don’t be afraid of Covid. Don’t let it dominate your life. We have developed, under the Trump Administration, some really great drugs & knowledge. I feel better than I did 20 years ago!
Bron twitteraccount van Donald Trump

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 00:24

Blussem schreef:

Hij kan als president een blik artsen opentrekken, een privévleugel krijgen in een ziekenhuis én heeft toegang tot de nieuwste medicatiecocktails. Voor de gewone burger is het gewoon aansluiten in de rij, mits ze uberhaupt een zorgverzekering hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 04:43

Maar dat zal bij elke andere president van Amerika niet anders geweest zijn...