Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:19

Zullen we het hier gezellig houden? Ik vind de opmerkingen richting mvdende zeker net zo storend om te lezen en nog veel meer sfeerbedervend.

Varekaj, ik hoop dat jullie toch nog een leuke 3 weken kunnen hebben. In ieder geval zijn jullie nu samen, dat is ook al heel wat met het werk van je vriend.

Mungbean

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:29

Echwel, hoe gaat het inmiddels met de dochter van je nichtje?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:30

Obstinaat tegendraads en niet te genieten
Maar we facetimen veel gelukkig
Onderzoek loopt nog is bijna afgerond

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:32

Varekaj schreef:
Ze hadden meer moeten inzetten op toerisme in eigen land, of binnen een bepaalde afstand van huis. Heb je ook mogelijkheden zat, mits goede aanpak kon dat heel mooi georganiseerd worden. De economie had er voordeel bij gehad, iedereen had toch even van huis weg kunnen gaan en wie weet hadden we dan niet gezeten waar we nu zitten.

Want een staycation, ok, dat is ff zuur. Alleen hadden we wel nog flink de lol erin om dan binnen de eigen landsgrenzen leuke dingen op te zoeken en dergelijke. Maar nu worden we met wat pech terug verbannen naar 10km (ik kan potverdekke niet eens naar stal dan!) en aangezien we in best stedelijk gebied wonen is het "te ontdekken"-lijstje dan ineens wel heel erg ingekort.
We gaan nog steeds in zwemkledij met verwarming hoog een cocktail middagje houden met ons 2 en exotische recepten uitproberen. Vanavond is het kaas-en wijn op de planning :Y) Kunnen we niet naar Frankrijk, dan komt dus vin, du pain et Du Boursin maar naar ons 8-)

Maar als mensen nog inspiratie hebben... Altijd welkom. En dan liefst betere alternatieven dan de grote jaarlijkse poets, want die heeft vriend ook alvast voorzien.

Tapas avond, antipasti avond, Chinese avond, tropisch eiland avond....
Gewoon iedere avond/dag een land uitkiezen en gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:33

Eerlijk, als alles volzet was, dan hadden ze van mij ook gerust mogen aangeven "pech onderweg". Je kon immers nog steeds daguitstappen maken, naar pretparken, musea, uit eten, dagjes winkelen...
Veel huisjes/kampeerplekken zullen ook vol gezeten hebben met buitenlanders, die kost wat kost de grens over wilden.
Want dankzij die lockdown, als die er komt, zien al die vakantieparken hier hun inkomsten ook door de plee vertrekken. Van 2/11 tot en met 11/11 is het hier herfstvakantie namelijk. 11/11 valt op een woensdag en is een feestdag. Nog eens een hoop mensen gaan Donderdag-Vrijdag erna vrij genomen hebben, misschien ook voor een uitje. Ook allemaal voor niks.

Kerstvakantie? Als de lockdown er komt en minstens 8 weken duurt... Tel maar even uit wat dat betekent voor horeca, traiteurdiensten, recreatie, cultuur. De enige die gaan cashen zijn de winkels met online verkoop en de bezorgbedrijven. En bezorgers die per pakket worden betaald.

Als dit de prijs moet zijn omdat men deze zomer te los is geweest, niks eenduidig qua codes en maatregelen? Dan vind ik die prijs best pittig.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:37

Karin schreef:
Zou Frankrijk er daarom zo goed af gekomen zijn? Ik postte net in een ander coronatopic een kaartje waarop de verspreiding te zien is van de variant 20A.EU1 die momenteel over Europa raast. Frankrijk (en ook Duitsland) lijkt er goed bij te liggen.

Zo goed staat Frankrijk er nu ook niet voor :+ . Maar we zullen idd dan vooral de Franse variant hebben.
Wat hier gezien werd is dat het in den beginne vooral in bepaalde gebieden raasde maar nu over het hele land verspreid zit omdat mensen dan wel in eigen land gebleven zijn maar massaal naar de kust/bergen/niet besmette zones afreisden zodra ze konden.
Gisterenavond bvb stond er 700km file in Parijs, richting het platteland. Net als bij de eerste lockdown een massale exodus om niet in een 1kamer appartementje te zitten tijdens lockdown.
Geeft wel wat spanningen hier en daar. Vorige lockdown werden auto's met Parijse' nummerplaten beschadigd in bvb de kuststreken of kregen Parijzenaars op andere manieren een minder warm welkom van 'de plaatselijke bevolking'.
Buitenlandse toeristen werden dan weer niet scheef bekeken :P . Was meer een uiting van de aloude frictie tussen 'Parijs' en 'provincie'.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:41

Vakantie in eigen land hebben fransen ,spanjaarden etc wel meer voordelen mee dan wij :)

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:45

Varekaj schreef:
Eerlijk, als alles volzet was, dan hadden ze van mij ook gerust mogen aangeven "pech onderweg". Je kon immers nog steeds daguitstappen maken, naar pretparken, musea, uit eten, dagjes winkelen...
Veel huisjes/kampeerplekken zullen ook vol gezeten hebben met buitenlanders, die kost wat kost de grens over wilden.
Want dankzij die lockdown, als die er komt, zien al die vakantieparken hier hun inkomsten ook door de plee vertrekken. Van 2/11 tot en met 11/11 is het hier herfstvakantie namelijk. 11/11 valt op een woensdag en is een feestdag. Nog eens een hoop mensen gaan Donderdag-Vrijdag erna vrij genomen hebben, misschien ook voor een uitje. Ook allemaal voor niks.

Kerstvakantie? Als de lockdown er komt en minstens 8 weken duurt... Tel maar even uit wat dat betekent voor horeca, traiteurdiensten, recreatie, cultuur. De enige die gaan cashen zijn de winkels met online verkoop en de bezorgbedrijven. En bezorgers die per pakket worden betaald.

Als dit de prijs moet zijn omdat men deze zomer te los is geweest, niks eenduidig qua codes en maatregelen? Dan vind ik die prijs best pittig.

Tja het is gewoon dom om nu vakantie te plannen van huis weg op een park etc ..het is herfst ,mensen gaan binnen samenhokken ,gezellig samen indoor tijd doorbrengen ,verschillende huisjes boeken en s'avonds tesamen etc dat kan niemand tegenhouden
En dat is net zo dom als degene die deze zomer onverantwoord zijn geweest

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:49

Lolaliza schreef:
Vakantie in eigen land hebben fransen ,spanjaarden etc wel meer voordelen mee dan wij :)

Zeg dat wel. Naast dat er in Nederland geen Bergen zijn, is Nederland ook één van de drukst bevolkte landen van Europa.

En Varekaj: héél veel mensen deden inderdaad "dagjes weg" het was in de attractieparken dan ook alles behalve uitgestorven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:56

Nederland is daarin wel "platter" dan België, wij hebben nog wat molshopen :))

Vakantie moet kunnen, mits verantwoorde manier. Zomer, winter, eender wanneer. We zijn er de mist in gegaan afgelopen zomer en tjah... SH*t happens, kan gebeuren. Alleen de mate waarin had dus wel wat minder mogen zijn. Want again, ik kan er wel om vloeken, met mij zijn er nog veel meer die nog harder gaan vloeken.

Vriend zei net dat niet-essentiele verplaatsingen wss verboden worden en dat de perimeter zou gelden voor sporten, boodschappen, gaan wandelen etc.
Ik ga Google maps uitprinten, op de muur prikken en lijntjes trekken denk ik :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:00

Neonlight schreef:
Zullen we het hier gezellig houden? Ik vind de opmerkingen richting mvdende zeker net zo storend om te lezen en nog veel meer sfeerbedervend.

Varekaj, ik hoop dat jullie toch nog een leuke 3 weken kunnen hebben. In ieder geval zijn jullie nu samen, dat is ook al heel wat met het werk van je vriend.

Ben ik dus echt niet met je eens. Ga er vanuit dat dit dan ook een prive reactie is, geen moderator opmerking.
Als je het hele topic volgt kun je weten dat mvdende een weinig empathische wijze van reageren heeft.
Dat dan bij voortdurende ''botheid'' irritatie ontstaat bij anderen in het topic is begrijpelijk. Maar het lijkt erop dat jij de ''anderen'' nog veel meer sfeerbedervend vindt. Nogmaals: niet mee eens.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 30-10-20 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:00

Ik heb het geluk gehad met de camper waardoor er toch een paar keer mini uitje is geweest. Twee keer gecombineerd met een noodzakelijk bezoek aan drenthe. Onderhoud combineren met even in een andere omgeving niemand zien. _O-

Ik zie alleen langzaam om me heen wel hard werkende mensen in een burn out glijden zowel de thuiswerkers als de verplicht op locatie zitters. Ondanks de groene omgeving hier door het gebrek aan even op adem kunnen komen.

De thuiswerkers gaan ondanks "vakantie" toch aan de gang, de verplicht op locatie werkers krijgen telefoontjes van hun bazen als ze vrij zijn. Want toch niet op vakantie. Dat houd je even vol maar ik vrees dat daar de rek op gegeven moment ook uit is.

Ondanks dat ik nu met de camper weg zou kunnen (ik word door sommige mensen voor gek verklaard dat ik nog thuis zit) maar het is geen noodzakelijke reis en ik wil het risico niet nemen. Dus blijf ik waar ik ben. Ga hooguit met zijn tweeen met de camper de honden uitlaten. Nemen eten mee en eten dat dan in de camper op. :+ En pitten eens een nachtje erin op de parkeerplaats naast huis. :))

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:02

Varekaj schreef:
Nederland is daarin wel "platter" dan België, wij hebben nog wat molshopen :))

Vakantie moet kunnen, mits verantwoorde manier. Zomer, winter, eender wanneer. We zijn er de mist in gegaan afgelopen zomer en tjah... SH*t happens, kan gebeuren. Alleen de mate waarin had dus wel wat minder mogen zijn. Want again, ik kan er wel om vloeken, met mij zijn er nog veel meer die nog harder gaan vloeken.

Vriend zei net dat niet-essentiele verplaatsingen wss verboden worden en dat de perimeter zou gelden voor sporten, boodschappen, gaan wandelen etc.
Ik ga Google maps uitprinten, op de muur prikken en lijntjes trekken denk ik :')

Waar je fantastisch op en aan kunt klimmen!

Dat mis ik echt hier in Nederland. De Rotsen.

Wij hebben er één: monte Cervino
Afbeelding maar waar afgelopen zomer natuurlijk ook hele strenge regels golden. Één keer geweest en toen een beetje vals gespeeld. Want je mocht met maximaal 2 mensen klimmen en wij waren met zn 3en. Dus 2 tijdvakken achter elkaar geboekt en steeds één van ons op het terras wachten 1 uur.

Was ook de eerste en enigste keer in een "klimhal" voor mij dit jaar. Helaas erg weinig van gekomen.

Wel 2x in de Ardennen nog een weekendje kunnen klimmen, dat was wel erg fijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:04

mvdende schreef:
Het verschil is dat ik niet werk en de hele dag al thuis zit.

Huh wait what? Best een beetje kromme redenatie. Dan zou ik zeggen dat juist mensen die niet werken en dus het hele jaar al op hun luie gat zitten, niet hoeven niet op te laden en bij te komen en dus niet op vakantie hoeven. Oh wacht, zo zwart wait is het niet zeker?

Bizarre conclusie. Ik werk wel, maar zit de hele dag thuis. Op vakantie in eigen huis (inclusief kantoor dat in de woonkamer staat) is dan ook niet 'er even uit zijn'. Evenals iemand die nog wel op locatie moet werken. Thuis uitrusten haalt je nog steeds niet uit de sleur, iets wat een andere omgeving en vakantie wel doet. Doe niet zo zwart wit en wijs niet met vingertjes terwijl jij kosten wat het kost op vakantie moest naar gebieden vlak langs oranje kleuren.

Iedereen heeft recht op vakantie. En als het niet door kan gaan is dat echt super zuur.... Ik had gehoopt dat we tegen deze tijd ook weer meer zouden kunnen. Ik zou in juli verlof hebben, dat is uitgesteld. Ik zou nu dolgraag weg willen, even weg uit mijn huis waar ik al sinds maart alleen in zit opgesloten. Privé en werk die in elkaar over gaan constant. Maar met de huidige situatie is dat nog steeds niet echt verantwoord. Dat is wel super zuur....

Gelukkig heb ik in juni nog wel een weekje Veluwe gehad. Ik kan gelukkig wel echt ook in eigen land eruit zijn. Nederland heeft stiekem zoveel moois!
Mn buitenlandse reizen (waaronder een bruiloft in Italië) gingen niet door helaas. We mikken nu op september 2021 voor ZuidAfrika
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 30-10-20 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:05

Nederland heeft de waddeneilanden, en de Veluwe is ook mooi.
De bevolkingsdichtheid en het feit dat zo ongeveer iedereen dan op dezelfde plekken gaat samendrummen is dan wel een dingetje ja.

Ik kan hier het bos inwandelen en op goede dagen urenlang geen kat tegenkomen. Op slechte dagen eens een fietser/wandelaar of 2.
Daarvoor is het Franse platteland idd wel ideaal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:07

Ik zit dan in een heel populair gebied maar ik weet hier inmiddels ook de plekken waar je geen mens tegenkomt. Ook niet als de standaard plekken echt overvol uitpuilen. De gemiddelde mens is een raar kuddedier daarin.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:10

Ik beleef zóveel plezier aan het plannen van een vakantie, dat ik die voorpret echt ga missen. Een luxeprobleem, dat weet ik, maar ik vind het bijna erger dat ik me er niet op kan verheugen dan dat het daadwerkelijke vertrekken niet mogelijk is. :+ Een deel van mij had begin dit jaar gedacht dat we er nu gunstiger voor zouden staan. Jammer, maar ik heb verder niets te klagen en we wonen ook nog eens zo dat de meest strenge lockdown voor mij nog geen ramp zou zijn, dus ik ben eigenlijk een verwend nest. :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:12

Ik ook Loretta. Plannen is heerlijk!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:25

mvdende schreef:
Celiien schreef:
echt waar haal je het recht terwijl je thuis op de bank de hele dag niks uitvreet....

Dit bericht hierboven gaat niet om mij!

Het gaat om al die andere mensen die ik persoonlijk ken en die zich ieder jaar weer compleet uit de naad werken!

Die je nooit hoort over de gigantische werkdruk, over een te laag salaris..

En dan is er even een verhoogde werkdruk in de zorg en dan is het huilen.

Wat denk je van de supermarkten? Die draaien nu ook extreem veel meer dan "normaal" hoor je daar iemand over klagen dat ze vaan 1 uur langer open zijn?

Hoor je de mensen achter de webshops klagen dat het nu druk is?

Hoor je de pakketbezorger klagen dat de drukste periode van het jaar eraan komt?

Nee.

Er is een belangrijk verschil tussen de zorg en andere sectoren waar hard gewerkt wordt. Misschien voor jou onbelangrijk, maar in de zorg werken ze met mensen! die onder hun ogen strijden om beter te worden of simpelweg proberen te overleven. En vergeet de mentale druk niet, zowel in ziekenhuizen als in alle andere instellingen waar men voor mensen zorgt.
Een supermarkt medewerker die kapot moe thuis komt, zal niet liggen malen of er morgen wel genoeg cola op voorraad is bijv. Lijkt me toch een verschil met de zorg.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:27

CharleyT schreef:
Neonlight schreef:

Ben ik dus echt niet met je eens. Ga er vanuit dat dit dan ook een prive reactie is, geen moderator opmerking.
Als je het hele topic volgt kun je weten dat mvdende een weinig empathische wijze van reageren heeft.
Dat dan bij voortdurende ''botheid'' irritatie ontstaat bij anderen in het topic is begrijpelijk. Maar het lijkt erop dat jij de ''anderen'' nog veel meer sfeerbedervend vindt. Nogmaals: niet mee eens.

Zoals je ziet staat de opmerking niet in het groen, en lees je duidelijk "ik vind" en als je goed hebt gekeken zie je dat ik vanaf het begin van dit topic al actief post en zeker op de hoogte ben van alles wat er speelt. Maar een enkele
of in dit geval een paar opmerkingen van iemand of 3 pagina's gehak erop wat ik vervolgens lees, dan ben je allemaal schuldig aan de sfeer bederven. Gebruik dan de foei knop of het kruisje rechtsboven als je je niet kunt inhouden met er persoonlijk op in te hakken.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:20

Moderatoropmerking:
Hierbij een verzoek dat wel in een moderatoropmerking staat: bij deze een nadrukkelijk verzoek om het geruzie over en weer te staken. Een discussie voeren mag, en dat deze soms wat fel verloopt is eveneens toegestaan. Echter, persoonlijke aanvallen dienen achterwege gelaten te worden.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:42

Als er een perimeter komt dan ben ik ook de pineut ..enkel supermarkt ,beenhouwer ,bakker en apotheek in ons dorp maar
Maar verkies een andere ambachtelijke bakker 20 km verderop :') maar daar kan ik nog mee leven ..auto nemen om verder met de hond te gaan wandelen hoop ik dat we nog zullen mogen anders is het helemaal saai
Paarden staan 150 km verderop dus dat wordt weer afwegen om eens langs te gaan

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:47

Heb je al meer dan mijn dorp, dat heeft niets aan winkels, dorp waar we het dichtst aan grenzen heeft een hele kleine supermarkt, een fietsenmaker en een antiekwinkel. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:56

Ik heb een lokale buurtsuper die beperkt open is met een heel beperkt assortiment en een bakker. Maar wel bos :)) . Zou ik op een andere locatie gaan zitten, meer supermarkten maar geen bos in de buurt. Maar mijn huisarts 40 km verderop maar weer dichterbij de dierenarts

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:06

Het eten tot daar toe dat ik mij moet beperken tot het dorp ..al moest ik weken spaghetti vreten zodat we van het virus afgeraken maar ik wil gewoon de vrijheid hebben om te gaan wandelen met de hond waar ik wil (zonder daarbij iemand tegen te komen laat dat duidelijk zijn )