Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:28

Oh trouwens nog iets bizar wat is gebeurd op werk. Gelukkig kwam desbetreffende persoon niet aan mijn kassa.

Vrouw kwam binnen, middelbare leeftijd, denk bijna 50. Droeg een zwart shirt met grote witte letters:

"Stop de lockdown!"

Ze wilde een karretje pakken, maar bij ons staat er altijd iemand die alle karretjes desinfecteerd.

Dus die vrouw boos: "Dat spul dat jullie er op smeren is vergif! Het doet toch niets! Complete onzin en je wordt er doodziek van."

Dus meisje met het doekje in haar hand, was volgens mij pas vijftien en stond al vanaf zeven uur sochtends die ellende dingen schoon te maken: "Dan pakt u toch een vies karretje?" *duwt een karretje wat niet schoongemaakt is haar kant op* "gaat u gang."

Van die attitude was mevrouw anti-lockdown uiteraard niet gediend, maar niemand sprak het meisje er op aan :')

Ik ging net naar huis toen ze in de rij stond en ze stond bij mijn collega (die me heel tragisch aankeek) boos te doen over wat een onzin dit alles is.

Blij dat ze niet bij mij kwam want ik had echt mijn geduld verloren. Wat een rotwijf.

Wel vandaag twee mannen in de rij achter mij gehad die heel luidruchtig aan het discussiëren waren dat "de helden van de zorg. Wat een ONZIN. Willen alleen maar meer geld, echt geldwolven, zijn het allemaal. Niets heldhaftigs aan."

Ik heb me omgedraaid, ze heel boos aangekeken en echt op mijn tong moeten bijten om stil te blijven. Gelukkig was de mevrouw die ik op dat moment hielp het volledig met mij eens.

"Wat zijn sommige mensen een idioten."

pien_2010

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 16:30

Ach Kestrange01 je hebt nu eenmaal van die mensen.
Ik denk ook dat het bepalend is waar je woont. Zoonlief komt uit Breda, en zoals bekend is Breda buitengewoon hard getroffen door Corona. Van het weekend was hij bij zijn vriend in DenHaag en zoals gewoonlijk wilden ze eventjes een rondje strand doen. Dat hebben ze dus niet meer gedaan want er waren veels te veel groepen (jonge) mensen. Hij was een beetje onthutst hierover en vroeg zich dus af, hebben die mensen wel hun verstand bij elkaar? Toen ik zei, waarschijnlijk is het voor hen een ver van mijn bed show en voor Breda is dat wel anders beaamde hij dat, want zo vertelde hij dat in Breda waar hij komt vrijwel altijd iedereen zich aan de regels houdt. De schrik zit er goed in.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:55

Ik baal een beetje ... best wel veel. We zouden zaterdagmiddag naar Nederland gaan rijden, in één ruk door, want nu niet echt dol op een hotelovernachting. Heeft mijn man heel veel pijn in zijn heup/bovenbeen, lijkt iets van slijmbeursontsteking of iets dergelijks te zijn. Al twee dagen last, maar vandaag echt de hele dag al plat. Morgen toch maar proberen of hij naar de dokter kan, maar hij kan nu amper 3 meter lopen.

Hij zegt dat we toch gaan, zodra hij fatsoenlijk kan zitten, maar wanneer dat is? Alles al geregeld, boodschappenbestelling staat klaar (haalt een vriendin op) bij de Jumbo. We hoopten zondagmorgen vroeg in NL aan te komen. Benieuwd hoe het nu gaat lopen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:58

MoniqueT schreef:
Ik baal een beetje ... best wel veel. We zouden zaterdagmiddag naar Nederland gaan rijden, in één ruk door, want nu niet echt dol op een hotelovernachting. Heeft mijn man heel veel pijn in zijn heup/bovenbeen, lijkt iets van slijmbeursontsteking of iets dergelijks te zijn. Al twee dagen last, maar vandaag echt de hele dag al plat. Morgen toch maar proberen of hij naar de dokter kan, maar hij kan nu amper 3 meter lopen.

Hij zegt dat we toch gaan, zodra hij fatsoenlijk kan zitten, maar wanneer dat is? Alles al geregeld, boodschappenbestelling staat klaar (haalt een vriendin op) bij de Jumbo. We hoopten zondagmorgen vroeg in NL aan te komen. Benieuwd hoe het nu gaat lopen.

Kan hij tegen diclofenac?
Dat helpt bij mij erg goed tegen een slijmbeursontsteking.... vooral die 75 mg

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:59

Ja, maar die heeft hij nu twee dagen geslikt, 100 mg. Doet niks. Hij gebruikt sowieso al Tramadol/Paracetemol vanwege zijn chronische pijn. Nu echt de noodsprong gemaakt naar Oxycontin, kijken wat dat doet. Ik smeer ook met Voltaren, de sterkte versie, waar ook Dicflofenac in zit natuurlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:09

Tegen een slijmbeurs ontsteking helpt meestal alleen ibuprofen. Sterkte , zou toch wel heel vervelend zijn wanneer je nog langer moet blijven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:17

MoniqueT schreef:

Over medicatie laat ik mij niet uit.

MAAR wat helpt bij slijmbeursontsteking is 0,0 melk producten eten. Dus geen melk, geen kaas, geen koekjes waar melk in zit etc. Echt 0,0 melkproducten ongeacht waarin. Er zit in zoveel producten iets van melk. Dus goed kijken met koken.

Toen ik werkte voor een antroposofische arts begon hij met de patient van de melk te halen en dan volledig.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-05-20 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:17

Ibuprofen hebben we ook in huis. Eerst maar eens kijken wat die Oxycontin doet, want ik kan er moeilijk een chemiefabriek van maken nu.

OK, het melkproduktenverhaal kende ik niet, goede tip. Heeft hij vanmiddag toch twee boterhammen kaas en een beker melk op :o

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:29

Kan hij niet op de achterbank liggen, dat jij rijdt?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:31

Daar is hij sowieso veel te lang voor, dat wordt lastig liggen, zo'n 20 uur lang. Dan nog eerder op de rechterstoel die helemaal plat kan. Maar ik kan sowieso geen 20 uur alleen door de nacht heen rijden, dat trek ik niet. En we gaan liever niet in een hotel vanwege corona.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:31

Pien, en werkte dat ook, melk weglaten? Weet je nog de reden hiervoor ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:34

MoniqueT schreef:
Daar is hij sowieso veel te lang voor, dat wordt lastig liggen, zo'n 20 uur lang. Dan nog eerder op de rechterstoel die helemaal plat kan. Maar ik kan sowieso geen 20 uur alleen door de nacht heen rijden, dat trek ik niet. En we gaan liever niet in een hotel vanwege corona.

Kun je jouw reis door de Limousin doen? Zo ja dan kun je overnachten 1-2 nachten i gîte de la fermette tegenover kostprijs (wasserij kosten lakens en gas/water/licht). Zoja verder via PB. Dan kan je man bijkomen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:41

Ik weet dat het geen zin heeft om me eraan te ergeren, maar waarom moeten mensen per se met z'n tweeën boodschappen doen? Met de tweede persoon er dommig met een leeg karretje achteraan hobbelend. We doen het altijd zó, dus f*ck Corona?
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 14-05-20 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:41

pien_2010 schreef:
MoniqueT schreef:

Kun je jouw reis door de Limousin doen? Zo ja dan kun je overnachten 1-2 nachten i gîte de la fermette tegenover kostprijs (wasserij kosten lakens en gas/water/licht). Zoja verder via PB. Dan kan je man bijkomen.

Ik heb daar zelfs aan gedacht Pien, ik vind jouw gîte helemaal geweldig en had hem sowieso al op mijn lijstje voor als we eens in de buurt komen. En lieverd, als we komen, betalen we gewoon je normale prijs. Ik ga het sowieso met hem overleggen, maar op dit moment kan hij het toilet niet eens halen.

Je aanbod is geweldig!! Ik ga eens een praatje maken in de slaapkamer. Maar het moet dan sowieso beter gaan dan nu, het is naar jullie ook al 13 uur, zie ik.

Wordt vervolgd!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:45

En vanaf ons is het 8_9 uur naar Utrecht.

KostprijsMo, omdat het een vriendendienst is en de fermette nog niet echt klaar is (zwembad warmtepomp zijn problemen mee, en dan slapen jullie beneden zodat deluxe grote kamers niet schoongemaakt hoeven te worden). We zijn de fermette nu op aan het pakken na een te lange tijd confinement. Dus heeft niet de kwaliteit als normaal + wij verhuren normaal niet minder dan 4 nachten.
Mo,ik wil je gewoon helpen . Hopelijk knapt je man gauw op!

Onze caravan achter ons huis gaan we volgende week klaarmaken, daar kun je gratis in. En dan kook ik voor jullie en eten we samen buiten corona proof.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-05-20 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:54

pien_2010 schreef:
En vanaf ons is het 8_9 uur naar Utrecht.

KostprijsMo, omdat het een vriendendienst is en de fermette nog niet echt klaar is (zwembad warmtepomp zijn problemen mee, en dan slapen jullie beneden zodat deluxe grote kamers niet schoongemaakt hoeven te worden). We zijn de fermette nu op aan het pakken na een te lange tijd confinement. Dus heeft niet de kwaliteit als normaal + wij verhuren normaal niet minder dan 4 nachten.
Mo,ik wil je gewoon helpen . Hopelijk knapt je man gauw op!

Ik hou van Bokt op dit soort momenten! Wat een geweldig aanbod Pien! +:)+ <3

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:55

Wow Pien wat lief van je.

Ik hoop dat je man snel weer opknapt MoniqueT

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:00

Ah wat een lief aanbod +:)+

Nog steeds een flinke reis maar allicht wat beter te overzien.
Duimen maar dat meneer weer een beetje opknapt, klinkt knap pijnlijk :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:08

MoniqueT schreef:

Heb ik ook. Al sinds januari. Zou vandaag een injectie krijgen van de huisarts, maar die raadde me aan alleen corticosteroïden te gebruiken als het echt niet anders kon omdat het de afweer onderdrukt. Jammer, vorige keer was ik echt meteen van de pijn af en dat 6 weken lang. Dat wil ik weer. Ik keek daar zo naar uit!

Maar nooit geweten dat slijmbeursontsteking zoveel pijn kon doen, tot ik het zelf kreeg. Wens je man maar beterschap van me. Zo'n lange reis met zoveel pijn, dat lijkt me inderdaad niet te doen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:13

Hier sowieso liever geen corticosteroïden, die zijn dramatisch voor je bloedsuikers. Ik ben nu aan het kijken of er een arts aan huis komt hier, want dat hebben we nog nooit aan de hand gehad, zolang we in Spanje wonen. En dat het zo lang kan duren, daar schrik ik van.

Pien, ik ga je pb sturen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:14

Tiggs schreef:
Ik weet dat het geen zin heeft om me eraan te ergeren, maar waarom moeten mensen per se met z'n tweeën boodschappen doen? Met de tweede persoon er dommig met een leeg karretje achteraan hobbelend. We doen het altijd zó, dus f*ck Corona?

Omdat mensen ineens allemaal rebels worden. Omdat er op Facebook (tenminste, ik zie ze steeds meer) halve waarheden, bizarre petities, en andere opruiende ellende gepost wordt. Mensen lezen niet, maar drukken direct op ‘delen’ met wat boze emojis erbij.

Veel mensen moeten ineens hun recht verdedigen of behalen door zich heel demonstratief niet aan de richtlijnen te houden. Ik zie het niet alleen op Facebook, maar inderdaad ook in de supermarkt. Mensen gaan nu al minder afstand houden, willen geen karrretje pakken etc. Mensen zijn dan zo verschrikkelijk kinderachtig... Cassiers afbekken als die vraagt of ze echt niet kunnen pinnen. Ga lekker online shoppen, maar laat die arme jongeren in de supermarkt met rust!

Al die mensen die het beter weten, de regels dom vinden, de cijfers te overdreven, de maatregelen overbodig... prima, maar als je dan niet met het team mee wil doen, dan mag je het van mij ook zelf uitzoeken. Als je je niet aan de regels van de supermarkt kan houden, dan ga je toch lekker niet?!
Tenminste, dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:28

MoniqueT schreef:
Hier sowieso liever geen corticosteroïden, die zijn dramatisch voor je bloedsuikers. Ik ben nu aan het kijken of er een arts aan huis komt hier, want dat hebben we nog nooit aan de hand gehad, zolang we in Spanje wonen. En dat het zo lang kan duren, daar schrik ik van.

Cortico's kunnen je stofwisseling aardig ontregelen ja. -O-

De pijn is niet al die tijd zo intens hoor. Dat was bij mij alleen de eerste week. En ik ben eigenwijs. Denk dat als de pijn minder is meteen dat ik weer vanalles kan doen. Paardrijden, rolschaatsen, wandelen, in de tuin werken, naar m'n werk fietsen... Dus laat je man vooral geen voorbeeld aan mij nemen en goed rust houden, anders zit je er maanden aan vast. ;-)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:30

safina schreef:
MoniqueT schreef:
Cortico's kunnen je stofwisseling aardig ontregelen ja. -O-

De pijn is niet al die tijd zo intens hoor. Dat was bij mij alleen de eerste week. En ik ben eigenwijs. Denk dat als de pijn minder is meteen dat ik weer vanalles kan doen. Paardrijden, rolschaatsen, wandelen, in de tuin werken, naar m'n werk fietsen... Dus laat je man vooral geen voorbeeld aan mij nemen en goed rust houden, anders zit je er maanden aan vast. ;-)

Ik zal het hem vertellen.

eilleen333 schreef:
Tiggs schreef:

Al die mensen die het beter weten, de regels dom vinden, de cijfers te overdreven, de maatregelen overbodig... prima, maar als je dan niet met het team mee wil doen, dan mag je het van mij ook zelf uitzoeken. Als je je niet aan de regels van de supermarkt kan houden, dan ga je toch lekker niet?!
Tenminste, dat is mijn mening.

Eens Eileen, de mensen worden zo dwars en opstandig. En maar roepen dat het wel meevalt met het aantal doden. Ja, dank je de koekoek, dat komt door al die maatregelen, niet doordat het maar een griepje was. En dan nog, elke dode door dit virus is er een teveel en het is nog lang niet over.

Respectloos gedrag!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:46

SusanH schreef:
purny schreef:
Ok... de afbak broodjes zoals de pistoletjes, croissantjes ed worden niet meer verpakt bij de ap…

O ik vind dat wel fijn. Ik wil vaak 1 van die en dan weer 1 van een ander. En dat kon steeds niet omdat je er minstens 2 moest kopen. Ik stop het liever zelf in een zakje.

Wbt de karren niet meer schoonmaken, ik las dat er mensen waren bij IKEA die dachten dat er desinfectans in een fles zat maar er zat gootsteenontstopper in. Ik vind het dus een fijn idee dat ik het nu zelf in mijn tas heb. Gister ook karretje schoon gemaakt met mijn eigen doekje.

En ik kwam op die R0 door dit artikel, zullen veel mensen weer onzin vinden maar ik vind het wel fijn om ook eens een ander geluid te horen/lezen: https://www.maurice.nl/2020/05/14/de-gr ... eede-golf/ hij maakt ook duidelijk waarom volgens hem die 2e golf niet gaat komen. Sluit aan op zijn eerdere stuk.

En ik volg de cijfers juist weer niet zo nauw nu. Probeer er een beetje afstand van te nemen.

Dat stuk laat vooral zien dat Maurice weer zijn gewone kunstje doet. Eerst een uitkomst bedenken en dan daar de informatie op aanpassen. Die man is marktonderzoeker van beroep. Dat zijn mensen die op basis van een beperkte steekproef conclusies trekken. Je zou dus verwachten dat hij weet dat als je de steekproef aanpast, dat je dan overeenkomstig je wegingsfactoren en resultaten moet aanpassen. Dus hij weet donders goed dat het RIVM de R0 berekent op basis van het aantal geconstateerde besmettingen. Sterker nog, hij klaagt erover dat ze die berekeningswijze niet vrijgeven. En toch poneert hij daarna keihard, dat als het aantal testen stijgt, de R0 automatisch mee gaat stijgen. Alsof ze dan berekening van de R0 niet aanpassen...

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:00

@Karl: ik heb het even snel doorgelezen. Ik ben het opzicht wel eens met zijn analyse van het R0 getal, in die zin dat het getal gebasseerd is op data die eigenlijk niet veel zegt (want te weinig getest, dus ga je een getal verbinden aan data die onvoldoende is). Ik zou persoonlijk de R0 van bijvoorbeeld het aantal ziekenhuisopnames/IC opnames interessanter vinden (al is dat dan niet meer echt de R0) Voor de statistici onder ons, hoe zou dit betrouwbaarder gemeten kunnen worden?). Ook het opsplitsen in leeftijdscategoriën lijkt mij dat dat bijdraagt aan de R-waarde tussen bepaalde bevolkingsgroepen, wat mij ook vrij belangrijk lijkt naar maatregelen toe? (maar ik kom meer van de biomedische kant af dan van de statistiek kant :+).

Wat ik absoluut bollocks vind is de conclusies die hij eraan verbindt. Vooral zijn conclusie naar de 2e golf dat dat enkel bangmakerij is. Uhm.... neee. Maar dan krijg je corona dat nog steeds circuleert, mensen gaan terug naar binnen, meer mensen, kleinere ruimtes, lagere temperaturen... Er is een reden waarom veel verkoudheidsvirussen in de wintermaanden beter spreiden dan in de zomermaanden, dus de conclusie van mensen dat er in de herfst waarschijnlijk weer een piek gaat komen lijkt mij ook neit zozer berust op modellen van de R0 maar eerder op al eerder vergane kennis over virussen